Marcinek83 Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Cześć. Chciałem swoją M14 pchnąć do 750fpsów, niestety nie ma takiej sprężyny na rynku, licząc zwoje grubość drutu, ciężko nawet na zamówienie zrobić coś takiego. Znalazłem stronę http://www.springs.com.pl/ I myślę że połączenie metod stosowanych w wiatrówkach czyli sprężyna w sprężynie nie jest złym rozwiązaniem. Z tego co ustaliłem to muszę podtoczyć prowadnicę sprężyny by mogła zmieścić cieńszą wersję. M170 Guradera + środkowa sprężyna o 4 zwoje krótsza i 1mm cieńsza obwodem zewnętrznym z drutu 1,4mm. W związku z tym mam mały problem bo nie wiem ile to da fps? Mam tylko takie dane sprężyny wew. Ciężar netto sprężyny: 0,082 N (0,008 kG) Długość sprężyny w rozwinięciu: 691,6 mm Quote Link to post Share on other sites
Ari Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Nie bez powodu nie robia takich sprezyn do asg Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 1. Jak już czerpiesz ze środowiska wiatrówkowego, pobaw się regulacją wstępnego napięcia sprężyny, ale dojdziesz do momentu kiedy będzie za ciasno. 2. Podwójna sprężyna? Możliwe. Z Kolegą kiedyś bawiliśmy się w robienie sprężyn. Drut Oteva. Miało być M110 wyszło tak, że do GB nie mogłem wcisnąć. 3. Ty! Wytrzymie Ci cokolwiek podwójną sprężyne i podwójne podkładkowanie? Quote Link to post Share on other sites
Wolf Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Cześć. Chciałem swoją M14 pchnąć do 750fpsów, Ale po co ci aż tyle i do kogo będziesz strzelał :killer: Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 No właśnie ANR, czy jak przesadzę to czy GB nie rozleci się w drobny mak? I oto jest pytanie. Konfiguracja: STU HELICAL C.A. JBU FULL METAL TEATH Głowica cylindra stalowa G&G Głowica tłoka alu. Szkielet GB oczywiście G&G full panzer Kabelki 2,5mm Silnik stock ( niestety jeszcze stock ) Lufa od PSG-1 Systema Wg. meni tłok JBU powinien wytrzymać, co do zębatek CA, miałem przypadek gdzie przy zblokowanej kulec koleś ciął na auto jak rzeźnik, jedynie płaska część prowadnicy zębów tłoka strzeliła, gdyby była przyklejona pewnie obeszło by się bez ingerencji w GB Myślę że jeśli podam im wymiary sprężyny M100 i ciutkę ją uszczuplę grubością drutu, może się udać. Złożyłem zamówienie ale jakoś na tej stronie nie dają znaku życia, zadzwonię popytam kiedy przyślą. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 głowcę tłoka daj jakaś inna bo szkielt rypnie expresem :) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 (edited) Widziałeś kiedyś szkielet M14 G&G? Widzę że nie. EDYT: Specjalnie dla Segera http://i168.photobucket.com/albums/u173/Oc...ix/DSC01048.jpg Edited September 2, 2009 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
GZ Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 @Marcinek83 Zapomnij, z dwóch powodów. Pierwszy, ścianki tego GB z M14 (z Veterana, a ten ma lepszy niż standardy G&G) są cieńsze niż ścianki z GB V2 Long CA i G&P. Drugi, na przedłużonym GB V2 idzie max wycisnąć 660fps, więcej powietrza po prostu nie spręży, choćbyś amortyzator od ciężarówki wsadził :lol:. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Drugi, na przedłużonym GB V2 idzie max wycisnąć 660fps, więcej powietrza po prostu nie spręży, choćbyś amortyzator od ciężarówki wsadził :lol:. A co ma ilość sprężanego powietrza do tego pod jakim ciśnieniem może się ono znaleźć (w zależności od szczelności układu, a głównie twardości sprężyny), pleciesz kolego. Jednak co do głowicy tłoka to też mam pewne obawy o żywotność szkieletu w tym wypadku, jednak do 14'tek nie ma zestawów BU (chyba), a zwykłe POM'owe czy durac'onowe głowice sobie nie pożyją za długo. Zresztą jak tam jest metal komora to co za problem podeprzeć GB (akurat w rodzinie M14, bardzo fajnie się podpiera GB komorą). Co do podwójnej sprężyny, to myślę, że będą często zacinki tłoka w tylniej pozycji, jeśli średnica tej wewnętrznej sprężyny nie będzie idealna dobrana - zwoje owej sprężyny mogą wchodzić między zwoje sprężyny zewnętrznej tym samym powodując niemożność naciągnięcia tłoka do końca, ale to tylko moja teoria. Quote Link to post Share on other sites
GZ Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 A co ma ilość sprężanego powietrza do tego pod jakim ciśnieniem może się ono znaleźć (w zależności od szczelności układu, a głównie twardości sprężyny), Cylinder ma określoną pojemność, jak szybko i jak mocno się spręży powietrze w nim, zależy od siły sprężyny. Niedokładnie się wcześniej wyraziłem. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 GZ może i masz rację, ale już zamówiłem sprężynę koszt to 44zł nierdzewną. Średnica zew. 7mm. Grubość drutu 1,4mm. Długość 165mm. Ilość zwojów 23. Jest krótsza od standardowej M100 i mniej zwojów o jakieś 4 ( zależny od firmy ) Gogin, zgadza się, dlatego to prototyp i chce zobaczyć czy to zdziała, w przeciwnym razie będę 58zł w plecy, jakoś się wyliżę z tego ;) Co do tłoków JBU, geometria zębów jest o niebo lepsza niż np. DF co sprawdziłem empirycznie więc tutaj najmniej się boję o to, natomiast martwi mnie czy nie będę musiał robić prowadnicy na tokarce i czy nie będzie tak że sprężyny będą się zakleszczać zwojami. Do cholery przecież w wiatrówkach to działa :nerw: Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Ale po co ci aż tyle i do kogo będziesz strzelał :killer: Strzelać będzie biovalami (wiesz, tymi strasznymi, twardymi) na CQB. Nie wiem czy taka przeróbka jest w ogóle możliwa. Sprężynę zrobić nie problem, natomiast w tradycji TMa gearboxy produkuje się z a materiału o parametrach zlepu gliny i słomy ryżowej. ZnAl jest kruchym materiałem a przy takich już niemałych obciążeniach może zwyczajnie się złamać, zwłaszcza że głowica aluminiowa działać będzie jak młot. Ewentualnym rozwiązaniem byłby szkielet prowina, ale jest tylko w wersji v2. GZ: Możesz trochę racji mieć. Ciśnienie przy M210 byłoby sporo wyższe niż przy M100, więc taka sama ilość powietrza uległaby kompresji do mniejszych rozmiarów - o ile % nie wiem, to już zadanie dla kogoś z inżynierii. Tyle przeróbek co to będzie wymagało to chyba wyjdzie taniej RAMa kupić - niemniej jednak ciekawy jestem ostatecznego rezultatu i użytych części Quote Link to post Share on other sites
GZ Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Tyle przeróbek co to będzie wymagało to chyba wyjdzie taniej RAMa kupić - niemniej jednak ciekawy jestem ostatecznego rezultatu i użytych części Wyjdzie na to że ostanie się ino szkielet GB :mrgreen: Wracając do tematu, przy 750fps zapomnij o gumce hu, parę strzałów i wyleci w kawałkach. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Pierwsze wyleci chyba głowica tłoka z lufą :F Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
danielosik Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Żeby sprężyny się nie zakleszczały to jedną niech będzie zawijana w prawo a dróga w lewo. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 To nie M14 TM tylko G&G, wg. mnie i też sklepu specshop GB jest pancerny i wytrzyma wiele. Jeśli chodzi o gumkę HU, nie będę strzelał na auto przecież to ma być karabin wyborowy a nie kosiarka! Danielosik genialne to było :F Poważnie! Ale już sprężyna jest zamówiona :/ Jak widać za załączonym obrazku http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=1804 głowice nie są pokryte gumą, w związku z tym do głowicy cylindra przykleję taką gumę bądź użyję o'ringów włożonych jeden w drugi z mniejszą średnicą co znacznie zamortyzuje uderzenia i hałas. Ogólnie GZ, przemyślałem to: Skoro na M100 mam 350fpsów a na M150 500 to na M300 kulka w ogóle nie wyleci z lufy tak? :poddanie: Jeżeli gaz spręża się szybciej i rozpręża tzn. że pchnie mocniej kulkę co zapoczątkuje banana na mojej gębie? No mam rację czy nie? Nie lubię wmasgowych pseudo doktorków ( bez urazy ) Cziman miałem RAM'a i sprzedałem bo nie rajcuje mnie tachanie butli z gazem nabijanie itd. Po za tym RAM to RAM, mnie markery już w ogóle nie interesują ze względu też na moc bo raz walnął z 400 fpsów a raz 600, podejdziesz bliżej koleś dostanie z 600 i będzie płacz. A tak elektryk to zawsze elektryk. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Też nie ogarniam waszego myślenia, nie wiem o jakich stratach w ogóle mówicie. Ja myślę, że można spokojnie wyciągnąć 750 fps na M210 + BU (ale czy takowe są do M14?), a na bardzo szczelnym układzie i fajnej prec rurze powinno być te 700, także być może, że zabawa z tą sprężyną wewnętrzną mija się z celem. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Jeżeli gaz spręża się szybciej i rozpręża tzn. że pchnie mocniej kulkę co zapoczątkuje banana na mojej gębie? No mam rację czy nie?Nie lubię wmasgowych pseudo doktorków ( bez urazy ) Tak, ja natomiast piszę o tym że przy mocniejszej sprężynie lepiej działałby większy cylinder - co można stwierdzić po tym że przy M90 bore up nic nie daje, ale M130 z bore up ma troche FPSów więcej niż M130 z normalnym 0. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Omija całą tą dyskusje o cylindrach i powietrzach. @Marcinek Pamiętaj, że "pancerny" może oznaczać, że da rade wielu, ale temu co jest dostępne na rynku. Jak im nie wyjdzie ze sprężyną to daj znać, mogę Ci załatwić jaką tylko sobie wymarzysz. Zastanów się nad zmianą antyreversala. Na coś innego, nawet nie wyobrażam sobie siły na jaką zostanie poddany jak tłok Ci się w tylnej pozycji zablokuje. Jak Kolega wcześniej wspomniał głowica może być tutaj problemem, będzie po prostu tłuc. Proponuje Ci wykonać odpowiednią poduszke smarową na to, będziesz tak czy siak musial stan części sprawdzać tego raz na 500-600 kulek. Generalnie tutaj posiedzisz nad polerką poszczególnych elementów. Zaopatrz się koniecznie w lepszy silnik, te G&G są dobre, ale nie aż tak. I oczywiscie MOSFET, bo popalisz styki w moment. Kable jakie? Zajrzyj do jakiegoś modelarskiego jak tego nie zrobiłeś. Czasem więcej dają dobrej jakości kable 1mm niż dziadowskie z Casto 2,5. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 (edited) Zakładając, że już mamy te wymarzone 700 czy tam i nawet więcej efpeesów, to co z tego, bo jak zostało wspomniane - gumka HU zaraz pójdzie się paść, a przy tej sprężynie te dwie płaskie głowice... no cóż, nawet jak dasz O-ring'i to muszą być one minimalnie grube, albo będziesz musiał piłować czoło tłoka, żeby zębatka tłokowa poprawnie łapała ostatni ząb tłok i przy okazji modlić się by te klejone O-ringi nie odpadły po pierwszym strzale i żeby się zaraz nie ubiły co w konsekwencji... Tak mocne tuningi chyba są bardziej wredne, niż tuning na dużą szybkostrzelność. PS. Dopełniam tylko czarę goryczy, którą rozpoczął AnR... albo Ty sam. Edited September 2, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
GZ Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Ja myślę, że można spokojnie wyciągnąć 750 fps na M210 + BU (ale czy takowe są do M14?) Teoretyka nie podparta praktyką, kocham to, koniec tematu. Ogólnie GZ, przemyślałem to: Skoro na M100 mam 350fpsów a na M150 500 to na M300 kulka w ogóle nie wyleci z lufy tak? :poddanie: Jeżeli gaz spręża się szybciej i rozpręża tzn. że pchnie mocniej kulkę co zapoczątkuje banana na mojej gębie? No mam rację czy nie? Nie lubię wmasgowych pseudo doktorków ( bez urazy ) Bez urazy, nie myśl więcej. Że niby nie wyleci na M300, dlaczego (może dlatego że nigdy nie uda ci się uzyskać 300m/s w standardowych GB) ma nie wylecieć, pisałem tylko o o graniczeniach pojemności cylindra, w pewnym momencie (no nie bijcie, nie wiem kiedy) nie uda sie już więcej wycisnąć. A teraz zadanie do twierdzących że da się 750fps wyciasnąć z GB: znajdzie mi spręzynową replikę która osiąga 750fps, a choćby 700fps. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Tak, w końcu skończą się możliwości, będzie można uzyskać więcej fps zwiększając objętość cylindra. Sądze, że na M210 + Bu kolo 710 dało by się wycisnąć, to jeszcze M14 to jakoś 730. Ale to teoretyka. Jest ktoś w ogóle kto coś takiego składał? 300 m/s to 984 fps. A to na 0.20 g to 9J. Super zabawa. Nierealne. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 ANR racja z AR, może trzasnąć, ale przy 4 zębach do zapadki może się udać, w tej M14 jest pod dobrym kątem, może wytrzyma. Gogin zobacz jak działa głowica systemy np. wyciszona... nie jest przypadkiem grubsza? GZ z tą M300 to był sarkazm. Skoro nie wiesz w jakim momencie to po cholerę głos zabierasz w tej sprawie? Chcesz powiedzieć na koniec "a nie mówiłem?" Szczerze mówiąc nie wiem jaką to da moc, około M90 i M150. Nie można tego sumować, w każdym razie jak na chrono pokaże mi się chociaż 600fps będę zadowolony bo nie wydałem 180zł za sprężynę promyka która i tak mi się ubije. Quote Link to post Share on other sites
GZ Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 @Marcinek83 Po pierwsze, sarkazm a wyzywanie od pseudo doktorka. Sam sie zastanów co piszesz. Po drugie, sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Sam mam mocną replikę a nie ukrywam że chciałbym mocniejszą. Lecz wiem że nie tędy droga, na największym GB V2 Long nie idzie uzyskać 700 a co dopiero 750fps to trudno oczekiwać tego od V7. A 600fps powinieneś na uszczelnoonym V7 uzyskać. Jeśli tylko uda ci się tą sprężynę sprężyć, napisz ile to daje FPS i najważniejsze, jak długo to żyło :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 (edited) Radzę zwrócić uwagę, na dwie rzeczy - średnicy lufy też ma niemałe znaczenie przy takich tuningach (pytanko za 2 złote - jaka różnica w prędkości wylotowej byłaby zmieniając tylko lufę z 6.08mm na 5,98mm). Dwa, nominalnie M210 to 210*3,28 = 688,8 fps. Z DOŚWIADCZENIA wiem, że BU daje spokojnie przy M130 w górę te 8-10% od wartości, która osiągana byłaby na układzie cylindra zwykłej średnicy. Czyli 8%-10% z 688 fps to 55-68 fps co daje 743-756 fps. Potwierdzone na chrono na o wiele słabszych sprężynach, kto wie czy na tak twardej sprężynie nie będzie nawet i więcej? Nie wiem, wiem co daje BU. A co do samej głowicy tłoka marcinek83 - dobrze łapie Ci zębatka tłokowa ostatni ząb tłoka? Bo często urywa tłokowi dupsko przez to, choć przy stalowych zębach tłoka JBU to może mieć dość marginalne znaczenie - nie wiem, ale warto się nad tym zastanowić. GZ - rozumiem, że do V2 long, wsadzałeś M210 i nie wyszło 700, stąd Twoje teorie. @marcinek83 - sprężynka promyka M210 stoi 120 złociszy. Już kawałek sprężyny za 2 stówki to byłoby przegięcie (na dobrą sprawę i za te 120 już jest). Edited September 2, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.