Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Żarłoczny silnik?


Recommended Posts

W tym hk, o ile to stock, to jest twarda chińska sprężyna M120 i ten fajny silnik golden eagle. Z doświadczenia wiem że przy M120 najlepiej miec 9,6V, przynajmniej jeśli chodzi o te JG III gen.

Dlatego 8,8V to jednak za mało nawet jak na ten silnik i tą sprężynę.

Link to post
Share on other sites

Nie, nie ma żadnej, na dobrą sprawę możesz ją lądować prostownikiem zwykłym do Aku samochodowego, albo nawet prosto z transformatora bez żadnej stabilizacji czy mostka prostowniczego, byle 12V było i na 12 godzin podłączysz, będzie git :ok:

:wink: :wink: :wink:

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Jak czytam ten temat to widzę jakąś inkwizycję :-F

 

Jak koledzy powyżej napisali, zainwestuj w dobrą batkę 9.6 i ładowarkę mikroprocesorową. Z batek to Sanyo i G&P.

 

Możliwe że twoja batka po ładowaniu tym zwykłym prostownikiem po prostu się przeładowała i nadaje się tylko do kosza (utylizacji).

Link to post
Share on other sites

rozładowana 9,6v ma napiecie 7,2-7,5v ;) wg mnie akumulatory nie trzymaja pojemności ( zabite, efekt pamięciowy)

 

9,6v ma 8 ogniw. Jak w takim pakiecie uwazasz ze napiecie 7,2 - 7,5v jest ok, to sie mylisz bo nigdy nie mozna tych ogniw rozladowywac ponizej 1v. A przy takim wielkim rozladowaniu to pewnie na nie jednym masz juz napiecie 0v... napiecie jednego ogniwa po naladowaniu powinno byc miedzy 1,3 a 1,5v. przyjmuje sie ze 1,2v to juz bliskie rozladowaniu. Ja, nawet gdy mam baterie 9,6v kompletnie rozladowana, to jej napiecie zawsze mi wraca do poziomu Jakos 9,2v. Nigdy nie zatrzymalo sie na nizszym poziomie.

Odnosnie ladowania prostownikiem. Oczywiscie, da sie i wcale nie bedzie to koniecznie takie zle, jak to opisujecie, pod warunkiem ze wiesz co robisz, z czym i jak. NiMH ladowac tak nie mozna. NiCD mozna z powodzeniem, natomiast z czesta kontrola. Sam tak laduje od 7 lat JEDNA i TA SAMA baterie, ktora jest ciagle uzywana. Oczywiscie lepiej nie stosowac prostownika ktory ma prad wyjsciowy wiecej niz 1C (na dluzsza mete, bo jednorazowo to i ze 4C da rade), ale taki ktory naladuje baterie jakos w 1 godzine lub dluzej, to nie ma problemu. Trzeba tylko dobrac prostownik do baterii. Gdy sie o tym poczyta troche (tylko nie na forach, a w sensownych zrodlach) to na prawde nie jest to jakies trudne, wiec nie ma co sie z tego smiac czy demonizowac. Po prostu trzeba sie troche doksztalcic, zeby wiedziec co mozna robic, z czym, jak to kontrolowac i też jak uzytkowac.

Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o to, ze jezeli komus takie napiecie zostaje to cos jest nie tak. Standardowo powinno wracac do przynajmniej 1v na ogniwo. Te 0,9v powinno byc do uzyskania tylko w przypadku kompletnego rozladowywania i w tym momencie nalezy od razu to rozladowywanie przerwac, po czym napiecie powinno wzrosnac automatycznie. Przy napieciu 1v na ogniwo uzyskujemy rozladowanie rzedu 99%. Zaraz potem napiecie zaczyna bardzo szybko spadac.

 

Jak by ktos chcial sobie wiecej poczytac to tu jest ale po angielsku i ew. niemiecku:

http://www.batteryuniversity.com/index.htm

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...