dark_griph Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Chcę złożyć gearbox v.3, który ma trafić do "kałacha" zbudowanego według standardu Tokyo Marui, niestety mam mgliste pojęcie na temat wyższości zębatek firmy X nad zębatkami firmy Y i stąd ten temat. Może ktoś kompetentny mógłby mi doradzić, z jakich części najlepiej złożyć takowy mechanizm? Głownie zależy mi na długiej i niezawodnej pracy całego układu, choć jak wiadomo koszta też nie są bez jakiegokolwiek znaczenia. Całość ma rozpędzać kulki do około 350-360 fps'ów. Szybkostrzelność jest dla mnie mało istotna, a wręcz niepożądana. Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Szybkostrzelność jest dla mnie mało istotna, a wręcz niepożądana. Mogę zapytać dlaczego? Szybkostrzelność to tylko jeden z efektów. Jeśli wyeliminujesz szybkostrzelność, stracisz odpowiedź na spust. To ma być GB na markowych częściach, bigos, czy "China frenzy" ;)? Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 11, 2009 Author Report Share Posted March 11, 2009 Źle dobrałem słowa: nie zależy mi na wysokiej szybkostrzelności. Całość ma być niezawodna, więc jeżeli markowe części są lepsze - to na takowe stawiam. Jednocześnie "China frenzy" odpada, bo nie mam ochoty na żadne niespodzianki w polu i rozkręcanie tego co parę strzelanek. Link to post Share on other sites
HustleR Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 A ile masz kasy? Link to post Share on other sites
RzezniQ Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Pewnie mnie powieszą ale: Kupujesz GB v3 Boyi wsadzasz markowe m110 i śpisz spokojnie wieki. Bo masz roczną gwarancję, a moje v3 od Boyi przerobiły tysiące(dziesiątki tysięcy?) kulek na m120. Jedyne co jeszcze można zmienić to kable ale nie ma takiej konieczności. Jest tanio i skutecznie. Zębatki są tam bardzo mocne. Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Ja mam alergię na boyi więc napiszę tak: - Szkielet: obojętne. Np. Cyma. - Silnik: Cyma daje radę. Względnie obojętne. - Bore UP CA (bo na promocji w asgshopie wychodzi tanio, a dobry) - SP 110 Guarder (palec - obojętne) - Tłok np. Deep Fire - Zębatki Cymy na przykład. Jakieś xyt'y w każdym razie. - Komora. Chyba KA, ale trudno mi powiedzieć, bo się nie znam na komorach AK. W każdym razie tu nie ma miejsca na kompromisy, więc jakaś markowa. - Łożyska metalowe, kulki najlepiej. Jeśli chcesz już całkowicie markowy zestaw, to zębatki zastąp tymi od G&P lub Systemy, a silnik CA, VFC czy jakim tam chcesz. Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 11, 2009 Author Report Share Posted March 11, 2009 (edited) A ile masz kasy? Priorytetem jest dla mnie niezawodność całego mechanizmu, więc kasy wyłożę tyle, ile potrzeba. Nie chcę oszczędzać na czymkolwiek. Chyba, że między jakimiś konkretnymi podzespołami jedyne różnice to cena i marka. (...)Bo masz roczną gwarancję(...) Repliki używam praktycznie co tydzień i nie chcę tracić czasu na wysyłanie GB do serwisu. Mechanizm ma działać cały czas, bez żadnych usterek. (...)Jest tanio i skutecznie. Zębatki są tam bardzo mocne.(...) A ja im nie ufam. Widziałem jak zostały zmielone w stokowym GB Boyi. Edited March 11, 2009 by dark_griph Link to post Share on other sites
RzezniQ Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 "A ja im nie ufam. Widziałem jak zostały zmielone w stokowym GB Boyi." A ja je widziałem na m140..... Oczywiście wybór jest twój ale widziałem zmielone zębatki każdej firmy. Link to post Share on other sites
HustleR Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Zmielone zębatki stalowe jakiejkolwiek firmy na M100? Bez żartów Chyba przy Rofie powyżej 20k/s albo jakimś wyjątkowo źle spodkładowanym GB - Zębatki padają stosunkowo rzadko - Jeśli już padają to zazwyczaj pierwsza mająca kontakt z silnikiem i zębatka silnikowa. Najczęściej pada tłok tzn zostają wyrwane zęby tłoka. Do M100 wystarczą ci zębatki z cymy czy z innego chinola - takie moje zdanie. Moja propozycja dla Ciebie dark_griph: Szkielet: Cyma Kable z łącznikiem spustu - Jakieś porządne, niskooporowe - Producent ma mniejsze znaczenie - Jak umiesz to możesz samemu zlutować. Zębatki: Jakiekolwiek z chinola: JG lub Cyma - Mniej Boyi Popychacz, Anti-rev: Z chinola Łożyska: CA ślizgowe Sprężyna: SP100 lub SP110 Guarder Prowadnica: Łożyskowana Guarder lub Systema Tłok: Deep Fire z tytanowymi zębami Silnik: Stock Cymy, JG... Dysza, cylinder, głowice: - o standardowej szerokości, najlepiej żeby głowica tłoka miała gumę na czole - Firma - Systema albo CA. Pamiętaj, że długość dyszy ma tutaj kolosalne znaczenie! Dysza do AK nie równa dyszy do AK - Najlepiej dobrać o długości jak stockowa ale po zmianie szkieletu, komory hop-up i innych może trzeba będzie dobrać krótszą lub dłuższą. Można kupić uszczelnioną A żeby było prościej: Sprowadza się to do zakupu GB Cymy a następnie zmiany okablowania, wstawienia nowej sprężyny i prowadnicy łożyskowanej, ew. wymiany o-ringa na głowicy tłoka co by było szczelnie. Do tego tłoka DF z tytanem i jeżeli wszystko złożysz poprawnie to nie wiem co by się musiało stać, żeby to się zepsuło... Może z czasem paść silnik ale silnik każdej firmy może paść z czasem Może przetrzeć się izolacja na kablach i nastąpić zwarcie które zniszczy np. batkę Może ci się odkręcić głowica tłoka od tłoka po pewnym czasie jak za słabo przykręcisz Poza tym spójrzmy prawdzie w oczy - Jak tam ma być M100 to wszystko co napisałem powyżej można o kant tyłka potłuc ;) To nie jest jakiś ekstremalny tunning Może to być cokolwiek byleby miało porządne kable - Może GB stock od TM...? Link to post Share on other sites
cziman Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Na M100? Weź zamiast bawić się w supergiwerę kup sobie z 3-4 chinole. Zrób downa do M100, spodkładkuj, nasmaruj, dopasuj. O ile nie będziesz rzucał nimi o ściany masz gwarancję że wytrzymają dłużej niż najlepiej złożony customowy AEG. Czasami się zdarza że najlepszy tłok może nie do końca pasować do najlepszych zębatek w najlepszym szkielecie - i wyrwie Ci zęby po 500 strzałach. Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 prowadnicy łożyskowanej Do M110 nie musi być łożyskowana. I tak porządna głowica tłoka ma łożyskowanie. Link to post Share on other sites
Azur Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 A ja powiem tak, jest na warrior.pl wystawiony AK47 TM, szkoda tylko że rozbierany. Warto byłoby się tym zainteresować. Link to post Share on other sites
Grabekk Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 (edited) Też interesuję mnie taka wersja kałacha ... Na M100 Ktoś mógł by mi powiedzieć ile by to wszystko wyszło ?! Tak +- Edit: Roff też może być dosyć duży .. Edited May 17, 2011 by CzoRtt Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 (edited) Albo w sumie kup cały Gerbox od cm048 wstaw m100 i miej giwere na lata . [200-250zł] Edited May 17, 2011 by rafik1213 Link to post Share on other sites
Grabekk Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 (edited) a jak z rofem ? nie chciał bym lipolów itp . Planowałem tą : http://www.casg.pl/product-pol-198-Intellect-8-4V-4600mAh-NiMH-Large.html i kable niskooporowe te : http://wmasg.pl/pl/consignment/show/124633 oraz zmienił bym wtyki na deans-t ... Co wy na to ? :) Edited May 17, 2011 by CzoRtt Link to post Share on other sites
Recommended Posts