yery Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Witam na ostatniej strzelance pękł mi tłok, rozebrałem GB i moim oczom ukazuje sie prawie niezniszczony tłok , zęby wszystkie jak nówki ale urwał sie ostatni ząb od tyłu w tłoku, troche dziwne czemu akurat ten ostatni a wszystkie pozostałe zeby nie sa zjechane.. jaka moze byc przyczyna ze akurat sie tak stało... Batka 9.6 G&P GB stock wsyzstko . PS. jaki tłok polecacie ? myslałem nad Deep Fire z tytanowymi zębami ale nigdzie go dostac nie moge ;/ (chce tuningować do sprężyny m130) Quote Link to post Share on other sites
Biper Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności. W sotcku GP powinno używać się batki o napięciu 8.4V Jaki tryb najczęściej stosowałeś semi czy auto? Quote Link to post Share on other sites
Jodi Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 (edited) Tak samo pękł mi wzmocniony tłok systemy - m130, mróz, 9,6 , przebieg ponad 20k. Teraz prometheus z metalowymi zębami. Zobaczymy ile potrzyma 8) Edited March 16, 2009 by Jodi Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 (edited) Poczytaj trochę o tłokach. Nie ma sensu kupować drogiego w dodatku super "twardego" tłoka. Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok. Jest to najtańszy element boxa. Nie kupuj aluminowego bo tylko zwiększysz bezwładność w boxie. Stalowe zęby są twardsze jednak posiadają małą udarność. Polecam tłoki POM-owe lub nylonowy. Ja mam nylonowy DF, to jego zdjęcie po przebiegu ponad 30000 kulek przy 430 fps i ponad 2000 przy 510 fps. Później podeślę Ci kilka propozycji. Edited March 16, 2009 by PRESTON Quote Link to post Share on other sites
yery Posted March 16, 2009 Author Report Share Posted March 16, 2009 Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności. W sotcku GP powinno używać się batki o napięciu 8.4V Jaki tryb najczęściej stosowałeś semi czy auto? Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności. W sotcku GP powinno używać się batki o napięciu 8.4V Jaki tryb najczęściej stosowałeś semi czy auto? Auto.. :D i teraz mam.. batki na 8.4V nie zmienie bo dopiero co kupiłem to 9.6V aa jesli teraz podtuninguje troche replike tzn mocniejsza sprezyna tłoki itp bedzie lepiej bo nie chec co 1miesiac latac do sklepu po tłok.. ? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok. I tu jest problem, bo tłoki w replikach G&P lubią sie posypać praktycznie bez żadnej przyzyny. Nie wiem czy w pewnym momencie zmienili materiał, z którego je wytwarzają, bo ja w mojej MP5 mam od ok. 3 lat niebieski tłok G&P z przebiegiem ... dużym ;) i jakoś nie widać po nim tego (spr. ok. M120 + dość spory ROF). Jak już Preston napisał wcześniej - dobry tłok z tworzywa. Do M130 w zupełności wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Zgadzam się z Prestonem i z Olem. Tłok weź DF cały nylonowy i nie ma bata by strzelił, to naprawdę dobre tłoki. OLO, coś w tym materiale musi być. Mam kumpla z 2 latkiem G&P na m120 i ze sporym rofem, regularnie do niego zaglądam i tłok ciągle jak nówka. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności. Nie zgodzę się z tą opinią. Jeśli tłok pęka w tym miejscu to od uderzenia nie zablokowanej zębatki tłokowej, czyli winna jest zapadka przeciwpowrotna lub jej gniazdo, w którym jest osadzona. W GB G&P gniazdo lubi się rozejść a pierwszym objawem jest wylatywanie zapadki podczas składania GB. Może też być problem z zębem, który lekko nadkruszony nie łapie za każdym razem. Ostatnim elementem jest sprężynka - jeśli jest za długa o 0,2mm (tolerancja producenta) to w trakcie pracy siła działa na zgięciu a po zmęczeniu materiału odpada. Quote Link to post Share on other sites
yery Posted March 19, 2009 Author Report Share Posted March 19, 2009 czyli dodatkowo zakupic zatrzask przeciw powrotny.. fakt szczerze jak otworzyłem GB to ta zapadka niezbyt się dobrze trzymała.. a o jaką sprezynke chodzi ? to od zapadki ? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Gdyby to była wina antireversala to na tylnej płaszczyźnie ułamanego zęba był by odcisk zębatki. Jeżeli takiego odcisku nie ma to antireversala nie musisz ruszać. Po rozpołowieniu gearboxa antireversal zazwyczaj wypada lub przekrzywia się, więc tym się nie sugeruj. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Odcisk może być ale nie musi - wszystko zależy od materiału z jakiego zrobiony jest tłok. Aby dowiedzieć się czy już czy dopiero w przyszłości mogą być problemy z antirewersalem załóż go wraz z zębatką silnikową i zobacz czy wypada. Jak siedzi to nie ma problemu. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Luglo, sorki ale mylisz się. Naprawdę mało gdzie antyrewersal trzyma się w miejscu. Tłok w G&P się urywa bo jest z marnego materiału ostatnio i tyle... Yu nie ma co zbytnio dywagować. Poza tym jakby antyrewers nie łapał to by było słychać cofanie zębatek po strzelaniu serią. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Osobiście jeszcze nie mam problemu z tlokiem,ale przymierzam sie do bateri 9,6V i jakby moj tłok również odmówił posłuszeństwa to jaki polecacie (tego nylonowego DF)czy może coś innego Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Poldeck nie twierdzę, że samo wypadanie jest już problemem ale tylko jego zwiastunem. A jeszcze co do tłoka to ciężko zerwać go podczas normalnej pracy, ponieważ na ten pierwszy ząb działają najmniejsze siły (sprężyna dopiero zaczyna się naciągać). Tłok w G&P to żenada - sobie i znajomym wymieniałem zanim jeszcze giwery wogóle trafiły do walki. Ot kupa i tyle. Przypomniało mi się coś jeszcze i może się przyda; Czasem może zdażyć się, że ten pierwszy ząb zostanie oberwany ponieważ po wymianie tłoka i/lub głowicy tłoka na inne, długość całkowita jednego z drugim jest różna od pierwotnej. Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Nylonowy to chyba najlepszy propozycja cenowa w stosunku do jakości i możliwości. DF na ASG Shopie no i oczywiście G&P POM-owy na Capri niestety niedostępny. Każdy inny POM dobrej firme też będzi ok. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Potwierdzam. Ten tłok DF jest miodzio. Quote Link to post Share on other sites
yery Posted March 22, 2009 Author Report Share Posted March 22, 2009 (edited) a moge kupic teraz tłok poliwęglanowy z systemy na 60zł nówka.. koledze nie pasuje bo ma przedłuzany czy coś.. warto ? czy lepiej ten DF nylonowy ? Edited March 22, 2009 by yery Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 Lepiej DF. Tłoki Systemy to niestety porażka. Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 Ok, to może coś mi przy okazji doradzicie jeśli chodzi o wybór tłoka do sp130 przy sporym rofie? Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 (edited) grisza76 Poczytaj trochę o tłokach. Nie ma sensu kupować drogiego w dodatku super "twardego" tłoka. Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok. Jest to najtańszy element boxa. Nie kupuj aluminowego bo tylko zwiększysz bezwładność w boxie. Stalowe zęby są twardsze jednak posiadają małą udarność. Polecam tłoki POM-owe lub nylonowy. Ja mam nylonowy DF, to jego zdjęcie po przebiegu ponad 30000 kulek przy 430 fps i ponad 2000 przy 510 fps. Później podeślę Ci kilka propozycji. Jak już Preston napisał wcześniej - dobry tłok z tworzywa. Do M130 w zupełności wystarczy. Ja miałem w G&P biały smigał około roku na m110 oststnimi czasy mam tam DF i m120. Narazie nie ma problemu po wiekrzym przebiegu zaglądne i jak kogoś będzie interesowało jak wyglada dam foty gdzieś do odpowiedniego tematu ;-) . Ale jade tylko na semi jakoś bardziej mi to pasuje jest oszczedniejszym rozwiązaniem :wink: Edited March 23, 2009 by Karol88 Quote Link to post Share on other sites
kubinacci Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Ok, to może coś mi przy okazji doradzicie jeśli chodzi o wybór tłoka do sp130 przy sporym rofie? co znaczy spory rof ?:) moge polecic prometheusa za bodajrze 130zł stoi, u mnie chodzi na m140 systemy + 35k/s , wypluł około 20000kulek i ma bardzo małe ślady zużycia, jesli ktos chce to moze sobie zrobić także podkładkowanie tłoka (najlepiej zapytac wujka gogla co i jak):) Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Spory rof oznacza baterię 10,8 przy niskooporowym okablowaniu. Jutro będę miał chrono to go zmierzę. Co do wzmocnionych tłoków DF, to wg asgshopu pakują go do tuningów nawet m150, należy jednak uważać, by ostatni ząb tłoka nie haczył z zębatką tłokową. Czyli - jak rozumiem - pilnik w dłoń i w razie czego drobne modyfikacje? Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Aby tochę namieszać polecam test tłoków na airsoftmechanics.com i może zdjęcia tłoków 1.]DF [/url] :mrgreen: 2.]G&P :lol: [/url] 3. no i zacny płomyk ]:strach: [/url] Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 23, 2009 Report Share Posted March 23, 2009 Jest też wyraźnie napisane czemu promyk padł. Jak ktoś nieumiejetnie składa to potem tak bywa. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 24, 2009 Report Share Posted March 24, 2009 u mnie chodzi na m140 systemy + 35k/s Będę zgadywał: pomiar na 'ucho'? :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.