Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pęknięty Gearbox


Recommended Posts

Witam

Ostatnio po strzelance zauważyłem że przednia część Gearboxa jest lekko pęknięta. Jest to mała szczelina która przy kolejnych strzałach się rozszerza i zmierza ku wystającej dyszy i tu mam pytanie, otóż posiadam dostęp do spawarki i chciałbym tą szczelinę zaspawać i wypolerować. Czy będzie to działało na dłuższą metę ?

Link to post
Share on other sites

Jeśli się nie mylę, to spawać gb się zbytnio nie da, a jeśli się komuś uda, to na bardzo krótką metę - to jest zasłyszana opinia, a nie moja więc jeśli jest błędna, to prosiłbym o napisanie mi tego.

 

Domyślam się po Twoim poście, że masz GB v.2 w replice, czy tak? Bo to jest miejsce, w którym pękają. IMO, lepiej kupić nowy szkielet w takiej chwili, np. z Boyi (60 zł kiedyś stał).

 

Jeśli jednak zdecydujesz się "naprawiać tego", to z każdą kolejną setką kulek będzie się pęknięcie powiększało, a Ty będziesz tracił osiągi repliki.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Boyi to padaka, przynajmniej u mnie pękł po 2 tygodniach, za to szkielet JG wygląda nieźle (dosyć dobrze odlane, ma specjalne rowki na łączeniach połówek) i jak na razie wytrzymuje, przemieliłem jakieś 5k kulek na m120.

Ale w sumie i tak będziesz się musiał dostosować do wielkości łożysk jakie masz aktualnie, chyba że kupisz nowe :roll:

Link to post
Share on other sites

Odlew GB wykonany jest z wielce szlachetnego stopu cynku i aluminium, który używany jest do na przykład klamek od drzwi czy gałek kranów.

 

Nie spawa się go za dobrze - można byłoby spróbować palnikiem acetylenowym bo z spawarką elekrtyczną nie wyszło mi nic ciekawego.

 

Spróbuj - najwyżej się nie powiedzie.

Link to post
Share on other sites

Był kiedyś temat o modyfikacji Pana SWAT-a jeśli dobrze pamiętam, on to ściągnął 2mm blachą z obu stron, ponawiercał otwory i przez cały szkielet przepuścił śruby. Podobno mimo zmiażdżonego szkieletu spisywał się nieźle na >M150, nie warto było już tego rozbierać. Opcją są jednorazowe ściągacze, białe paski zaciskowe za grosze, można opasać GB. Najlepiej jednak kupić gotowy szkielet, spawanie nie wchodzi w grę.

 

@Edit:

Błędy

Edited by penio151
Link to post
Share on other sites

Może wtrące tutaj swoje 3 grosze. Kiedyś dla kolegi naprawiałem mechanizm spustowy w jego snajperce. Jak przeczytałem na forum części były wykonane z ZnAl. Spaw jakoś nie łapał za dobrze wiec użyłem lutownicy. Lut też nie chciał się trzymać, dopiero po nałożeniu na lutowaną powierzchnię odrobiny roztworzonego w HCl Zn całość ładnie się połączyła. Replika prześmigała kolejne 1500 kulek i dalej chodzi do dziś dobrze. Jak chcesz to możesz spróbować takiej metody, ale nie gwarantuje że będzie to działało.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam mam podobny problem z szkieletem GB. Właśnie rozebrałem kumpla MP5 SD6 JG i przód dzielił się od reszty :/ Nie mam zamiaru tego spawać bo tego nie idzie spawać. Próbowaliśmy kiedyś szynę ris łukiem elektrycznym i wyszło wielkie G. Nie wiem co z tym słynnym alulutem ale pewnie to na trochę starczy. Szukałem szkieletów jakiś lepszej jakości i znalazłem ten http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1342 tylko czy on będzie na 100% pasować do tego modelu mp5?

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Mógłbyś to dokładniej opisać? Chodziło o MP001 i klony?

 

Ja próbowałem lutwoać znal, całość niby się połączyła ale wystarczyło podważyć łączenie śrobokrętem i caly lut poprostu odpadał.

Robi się tak ,że w kwasie solnym rozpuszcza się trochę cynku, kwas nie musi być 36% może być słabszy, byle po wrzuceniu cynku zaczął się "gotować" - skad wziąść cynk ? Uciać - kawałek parapetu :D - może być to blacha ocynkowana, po takim zabiegu mamy ładnie wyczyszczone kawałki blachy. Tak przygotowanym kwasem smarujemy miejsce lutowania, wchodzi w reakcję z elementem który chcemy lutować (usuwane są tlenki aluminium). Następnie na kwas nakładamy półpłynny smar albo jakiś olej (ostatecznie to może być kuchenny) chodzi o odcięcie powietrza do miejsca lutowania i już możemy lutować. Tylko tak jak w moim przypadku, ja trafimy na jakiś kijową mieszankę szajsmetalu całośc i tak może odpaść. :(

Link to post
Share on other sites

Lepiej niz lutowac - pseudonitowac gearbox i zrobic wzmocnienia.

Ja z uwagi ze nie mialem narzedzi za dobrych, a akurat mialem skrawki aluminiowe z tlumika 2 mm grubosci - zrobilem wzmocnienia z aluminium.

Problem byl taki ze gearboxa zmodyfikowanego do nf2000 JLS nigdzie nie da sie kupic (repliki tez). Wiec naprawa peknietego gearboxa to jedyne wyjscie.

Najpierw zeby nie latalo i mocno sie trzymalo - przykleilem klejem dwuskladnikowym aluminiowe wstawki do gory i dolu kazdej strony gearboxa.

 

U gory zrobilem 4 otwory wiertlem 1 mm (miedzy dziurami na sruby) 2 po jednej stronie peknietej i 2 po drugiej. Na dole wyszlo wiecej (poszly chyba 4 wiertla ... ciezko sie wierci). Potem nity w otwory z gwozdzi 1 mm. Do tej pory trzyma (wczesniej m110, teraz m90 ale rof 32 rps).

Plus jest taki ze mozna normalnie otwierac i zamykac gearbox. Minus - ingerencja w body (wzmocnienia maja 2 mm grubosci z kazdej strony - wiec trzeba bylo troche podpilowac body w tych miejscach). Ale akurat w fnie nie jest to problem jest duzo miejsca.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ja również zrobiłem wzmocnienie. Wg. pomysłu użytkownika NES (znalezione w sieci) ale z najmocniejszego materiały jaki znalazłem - kwasówki 1mm.

Nie wygląda to ślicznie ale najważniejsze ,że działa - wytrzymuje SP130.

 

wzm.jpg

 

Natomiast nie przyklejałem tego epoxy, bo jest to klej b. sztywny , a oba materiały mają różną kurczliwość i pracują osobno, na dodatek mogły by się pojawić problemy w zimie. Więc łącze zrobiłem elastyczne - przykleiłem na silikon o podwyższonej "chwytliwości" - akwarystyczny :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ja również zrobiłem wzmocnienie po tym jak zauważyłem że GB zaczął pękać.

Tak to wygląda

76adc85ab8fee451m.jpg 8883432b43dbcb56m.jpg

 

Materiały użyte to stal nierdzewna blacha 1,5 jak i śruby.

Zamiast nakrętek z drugiej strony zostały nagwintowane otwory całość dzięki temu wchodzi bez większych kombinacji do body.

Wcześniej z nadpękniętym GB strasznie było słychać uderzenie tłoka mimo że głowica była stożkowa (BU Guardera).

Po wzmocnieniu całość chodzi o wiele ciszej.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...