campermtb Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Witam mam hk416 JG i 2 baterie stockową i firefoxa obie 8,4V. świeżo naładowane działają ładnie ale jak się rozładują do 8,8V to już brak reakcji repliki. To wina baterii czy repliki? Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Czlowieku, jak chcesz strzelac na pustej bateri ? Sam napisales - " świeżo naładowane działają ładnie ale jak się rozładują [...] to już brak reakcji repliki. " Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 20, 2009 Author Report Share Posted November 20, 2009 No przecież piszę że bateria ma z założenia 8,4V a przy 8,8 nie strzela:sciana: Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 xD Moja batka 9,6 w pełi naładowana ma prawie 11V ;p 1,2 V na ogniwo to napięcie znamionowe, rzeczywiste to ok 1,3-1,5. Więc, tak masz rozładowaną baterię ;p Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 rozładowana 9,6v ma napiecie 7,2-7,5v ;) wg mnie akumulatory nie trzymaja pojemności ( zabite, efekt pamięciowy) Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 W tym hk, o ile to stock, to jest twarda chińska sprężyna M120 i ten fajny silnik golden eagle. Z doświadczenia wiem że przy M120 najlepiej miec 9,6V, przynajmniej jeśli chodzi o te JG III gen. Dlatego 8,8V to jednak za mało nawet jak na ten silnik i tą sprężynę. Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 20, 2009 Author Report Share Posted November 20, 2009 Czyli jak dam 9,6V to nic mu się nie stanie?? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Gadacie o ogniwach, replikach, sprężynach, a ktoś zapytał na jakiej ładowarce były ładowane pakiety? Dam głowę, że na stockowej z HK, to ładowarka zabiła pakiety. Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 20, 2009 Author Report Share Posted November 20, 2009 No na stokowej a to jakaś różnica dla baterii??? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 (edited) Nie, nie ma żadnej, na dobrą sprawę możesz ją lądować prostownikiem zwykłym do Aku samochodowego, albo nawet prosto z transformatora bez żadnej stabilizacji czy mostka prostowniczego, byle 12V było i na 12 godzin podłączysz, będzie git :ok: :wink: :wink: :wink: Edited November 21, 2009 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 12 h na stockowej 1500mAh ?! no tak w sumie 12 godzin wystarczy żeby spalic baterie, jest wzór na forum na czas ładowania, poszukaj sobie. Co do ładowarki, tak to prawda nie ma różnicy, tak jak między niemieckim Mercedesem i jego chińską kopią. Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 Jak czytam ten temat to widzę jakąś inkwizycję :-F Jak koledzy powyżej napisali, zainwestuj w dobrą batkę 9.6 i ładowarkę mikroprocesorową. Z batek to Sanyo i G&P. Możliwe że twoja batka po ładowaniu tym zwykłym prostownikiem po prostu się przeładowała i nadaje się tylko do kosza (utylizacji). Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 GP czy G&P? Bo to znaczna różnica jest :) Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 21, 2009 Author Report Share Posted November 21, 2009 Nie możliwe bo zawsze ładowałem według wzoru 8.4h. Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 To jaką to ma pojemnośc? Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 21, 2009 Author Report Share Posted November 21, 2009 1500mah Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 Kup najpierw ładowarkę procesorową. Potem lepszą baterię. Nie odwrotnie. Będzie działało. Może masz silnik nie wyregulowany (docisk)? :) Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 22, 2009 Author Report Share Posted November 22, 2009 A firefox to szajs niby?? A silnik mam dociśniety. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 a firefox to szajs. Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 22, 2009 Author Report Share Posted November 22, 2009 To jakie akumulatory są lepsze czym tą "lepszość" się objawia? Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Sanyo ma najlepsze NiCd, a GP NiMH. Wydajność prądowa, i bardziej korzystna krzywa rozładowania. Quote Link to post Share on other sites
chemik333 Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 rozładowana 9,6v ma napiecie 7,2-7,5v ;) wg mnie akumulatory nie trzymaja pojemności ( zabite, efekt pamięciowy) 9,6v ma 8 ogniw. Jak w takim pakiecie uwazasz ze napiecie 7,2 - 7,5v jest ok, to sie mylisz bo nigdy nie mozna tych ogniw rozladowywac ponizej 1v. A przy takim wielkim rozladowaniu to pewnie na nie jednym masz juz napiecie 0v... napiecie jednego ogniwa po naladowaniu powinno byc miedzy 1,3 a 1,5v. przyjmuje sie ze 1,2v to juz bliskie rozladowaniu. Ja, nawet gdy mam baterie 9,6v kompletnie rozladowana, to jej napiecie zawsze mi wraca do poziomu Jakos 9,2v. Nigdy nie zatrzymalo sie na nizszym poziomie. Odnosnie ladowania prostownikiem. Oczywiscie, da sie i wcale nie bedzie to koniecznie takie zle, jak to opisujecie, pod warunkiem ze wiesz co robisz, z czym i jak. NiMH ladowac tak nie mozna. NiCD mozna z powodzeniem, natomiast z czesta kontrola. Sam tak laduje od 7 lat JEDNA i TA SAMA baterie, ktora jest ciagle uzywana. Oczywiscie lepiej nie stosowac prostownika ktory ma prad wyjsciowy wiecej niz 1C (na dluzsza mete, bo jednorazowo to i ze 4C da rade), ale taki ktory naladuje baterie jakos w 1 godzine lub dluzej, to nie ma problemu. Trzeba tylko dobrac prostownik do baterii. Gdy sie o tym poczyta troche (tylko nie na forach, a w sensownych zrodlach) to na prawde nie jest to jakies trudne, wiec nie ma co sie z tego smiac czy demonizowac. Po prostu trzeba sie troche doksztalcic, zeby wiedziec co mozna robic, z czym, jak to kontrolowac i też jak uzytkowac. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 czy czytanie boli ? ogniwo ni-cd naładowane pod korek ma 1,4-1,5v a ROZŁADOWANE 0,9v. napiecie 1,2v jest to napiecie średnie. nie mówie juz głębokim rozładowaniu do 0,6v w celu konserwacji i reanimacji. Quote Link to post Share on other sites
chemik333 Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Chodzilo mi o to, ze jezeli komus takie napiecie zostaje to cos jest nie tak. Standardowo powinno wracac do przynajmniej 1v na ogniwo. Te 0,9v powinno byc do uzyskania tylko w przypadku kompletnego rozladowywania i w tym momencie nalezy od razu to rozladowywanie przerwac, po czym napiecie powinno wzrosnac automatycznie. Przy napieciu 1v na ogniwo uzyskujemy rozladowanie rzedu 99%. Zaraz potem napiecie zaczyna bardzo szybko spadac. Jak by ktos chcial sobie wiecej poczytac to tu jest ale po angielsku i ew. niemiecku: http://www.batteryuniversity.com/index.htm Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 To jeszcze ja się pochwalę, mój pakiet jaki używam, został zrobiony z martwych ogniw, które wykazywały 0.6V :) działa świetnie :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.