Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Nieszczelny Bore-Up Classic Army ?


Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Komora oryginalna Tokyo Marui, hopup silikon przeźroczysty guardera.

 

Ale gdybym tracił ciśnienie, czy miałbym 365fps na SP100 ?

Wsadziłem teraz jeszcze M95 element/gfc i mam 330fps.

 

Jak już wspominałem, tandetna dysza Classic Army niezbyt fajnie uszczelnia.

Znowu inwestować i kupić dyszę porządniejszej firmy (systemy odpada, bo AFAIK oni nie robię nic do G36) ?

Edited by Ratoll
Link to post
Share on other sites

Mam kupiony silikon czasrny systemy, jeszcze nie testowałem.

Nie mam porównania, wszyscy ciągle bębnią o tym białym guarderze.

W końsu spróbuję i sprawdzę.

 

Dysza .. zdecydowanie muszę kupić uszczelnioną.

Robiłem wspomniany wcześniej w tym wątku test z papierkiem na wlocie kulek - nie podskakuje, komora wydaje się być szczelna.

 

Szczególnie dziwi mnie to, że na sprężynie SP100 (czyli teoretycznie 328fps) mam prawie 370fps, a na SP120 tylko 15 fps więcej.

 

Jak na coś wpadnę, dopiszę do wątku, aby zostało niezapomniane dla potomnych.

Link to post
Share on other sites

Hm, rozrzut wyjątkowo mały, ale generalnie to jest domena nieszczelności. Im większą kompresję chcesz uzyskać, tym bardziej ona spada. Zwłaszcza, jeśli zbyt duże ciśnienie rozszczelnia Ci układ w którymś miejscu czego nie robi mniejsze. Innymi słowy, może być gdzieś miejsce, którego ciśnienie generujące 370 fps nie rozszczelnia, ale już 420-430 tak, więc tracisz te 30-40 fps uzyskując 390. Zresztą to ciężko tak wróżyć...

Edited by Viamortis
Link to post
Share on other sites

Tak, kontaktowałem się ze sklepem, o czym wspomniałem wcześniej.

Wyszedł z tego naprawdę wartościowy wątek, zewierający dużo porad i opinii różnych osób, plus wiele konkretnych faktów.

A zawodu nie muszę odreagowywać na forum - warto jednak przestrzec innych i opisać sprawdzone rozwiązania problemów - niech będzie dla potomnych.

A teraz już idź sobie, jeśli nie chcesz niczego konstruktywnego napisać.

Link to post
Share on other sites

Jezeli masz nieszczelnosc na dyszy - zobacz tam w srodku powinien byc malutki oring.

Sprawdz czy jest - czy nie wypadl, i pokombinuj z nim.

Bardzo ostroznie owinac teflonem da sie ... choc to ciezkie.

Ja zazwyczaj owijam teflonem prowadnice dyszy - i daje na to mase smaru dosc gestego.

Oplaca sie tez dobrze nasmarowac wewnatrz dyszy - ale tylko do polowy jej dlugosci (zeby nie plulo smarem na kulki bo bedzie kiepsko podkrecac.

Sprawdzales czy dysza nie jest za dluga lub za krótka ?

O ile pamietam w G36 byly jakies problemy z dlugosciami dyszy (jak wstawia sie do chinoli).

Link to post
Share on other sites

A mi właśnie dzisiaj w Bore-upie CA poszła głowica tłoka, ułamała się jej przednia krawędź, która obejmuje niebieskie czoło głowicy...

 

Ktoś się orientuje czy głowice tłoków do zestawów o poszerzonej średnicy są większe od standardowych?? bo mam tu pewne wątpliwości (poza oczywiście uszczelką, która wiadomo że jest większa)?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Dzięki panowie za rozjaśnienie tematu. Po założeniu Bore-up w takim stanie jak go firma stworzyła miałem całe 290fps , na sprężynie M120 Systemy. jakie było moje ździwienie. Z talim wynikiem zacząłem szukać pomocy na forum. Ciesze się że powstał ten temat. Ale .... zawsze jest jakieś ale. Po zabiegach opisanych w tym temacie W mojej Mp5 CA Maxymalnie udało mi się osiągnąć 350 fps. połączenie dyszy z głowicą cylindra szczelne , połączenie dyszy z komorą hop-up także. Myślałem że zakupiona gumka w sklepie hydraulicznym jest za ciasna i stawia takie opory ,że sprężyna nie jest w stanie pchnąć tłoka z taką szybkością aby uzyskać okolice 400fps, rozciągnołem orginalną uszczelke tłoka tak jak tutaj opisywaliście , teoretycznie działała dobrze (jak dmuchało sie powietrze przez głowice tłoka początkowo lekko puszczało powietrze, a nastepnie było słychać charakterystyczny dźwięk i powietrze przechodzące przez dziurki w głowicy tłoka dociskało uszczelke do cylindra i układ sie uszczelniał)Brakuje mi pomysłów na rozwiązanie tego problemu,powinno być ok. 400fps. a jest 345. Jeśli ktoś może wesprzeć dobrą radą to piszcie śmiało.

Link to post
Share on other sites

Mozliwe ze masz odrobine za dluga albo za krótka dysze.

To tak na 99 % jezeli w tloku masz strzykawke i nie ma zbyt duzych strat na glowicy cylidnra- dysza. Spróboj podlozyc cos pod komore hopa tak zeby odsunąć ją od gearboxa (i zobacz czy fpsy spadna czy wzrosna).

Raczej powinny spasc (i dysza pewnie za krótka o pol milimetra ...)

Sprawdz tez gumke hopa - moze przód gumki gdzie wchodzi dysza jest naciety albo za daleko (spróboj dopchnac gumke z lufa maksymalnie w komore hopa). Zobacz tez czy nie masz za duzego hopa ( za duzy dystanser) leci ci kulka normalnie ?

Ostatnia sprawa to gumka jaka sie uzywa ... niektore stockowe potrafia zwolnik okrutnie kulke i nie podkrecic ... kulki tez sa istotne.

Ale napewno nie dadza straty 50 fps.

Link to post
Share on other sites

To ja się podepnę pod temat:

Moja replika chodzi na sprężynie M110 Guardera, dając te stabilne 390 fpsów. Zastanawiam się czy by nie dokupić do tego zestawu BU - nie chcę Classic Army, myślałem nad Systemą.

 

I tutaj pytanie: na asgshopie zalecają montaż BU tego producenta przy sprężynie od M120 w górę. Z kolei wyczytałem gdzieś, że i przy mniejszych powinno się sprawdzić.

 

Może ktoś mnie oświecić jak to jest? Uprzedzając sugestie - nie myślę raczej o wymianie M110 na M120, bo wiązałoby się to najpewniej z wymianą zębatek a tego chciałbym na razie uniknąć [z racji dodatkowych kosztów].

Link to post
Share on other sites

m120 wkladalem do jakis 10 cinczykow i wszystkie do tej pory pracuja... Borek pokazuje zeby dopiero przy wiekszych springach - na mniejszych podobno dziala gorzej (minimalny przyrost) z uwagi na tarcie... ile w tym prawdy nie wiem. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze borek oplacalny jest przy tuningach 450+ Przy mniejszych - to zupelna strata kasy. Da ci 10-20 fps ... Za taka kase to bez sensu. Doklednie to samo daje 0.5 cm- 1 cm aluminiowa rurka wlozona do tloka (cos jak podkladka ale wewnetrzna - tak zeby sprezyna dobrze ukladala sie na prowadnicy). Koszt to jakies 10 zl w castoramie tylko trzeba dobrac srednice (o ile pamietam to 14 mm rurki czy tam 16 mm pasuja). Mam tak w 3 replikach i dzialaja juz ponad pol roku bez zgrzytow. Ogolnie patent na dodanei paru fps bez wymiany springa, i w przypadku jak masz chrono - bardzo dokladnie mozesz ustalic przyrost.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Witam, wracam do tematu bo mam to samo co twórca tematu na borku modify, moje pytanie jaki jest wymiar oringa który powinienem założyć.

Po całonocnym rozciąganiu oringa na nakrętce prowadnicy kolby od m4 (ma sporo większą średnicę od cylindra), od razu po ściągnięciu jej i włożeniu na głowicę uszczelnia pięknie. ale po paru godzinach jak gumka wraca do swojego oryginalnego rozmiaru jest znów kompletnie nieszczelna.

Proszę podpowiedzcie jakiej średnicy oring trzeba w sanitarnym kupić aby był OK do Bore-up'a.

Edited by JasDa
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...