Vir Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Witam! Szukałem ale nie znalazłem nic na ten temat. A więc: mam problem z HK 416 AGM. Gdy naładuję stokową baterię 8,4V na full to na mierniku mam 10,2V i w tedy wszystko jest ok ale w momencie jak zaczynam strzelać to po pewnym czasie następuję zacięcie ok 60-100 strzałów. Efekt jest taki jak by silnik nie miał siły naciągnąć sprężyny. Po podłączeniu miernika bateria pokazuje jeszcze 8,8V, a karabinek nie ma siły strzelać. Czego to może być wina? Za słaba bateria? Za mocna sprężyna (M130-fabryczna) ? Za słaby silnik? A może coś innego? Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 A może kup dobrą baterie + dobrą ładowarkę? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Zdechła Ci bateria. Może trzymać woltaż a nie trzymać pojemności... Quote Link to post Share on other sites
Vir Posted January 21, 2009 Author Report Share Posted January 21, 2009 Zdechła Ci bateria. Może trzymać woltaż a nie trzymać pojemności... A czy bateria podlega gwarancji? Bo mam go dopiero 2 tyg. Na początku mogłem oddać ok 300strzałow, a teraz tylko ok 60. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Żadko kiedy uznają gwarancje na baterie. Próbuj na podstawie Ustawy. Quote Link to post Share on other sites
snup dogg Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Mój kolega z teamu ma identyczny problem, tyle że przerywa po ok. 10-20 strzałach. Sprawdzaliśmy czy to wina baterii, ale po podłączeniu baterii od M4 Boyi dalej nie działa, dopiero po podłączeniu baterii 8,4V od kałacha Cymy karabin śmiga, aż miło. Co dziwne, kałach od którego bateria została pożyczona działa na baterii od HK... :P Czy można jakoś wytłumaczyć to zjawisko? Co w HK416 kolegi jest nie teges? :) Quote Link to post Share on other sites
Vir Posted January 31, 2009 Author Report Share Posted January 31, 2009 Ta bateria w zestawie to jakaś kich. Kupiłem Firefox'a 8,4v 4000mAh i śmiga aż miło. ok 900 strz/min :-) Wywaliłem ok 1000 kulek i nie ma przejawów rozładowania :-) Quote Link to post Share on other sites
Vir Posted January 31, 2009 Author Report Share Posted January 31, 2009 Mój kolega z teamu ma identyczny problem, tyle że przerywa po ok. 10-20 strzałach. Sprawdzaliśmy czy to wina baterii, ale po podłączeniu baterii od M4 Boyi dalej nie działa, dopiero po podłączeniu baterii 8,4V od kałacha Cymy karabin śmiga, aż miło. Co dziwne, kałach od którego bateria została pożyczona działa na baterii od HK... :P Czy można jakoś wytłumaczyć to zjawisko? Co w HK416 kolegi jest nie teges? :) Tak! Kałasz ma mocniejszą baterię od HK ale słabszą sprężynę :-) Dzięki temu HK na baterii od kałasza działa bez problemu ale po częściowym rozładowaniu baterii od HK (gdy HK już nie ma siły ciągnąć :-P ) kałasz spokojnie działa bo ma słabszą sprężynę 8-) Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
giwo Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Miałem ten sam problem i chyba wielu posiadaczy tej repliki go ma. Faktycznie może być to wina baterii, ale ja stawiałbym na okablowanie. Stockowe jednym słowem jest kijowe, idź do castoramy kup sobie kabel audio 2 albo 2.5 kwadrat ( nie pamiętam ) i wymień całe okablowanie do gb. Pomoże na 90%, a jeszcze Ci ROF wzrośnie. Quote Link to post Share on other sites
Vir Posted January 31, 2009 Author Report Share Posted January 31, 2009 Miałem ten sam problem i chyba wielu posiadaczy tej repliki go ma. Faktycznie może być to wina baterii, ale ja stawiałbym na okablowanie. Stockowe jednym słowem jest kijowe, idź do castoramy kup sobie kabel audio 2 albo 2.5 kwadrat ( nie pamiętam ) i wymień całe okablowanie do gb. Pomoże na 90%, a jeszcze Ci ROF wzrośnie. To pewnie też zwiększy wydajność ale u mnie po wymianie baterii wszystkie problemy jak ręką odjął. :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Mam identyczny problem, ale w AKS-74 Boyi. Baterię mam nową i wymieniam kable na grubsze oraz montuję MOSFETa (zrobionego przez elektryka). Jak dojdą części, to opiszę. Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 8, 2009 Report Share Posted July 8, 2009 (edited) Ja też w moim HK 416 mam ten sam problem. tylko że jeszcze kable obok bezpiecznika się nagrzewają. Wymiana kabli na grubsze odpada bo się stockowe ledwo co mieszczą (mam wersję ze składaną kolbą), a instalacja MOSFET-U też narazie odpada bo nawet nie bardzo wiem co to jest. Nie wie ktoś co zrobić dysponując nieiwlekimi środkami finansowymi? Kupno nowej baterii za 200 zl odpada ale może da się z kimś zamienić? ps: to mój pierwszy post na wmasg ;D Edited July 8, 2009 by yzardil Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 8, 2009 Report Share Posted July 8, 2009 (edited) Ja też w moim HK 416 mam ten sam problem. tylko że jeszcze kable obok bezpiecznika się nagrzewają. Wymiana kabli na grubsze odpada bo się stockowe ledwo co mieszczą (mam wersję ze składaną kolbą), a instalacja MOSFET-U też narazie odpada bo nawet nie bardzo wiem co to jest. Nie wie ktoś co zrobić dysponując nieiwlekimi środkami finansowymi? Kupno nowej baterii za 200 zl odpada ale może da się z kimś zamienić? ps: to mój pierwszy post na wmasg ;D Podkładkowanie zębatek, łożyska kulkowe, smarowanie, aku i na pewno wymiana sprężyna na M100/M110. Co do aku - jakie 200, do 100-120 zł się zmieścisz, ale fakt wypadałoby do tego porządną ładowarkę dokupić. PS. Co do tego, że się grzeją, kiepskie aku, kiepski silnik, za mocna sprężyna - ogólnie AGM... Ale spróbuj silnik troszkę odkręcić - może jest zbyt mocno dokręcony. Edited July 8, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 a czy przez odkręcenie silnika stracę gwarancję? Bo chciałbym go jakoś opchnąć na allegro a jak wiadomo z gwarancją łatwiej pójdzie. Z drugiej strony dobrze byłoby żeby nieco dłużej strzelał bo nie sprzedam komuś coś co w ogóle nie strzela. I jak się odkręca silnik? (jeżeli chodzi o majsterkowanie w gearboxie jestem całkowicie zielony) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 odkręcasz 2 śruby od chwytu pistoletowego ( to za co trzymasz dłonią) zdejmujesz pokrywę, wyczepiasz 2 kable, silnik wychodzi. Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 10, 2009 Report Share Posted July 10, 2009 a jak jest tak że raz strzela a raz nie strzela? dzisiaj badałem baterie miernikiem prądu i wyszło że bateria ma nieco więcej niż 9V a w rzeczywistości ma 8.4V... Po naładowaniu dała parędziesiąt strzałów i zdechła a potem po tygodniu sprawdziłem baterie miernikiem, nadal nic a po chwili coś jakby ruszyło i znowu śmiga aż miło... nie rozumiem już- to chyba jednak nie baterie- może silnik? A sprężynę i tak dokupię + głowicę tłoka na fajną gumową supercichą by fajnie brzmiała, bo ta jaka jest to wali jak szalona jakby blaszane wiadro spadało na podłogę z piętra ;) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 11, 2009 Report Share Posted July 11, 2009 Moim zdaniem akuku - te AGM'owskie aku nadają się na śmietnik z miejsca - naprawdę. Pamiętaj, że cicha głowica tłoka potrzebuje do prawidłowej pracy odpowiednią głowicę cylindra - taką z lejkowatym wlotem, a to, że "wali jak o blaszane wiadro" wynika pewnie ze stockowej m125/m130 - coś takiego tam siedzi i braku szczelności ogólnej. Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 12, 2009 Report Share Posted July 12, 2009 dzieki stary sporo mi pomogłeś 8-) Ale jeszcze jedno głupie pytanie- czy jak bym sobie kupił bateryjke z taiwanguna Firefox (taką 8.4V , potrójną, za 100 zl) to NIEZBĘDNA (słowo klucz) jest ładowarka mikroprocesorowa? Chodzi mi o to żeby replika strzelała jak najdłużej jak się da bo dałem za nią sporo pieniędzy a nie byłem na żadnej strzelance przez nią :wink: Bo mam ładowarkę z tej starej baterii o parametrach następujących: 8.4V , 450 mA, (oczywiście mówię o output bo input ma 220V~50/60 Hz) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 12, 2009 Report Share Posted July 12, 2009 Nie jest niezbędna, zresztą te tanie mikroklocki to trochę badziew - wiem bo mam :???:. Wystarczy wolnoładowarka Ansmann'a i ktoś z mikroklockiem kto zrobi formowanie ogniw takową. Ogólnie to przemyśl sobie, jak to będzie chodzić na aku 8,4V - no chyba, że jak pisałeś sprężynę chcesz wymienić na słabszą m100/m110. Tam i tak jest potrzebny shimming, smarowanie, wymiana kabelków, aku, sprężyny głównej no i doszczelnienie - nie tylko zespołu cylindra, ale i komory, ogólnie AGM :mrgreen:. Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 13, 2009 Report Share Posted July 13, 2009 byłem u elektryka z baterią i powiedział że jest dobra.. ;/ Tak więc podejżewam STYKI, więc je wymienię, sprężynę na m100 bodajże, nasmaruje WD40 czy czymś i może będzie dobrze ;D Po za tym będę pierwszy raz rozkładał replikę i jej gearbox, więc zobaczymy.. A przy okazji jak bym zamówił okablowanie z taiwanguna to zamówię też głowicę tłoka- to powinno wystarczyć. z drugiej strony z 430 fps robic downgrade.. troche szkoda .. nie chce skończyć na polu bitwy z ok 300 FPS :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
relevant Posted July 13, 2009 Report Share Posted July 13, 2009 IMHO nie używaj WD40 do repliki. Quote Link to post Share on other sites
Vir Posted July 13, 2009 Author Report Share Posted July 13, 2009 (edited) byłem u elektryka z baterią i powiedział że jest dobra.. ;/ Tak więc podejżewam STYKI, więc je wymienię, sprężynę na m100 bodajże, nasmaruje WD40 czy czymś i może będzie dobrze ;D Po za tym będę pierwszy raz rozkładał replikę i jej gearbox, więc zobaczymy.. A przy okazji jak bym zamówił okablowanie z taiwanguna to zamówię też głowicę tłoka- to powinno wystarczyć. z drugiej strony z 430 fps robic downgrade.. troche szkoda .. nie chce skończyć na polu bitwy z ok 300 FPS :poddanie: Ludzie kiedy wy się nauczycie że WD40 nie smaruje tylko czyści. Tym to sobie możesz zardzewiałe śrubki popsikać. Do tłoka/cylindra olej silikonowy, a do zębatek smar silikonowy. Co do okablowania to do mojego GB weszły 2,8mm śr. miedziane, wielożyłowe. Dostępne w np. w sklepach elektronicznych i car audio. Koszt 5zł. Co do sprężyny to nie koniecznie musisz wsadzać słabszą po prostu kup progresywną jakiejś znanej marki, a na pewno będzie działać dużo lepiej. To co wsadzają chinole to trudno nazwać sprężyną. Tu masz mój opis z innego tematu. Powiem tak. Jak bym miał jeszcze raz go kupić to bym tego nie zrobił. Pierwsze co powinno być wymienione to sprężyna bo trudno to nazwać sprężyną (to jakiś twardy drut który powoduje częste zacięcia). Potem do wymiany poszły kable bo na baterii 8,4V firefox'a 4000mAh po prostu się gotowały. Przede wszystkim trzeba wszystko wymyć i przesmarować bo oryginalnie zapaprany jest jakimś g...m które chlapało na styki. Ogólnie to jest minimum co trzeba zrobić. Jeśli komuś zależy na celności to wymiana lufy bo ta agm'a nawet nie jest równa w środku. Po wyczyszczeniu widać że jest jakaś karbowana wewnątrz. Ja w swoim wymieniłem prawie wszystko czyli. Cylinder 0 z głowicą tłoka i uszczelnianą dyszą - Deep Fire Sprężynę M130 - Guarder Zębatki - CA Lufa precyzyjna 410mm – CA Kable miedziane 2,8mm - głośnikowe w silikonowej koszulce. Bateria 8,4v 4000mAh - Firefox Teraz dopiero zaczęło to działać jak należy Bateria starcza na ok 3000-4000 kulek Szybkostrzelność ok 750 strz/min (sprawdzane) Celność na poziomie 50-60m 100% trafień w korpus. Prędkość ok 480 fps - sprawdzane na chrono na kulkach 0.2g Zero zacięć. Ogólnie karabinka nie polecam. Mi się udało bo wszystkie te części tuningowe nabyłem za 108 zł ale w sklepie musiał bym na nie wydać ok 650zł więc już się robi cena ok 1200zl więc dobrej klasy repliki. Na pewno pierwszą rzeczą do wymiany jest sprężyna, kable i mycie ze smarowaniem bo inaczej to żal d..e ściska. Pierwotnie karabinek potrafił się zaciąć nawet po 30 strzałach. Reguły nie było, tłok potrafił się zatrzymać w tylnym położeniu raz po 30, raz po 200 albo po 400 strzałach więc cholera człowieka brała jak w połowie strzelanki trzeba było wracać do domu. Pozdrawiam! Edited July 13, 2009 by Vir Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 14, 2009 Report Share Posted July 14, 2009 (edited) super, wielkie dzięki :-P kable rzeczywiście do wymiany bo chińczyki coś tu eksperymentowali i wychodzą z gearboxa jakieś poskręcane kable. Wyczyścić też trzeba no bo właśnie pierwszy raz go rozkeciłem jeszcze gearbox sobie na dzisiaj zostawiłem i pełno syfu to jest. I sprężyna- niestety nie będę miał dostępu do lepszej tylko m100, chyba że znajdę jakimś fartem u kogoś kto by sprzedawał. Ze sklepu takie rzeczy za drogo wychodzą. Z akumulatorem to jeszcze poczekam póki działa i póki nie znalazłem dobrej okazji na niego. Wyczyszczę, wymyję i nasmaruję, ale silikonowego nie mam może wystarczy WD40 (wiem, wiem, to się dol tego nie nadaje, ale nic się nie stanie- dziadka zegar popsikany "wódą" 15 lat temu dalej chodzi :-F ) i jakimś smarem jeśli znajomi będzią chcieli mi użyczyć. A no i mam nauczkę żeby nie lekceważyć opinii o repkach, nawet jeśli mi trafiła się okazja i kupiłem go "prawie nowego" (choć teraz widzę że bardziej pasuje określenie prawie działający) za w sumie nie tak dużo bo 400 zl. :wink: :mrgreen: :uśmiech: nie mogę się doczekać strzelanki na której karabinek wreszcie "zaświeci" :-P myślisz że m130 i jego firma MadOnion to dobra firma? Czy od razu inwestować w Systemę? Edited July 14, 2009 by yzardil Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 14, 2009 Report Share Posted July 14, 2009 systema lub guarder ale jak guarder to m120. mad onion to gówno a nie spring. Quote Link to post Share on other sites
yzardil Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 systema lub guarder ale jak guarder to m120. mad onion to gówno a nie spring. sprężynę wymieniłem na g&p m110 bodajże, głowicę cylindra też (tłoka już nie). Przy okazji wymieniłem okablowanie (właściwie to jeden kabel wymieniłem- z tych dwóch co wychodzą z gearboxa tam koło spustu). wszystko cacy, jestem pewien że nic nie pogubiłem, złożyłem jak być powinno i... NIE BANGLA :poddanie: dokładniej to silnik nie działa- jeszcze wczoraj jak wszystko było skręcone to pykał, jak go wyjąłem i jak poruszałem kabelkami przy stykach koło baterii (nie wiem czemu dopiero jak poruszałem) to silnik chodził (na luzie- był wyjęty)... ale.. cały czas- nie reagował na spust- chodził bez przerwy. Teraz gdy otworzyłem gearbox, posprawdzałem wszystko, usunąłem nadmiar lutu (którego i tak nie było ale jestem zapobiegliwy), skręciłem i narazie w ogóle nie reaguje- nawet nie chodzi.. ;( o co w tym wszystkim biega?! jakieś sugestie? :wink: chiński szajs a niby druga klasa, już byle Well jest lepszy ze swoimi plastikowymi poklejonymi gearboxami ... przynajmniej ich p90 mi działał Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.