biolon Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 (edited) Witam, mam następujący problem, który mnie najwyraźniej przerasta.. Mam replikę AK74 VFC w której GB miał same części standardowe. Wstawiłem tam FTK Systemy ze sprężyną M140. Zestaw działał bez problemu do kiedy pękł czerwony tłok systemy [dosłownie na pół]. Tłok wymieniłem na tłok DF [wszystkie metalowe zęby; zwężone]. Ten zestaw działał dobry sezon. Jednak ze względu na reakcje innych graczy na trafienia postanowiłem zmniejszyć moc repliki wstawiając sprężynę M130 i przy okazji wymienić tłok w który zauważyłem pęknięcie. Pęknięcie jest widoczne wewnątrz tłoka na początki gdzie zębatka zachodzi na pierwszy ząb tłoka [same zęby metalowe nie są starte]. Ale zaryzykowałem i zostawiłem ten tłok. Ogólnie jego konstrukcja na oko mogła jeszcze pociągnąć te 10k BB. Złożyłem - pojechałem na strzelankę i z początku wszystko działało tak jak powinno. Przy strzelaniu na semi wszystko zachowywało się tak jak powinno. Ale zacząłem słyszeć taki "cichy" metaliczny dźwięk przy każdym strzale. Na początku był prawie niezauważalny ale za każdym kolejnym strzałem był głośniejszy. Wypiąłem magazynek i sprawdziłem na semi i na auto. Na trybie ciągłym słychać dźwięk jakby zębatki na siebie nie zachodziły, albo, jakby się ocierały, tarły. Ktoś powiedział, że to jest wina tłoka [opowiedziałem, ze ten stary tłok nadal siedzi w replice] i że trzeba dać nowy. Miałem dwa tłoki jeden plastikowy Mad Bull`a [nie polecam w 3 replikach zahaczał o zębatkę mimo prawidłowej pozycji w prowadnicy] i jeden JBU [cały z alu z zębami metalowymi]. Mimo wymiany tłoka problem nadal pozostał. Po złożeniu GB pierwsze powiedzmy 10 strzałów na semi i wszystko pracuje tak jak należy. Po przejściu na tryb auto znów pojawia się wysoki sopranowy metaliczny dźwięk jakby mocne tarcie o siebie kół zębatych czy innych metalowych części. Postanowiłem jeszcze raz sprawdzić poziomy zębatek i czy dobrze są wyrównane podkładkami. Wszystkie 3 koła zębate mają między sobą minimalny odstęp i od podłoża i od siebie i ostatnia względem tłoka tak by dolne zęby nie zaczepiały się o tłok w fazie powrotu. Na próbę złożyłem sam GB i na sucho po skręceniu sprawdziłem ruch i luz kół zębatych - tak jak powinno być ruszają się swobodnie po mocnym skręceniu i na tulejach nie ma skoku góra dół [tzn. nie latają w łożyskach; przy okazji mam łożyska ślizgowe metalowe JBU]. Złożyłem GB strzeliłem 10 razy na semi później parę długich serii na auto i już miałem składać gdy po paru semi i ponownie auto znów ten sam dźwięk.. Miałem jeszcze GB po G36 - wszystko przełożyłem jednak na moje nieszczęście głowica tłoka z FTK nie pasuje do GB G36 [dokładnie wypust blokuje łukowate wykończenie]. Wszystko pasuje ale nie można domknąć go przy dyszy. Nie mam pojęcia co to może być. Po obserwacji tłoka i koła zębatego doszedłem do konkluzji, ze najprawdopodobniej tłok "jednak zahacza" o koło zębate [minimalnie ale jednak tak może być]. Niżej koła zębatego nie mogę dać bo tuleja siedzi już na łożysku [bez podkładek]. Najśmieszniejsze jest to, że cały zestaw działał bez problemu. A teraz jak oddam te próbne strzały to nawet czuję jak kable mają wyższą temp. Cały zestaw testuję na baterii 12V 3600mAh. Proszę o pomoc. Pozdrawiam, Paweł Edited October 18, 2009 by biolon Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 (edited) Słyszałem to na strzelance w bodaj Dłużynie gdy zawitałeś i pytam czy chodzi o ten dość specyficzny pisk mechanizmu, który wtedy słyszałem? Mówiłeś coś, że wymieniałeś zębatkę osi silnika na tą od silnika marujca - EG, dalej masz silnik z ową zębatką? Sprawdzałeś na innym silniku jak to chodzi? Bo ja dalej mam podejrzenia, że zębatka osi silnika się "ślizga" na osi silnika i stąd pisk. Co do pęknięcia tłoka to normalne - zęby w tych tłokach z metalową szczęką i kompozytowym korpusem, trzeba kleić z owym korpusem. U mnie to już przechodziło w wyginanie się tej części tłoka DF o której piszesz - przy pierwszym zębie (po 40-45k przebiegu), od teraz kleje wszystkie zęby z tłokami i jest w porządku. Ja tylko poproszę byś sprawdził jak działa dżirboks na samych zębatach i przykręconym silnikiem - jeśli nie będzie lub będzie pisk to chyba wsio jasne. PS. Tłoki Systemy to syf jakich mało, ale to wszyscy chyba już wiemy ;-). Edited October 18, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Gogin, cały myk w tym, ze bez obciążenia zębatka na osi wcale nie musi się ślizgać. Quote Link to post Share on other sites
biolon Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Tak dokładnie ten dźwięk. Sam słyszałeś, że na początku było wszystko ok i tak po 2 magazynkach problem. Po ponownym złożeniu ten sam efekt. Ten silnik z VFC mam, ale zębatka była klejona albo wbijana do tulei - na chwilę obecną nie trzyma się tulei. Sprawdzę na stockowym CA i dam znać. Choć w obu zębatki są w idealnym stanie. Silnik dociskałem i popuszczałem. Ale spróbować warto - napiszę jak sprawdzę. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Nie bardzo rozumiem jak ten dzwięk miałbym dokładnie wygłądać. Możesz nagrać w dobrej jakości i wrzucić? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Perfidnie wysoki pisk. Tak jak kiedy w magnumie się śrubka wykręci. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Mam tak samo po zmianie silnika na ITU guardera STU helical CA i M170 guardera, wrzaski i czasami piski chodź smarowanie wyborne. Myślę że to wina zębatki silnikowej jednak po rozwaleniu wału Magnuma systemy nei mam odwagi więcej zmieniać zębatek. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Skilla Ci brakło? :-F Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 (edited) A mówiłem mu że lepiej kupić nową zębatkę za parę dych niż rozwalić magnuma za parę stów ale nie słuchał ;). Piski prawdopodobnie spowodowane niespasowaniem zębów z zębatki silnika a zębatką silnikową. Edited October 20, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 (edited) Skilla Ci brakło? :-F Tak, bo jeśli wbijasz zębatkę w wał systemy magnum trzeba zrobić klin w miejscu gdzie jest śruba o ile zębatka nie jest dedykowana systemy czego nie polecam bo sypie się jak mak z tyłka gęsi ( nawiązując do pewnej piosenki ) Po którymś uderzeniu wał się złamał i pupa blada. Może lepiej było by wcisnąć go na imadle ale na ten pomysł wpadłem po fakcie :P EDYT: Kicpa, kupiłem nową zębatkę le G&G nie systemy, niestety zębatki systemy wymienia się częściej niż mgazynki więc wolałem zaryzykować i udało by się gdybym zrobił klin. Edited October 23, 2009 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 " Ten zestaw działał dobry sezon. Jednak ze względu na reakcje innych graczy na trafienia postanowiłem zmniejszyć moc repliki wstawiając sprężynę M130 i przy okazji wymienić tłok w który zauważyłem pęknięcie" Hm.... pytanie za 100ptk lub za bazylion fps - czy po zmianie sprezyny regulowales srube dystansujaca silnik ?? Bo z tego co wyczytalem to nic o tym nie wspomniales, a z wlasnego doswiadczenia wiem, ze przy kazdej zmianie sprezyny ( z mocniejszej na slabsza , i na odwort ) nalezy wyregulowac polozenie silnika... Quote Link to post Share on other sites
ajgor_aa Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 Ciekawe.. U mnie od M110-M140 i przy każdej wymianie nic w silniku nie grzebałem. i działa. Pierwsze słyszę. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 Hm.... pytanie za 100ptk lub za bazylion fps - czy po zmianie sprezyny regulowales srube dystansujaca silnik ?? Bo z tego co wyczytalem to nic o tym nie wspomniales, Chyba jednak coś tam wspominał... Silnik dociskałem i popuszczałem. Ale spróbować warto - napiszę jak sprawdzę. a z wlasnego doswiadczenia wiem, ze przy kazdej zmianie sprezyny ( z mocniejszej na slabsza , i na odwort ) nalezy wyregulowac polozenie silnika... Ciekawe, ciekawe... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 25, 2009 Report Share Posted October 25, 2009 Marcinek mam już drugiego magnuma, a zębatkę w jednym mam już 1,5roku a w drugim zgoliła się jak pękło łożysko kulkowe na zębatce silnikowej, po wymianie na oryginalną silnik ma znajomy i jakoś chodzi do dziś ;) po roku używania. Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Ja również dołączę do obrońców zębatek silnikowych Systemy ! Mam 3, jednej stukną jakieś 3 lata, dwie pozostałe coś w granicach 1,5 roku. Co prawda jedna pękła w pół zaraz po zamontowaniu, ale była to wada fabryczna (piękny bąbelek powietrza wewnątrz). Po wymianie na taką samą chodzi bez zużycia. A co do tych pisków, może spróbuj złożyć same zębatki i silnik w gearboxie od giety ? Quote Link to post Share on other sites
biolon Posted November 8, 2009 Author Report Share Posted November 8, 2009 (edited) Witam, przepraszam za przerwę, ale po ostatnich próbach pieprznąłem w kąt cały ten "koreański" potencjał technologiczny. Dzisiaj znów przystąpiłem do walki zmotywowany nadchodzącą imprezą. Więc najpierw zacząłem od silników i ich regulacji. Pierwszy test na systemie - odkręcanie i dokręcanie nie przyniosło efektu. Na pojedynczym trybie pracy wszystko działa ok - co jakiś czas kwiknie czasem nie.. Na auto po hm.. 4-5 strzałach zaczyna się nasilać ten dźwięk. Następnie test na silniku CA [nówka] - te same czynności brak efektu. Silniki testowałem na sucho i nie słychać/widać jakichkolwiek usterek. Także silnik można wykluczyć. Po którymś teście z silnikiem GB zablokował się. Zdjąłem silnik i chciałem podważyć antyreversal i zdziwiłem się, bo zębatka silnikowa [czy jak się tam nazywa] jest luźna. Hm.. Rozebrałem - oczywiście wszystko w środku się pięknie rozsypało :-) W każdym bądź razie sprawdziłem każdą część z osobna. Po kolei: Ta zębatka silnikowa - wszystko jak w nówce [nie ma zadrapań, uszczerbień itp.] Środkowa zębatka [przełożenie chyba] - podobnie. Końcowa [ta do tłoka] - podobnie. Zrobiłem test współpracy tych dwóch zębatek na sucho i po złożeniu gb [ręcznie kręciłem]. W jedną w drugą stronę kręcone nie sprawiają problemów. Ścisnąłem GB najmocniej jak można - jest min. luz poza tym chodzą swobodnie i po mocniejszym pokręceniu lekko się jeszcze chwilę kręcą. Wg teorii igła. [wszystko bez antyreversala - nie ma przecież na to wpływu]. Podobne zestawienie zrobiłem z 3 zębatkami i tutaj pojawia się problem. Czasem kręcą zębatką od tłoka [nie tą silnikową] blokuje się ruch [w jedną i w drugą stronę]. No nienormalne :-) Po różnych ewenementach [podnoszenie na podkładkach ostatniej i prób z tłokiem bez sprężyny nadal się blokowało. Im więcej podkładek dawałem tym częściej kolidowało to z tłokiem, który był czasem poruszany przez dolne zęby zębatki tłokowej.. Nie wiem jak się nazywa ta część, ale jak jest zębatka tłokowa to pod nią jest od selektora [?] przy poruszaniu się zębatki tłokowej wypust w jej dolnej części porusza tę część lekko do góry [to ma chyba wpływ na tryb ognia?]. W każdym bądź razie ta część przylegała do powierzchni GB - niby wszystko ok. Zobaczyłem, że zębatka do tłoka ciągle przylega do niej. Nie mogę z kolei podnieść zębatki bo będzie problem z tłokiem. Zrobiłem tak - wymieniłem na ten z G36 CA [bTW śruby nie pasują - inny skok gwintu, trzeba dać tą z VFC]. Przetestowałem na sucho tak jak Zdzisiu [który zawsze miał większego ROF`a ode mnie ;-) ] sugerował. Niestety.. trzeszczy od prędkości, ale wszystko normalnie. Żadnych zacinek, problemów.. No dobra skoro wszystko gra to włożę sam cylinder i tłok. Jeśli dobrze myślę problem może być w tym, że zębatka tłokowa zahacza o tłok dolną częścią zębów przechodzących pod jego zębami. Minęła północ.. Przymierzam tłok do zębatki. Zakładam, że druga połowa GB ma symetrycznie ustawioną prowadnicę tłoka [nie wiem jakby miał ten stan rzeczy zmienić?]. A więc mam 1,5mm-2mm luzu pomiędzy dolną częścią zębów zębatki i zębami tłoka. Ok złożyłem GB z 3 zębatkami, reversalem, cylindrem, głowicą cylindra, tłokiem i głowicą tłoka, spustem. Podpinam pod 12V i wszystko działa - single i auto. Ok teraz zakładam resztę - sprężyna, prowadnica łożyskowana, dysza, ten długi plastik od dyszy [tapet plate? nie wiem] i na GB blaszkę. I.. Dupa.. nawet nie strzeliła replika. Ok skoro ma opór to jest coś nie tak z podkładkami albo dociśniętym GB. Rozebrałem [już mam 1:13].. Wyjąłem kolejną podkładkę, która lekko powiększyła luz. Następnie złożyłem i znowu semi ok - auto ostry metaliczny dźwięk. W kurzyłem się poluzowałem śrubki i nagle gb wstrzelił. Ok pewnie za mocno skręcone było. Poluzowałem i znowu semi - auto i zaś ten dźwięk. To się wkur..! Wyjąłem wszystkie śruby i strzelam [silnik ręką dociskałem]. Strzelam i strzelam.. auto semi, semi auto, auto i semi.. nic. Bez problemu. Zaznaczam, że nie skręcałem GB na chama jak to niektórzy robią. Nakładałem podkładki, śrubę i delikatnie dociskałem. No i niby mam rozwiązanie ale po 30-tym strzale jak GB jest dosłownie trzymany na słowo honoru piski znów występują na auto. Eh.. nie wiem.. kiedyś gdzieś jeszcze słyszałem, że to może być wina ilości przeskoków na antyreversala.. w systemie mam jedynie 2 [180 stopni jeden od drugiego]. Ale to wcześniej na mocniejszej sprężynie działało bez problemu. A teraz niet.. Jutro sobie pojadę robić pieprz.. zdjęcia bo tyle mogę zrobić. A tak dla śmiechu to jak ANR prosił zrobiłem parę nagrań z moich 'śmiechu wartych" testów.. Pobrać można TUTAJ.. [Content for MATURE Only - Vulgar Language] Dobranoc ps. Dodam, że testy były robione po północy w mieszkaniu [blok]. Jutro będę miał od sąsiadów;-) Edited November 8, 2009 by biolon Quote Link to post Share on other sites
biolon Posted November 8, 2009 Author Report Share Posted November 8, 2009 A i tuż przed snem pojawiło się coś nowego i to chyba wyjaśnienie. Wymieniłem na szybkiego antyreversal [nie zębatkę] na innej marki [nie systemy]. I po strzałach auto słyszałem jak siła napięcia sprężyny cofa silnik do momentu bloku reversala.. Pytanie dlaczego to akurat teraz wyskoczyło? Skoro na M140 tego nie było? O ile oczywiście dobrze dedukuje.. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 To się wkur..! Wyjąłem wszystkie śruby i strzelam [silnik ręką dociskałem]. Strzelam i strzelam.. auto semi, semi auto, auto i semi.. nic. Bez problemu. Zaznaczam, że nie skręcałem GB na chama jak to niektórzy robią. Nakładałem podkładki, śrubę i delikatnie dociskałem. Koszyk silnika nie jest osiowo ustawiony do GB, albo uległ jakiemuś niewielkiemu uszkodzeniu, stąd zębatka osi silnika (ta na silniku), obciera z lekka o zębatkę silnikową (ta która przejmuje obroty z silnika). Z tym anti reversem to dość mało prawdopodobna historia moim zdaniem. Jednak to co piszesz o współpracy zębatek tłokowej i środkowej, a potem trzech naraz razem z silnikową nasuwa mi też na myśl to co napisałem wyżej, tylko, tutaj zębatka silnikowa jest nieosiowo ustawiona (wyrobione gniazda łożysk, albo same łożyska). Nie wiem, jak już sobie napsułeś dość krwi to możesz mi podrzucić sam GB na dzień dwa, może coś zdziałam ;-). Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Ale klniesz. :F To trochę brzmi tak jakby antyreversal Ci nie zaskakiwał i sprężyna się cofała, zielonego pojęcia nie mam skąd ten dźwięk. Ostatni raz cos takiego słyszałem przy zębatkach właśnie systemy, ale one były źle wypodkładkowane i tarły o siebie. Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Może rozłóż GB, wysmaruj wszystko jakąś kredą czy czymś podobnym. Zakręć zębatkami na sucho, ewentualnie wsadź słabiutką sprężynę i równie słabą baterię i strzel ze 3 razy. Potem powinieneś zobaczyć, gdzie się pościerało - tam najprawdopodobniej będzie przyczyna. Quote Link to post Share on other sites
Poli Tukasi Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 Nie kreda tylko tusz z wkładu od długopisu, jest gęsty i nie porospryskuje się po całym GB, a będziesz widział gdzie się cześci ocierają. Ośki zębatek i łożyska też weź pod lupę chociaż pewnie już je wymieniałeś, jak pękł tłok mógł przekazać jakiś udar na zębatki i na łożyska Sprawdź też jak się łożyska siedzą w GB, raz miałem GB który się blokował podobnie jak pisałeś (podczas prób na sucho kręcąc palcem) winne były nie osiowe otwory w GB i zębatka może być prze koszona i sobie piszczeć wcale nie musi się o coś ocierać, raczej wątpię żeby przy awarii jaką opisałeś coś mogło się tam stać ale sprawdzić można. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.