Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SWD Dragunow [A&K]


Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wylicz sobie pojemność cylindra z tłokiem naciągniętym. Później zmniejszając ta objętość o dodatkową grubość amorka, można procentowo wyliczyć spadek fps.

Kiedyś składałem swd na promyku 500mm i m170 shs. Amorek wstawiłem z podeszwy klapka, coś ok. 1cm grubego. Fps były na początku ok. 610, a później ubiło się do 595, czyli prawidłowo. Na stockowym amorku nie było więcej fps, tylko nadmiar powietrza, co powodowało głośniejszy dźwięk wystrzału i rozrzut większy. Nie wiem czy amorek 1,5 cm by się również nie sprawdził, nie grzebałem już skoro było dobrze.

Link to post
Share on other sites

Panowie mam problem z moim SWD

Objechała mi się śrubka od selektor udało mi się ją wykręcić i zastąpić inna niestety coś jest nie tak z selektom, Gdy replika jest na zabezpieczonym to strzela a jak przedstawiem na strzał to działa blokada spustu.

Link to post
Share on other sites

Wyciągnij zespół spustu. Zajmuje to 10 sekund. Zobaczysz element na który ma naciskać dźwignia selektora w pozycji odblokowanej. Złóż selektor tak aby mógł prawidłowo działać. Budowa SWD jest bardzo prosta i więcej się nauczysz jak sam spróbujesz zrozumieć jak to działa.

Link to post
Share on other sites

Czyli bez problemu zrekompensuje to m180.

Niby tak, ale wielkości słupa powietrza to ci nie zrekompensuje. Przy 590mm nie będzie raczej problemu z ciut grubszym amorkiem, aczkolwiek z lufa powyżej 600mm, spadki już są nawet na stockowym amorze.

Link to post
Share on other sites

Czołem,

Kilka lat temu miałem problem z moją repliką SWD A&K. Chodziło o to, że blaszki dociskające bezpiecznik nie trzymały go zbyt mocno, przez co on sam się blokował. Posiadałem wtedy I generację SWDa, kupioną U Krakmanów (to była wtedy nowość). Nikt mi dobrze nie poradził jak to naprawić, więc dopiero teraz się zabrałem za to i problem rozwiązałem.

http://forum.wmasg.p...selektor-ognia/

Rozwiązaniem problemu auto-blokady są małe przeróbki selektora. Żeby zacząć najpierw należy zebrać niezbędne części, a mianowicie 2 podkładki M10 (kupione w castoramie) oraz śrubę stożkową M3 (na długość ok. 16mm).

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Następnie należy wybić punktakiem małe wcięcie i nawiercić wiertłem (2 lub 2.5 mm) otwór w 1 i 2 części bezpiecznika, oraz nagwintować oba gwintownikiem M3. (jak na zdjęciach)

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Na końcu należy włożyć kompletne suwadło (jeżeli tego nie zrobimy będziemy musieli rozkręcać ponownie bezpiecznik), włożyć zewnętrzną część bezpiecznika, następnie cienkie (stockowe) blaszki, potem podkładki M10 i 2 wewnętrzną część bezpiecznika. Dokręcić śrubę na 3/4 swojej długości i założyć zespół spustowy. Na końcu śrubę dokręcić do końca i złożyć replikę. Całość prezentuje się następująco:

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Rozwiązanie to przerosło moje wszelkie oczekiwania. Wszystko działa jak należy. Bezpiecznik pracuje o wiele bardziej topornie niż nowa replika (prawie jak w wyrobionym deko).

Pozdrawiam

Bizek

Edited by Bizek
Link to post
Share on other sites

@Bizek

ciekawie to rozwiązałeś. Ważne, że działa.

Ja tam osobiście wolę starszy typ bezpiecznika - bez śrubki z zewnątrz. Zamiast podkładek daje 1 zwój dowolnej sprężyny głównej. Też fajnie klika.

 

Witam

Mam pytanie czy okładziny przednie plastikowe mają mieć delikatny luz w mocowaniu czy to normalny objaw w a&k.

Tak, to normalne i częste. Ale izolka naprawia nie takie rzeczy :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

@Bizek

ciekawie to rozwiązałeś. Ważne, że działa.

Ja tam osobiście wolę starszy typ bezpiecznika - bez śrubki z zewnątrz. Zamiast podkładek daje 1 zwój dowolnej sprężyny głównej. Też fajnie klika.

Czytałem twój sposób, też nie był zły :) Ale nie jestem pewny czy sprężyna będzie dobrze się trzymać. Mam jeszcze jednego SWDa to chyba popróbuję twoim sposobem.

Link to post
Share on other sites

Wiem panowie że budowa jest prosta ale siedzę nad tym już kilka godzin rozkładam i składam i nadal jest to samo.

Paluch od selektora powinien być pod czy nad tym elementem co blokuje spust??

U mnie paluch od selektora ma straszny luz.

 

Powinien być pod tym elementem. Zawsze są z tą częścią problemy, udaje mi się to założyć jak bezpiecznik daję do góry i zakładam zespół spustowy najpierw na te rowki co są z tyłu, a potem zaczynam bawić się w poprawne usadowienie selektora. Jak założę zespół spustowy a ta część bezpiecznika w zespole spustowym nie zaskoczy jak powinna to pomagam sobie cienkim śrubokrętem płaskim. Po kilku próbach zwykle się udaje. Jeżeli chodzi o luzy to prawdopodobnie masz nie dokręconą śrubę imbusową która łączy bezpiecznik z paluchem, jak to nazwałeś. Pytanie tylko z jakiej serii masz bezpiecznik?

Link to post
Share on other sites

Podejrzałem u kolegi jak to jest i wiem w czym problem.

Kupię dźwignie selektora ogania lub poproszę o link do sklepu gdzie mogę ją dostać. Szukałem po popularnych sklepach i niegadzie nie ma.

Eh, smuteczek - ta część, jak i większość elementów body swd, nie występuje w sprzedaży. Szukaj na komisie, zdarzają się dawcy.

Link to post
Share on other sites

Kolega kolegi kolegi nie pamięta w którą stronę montowało się s stockowej komorze ten usztywniacz lufy wewnętrznej :icon_lol:

Zaokrąglona jest jedna strona a wejście na zaokrąglenie jest z dwóch stron... Ktoś coś? :icon_cry:

 

 

Edit#1

 

Uwaga, kulka z PPS'a pasuje do stocka i na odwrót. W stock'owej komorze gumka jest nieznacznie* bliżej dyszy.

 

*cały +/- 1mm...

 

Prosty test:

 

1)Na komorze PPS'a przy springu m180 czechów i devill'ach 0.36g:

48 kartek a5

-kulka przebiła 27 warstw na 5'ciu zrobiła wgłębienie i została w środku.

 

2)Na komorze stock'owej przy springu m180 czechów i devill'ach 0,36g:

48 kartek a5

-kulka przebiła 40 warst po prostej i porwała 8 ostatnich + utknęła w poduszce.

Edited by Mendi
Link to post
Share on other sites

Tylko gdzie jak Specowi nie ufam... Schronować trzeba bo tam jest m180... Ja nie chcę nikogo tym uszkodzić przypadkiem ;)

 

Pierwszy dylemat dotyczący zmiany sprężyny na słabszą od baaardzo dawna. Jak już się nacieszę to zrobie pomiar i może jakieś zdjęcia wnętrza PPS'a podrzucę.

Edited by B3Lf öÖö (LastSniper)
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...