Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Chcę złożyć gearbox v.3, który ma trafić do "kałacha" zbudowanego według standardu Tokyo Marui, niestety mam mgliste pojęcie na temat wyższości zębatek firmy X nad zębatkami firmy Y i stąd ten temat. Może ktoś kompetentny mógłby mi doradzić, z jakich części najlepiej złożyć takowy mechanizm?

 

Głownie zależy mi na długiej i niezawodnej pracy całego układu, choć jak wiadomo koszta też nie są bez jakiegokolwiek znaczenia. Całość ma rozpędzać kulki do około 350-360 fps'ów. Szybkostrzelność jest dla mnie mało istotna, a wręcz niepożądana.

Link to post
Share on other sites
Szybkostrzelność jest dla mnie mało istotna, a wręcz niepożądana.

Mogę zapytać dlaczego? Szybkostrzelność to tylko jeden z efektów. Jeśli wyeliminujesz szybkostrzelność, stracisz odpowiedź na spust.

 

To ma być GB na markowych częściach, bigos, czy "China frenzy" ;)?

Link to post
Share on other sites

Źle dobrałem słowa: nie zależy mi na wysokiej szybkostrzelności.

 

Całość ma być niezawodna, więc jeżeli markowe części są lepsze - to na takowe stawiam. Jednocześnie "China frenzy" odpada, bo nie mam ochoty na żadne niespodzianki w polu i rozkręcanie tego co parę strzelanek.

Link to post
Share on other sites

Pewnie mnie powieszą ale:

 

Kupujesz GB v3 Boyi wsadzasz markowe m110 i śpisz spokojnie wieki. Bo masz roczną gwarancję, a moje v3 od Boyi przerobiły tysiące(dziesiątki tysięcy?) kulek na m120. Jedyne co jeszcze można zmienić to kable ale nie ma takiej konieczności.

 

Jest tanio i skutecznie. Zębatki są tam bardzo mocne.

Link to post
Share on other sites

Ja mam alergię na boyi więc napiszę tak:

 

- Szkielet: obojętne. Np. Cyma.

- Silnik: Cyma daje radę. Względnie obojętne.

- Bore UP CA (bo na promocji w asgshopie wychodzi tanio, a dobry)

- SP 110 Guarder (palec - obojętne)

- Tłok np. Deep Fire

- Zębatki Cymy na przykład. Jakieś xyt'y w każdym razie.

- Komora. Chyba KA, ale trudno mi powiedzieć, bo się nie znam na komorach AK. W każdym razie tu nie ma miejsca na kompromisy, więc jakaś markowa.

- Łożyska metalowe, kulki najlepiej.

 

Jeśli chcesz już całkowicie markowy zestaw, to zębatki zastąp tymi od G&P lub Systemy, a silnik CA, VFC czy jakim tam chcesz.

Link to post
Share on other sites

A ile masz kasy?

Priorytetem jest dla mnie niezawodność całego mechanizmu, więc kasy wyłożę tyle, ile potrzeba. Nie chcę oszczędzać na czymkolwiek. Chyba, że między jakimiś konkretnymi podzespołami jedyne różnice to cena i marka.

 

(...)Bo masz roczną gwarancję(...)

Repliki używam praktycznie co tydzień i nie chcę tracić czasu na wysyłanie GB do serwisu. Mechanizm ma działać cały czas, bez żadnych usterek.

 

(...)Jest tanio i skutecznie. Zębatki są tam bardzo mocne.(...)

A ja im nie ufam. Widziałem jak zostały zmielone w stokowym GB Boyi.

Edited by dark_griph
Link to post
Share on other sites

Zmielone zębatki stalowe jakiejkolwiek firmy na M100? Bez żartów Chyba przy Rofie powyżej 20k/s albo jakimś wyjątkowo źle spodkładowanym GB - Zębatki padają stosunkowo rzadko - Jeśli już padają to zazwyczaj pierwsza mająca kontakt z silnikiem i zębatka silnikowa. Najczęściej pada tłok tzn zostają wyrwane zęby tłoka. Do M100 wystarczą ci zębatki z cymy czy z innego chinola - takie moje zdanie.

 

Moja propozycja dla Ciebie dark_griph:

 

Szkielet: Cyma

 

Kable z łącznikiem spustu - Jakieś porządne, niskooporowe - Producent ma mniejsze znaczenie - Jak umiesz to możesz samemu zlutować.

 

Zębatki: Jakiekolwiek z chinola: JG lub Cyma - Mniej Boyi

 

Popychacz, Anti-rev: Z chinola

 

Łożyska: CA ślizgowe

 

Sprężyna: SP100 lub SP110 Guarder

 

Prowadnica: Łożyskowana Guarder lub Systema

 

Tłok: Deep Fire z tytanowymi zębami

 

Silnik: Stock Cymy, JG...

 

Dysza, cylinder, głowice: - o standardowej szerokości, najlepiej żeby głowica tłoka miała gumę na czole - Firma - Systema albo CA. Pamiętaj, że długość dyszy ma tutaj kolosalne znaczenie! Dysza do AK nie równa dyszy do AK - Najlepiej dobrać o długości jak stockowa ale po zmianie szkieletu, komory hop-up i innych może trzeba będzie dobrać krótszą lub dłuższą. Można kupić uszczelnioną

 

A żeby było prościej:

Sprowadza się to do zakupu GB Cymy a następnie zmiany okablowania, wstawienia nowej sprężyny i prowadnicy łożyskowanej, ew. wymiany o-ringa na głowicy tłoka co by było szczelnie. Do tego tłoka DF z tytanem i jeżeli wszystko złożysz poprawnie to nie wiem co by się musiało stać, żeby to się zepsuło...

 

Może z czasem paść silnik ale silnik każdej firmy może paść z czasem

Może przetrzeć się izolacja na kablach i nastąpić zwarcie które zniszczy np. batkę

Może ci się odkręcić głowica tłoka od tłoka po pewnym czasie jak za słabo przykręcisz

 

Poza tym spójrzmy prawdzie w oczy - Jak tam ma być M100 to wszystko co napisałem powyżej można o kant tyłka potłuc ;) To nie jest jakiś ekstremalny tunning

 

Może to być cokolwiek byleby miało porządne kable - Może GB stock od TM...?

Link to post
Share on other sites

Na M100? Weź zamiast bawić się w supergiwerę kup sobie z 3-4 chinole. Zrób downa do M100, spodkładkuj, nasmaruj, dopasuj. O ile nie będziesz rzucał nimi o ściany masz gwarancję że wytrzymają dłużej niż najlepiej złożony customowy AEG.

 

Czasami się zdarza że najlepszy tłok może nie do końca pasować do najlepszych zębatek w najlepszym szkielecie - i wyrwie Ci zęby po 500 strzałach.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
×
×
  • Create New...