Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

CTW - Celcius Training Weapon


Recommended Posts

To w tzw. międzyczasie ;-) jeszcze jedno pytanie: czy może ktoś ma doświadczenie z takim oto pakietem http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_lad...refox-1804.html , oczywiście na mocnijeszych cylindrach? Z podanych wymiarów pakietu wydaje się, że powinien bezproblemowo wejść do kolby; tylko jak z wydajnością? Zważywszy na zalecaną w protokole naprawy moc akumulatorów mógłby być niezłym rozwiązaniem... chyba

Link to post
Share on other sites
  • Replies 384
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Na 99% powinna pasować.

Mam stick'a li-po złożonego z ogniw o identycznych wymiarach jak te, co ta bateria firefox'a. Porównałem go z typowym, kolbowym GE Power'em 1520mAh - średnica minimalnie mniejsza jest niż grubość GE, 2 ogniwa FF mają taką samą długość jak cały GE.

Jak cetka wróci z serwisu to sprawdzę w praktyce.

Co do wydajności .. nie wiadomo. Zupełnie niepoważne ze strony sklepu jest niepodawanie informacji o wydajności prądowej. Z drugiej strony bardzo możliwe, że nawet na ogniwach nie jest to napisane (np. na li-ion firefoxa nie miałem tej informacji nadrukowanej).

Edited by Ratoll
Link to post
Share on other sites

Właśnie o tę wydajność mi chodzi, bo wymiary sobie porównałem (te podawane dla GE POWERa 1520mAh na stronie Coyote'ów z wymiarami "zlinkowanego"pakietu) - więc tu nie powinno być problemów. Natomiast w notatce z naprawy mojej cetki Kojoci zalecają dla mocniejszych cylindrów pakiety 12V, najlepiej 20C - i stąd moje pytanie. Tym bardziej uzasadnione, że w kilku wątkach forów PTW-userów pakiety LiPo Firefox'a są uznawane za bardzo dobrą alternatywę "natywnych" batek (w przypadku PTW po odpowiednim zrewire'owaniu...), choćby tu: http://www.airsoftretreat.com/forums/index...e;topic=86628.0

Edited by macio68
Link to post
Share on other sites

My z kolegami dostaliśmy repliki w piątek z serwisu. Kable zostały wymieniono wraz z końcówkami.

 

Moja replika na stokowym cylindrze działa bardzo dobrze, niestety gdy włożyłem czerwony to już nie było tak kolorowo. Okazało się że bateria KA 11.1 1100mAh 15C jest za słaba do zasilenia repliki z czerwonym cylindrem M150. Mocniejszej baterii nie mam bo CTW zepsuło ją i czekam aż CASG odeśle mi nową.

 

Tak więc podsumowując serwis, to trochę lipa z tymi bateriami. Napomnę tylko że bateria KA 11.1 1100mAh 15C nawet częściowo rozładowana spokojnie napędza PTW na czerwonym cylindrze. Widzimy to w filmiku umieszczonym w tym wątku. Nie wiem czy układ CTW czy silnik potrzebuje więcej mocy niż PTW.

 

Sam szukam baterii na sklepach. Opcją są baterie z CASG Ge Power 11.1 1200mAh 20C, kolega zamówił takie dwie więc jak przyjdą to zobaczymy czy one będą wystarczające.

Link to post
Share on other sites
Przy korzystaniu z mocnych cylindrów należy używać baterii minimum 1300 mAh 16C 11.1V LiPo lub podobnych a zaleca się używanie 20C.

To fragment protokołu naprawy mojej cetki...

 

Stąd właśnie wzięło się zarówno moje powyższe pytanie o wrażenia "poserwisowe", jak i pytanko a pakiet Firefox'a...

 

Tak więc podsumowując serwis, to trochę lipa z tymi bateriami.

I to mnie właśnie trochę niepokoi, tym bardziej, że - jak piszesz, fizjog - w PTW bangla. Czyli chyba jednak coś jeszcze (nie tylko kabelki) jest w tej generacji CTW "nie do końca przetestowane" :roll:

 

EDIT Na marginesie - zupełnie nowego wymiaru nabiera opis pakietu Celciusa, zwłaszcza fragment, że "jest kompatybilna z każdym rodzajem cylindra"... http://www.casg.pl/product-pol-9-Bateria-L...-do-CTW-M4.html

Edited by macio68
Link to post
Share on other sites

Zasadnicza różnica tkwi w silniku. W przypadku systemowskiego 490 prędkość obrotowa jest mniejsza niż w celsjuszowym 495. Aby zachować parametry silnik CTW potrzebuje po prostu więcej prądu. Wg. testów bateria 1280mAh 20C (dająca podobny prąd do 1520mAh 16C) bez problemów działa z cylindrami CLU-450 i CLU-500 Celcius oraz M150 Systema. Pakiety ~1100-1200mAh 12C miały już spore problemy i nie są polecane do CTW. Wymiana silnika w CTW na "490" rozwiązuje problem małych pakietów LiPo, ale powoduje odczuwalne zmniejszenie ROF i spowolnienie reakcji na spust.

Ważnym jest aby nie stosować przelotek ani małych konektorów. Optymalnie - tak jak zalecamy - jest stosować konektory T-Shape.

 

Bateryjki Celcius zostały wycofane ze sprzedaży dawno temu. Mieliśmy wprowadzać następcę, ale w podobnej cenie i z lepszą dostępnością znaleźliśmy GE Power będące teraz w naszej ofercie.

 

Edytka: literówki.

 

Edytka 2: z pakietami LiFePo jeszcze nie testowaliśmy. Aktualnie koncentrujemy się na naprawach wady fabrycznej okablowania.

 

Gwoli ścisłości: pakiety proponowane przez Kojota to GE Power 1520 mAh / 16C (około 24A maksymalnego rozładowania) i GE Power 1280 mAh / 20C (około 25A maksymalnego rozładowania). Tymczasem stare pakiety Celcius'a miały około 13A, a King Arms 1100 mAh / 15C ma około 16A. Wg. naszych testów do prawidłowej pracy na cylindrach CLU-400 / Systema M130 potrzeba minimum 15A, dla cylindrów CLU-450, CLU-500 i Systema M150 potrzeba minimum 20A.

Edited by Vintersky
Link to post
Share on other sites

Pierwsze wrażenie po naprawie - działa. Na batce NiMH 9,6V 2200mAh G&P ciągną oba (t.j. CS300 i CS450) cylindry; ten drugi rzecz jasna na sporo mniejszym ROFie. Co ciekawe - po naprawie między połówkami body pojawił sie wkurzający luz, powodujący "chwianie się" korpusu repliki w rękach... Niemniej działa, jutro powinienem mieć pakiety LiFePo 12,8V 1350mAh od Krakmanów, powstaram się w miarę sprawnie wrzucić minitest. Na razie Jestem zadowolony (gdyby nie te luzy...)

Edited by macio68
Link to post
Share on other sites

Być może, tyle, że PRZED naprawą tego luzu nie było... Wg Kojotów (bo pozwoliłem sobie na maila w tej sprawie) jest to optymalne spasowanie elementów w kontekście dopasowania zębatek... Niemniej - uprzednio tego nie było... Ale też może to jedna z przyczyn, dla których wcześniej mocniejszych cylindrów silnik nie ciągnął...

Edited by macio68
Link to post
Share on other sites

Teraz sobie skojarzyłem, że u mnie też pojawił się luz pomiędzy częściami body, zauważyłem go po pierwszej naprawie gwarancyjnej (zaraz po kupnie dokładnie oglądałem replikę i napewno bym go wtedy nie przeoczył).

Jest to luz "na boki", wzdłuż osi karabinu, więc na chłopski rozum podkładki pod korkiem w stockpipe go nie naprawią ..

Link to post
Share on other sites
jest to kwestia podkładek pod korkiem, który zamyka kolbę.

Jeżeli uważa Pan, że luz jest zbyt duży mogę wysłać podkładki jednak należy pamiętać, że jeżeli jest zbyt dużo podkładek przesuwa się sie wtedy cały korpus cylindra. Przesuwa się w przód i może zaistnieć taka sytuacja, że zębatki nie będą pracowały idealnie na zębach tłoka co wpłynie na szybsze zużycie.

Oto stanowisko Kojotów...

 

Owszem, luz pojawił się taki, jak piszesz. Być może jednak coś w cytowanej odpowiedzi jest "na rzeczy", bo przynajmniej teraz ciągnie również na mocniejszym cylindrze... Chociaż to 'kolebanie" trochę wqrza...

EDIT - literówki

Edited by macio68
Link to post
Share on other sites

Mam parę takich pytań... Jako, że waham się między CTW a ICSem prosiłbym znawców tematu o poradę.

Czy różnica w osiągach, ogólnym działaniu mechaniki i jej wytrzymałości jak i w spasowaniu elementów jest na tyle lepsza od powiedzmy ics'a z wstawioną precką PDI, że warto dać ten tysiąc zł więcej? Jeśli chodzi o spasowanie jak widać po ostatnich postach w ctw występują denerwujące luzy...

 

Wiem, że TW zostało zrobione w innym celu niż zwykły aeg ( bolt catch, waga itp ( realizm! )) ale czy naprawdę warto i czy istnieją praktyczne różnice między ( nie biorąc pod uwagę elektroniki )stockowym ctw i modyfikowanym ( wstawienie tej precy PDI plus ew tuning do 400fsp )takiego ICS ?

 

Z góry dzięki

Edited by Panzer
Link to post
Share on other sites

O wytrzymałości za wcześnie na razie mówić. Moim zdaniem różnicy w spasowaniu elementów nie ma (wcześniej miałem SCARa od VFC) ale w jakość niektórych elementów wypada na korzyść CTW, choć jakość wykonania i użytego materiału w stopce kolby Celciusa jest żenująca.

 

Porównując SCARa i CTW na tej samej baterii (LiPol 11,1V 15C) reakcja na spust wypada na korzyść tej drugiej mimo zastosowania w AEGu Mosfeta. Cyngiel jest lepiej wyczuwalny. Jeśli chodzi o zasięg i celność. Ja odniosłem wrażenie, że mimo porównywalnej mocy obu replik lepiej wypadł znowu produkt Celciusa. Skupienie jest o niebo lepsze niż w SCARze. Nie miałem czasu na przeprowadzenie dokładnych testów, więc są to tylko moje odczucia.

 

Patrząc na koszty to CTW jest droższe w utrzymaniu(magazynki, RISy, markowe kulki itp) i wymaga więcej uwagi od użytkownika oferując w zamian lepsze osiągi oraz odwzorowania oryginału. Za AEGiem przemawia łatwy i dostęp do części zamiennych, cena i prostota obsługi.

 

Tyle ode mnie. Decyzję niestety musisz podjąć sam.

 

Pozdrawiam

Edited by Raq
Link to post
Share on other sites

Podpisuję się pod postem Raq'a. Dodałbym tylko jedno: nie można absolutnie porównywać ICSa z CTW tylko na zasadzie "wymienne cylindry", bo tak naprawdę w CTW jest zupełnie inny silnik, zupełnie inne zębatki i generalnie zupełnie inna technologia. Miałem kilka AEGów, chinoli, G&P, SCARa VFC - i CTW - mimo problemów - mnie oczarowała. Na pewno sprzęt droższy, nie_bezawaryjny, wymagający "pieszczot" - ale dający w zamian naprawdę dużo.

A luzy? U mnie pojawiły się dopiero po usunięciu usterki z "elektryką", denerwujące, ale nie uniemożliwiające korzystania z cetki. Po pierwszej ocenie - bardzo subiektywnej - nie wpływają na funkcjonalność repliki. I zawsze jest opcja wymiany body...

Link to post
Share on other sites

Dodaj do tego tuning mocowy CTW - zajmuje góra minutę i kosztuje niecałe 500 PLN. A potem możesz sobie wachlować cylindrami w zależności od potrzeb (silniejszy/słabszy).

Ja ze swojej CTW gen 3 jestem uber zadowolony. Różnica w użytkowaniu vs. poprzednie Marujowskie M4 jakie miałem jest po prostu kolosalna i wyszła od razu na pierwszym CQB :D

 

EDIT. luzy w body też mam ale...nie przeszkadzają mi w ogóle.

Edited by the-logan
Link to post
Share on other sites

A to ciekawe, bo magi MAGa (hmm....) mają raczej dobrą markę... A z tym "dzyndzlem" to chyba wszyscy mają kłopot... Generalnie: na tę chwilę polecane są magi CELCIUSa i właśnie MAGa, choć na "łobcojęzykowych" forach polecane są np. SABRE, ale u nas chyba nie do uświadczenia...

Link to post
Share on other sites

A jak to jest w Systemie. Ma może ktoś możliwość porównać owe luzy?

Jeżeli chodzi o "luzy" body w PTW to sprawa wygląda tak, że dużo zależy od tego elementu, który zatyka prowadnicę kolby od strony cylindra (cylinder jest do tego elementu dociskany po zamknięciu). Ta zatyczka ma na sobie podkładki (u mnie w liczbie trzech). Im więcej podkładek tym element ten bardziej wystaje, replika ciężej się zamyka a luzy są mniejsze (lub zupełnie ich nie ma). W mojej PTW po wyjęciu cylindra jest minimalny luz - z cylindrem żadnego.
Link to post
Share on other sites

Luzy w body likwiduje się tak jak pisze Goren. W CTW też są te podkładki. U mnie akurat było dobrze dobrane i body się nie rusza.

Co do magów MAGa to jak narazie nie zauważyłem minusów. Ja sprowadziłem z WGC. Komplet 4szt. kosztuje 104$, z cłem i przesyłką wyszło jakieś 100zł/szt. Dobrze chodzą też Systemy i oczywiście Celsiusa.

Link to post
Share on other sites

Jakie kulki używacie ze stokową lufą z X-Max GenIII, stokowy cyl.?

 

Przy lufie DF 6.02mm używałem Blaster Devil 0.25g i działało super ale już na stokowej od CTW mam zacięcia tak co 15-20 strzałów, może częściej. Tak samo z kulkami Madbulla PG 0.25g :cry:

Edited by fizjog
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...