Marcinek83 Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 Witam. To znowu ja :F Zauważyłem że część dysz ma zrobioną lekką fazę na szczycie a część nie bądź bardzo małą. Zamiast dyszy do M16 kupiłem do M4, jak na razie czekam na części ale w pierwszych strzałach był spadek mocy pomimo tego że dysza jest dłużą o 0,51mm lecz z większa fazą. Powinna być taka http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1507 A jest taka http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1509 Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 To pooglądaj sobie komory i gumki do nich ;-). Zobaczysz, że ma znaczenie i dlaczego. Dysza ma uszczelnić cały układ, nieprawdaż? A w różnych komorach i przy różnych gumkach zupełnie różnie to wygląda i dlatego są utyskiwania między innymi na gumki, że ta jest ba, tamta cacy. A za chwilę drugi Kolega pisze, "a u mnie całkiem odwrotnie". Ostatnio wyciągałem z jakiejś emki gumę, która praktycznie nie miała kołnierza, bo dysza miała inny kształt (nie wiem czy nie nowe JG, bo to u znajomych na szybkiego pomagałem im w psuciu), po założeniu jednej gumy osiągi spadły, po przygrzaniu kołnierza prawie na 0 wzrosły. pewnie jak by dać inną dyszę z inną fazą to nie trzeba by z gumą kombinować. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 (edited) Większość ma gumy jednego producenta, czyli Systemy/Guardera/MadBulla - można to uznać za swego rodzaju uniwersalność. Ja osobiście zmieniłem dyszę z takiej niestandardowej od G36 JG (faza dość mała - mniej więcej taka jak w w/w dyszy od M16), na dyszę z bardzo dużą fazą (chyba największą wśród dysz - dyszę od AUG'a) i gra i buczy jedwabiście, choć dysza niby nie przeznaczona do tej komory. Stara dysza miała 25,1mm, Ta ma 24,5mm ok. - ale w obu przypadkach "mocno wchodzi" w komorę, czyli dociska się do kołnierza(mam tu na myśli to, że normalnie dysza poszłaby jeszcze sporo do przodu, ale ogranicza ją właśnie komora z lufą i kołnierzem). Ciężko mi tu jednak porównywać, bo ta od AUG'a jest uszczelniona i chodzi na całkowicie innych częściach niźli nieuszczalniana stockowa - chciałem tylko pokazać, że komora sama w sobie nie ma takiego ogromnego znaczenia(jeśli dysza od AUG'a śmiga bdb, w G36, SR25 czy samym AUG'u) lub guma - przez wzgląd wymieniony na początku. Zastanawiając się nad tym, czy nie było podobnego tematu o dyszach, gdzie rozpatrywany był podobny problem - bodajże z dyszami od stockowych replik G&P. Wydaje mi się jednak, że jest to temat nie na nasze domysły i wróżenie z fusów - miejsce łączenia komory z dyszą to bardzo newralgiczny punkt w replice, przydałby się tutaj ktoś kto na codzień zajmuje się problemami tego typu. Bo jeśli dobrze pamiętam to we w/w temacie nikt nie doszedł do żadnych uzasadnionych, logicznie wytłumaczonych wniosków. Edited June 2, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 Koszmar z tymi dyszami... Dobrze by było zbierać w jednym temacie dane na temat uszczelniania danych dysz w danych układach. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 Komora ma ogromne znaczenie, tak jak kształt dyszy, grubość i długość kołnierza gumki. Komora od auga i od emki ma taką samą strukturę wew. tylko długość dyszy się różni. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 3, 2009 Author Report Share Posted June 3, 2009 Tuksiak, jeszcze przed wyjściem do pracy i przeczytaniu twojego posta poprawił mi się humor ;) Gumka jak gumka, ale! Weźmy 2 dysze, z fazą i bez, jedna i druga mają tą samą długość, na wejściu do komory, faza lekko dotyka kołnierza, znowu ta bez fazy wchodzi ciasno, wg. mnie bez fazy była by lepsza ale podważył bym słowa kolegi Gogina. Niech Poldeck się wypowie :P Ona ma zawsze jakieś szamańskie rozwiązania ;) Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Przy mocnych tuningach i dyszach z fazką najlepiej sprawdza się gumka G&P. Po prostu ma nieco grubszy kołnierz, w porównaniu do innych gumek. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 3, 2009 Author Report Share Posted June 3, 2009 Akurat zamówiłem gumkę czarną systemy, mam nadzieje że nie wyszarpie mi znów kołnierza. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Przy mocnych tuningach i dyszach z fazką najlepiej sprawdza się gumka G&P. Po prostu ma nieco grubszy kołnierz, w porównaniu do innych gumek. Dobrze wiedzieć - tylko pytanie ile ta guma G&P pożyje przy np. 500 fps ? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 3, 2009 Author Report Share Posted June 3, 2009 (edited) To nie jest temat o gumkach. Tak żeby chociaż jedna strona była na temat proszę. Edited June 3, 2009 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Marcinek... Zmusiłeś mnie :-F . Ogólnie zauważyłem, że gumki z miększego materiału bardziej się lubią z dyszami z mniejszą fazą, z którą mogą się zetknąć czołowo. Ale w tej sytuacji jeśli dysza jest za długa to kołnierz zacznie fałdować i szczelność się pogorszy, przy dyszy z fazą luft będzie uciekał. Gumki z twardszego materiału miłują dysze z fazą tak małą jak i dużą. A ogólnie to ja zawsze używam czarnych System i są mi miłe do wszystkiego, tak więc nie mam takich problemów, że gumka z dyszą nie chcą się zgrać :-D . a jak już to zwiększam docisk i gra ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 3, 2009 Author Report Share Posted June 3, 2009 Jaki docisk? Lufy z gumką do komory? Zakupiłem czarną systeme, 100fps back :D Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Docisk komory do GB. Tego nigdy dość, poza gietkami ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 A mnie dalej nurtuje kwestia, tego iż jest, ale coraz bardziej wierzę w to, że tylko był - prawie taki sam temat, gdzie ktoś wygłaszał swoje mądrości na temat "dysza od emki vs. dysza od mp5", szukałem nie znalazłem, ale może ktoś wie ? Rozbijało się o fazy tych dysz i gumki, także może rozwijanie tej kwestii tutaj jest zwykłym spamem ;-). Ja tak powiem, tylko, że styka komora<<dysza zawsze będzie tym mistycznym miejscem, gdzie dzieją się rzeczy, choć na pierwszy rzut oka tak proste i zrozumiałe to nikt do końca nie wie dlaczego tak, a nie inaczej. Musimy złapać jakiegoś inżyniera, albo podobnego szamana, co rozwieje tutaj nasze prawdy ludowe. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Ale po co? Przecież to jest proste jak drut. Dysza z fazą uszczelnia się wchodząc jak klin w kołnierz gumki, a płaska dysza uszczelnia się prze docisk do kołnierza. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 (edited) I docisk wolą miękkie gumki, które się nie sfałdują od nacisku. A wejście wolą twardsze. Efekt za miękkiej gumki na fazowanej dyszy wygląda z grubsza tak: KLIK Edited June 4, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Nie do końca. Miękkie gumki też są dobre do dysz z fazą tylko pod warunkiem że dysza i komora są dopasowane do siebie i nie za krótka dysza. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Nie do końca. Miękkie gumki też są dobre do dysz z fazą tylko pod warunkiem że dysza i komora są dopasowane do siebie i nie za krótka dysza. Nie wiem czy komora JG jest dopasowana do dyszy od AUG'a, ale u mnie bangla (guma Systemy oczywiście). Powtarzalność nie jest idealna, ale to bardzo minimalne odchyły (sprawdzane na zerowym HU), ogólnie nie ma na co narzekać, z tego co wiem, użytkownicy SR-25 P&J też muszą wymieniać dysze na AUG'owe, jeśli chcą się pozbyć stockowej - słyszał ktoś żeby się źle działo ? ;-) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 4, 2009 Author Report Share Posted June 4, 2009 Poldeck na tym rysunku jak byś się zastanowił, to palnąłeś ;) Kiedy dysza bez fazy dociska do kołnierza nie jest tak że masz szczelność 100% bo gaz i tak spierdzieli tak czy siak jak: gumka będzie za miękka albo za twarda czy dysza nie równo się ustawi. Co do docisku komory w emce to ma zajebisty sens bo część uderzenia głowicy o głowicą właśnie ona zbiera tym sposobem oszczędzamy szkielet. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Co do docisku komory w emce to ma zajebisty sens bo część uderzenia głowicy o głowicą właśnie ona zbiera tym sposobem oszczędzamy szkielet. Ooooo...... No to nowość... znowu o mistycznym wpływie sprężyny głównej na trwałość dysz, komór hopa i lufy... Marcinek pomyśl, zobacz gdzie zbiera napęd dysza, i dlaczego jest ona odsunięta od GB i jego głowić, więc co Ci zbiera? I jak komora i po co ma zabierać? GB w v.2 nie pęka tam bynajmniej z powodu niedociśnięcia do komory hopa, uwierz mi... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Ty teraz poleciałeś... Jak zrobimy kosmicznie kosmiczny docisk komory to będzie ona trzymać przednią ściankę GB. Był nawet kiedyś taki patencik w newsach działający w ten sposób. A co do rysunku: robiłem go na inne potrzeby, kiedyś i w sumie lekko jest kopnięty ale daje radę ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 4, 2009 Author Report Share Posted June 4, 2009 Tuksiak wierze ci, ale zaciskając GB chyba zmniejszasz szanse pęknięcia. Zobacz sobie co zbiera całą moc uderzenia potem zobacz gdzie GB najczęściej pęka potem zobacz co by było gdyby był ona ściśnięty z dwóch stron a potem pisz takie rzeczy. W AK 104 brykała mi na takim patencie M170 przez 3 lata nie strzelając na semi tylko auto. Co do dyszy i układu, czy jest możliwość kupienie metalowego popychacza i czy metalowy popychacz ma sens? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Nie ma możliwości kupienia takowego. Dwa: a na diabła taki? Trzy: bezwładność mogłaby przy dużym rofie sprawiać, ze nie nadążałby wracać ale to już zależne od masy jego. Niemniej sensu nie widzę. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Komora od auga i od emki ma taką samą strukturę wew. tylko długość dyszy się różni. Gogin to napisałem wcześniej. Chodzi o Spasowanie dyszy a nie o typ giwery do jakiej jest dedykowana. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Poldeck dobrze, jak zrobisz kosmicznie kosmiczny docisk to go chętnie zobaczę. A czy przypadkiem komory w emce nie są dociskane przez springa takiego jak od długopisu? Chyba lepiej było by ją podeprzeć czymś na sztywno, tak żeby GB w body wlazł na wcisk, a nie na rachitycznej sprężynce? A na ile znam pewne zagadnienia z wytrzymałości i mechaniki, to i tak się rozj*** wali. W takim razie najlepszym patentem jest zrobić komorę i GB w kupie jako jeden odlew nie? I niech się front body o docisk martwi ;-). Zresztą to też już gdzieś widziałem i się jakoś nie przyjęło za bardzo ;-). No proszę Was Pany, toż się nie bawicie tym dwa dni.... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.