sebciu Posted October 7, 2010 Report Share Posted October 7, 2010 Ale dziwactwo wyszło z tego układu: Nie zauważyłem jak złączki na płytce uniwersalnej się rozlutowały, a w efekcie pin 6 i 7 nie były ze sobą połączone ,a pin 5 nie był podłączony przez kondensator do - ... O dziwo układ działał I jeszcze jedno, po naprawie usterek pojawił się następny problem: podłączam zasilanie, naciskam przełącznik i silnik się kręci tyle ile chce, a jak drugi raz nacisnę to gaśnie... I już wiem dlaczego układ wcześniej nie działał... Poprostu timer555 był spalony :icon_neutral: Silnik się kręci bo kondensator się nie ładuje, i raczej nie jak drugi raz spust naciśniesz tylko, odłączysz zasilanie, sprawdź czy potencjometr masz podłączony, bo rozłączenie tego, spowoduje jak napisałem nie naładowanie kondensatora. Spalony 555 albo tranzystor to najczęstszy problem. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Cóż... Po wielu próbach, męczarniach i wydanej kasy, dalej nie udało mi się zrobić tego układu :dry: Szkoda, bo praktycznie wszystkie elementy do SWD mam już gotowe, tylko ten układ został... Kupiłem wszystkie elementy i nawet wydrukowałem sobie płytkę dedykowaną do tego układu, lecz dalej ten sam problem, tylko tym razem sam ne555 się pali... Nie zrobiłem żadnego błędu, a każdy element sprawdzałem czy działa jak powinien przed wlutowaniem.. I nic z tego nie wyszło... Kasa i czas na marnę. Czy aby na pewno ten układ działa poprawnie? http://img820.imageshack.us/img820/5875/uo0033c.jpg bo mnie się wydaje to niemożliwe... 5 raz go już składałem, i nic..... W piątek wezmę ten schemat i układ na oscyloskop w CKP, to wraz z nauczycielem przeanalizuję to wszystko dogłębnie. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 (edited) Ja tam zawsze jak robiłem to działał, tak samo jak robiłem Roniemu i Sushiemu, to działały, jedyne mankamenty to tranzystor i 555 bo one jak są spalone to cały układ nie działa, mogę Ci zrobić jeżeli chcesz, i dostaniesz gotowy układ. Może porównaj swój układ z układem, który dostał Sushi lub Ronnie i zobacz co źle robisz :D Może za długo lutujesz, może za wysoka temperatura, ewentualnie, odwrotnie kondensatory elektrolityczne montujesz. Pozdrawiam Sebciu Edited November 29, 2010 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Lutuję bardzo szybko, lutownicą precyzyjną z regulacją temp. Pod timera oczywiście daję gniazdo, pod tranzystor nie, bo układ automatycznie wydłuża się o ten centymetr, a mi udało się zrobić płytkę która idealnie się mieści w spuście :happy: Chętnie bym skorzystał z twojej usługi, timery, tranzystory, kondensatory, rezystory, diody i potencjometr mogę tobie wysłać listem, razem z pieniędzmi. Tylko dopiero koło 10tego, bo narazie mam w portfelu 9zł... Chyba że gościu który kupił odemnie kolbę i okładziny łaskawie się odezwie na e-mail. Kondensatory na 1724519% są dobrze wlutowane. Sprawdzałem datasheeta timera dokładnie którego mam ne555n produkcji ST, a tranzystor to BD139, sprawdzałem tez na BD243c i też lipa. Diody to 4001, a kondensatory na 50V. Odezwę się do ciebie jak tylko będę miał jakieś grosiwo, bo koniecznie potrzebuję przynajmniej jeden egzemplarz tego układu :happy: A jeżeli chcesz to mogę wydrukować tobie płytkę wg. schematu. którego byś wysłał. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Wiecie może czy da się gdzieś kupić regulator ciśnienia dający radę z CO2? Czyli na wejściu musi wytrzymywać min. 80bar a na wyjściu powinien dawać 10-20bar. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Xyanek, pisałem posta, ale się nie dodał, nie wiem czemu. podeślij mi na maila:se3ihe@gmail.com, swój projekt płytki. Ja podeślę Ci swój. Co do reduktorów, to butlowe reduktory, jak do piwa, do spawarek, wytrzymują do 180bar, a na wyjściu średnio mają regulację do 15bar, niby są spore, ale po wykręceniu manometrów, i zaślepieniu ich, zaoszczędza się sporo miejsca. A sprężynę, która warunkuje ciśnienie wyjściowe, można zmienić na mocniejszą i otrzymamy, większe ciśnienie, oczywiście moc sprężyny w granicach rozsądku. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) Na allegro jest od groma reduktorów, niektóre możesz podłączyć bezpośrednio z butlą, bo na wejściu może być 230BAR (butle HP mają więcej, ale możesz ja trochę spuścić). A na wyjściu zakres od 4- 25BAR, przynajmniej ja taki widziałem. Koszt to ~50-80 zł, nawet w akwarystycznym takie znajdziesz, w tych granicach cenowych. Sebciu, e-mail już wysłany :happy: Edited November 30, 2010 by Xyanek Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Niestety są trochę za duże. Ciężko będzie to wszystko zmieścić w SWD. Wiem że nie ma tam za dużo miejsca ale myślałem o wykorzystaniu okienka w kolbie. Wszystkie wężyki, mamby w moim odczuciu odpadają więc chciałem zastosować kapsuły CO2 12g. Pomyślę jeszcze o wykorzystaniu części z pistoletu - wiatrówki 2,5-3J powinno być dobre do snajperki. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Niestety są trochę za duże. Ciężko będzie to wszystko zmieścić w SWD. Wiem że nie ma tam za dużo miejsca ale myślałem o wykorzystaniu okienka w kolbie. Wszystkie wężyki, mamby w moim odczuciu odpadają więc chciałem zastosować kapsuły CO2 12g. Pomyślę jeszcze o wykorzystaniu części z pistoletu - wiatrówki 2,5-3J powinno być dobre do snajperki. Pamiętaj że te 3J to masz na śrucie, a nie na kulkach 0,2g :wink: Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Jeżeli nie chcesz butli i mamby zostaje Ci tylko zestaw Begadi albo Coldshot na 12g naboje CO2. Powinieneś zmieścić się w 500 zł. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Mówisz o TYM ? Wydaje się ciekawym rozwiązaniem. Wraz z wysyłką wyszło by 120 euro. Do tego koszt elektrozaworu i układu nim sterującego. Zastanawiam się jeszcze jak rozwiązać podłączenie tego do dyszy (nie wiem jak by się sprawdzał elastyczny wężyk) i upchnięcie przynajmniej elektrozaworu, układu i zasilania do body SWD. Samą kapsułę z jej pojemnikiem w "okienku" kolby jeszcze przecierpię. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Mówisz o TYM ? Wydaje się ciekawym rozwiązaniem. Wraz z wysyłką wyszło by 120 euro. Do tego koszt elektrozaworu i układu nim sterującego. Zastanawiam się jeszcze jak rozwiązać podłączenie tego do dyszy (nie wiem jak by się sprawdzał elastyczny wężyk) i upchnięcie przynajmniej elektrozaworu, układu i zasilania do body SWD. Samą kapsułę z jej pojemnikiem w "okienku" kolby jeszcze przecierpię. Układ sterujący elektrozaworem, odpowiednio ułożony (płytka drukowana) mieści się w zespole spustu. Bateria w chwycie przednim (okładki) + gdzieś poprowadzić kable. Elektrozawór mieści się w chwycie. Odcinasz spód, traktujesz tamto miejsce pilnikiem. Wewnątrz jest parę plastikowych dupereli, które można wypiłować/wyłamać. Z resztą, jak odkręcisz kolbę to zobaczysz ile tam wolnego miejsca jest. Wewnątrz spokojnie poprowadzisz wężyk do korpusu, stamtąd kolanko 90* i na kolanko już możesz np. wytoczyć tłoczek z dziurką wewnątrz. Jak będę miał aparat to pokaże Ci jak to u mnie wygląda. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Jak będę miał aparat to pokaże Ci jak to u mnie wygląda. Będę bardzo wdzięczny. Macie może pomysł jak wykonać blow-back? Marzy mi się SWD samopowtarzalny. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted December 2, 2010 Author Report Share Posted December 2, 2010 A ja się zastanawiałem, gdzie w SWD upchnąć ten elektrozawór :D. Pomysłowo panowie, pomysłowo. Ja wężyk podłączyłem do dyszy przez zwykły nypel QD do wężyka, druga strona do zrobionego w głowicy cylindra gwintu. Szczelne i pewne. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted December 2, 2010 Report Share Posted December 2, 2010 Używa ktoś z was TEN elektrozawór? Jak go podłączyć? Z tego co widać na fotkach ma 3 złącza. Wężyki akwarystyczne wytrzymują "dmuchnięcie" z zaworu do dyszy? Ja wężyk podłączyłem do dyszy przez zwykły nypel QD do wężyka, druga strona do zrobionego w głowicy cylindra gwintu. Z czego wykonana jest głowica? Gwintowałeś ją u tokarza czy samemu gwintownikiem? Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted December 2, 2010 Author Report Share Posted December 2, 2010 Odpuść sobie ten elektrozawór, ma za małą przepustowość. 280 fps na 12 Bar, więc dużo za mało. Raczej coś takiego: http://air-com.com/zawory_elektromagnetyczne_32_g18_750lmin_seria_m_05.html Głowica jest typowo chińska, więc pewnie jakiś znal. A gwint robił Viper, nie pytałem jak :). Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 2, 2010 Report Share Posted December 2, 2010 Ja mam podobny zawór co ten z allegro. Na green gazie przebija karton na wylot. Quote Link to post Share on other sites
VIPER-RT10 Posted December 2, 2010 Report Share Posted December 2, 2010 ... Głowica jest typowo chińska, więc pewnie jakiś znal. A gwint robił Viper, nie pytałem jak :). Gwintownikiem było to robione ale w tokarce aby było idealnie prosto i żeby dyszy nie uszkodzić. Jak ktoś nie jest detalistą to sobie i w imadle poradzi. Sushi to nie znal! Tylko stal ale raczej kiepska! Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted December 3, 2010 Author Report Share Posted December 3, 2010 No Ty miałeś bliższy kontakt z tym "metalem" :icon_razz2: . Viper potwierdzi, że przy testach w karton (i puszki i wszystko co było pod ręką), efekty również były zadowalające póki prawdy nie pokazało chrono. A wtedy podnosząc ciśnienie spaliliśmy cewkę :biggrin: . Quote Link to post Share on other sites
VIPER-RT10 Posted December 3, 2010 Report Share Posted December 3, 2010 Prawda to wszystko co Sushi pisze tak było! 280 fpsów też przebijało karton na wylot ale do snajperskich mocy daleeeeko jak młodej ... do emerytury :dry: Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Są tu eksperci wiec czy sprawdzaliscie czy da sie osiagnac dobrą powtarzalność na 88 gramowych kapsułach co2? no i dałoby sie ja schowac w body i nie potrzebaby było butli i weżyka na zewnątrz... Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 (edited) Ja osobiście latam z butlą 12oz, do tego reduktor i przemiły niebieski wężyk, (muszę kupić szary lub czarny, ale to w przyszłości,) szczerze, wole takie rozwiązanie, a próbę ukrywania tego w karabinie uważam za zbędną. ja w kolbie mam schowany pojemnik, ale w nim mam 10bar, po to by osiągnąć jak największą wydajność, przy strzale. Ja od zawsze planuje osiągnąć wysokie wyniki, w zasięgu i celności, a nie kompatybilność, oczywiście w granicach rozsądku, nie będę ze sprężarką latał :D Niedługo może jak będę mieć trochę funduszy to zrobię, sr gazowe, w którym jak to ja chcę osiągnąć zadowalający zasięg, 120m z precyzyjną celnością. co do kapsuł, to w moim karabinie, ilość, co2 używane do wystrzału, jest porównywalne do painballowych markerów. dlatego, małe kapsuły mnie nie interesują. Edited December 6, 2010 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
VIPER-RT10 Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Wszelkie posty niezgodne z tematem, siejące niezdrowe pomysły oraz podpowiadające jak omijać regulamin będę kasowane! Na "cwaniaków" próbujących owych zwodów czekają urlopy według rozdzielnika zasług! Viper Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 25, 2011 Report Share Posted January 25, 2011 Zawór wcale nie taki duży ;) Nie wydaje mi się żeby miał nawet 100l/min. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted January 25, 2011 Report Share Posted January 25, 2011 (edited) przed chwilą wpadł mi pewien pomysł. A gdyby tak wykorzystać zawory stosowane w asg? Mowa o czymś takim: http://azteko.pl/element-zawor-hioutput-tm-p226-p-1110.html ów pomysł zakłada zastosowanie rdzenia cewki jako zbijaka do zaworu typu jw. rys poglądowy: zawór to to czerwone ;). w stycznikach cewki mają niezłe pierdyknięcie to czemu by nie spróbować zastosować ich tu szczególnie, że mechanizm jest wykonalny dla bardziej zdolnych domowych majsterkowiczów ;). Edited January 25, 2011 by xel20 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.