Jedenasty Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 (edited) Oczywiście wiem, że większość jest wykonana z ZnAL, ale zastanawiam się szczerze nad doborem następnego szkieletu. Większość markowych nie ma problemu ze sprężyną ~M120, jednakże powyżej czasem dość szybko występują kłopoty. Chodzi mi o przedział M130-M160. Ostatnio zakupiłem szkielet ze stajni King Arms na łożyskach 8mm. Wydawał się pancerny. Do zestawu wsadziłem sprężynę 170% (M135), do tego Bore Up Guardera. Spr. podkładkowana tylko ze strony głowicy tłoka. Nie podpierałem komorą HU. Przy krótkiej strzelance i wypuszczeniu około 150 BB (nie, nie serią) w temperaturze około 4 stopni szkielet pokazowo rąbnął łamiąc komorę (plastikową). Na szczęście bez większych strat po za tym, co każdy wie, ile kosztuje dobry szkielet. Wcześniejszy przebieg całości to około 2000 BB w warunkach letnich i jesiennych. Nie wykluczam błędu w złożeniu, ale kilka(naście) takich gb już złożyłem. Po czymś takim zastanawiam się poważnie nad tym, czy znów ładować się w dobry szkielet, czy kupić coś z ChRL? Jeśli chodzi o typy, które miałem na oku, czytałem tutaj, czy znałem z przekazów słownych: King Arms (8mm) Guarder (6mm) Classic Army (7mm) Deep Fire (7mm) G&P (8 lub 7mm) Systema (7mm) VFC (8mm) G&G(8mm) ICS(6mm)- ten uniwersalny (np na zbrojowni) Jet Custom(7mm) po za tym szkielety gearboxów od JG(6mm) AGM (6mm) BOYI(6mm) po za tym jest jeszcze coś takiego które odbiega ceną od reszty, a nie znalazłem opinii jak jest z jakością? W zestawieniu umieściłem też tego pechowego KA, może mój egzemplarz był wadliwy. Rzecz w tym, by uzyskać około +480 fps. W związku z tym proszę o opinię o waszych bebechach z podobną siłą lub uwagi ogólne. Może coś interesującego pominąłem? Wdzięczny za wszelkie wskazówki. p.s. jeśli TAKI temat już jest, to przygarnę linka, ale przeglądałem techniczne i nie znalazłem... Edited January 7, 2010 by Jedenasty Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Ja bym brał pancerną systemę, fakt cena robi swoje ale jakość jest super, mam na to kilka przykładów. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 A ja zapytam najpierw do jakiej repliki ma to trafić, bo nie każdy wszedzie pasuje a założę się, ze eksperymentowanie w tej dziedzinie nie jest Ci na rękę ;-). Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 7, 2010 Author Report Share Posted January 7, 2010 Do M16. Aha, śrubki od tego KA łatwo się dokręcają, ale potem nie da się ich prawie odkręcić, jakby były jakieś samohamowne, albo samodokręcające... . :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Do jakiej firmy m16? Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 7, 2010 Author Report Share Posted January 7, 2010 Nie wiem, czy to ma znaczenie, skoro wszystkie bebechy wymieniłem. Replika z JG, ale od JG został tylko front z szynami ris. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Ma znaczenie gigantyczne. W zależność jakie to jest body tak będzie leżał konkretny model szkieletu, do tego trzeba dopasować jeszcze komorę. Na razie nie wykazujesz dostatecznej woli, aby Ci pomóc, pewnie to wynika z rażącej niewiedzy. Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 7, 2010 Author Report Share Posted January 7, 2010 (edited) Bo w ogóle jestem porażający... :roll: Body P&J (a&k). Ale chodziło przez jakiś czas na Classic Army. Komorę miałem plastikową Element, ale używałem też metalowej Boyi. Generalnie wolę używać korpusu P&J Edited January 7, 2010 by Jedenasty Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 (edited) Szkielet guardera wchodzi, ale siedzi bardzo ciasno, być może będzie potrzebna mała interwencja pilnikiem. Będzie pasował z komorą PJ i KA, chodziarz polecałbym coś z większymi łożyskami. Dobre opinie ostatnio słyszałem o tym. Jak nie to z ekstremów mam jeszcze w pamięci ProWia - pewnie już nie osiągalnego... Pozdrawiam T. Edited January 7, 2010 by Trzmielor Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Szkielet g&p powinien najlepiej siedzieć w body a&k. Jest ciut węższy niż systema i CA. Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 7, 2010 Author Report Share Posted January 7, 2010 A jak prezentuje się jego wytrzymałość, zakładając że jest solidnie złożony? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Solidnie. To jedne z najmocniejszych szkieletów jakie znam. Tylko warunkiem jest dobre złozenie. Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 7, 2010 Author Report Share Posted January 7, 2010 Co do komory, to standardowo myślałem o KA ;-), ale zastanawiam się teraz nad MadBullem Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Jeśli zdecydujesz sie na szkielet g&p to pomyśl raczej o komorze systemy. Zapewniam, ze będzie Ci prościej w życiu ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 8, 2010 Author Report Share Posted January 8, 2010 Danke, od początku skłaniam się do szkieletu g&p. Zastanawiałem się także nad tym, by zmienić body na ICS i zamontować ich 2 częściowy gearbox. Rozmawiałem z kolegą, który miał swojego czasu emkę ICS z założoną sprężyną M150 i mówił, że nawet w niskiej temperaturze (<0) doświadczał wysokiej kultury pracy i nie miał problemu ze szkieletem. Jednakże jest to oczywiście droższa impreza niż wymiana szkieletu, więc pytanie, czy ten wynalazek jest wart inwestycji (2x120 + 2x299 zł)? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Nie jest to warte inwestycji. Za tyle to używanego ICSa na allegro dostaniesz. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Poldkowski, można przecież dać tam najtańszy szkielet aby na 7 lub lepiej 8mm łożyskach, zaparcie komory o szkielet a body to przecież jak wiemy gwarancja sukcesu. W szkielecie JG śmigała u mnie M150 i przemieliła nie jeden wór kulek. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Wiesz jak ja lubię chińczyki ;-) . Ogolnie to uważam, że powinien zakładać taki szkielet jaki był ale jak nie chce to polecam co uważam za dobre. Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 8, 2010 Author Report Share Posted January 8, 2010 (edited) Ogolnie to uważam, że powinien zakładać taki szkielet jaki był ale jak nie chce to polecam co uważam za dobre. Ja nie mówię, że nie chcę. Szkielet KA kupiłem na zasadzie- sprawdzę, bo firma ok i wydaje się solidny. Jeśli dzisiaj ktoś doradziłby mi ponowne kupienie KA, to poważnie bym się nad tym zastanowił, jednakże wychodzę z zasady że: "jeśli ludzie, którzy mają w tym więcej doświadczenia doradzają coś innego, to nie będę się drugi raz pakować w coś niepewnego". Po za tym chodziło mi w temacie o ogólną wymianę opinii na temat szkieletów, nie tylko pomoc personalną, bo ja tak, czy siak sobie jakoś poradzę ;-), ale oczywiście dziękuję, że chcieliście rozpatrzyć mój przypadek :P Edited January 8, 2010 by Jedenasty Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Ok, skończmy farsę, masz ogólną receptę: Zaprzyj szkielet o komorę i body i nic nie pęknie albo rób jak uważasz. Szkielet KA? Wydaje się być solidny? To jak w piosence Alicji Janosz "Może się wydawać". Widuję czasami nadwornych mechaników którzy nie potrafią rozebrać emki a znają się na wszystkim. Masz tutaj Poldka, AnR, Viamortis, uważam ze warto zrobić jak mówią. Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted January 8, 2010 Author Report Share Posted January 8, 2010 Też tak myślę, po prostu podzieliłem się swoimi rozważaniami n/t przedmiotu zainteresowania. :roll: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.