dark_griph Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Szukałem - nie znalazłem. Poszukuję maksymalnie cichego silnika do pracy ze sprężyną M130. Co wybrać? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Wybrać zębatki Systemy i dobre podkładkowanie. Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Jeżeli ''głośno Ci chodzi silnik'' to daj jedną podkładkę więcej pod zębatkę silnikową. Będzie mniejszy docisk silnika i wiele decybeli mniej. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Jeżeli ''głośno Ci chodzi silnik'' to daj jedną podkładkę więcej pod zębatkę silnikową. Będzie mniejszy docisk silnika i wiele decybeli mniej. Eh gdyby podkładkowanie było takie proste... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 A jest trudne? Dajesz mniej albo więcej z jednej albo drugiej strony i gotowe ;-) . Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Nie chodziło mi dokładnie o trudność podkładkowania .... moja poprzednia wypowiedź to bardziej złośliwość w kierunku kolegi wg którego lekarstwem na wyciszenie każdego silnika jest jedna podkładka ;P Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Racja, lepiej wyrzucić giwere i zająć się numizmatyką. Silnik sam w sobie jest dość cichy w pracy, no chyba że idą ostre zwarcia i walą iskry na około obudowy. Jedynie podkładki i wyregulowanie śruby silnikowej wchodzi w grę. Co do zębatek to jestem przeciwnikiem systema, syndrom nie spełnienia :-F Co do rodzaju to bym proponował helikalne and that's all folks Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Chodziło mi o to, zeby zdjąc jedną z góry i dać pod spód. A nie dokładać bez opamiętania. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 A już tam zakładasz, że akurat regulacja między zębatkami silnikową-osi silnika jest kiepska? Może akurat tu regulacja jest idealna, a praca między silnikową-środkową, albo wszystkimi trzema głównymi jest godna pożałowania. Moim nieskromnym zdaniem dobre podkładkowanie zapewnia bardzo przyjemną kulturę pracy zębat nawet na chińskich zębach typu JG II/IIIgen... Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Moim nieskromnym zdaniem dobre podkładkowanie zapewnia bardzo przyjemną kulturę pracy zębat nawet na chińskich zębach typu JG II/IIIgen... Zgadzam się w pełni, można naprawdę ładnie złożyć wszystko i mieć wysoką kulturę pracy podzespołów Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Dokładnie, ale trzeba włożyć w to serca i pracy. Nie wiem, może jakiś dziwny jestem, ale dla mnie wszystkie silniki, czy to chińskie czy markowe magnum pracują tak samo głośno. Liczą się zębatki, ich przełożenie i spodkładkowanie. Niektóre są głośniejsze, jak STU CA, inne cichsze. Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 STU CA sągłośne, potwierdzam. A to dlatego, że mają ostre ząbki. Przy gładkich ząbkach nie ma takiego szumu. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 (edited) Generalnie mam zamontowane M130 i chiński silnik (JG z 2008) już lewo daje radę, więc i tak przydałoby się go zmienić - a jak już, to niech to będzie ciche. Czyli generalnie wniosek taki, że jeden pies co tam zainstaluje? Zatem do M130 lepiej wpakować jakiś chiński wynalazek np Elementa, czy Turbo 3000 ICS'a? Edited February 11, 2010 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 ICS ma zębatkę o innej geometrii. Dopiero by Ci wył ;-) . Jeśli szkoda Ci kasy to upoluj sobie jakiś motor JG z nowszych serii albo coś w ten deseń. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 12, 2010 Author Report Share Posted February 12, 2010 (edited) Rozumiem, że jeżeli nie jest mi szkoda kasy, to markową alternatywą jest jedynie Magnum? Edited February 12, 2010 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 13, 2010 Author Report Share Posted February 13, 2010 (edited) W takim układzie który z chińskich jest najlepszy: Cyma, JG, PJ, Element ? Czy może warto dac te parę gorzy więcej na np Guardera? Edited February 13, 2010 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Guarder ma zębatkę ze słomy ryżowej - zrobi się łysa szybciej nim o tym pomyślisz. Jak dla mnie JG>Element>Cyma/P&J. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 14, 2010 Author Report Share Posted February 14, 2010 (edited) Zatem JG. Pytanie tylko gdzie kupić? Znalazłem coś takiego: link tylko to jest coś podejrzanie tanie. Szczególnie że Cyma kosztuje u nich dwa razy tyle: link i w jej opisie (cymy) widnieje, że to jest to samo co w replikach JG. Najzwyczajniej zgłupiałem. Sklep robi jakiś wałek? Edited February 14, 2010 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 (edited) Bo robiony w jednych fabrykach, jak wiele tych samych produktów, a sprzedawanych pod różną banderą różnych producentów (ale to nie jest temat by się nad tym rozwodzić). Cena wynika najpewniej z tego, że biorą ludziska repliczkę - rozbierają na części pierwsze i puszczają na alledrogo/swoim sklepie i żeby tylko jedną... Może się mylę, ale to moja obserwacja - możliwe, iż zarabiają na tym więcej po prostu niż na sprzedaży samej repliki, nie wiem. Silnik Cymy jest z reguły w kałaszkach Cymy, a to droższe gnaty od G'iety JG (mowa o cm.04x/05x), stąd różne ceny silników. Jednak to tylko suche obserwacje, nie wiem jak to wygląda naprawdę. Bierz JG, u mnie 100.000 cykli przebiegu i ciągnie dalej SP130 (większość SP130/M120), ale myślę, że jeszcze bardzo długo będzie "ciągnął" :-P. P.S. Zębatka na silniczku jak nówka (dobry shimming czyni cuda) - myślę, że i by była po 200 tysiącach na SP130 Guarder'a, tylko problem, że troszkę minie nim tyle przesieję ;-). Szczotki straciły z maks 1mm długości (to mało miarodajnie), komutator jak nowy, nie czyściłem dziada nigdy. Edited February 14, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Jak już brać jg, to te nowe(te z eagle coś tam). Chyba najlepsze chinole. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 14, 2010 Author Report Share Posted February 14, 2010 Skoro to wszystko to samo, to biorę tanie jg link . Dzięki wielkie za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Broń Cię panie boshe nie bierz tego jg z linka, to stary model spotykany jeszcze w replikach ak i g36 JG słabiuteńki chinolek :killer: Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted February 14, 2010 Author Report Share Posted February 14, 2010 (edited) To by tłumaczyło, dlaczego jest taki tani... Zatem wychodzi na to, że ten: link też jest z JG, tylko że z "nowej" serii - tej zachwalanej? Edited February 14, 2010 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Wolfi Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Tak to jest silnik JG 3 gen. Miałem w HK 416 JG 3rd gen taki sam ( tyle że typ długi). Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Najprościej rozpoznasz je po niebieskim spodzie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.