Blazej210 Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Witam. Chciałbym zwiększyć rof w mojej replice czy zamontowanie takiego silnika i podłączenie takiej baterii (wyprowadził bym kable na tył i baterie schował w ładownicy na kolbie) zwiększy znacznie rof i czy nie zniszczy mi to repliki. A może znacie jakieś inne części których zamonotowanie zwiększy rof i nie zniszczy mi repliki. Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Błażej. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Witam. Chciałbym zwiększyć rof w mojej replice czy zamontowanie takiego silnika i podłączenie takiej baterii (wyprowadził bym kable na tył i baterie schował w ładownicy na kolbie) zwiększy znacznie rof i czy nie zniszczy mi to repliki. A może znacie jakieś inne części których zamonotowanie zwiększy rof i nie zniszczy mi repliki. Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Błażej. Ten silnik i to aku to ROF z pewnością powyżej 20k/s, czyli ciut za dużo na te bebechy. Metalowe łożyska są, ale na dobry ROF - MUSI mieć dobry shimming, przesmarowany dżirboks cały smarem litowym - głównie zębatki i łożyska, do tego zębatka tłokowa musi idealnie łapać pierwszy ząb tłoka (najlepiej by tłok też miał pełne metalowe zęby). Więc jak gwara ci nie leży, to kup tłok z pełnymi metalowymi zębami (koszt ok. 100 zł i ponad), zestaw podkładek do zębatek (ok. 15-20 zł) i puchę smaru litowego za mniej niż 10 zł, łożyskowana prowadnica też by się przydała (ok 40-50zł). Na takim czymś powinien być świetny ROF bez obawy przed dłuższy czas, że coś padnie. Oczywiście nie musisz tego robić, ale licz się głównie z tym, że padnie tłok/prowadnica/zębatka/i. Quote Link to post Share on other sites
Westie Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) I przede wszystkim zmienić sprężynę na M90, bo 110'tka w takim maleństwie to gruby overkill. Odciążysz silnik - będzie szybciej kręcił. W moim F2000 pomogło (stockową sprężynę, bydlę w okolicy 120'tki, zamieniłem na stock CA). Poza tym, ten silnik to odpowiednik systemowego Magnum - jak chcesz podbić ROFa, a nie pociągnąć chorą sprężynę za wszelkę cenę, potrzebujesz silnika Turbo. Np. coś takiego: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=420 Edited March 28, 2009 by Westie Quote Link to post Share on other sites
Blazej210 Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 A jeżeli bym wypodkładkował gearbox, przesmarował i dał batke 9,6 to by wytrzymał? Bo kasy na tłok póki co nie mam i musiał bym dozbierać. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Na początek okablowanie + MOSFET IRL 3713 + kondensatory niskoimpendacyjne 16V [ja mam 10V]. ROF na poziomie stocka PDW z 9.6V Firefoxa. Oczywiście z shimmingiem Promyka. Więc aby mieć taki ROF potrzeba nam koło 30-40PLN i stockowa batka + mikroprocesor. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Blazej210 Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 (edited) Nie jestem pewien czy sobie poradze z montażem mofsetu (ciężko się to robi?) i gdzie można kupić ten mofset (wpisałem w google i nic nie znalazło). Edited March 29, 2009 by Blazej210 Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Trochę musisz tylko zmienić okablowanie. Tu masz tematy: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=55031&hl=FET http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=18905&hl=FET Ja kupiłem wszystko w sklepie elektronicznym w mieście. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Blazej210 Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 No to pójdę do sklepu i się zapytam czy mają, a ten mofset musi być ten czy może być jakiś inny (nie wiem, nie znam się na tym) a okablowanie na jakie zmienić, a i napisałeś "kondensatory" to ile ich ma być? Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Powiem Ci trochę roboty z tym jest. Kondensatory w kolbie ja mam, tyle ile zmieścisz. Ja mam na 10V bo nie mam zamiaru kupować nowej batki, ale profilaktycznie możesz 16V tylko są większe. Trzeba ją rozpołowić i uważać żeby nie pękła, powkładać kondensatory. Wyprowadzić kable, podłączyć równolegle od razu do batki... http://www.airsoftmechanics.com/home/conte...category/13/30/ - poczytaj te tematy. Kable ja mam 1.5mm, ale trza się namęczyć aby je ułożyć. Przy MOSFECie bałagan się robi. Moja rada: przestudiuj wszystko, naucz się rozkładać tą replikę bo to piekło totalne, więc żebyś kabli nie rozwalił przy składaniu tego cholerstwa, kup wszystko, zaopatrz się w piwo [ja opcjonuję na: Carlsberg, Heineken], otwórz okno, wpuść tlen i do roboty. Trochę roboty będzie ale warto. Reakcja spustu potem jest natychmiastowa. Wiesz co: kup batkę 9.6V :F Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Blazej210 Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 (edited) Wiesz co: kup batkę 9.6V :F I to zrobie :-F Na montaże mofsetów przyjdzie czas jak doświadczenia nabiore 8) Edited March 29, 2009 by Blazej210 Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 Jak chcesz dobry dosyć tani silnik (w porówaniu do systemy turbo) to polecam guardera hi-speed revolution. Na stocku CA (g36c) dawał rof na batce 8,4v 1300mAh GP nieco ponad 20 bb/s. Na 10,8V tej samej pojemności sądzę że by było ok. 30 bb/s Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 Tak, też go polecam. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2155 Mam go w G36E JG, świetny ROF daje na batce: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2599 Ale i tak MOSFET załatwia sprawę batki 9.6V i silnika. Efekt może będzie mniejszy, ale cena przemawia z MOSFEtem. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 (edited) Tak nie licząc tego, że ten silnik co Grzechotnik dałeś akurat jest krótki to prawie wszystko się zgadza. Bierz P&J silnik, wbrew pozorom też bardzo szybko się kręci i ma spory momencik( więc jak nie będzie musiał siłowo kręcić, to zrobi to ze sporą prędkością), dobrze wypodkładkuj, dobrze przesmaruj, prowadnicę na łożysku, springa jak Westie napisał taki M90 (najlepiej jakiś stokowy CA lekko przechodzony, to za 5 groszy kupisz ;-) ), zamiast tego Firefoxa - batę na ogniwach Sanyo RC, zmień kable na niskooporowe, puść tak jak chciałeś do tyłu, pobądź się przy okazji bezpiecznika i tego nieszczęsnego łączenia przy kolbie i do niczego Ci mosfet nie będzie potrzebny. A rof znacząco wzrośnie (też bym przewidywał w okolicach ~20 k/s). EDYTA: Literówki. Edited March 31, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Jest jeszcze jedna alternatywa - Li-po 11.1V. Na krótszą metę droższe rozwiązanie (bateria + ładowarka > silnik), ale na dłuższą lepsze, bo przecież do wielu replik w przyszłości ta inwestycja się przyda. Ja tego rozwiązania używałem na stock'u, kiepskie kable i marny fabryczny silnik powodują, że magazynki dają radę podawać kulki przy i tak wybitnym RoF'ie. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Tak, tylko jak Ci przy okazji tłoczek pójdzie. Ale puki gra to: Don't Worry be happy... Ale przy takim dużym ROFie jaki tam jest to proponuję tłok np. Deep Fire z tytanowymi zębami, chociaż rzadko jest dostępny. Może tłok MadBulla będzie dobry. Pewnie niedługo kupię go to coś napiszę, chociaż ja nie mam takiego ROfa dużego. Wymień kable na niskooporowe to zobaczysz, jak Ci GB wyskoczy. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Grzechotnik, a jaka jest różnica dla tłoka, czy ma silnik hi-speed, czy mocną batkę? Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Ja wsadziłem Li-ion 11,1V od Firefoxa w miejsce starej baterii, lekko body napęczniało, ale bateria siedzi. Zmieniłem kable na 2,5mm i znacznie je skróciłem (mają teraz max 10cm w miejsce kilkudziesięciu cm w oryginale). Midy podają w miarę dobrze, hicapy prawie wcale. Muszę kupić opóźniacz popychacza. Rof to ponad 20 kulek na sekundę. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Wątpie po prostu, aby kiński tłok wytrzymał dłuugie serie z ROFem ponad 20k/sek. Prędzej czy później Ci się posypię i tak. @Tuksiak: podałem link do tego silnika, bo go mam w G36E, a jak wiesz G36 ma silnik krótki. Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Dobra, ale wytrzymałość tłoka przecież jest taka sama przy zestawieniu mocny silnik, a mocna bateria... Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Zarówna bateria jak i silnik przekładają się na wyższy ROF. Czyli żadna różnica dla tłoka czy ma batkę mocną czy silnik. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Wątpie po prostu, aby kiński tłok wytrzymał dłuugie serie z ROFem ponad 20k/sek. Ja też, dlatego nie strzelam dłuższymi seriami niż 5-7 kulek. Deep Fire też nie jest taki uber, bo udało mi się rozwalić jego korpus w dużej MP5 (tam akurat było w granicach 26-28 kulek). Pozdro Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted April 8, 2009 Report Share Posted April 8, 2009 Może aluminiowy Systemy? Ja bym spróbował na tłoku JG III generacja. Pancerny jest. Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 8, 2009 Report Share Posted April 8, 2009 (edited) Może aluminiowy Systemy? Ja bym spróbował na tłoku JG III generacja. Pancerny jest. Pozdrawiam serdecznie. Raczej dałbym spokój z tłokami, które mają metalowy korpus przy takiej częstotliwości cykli - jeszcze można takowy dać pod mocną sprężynę (bez płaskiej metal głowicy - najlepiej z BU) i ogniem pojedyńczym tylko, ale szkielety z gównolitu, są tylko z gównolitu i ciężko to zmienić - producenci szkieletów muszą z czegoś żyć przecież ;-). PS. Fakt, że te tłoki JG z III gen. i z z cym 0.36 w górę, są bardzo dobre. Edited April 8, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
sanmateo Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Planuję zrobić tuning na rofa w mojej mp5k, ale wolę wrzucić tu plan do oceny przez fachowców:) Więc tak, dajemy: -wzmocniona, wyciszona głowica tłoka PJ -sprężyna na coś w okolicach m90-100 -silnik stock na silnik długi o zwiększonym momencie obrotowym PJ http://www.taiwangun.com/shop,show,182 -Batka 8.4v ale nie stockowa. Co o tym sądzicie? Coś się może sypnąć? W razie czego mogę włożyć zębatki stockowe G&P:) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Minimum do tego jeszcze to shimming porządny (podkładkowanie zębatek), wziąłbym prowadnicę sprężyny do V3 też P&J (obustronne łożyskowanie sprężynka będzie miała). Tłok Deep Fire'a zwykły nylonowy za 50 zł (albo jakiś na zapas, bo ten stockowy padnie po pewnym czasie) + mosfet i wymiana kabli - na 8,4V nie spodziewaj się ogromne ROF'a, ja bym dał same kable silikonowe 1,5mm przekroju i 9.6V. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.