PieTrzaK Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Nie znalazłem jakos niczego,co dawałoby odpowiedź na moje pytanie, a więc :wink: : Jaki standartowo bezpiecznik siedzi w AEGu (akurat choci mi o TM)? I czy da się (wiem ze sie da, ale czy odrazu sie nie sfajczy) i co daje wsadzenie innego bezpiecznika? Pozdrawiam, PieTrzaK Quote Link to post Share on other sites
seq Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Chodzi ci o taki bezpiecznik Safe, Semi, Auto ?? Czy może takie małe cacko przciw spięcu na elektronike? Quote Link to post Share on other sites
izi Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Bezpiecznik to nic innego, jak "minimum gwarancyjne".Mozesz go wyp...ć i tez nic sie nie stanie(tzn stanie...karabin bedzie szybciej strzelal :) ). Silniczki w AEG sa to silniczki modelarskie na 12(14?)V. Jesli chcesz dowiedziec sie wiecej o elektryce w AEG, to polecam sklep modelarski na ul. Bitwy Warszawskiej 1920r .Naprawde znaja sie na rzeczy. Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Standardowo w TM jest 15 A. Co daje wstawienie większego? Ekspertem nie jestem jednak jest to konieczne przy upgrejdach gdzie silnik(często wzmocniony) czasem musi „łyknąć” większą porcję prądu(standardowy bezpiecznik uległ by wtedy spaleniu). Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Procent Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 W TMie, jeśli nie grzebałeś w środku, bezpiecznik zostaw w spokoju. Jak będzie miał ładny kolor (u mnie był niebieski) to ok. Jak kolor zamieni się w rdzawy to znaczy, że dzieje się coś złego, bo po to jest by Cię o tym informować. Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted December 5, 2004 Author Report Share Posted December 5, 2004 Hkhm, no właśnie jakoś tak dziwnie bez powodu wział i sie przepalił :? A panowie z MG nie odpisali mi więc, zadałęm moje pytania na forum. Aha, mzoektos wie dlaczego sie spalił? bo ja za cholere nic nie mogłem wymyślić :| Pozdrawiam, PieTrzaK Quote Link to post Share on other sites
Procent Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Spalony bezpiecznik to oznaka większego poboru prądu przez silnik czyli w prostej lini większego oporu jaki musi pokonać silnik. To może być sprawa, jakiegoś zacięca w gearboxie czy przy silniku. JEśli gun jest na gwarancji to lepiej go nie rozbieraj. NAjwyżej wyciągnij silnik i jego zdiagnozuj. Wsadź też drugi bezpiecznik i zobaczy czy też się przepali. Choc jeśłi cos jest nie tak to inaczej być nie może... Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted December 6, 2004 Report Share Posted December 6, 2004 Bezpiecznik czasem się przepali, powodów może być dużo. Należy wymienić go i czekać. Jeśli więcej sie to nie powtórzy to OK. Jeśli zaś bezpiecznik zacznie się przepalać rególarnie to znaczy że coś jest nie tak i należy odesłać giwerę do serwisu. Jeśli zaś mamy UpGrade to należy dobrać bezpiecznik o większym prądzie. Jako fachowiec (Elektro-Energetyk z wykształcenia :D :D ) ODRADZAM usuwanie bezpiecznika - zwłaszcza w rasowanych AEG'ach. Mocniejsze sprężyny + wyższe napięcia = większe obciążenia. W przypadku, wzrostu oporu mechaniki - nieszczęście gotowe. Lepiej wymienić bezpiecznik za dwa złote niż silnik za 200 złotych czy akumulator. Jeśli nie wiesz jaki to bezpiecznik to weź spalony do sklepu elektronicznego - sprzedawcy Ci sprzedadzą odpowiedni. W AUG jest bezpiecznik 15 A - różniący się od standardowych "rurek". Polecam kupić parę sztuk na zapas, :D :D nie ma nic gorszego niż "awaria" na poligonie Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted December 6, 2004 Report Share Posted December 6, 2004 Ekspertem nie jestem jednak jest to konieczne przy upgrejdach gdzie silnik(często wzmocniony) czasem musi „łyknąć” większą porcję prądu... a ja bym powiedział zę nawet nalezy usunać bezpiecznik bo działa jak zbędny "opornik"Hkhm, no właśnie jakoś tak dziwnie bez powodu wział i sie przepalił bez powodu napewno sie nie pzrepalił :] moze nie byl to powód spowodowany użytkowaniem ale jakiś musial być. ... od głupiego walenia seriami długimi na lewo i prawo moze sie spalić, moze sie spalić od zwiększonych oporów w GB jak pisał już PROCENT jednak jeśli to jest stockowy model nie powinno mić to miejscaODRADZAM usuwanie bezpiecznika - zwłaszcza w rasowanych AEG'ach. Mocniejsze sprężyny + wyższe napięcia = większe obciążenia. W przypadku, wzrostu oporu mechaniki - nieszczęście gotowe. Lepiej wymienić bezpiecznik za dwa złote niż silnik za 200 złotych czy akumulator. czy zdajesz sobie sprawe z wilkosc A plynących w mocno Upgrjdownych sprzetach pzry spręzynie 270% jest to ponad 70A standardowy CA ma impuls 40A; w większosci serwisów zagranicznych tiuningujacych AEGi usuwanie bezpiecznika jest regularną praktyką; każde złącze, przyłącze stawia opór doatkowy, wiec jesli już mowa o silnych upgrejdach to polecał bym specjalne kable i wykonanie samemu elektryki. co do kabli TM ma raczej cienkie te kabelki chyba 1 lub 1,5mm wiec problem moze być banalny zerwanie kilku wiązek w przewodzie lub nadłamanie przewodu ... a moze to bypoprostu przypadek? Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted December 6, 2004 Author Report Share Posted December 6, 2004 DZiękuję za tak duże zainteresowanei się moim problemem :) Nowe bezpieczniki już powinny być w drodze do mnie, jak tylko dojdą to będę kombinował. mam nadzieję, ze przepalenie się obecnego było tylko nieszczęśliwym rpzypadkiem :| A tak wogóle -> aeg stockowy, seriami na lewo i prawo nie wale :wink: A samo przepalenie -> w domciu, chciałem opróżnić magaznek wystrzeliwując go rpzez balkon (mieszkam tam, gdzie miasto sie kończy, zeby nie było :P ) , naciskam spust, a tu dupa... Dobra, czekam na bezpieczniki i jeszcze raz naprawdę dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam, PieTrzaK Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted December 6, 2004 Report Share Posted December 6, 2004 Prąd w IMPULSIE a CIĄGŁY to dwie zasadnicze rzeczy. Przy rasowanych broniach powinno się dobrać bezpiecznik o odpowiedniej charakterystyce. Ale co tam : ja byłem światkiem dwóch awarii rasowanych giwer. W jednaj był bezpiecznik a w drógiej nie. W obu się "przyciął" GearBox w jednej wywaliło bazpiecznik, w drugiej zaś pękła zębatka, następnie na skótek oporu spalił się silnik. Ale przecież jak kogoś stać było na rasowanie giwery to i na naprawy pewnie też. Ja w ramach eksperymentu w lekko rasowanej ( sprężyna 120% ) spluwie usunąłem bezpiecznik i mierzyłem prąd. Różnica mieściła się w zakresie błędu multimetru. Dobrać odpowiedni bezpiecznik i po zawodach. Lepsze efekty da wymiana przewodów na gróbsze niż pozbywanie się bezpiecznika. Jak pisałem wyżej każdy decyduje sam. Jak by nie było potrzeby to by bezpiecznika nie wkładali. Japońce to kapitaliści, taki bezpiecznik to większe koszty, w sakli całego świata napewno wymierne. Quote Link to post Share on other sites
Piasecznik Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 Najlepsze efekty daje wymiana kabli (np na 2.5mm2) wraz z usunięciem bezpiecznika. Sony, nie wiem jak mierzyłeś prąd (który jest sporo powyżej standardowych 10A dostępnych w multimetrach), polecam jednak zamiast tego zmierzyć spadek napięcia na bezpieczniku podczas oddawania strzałów. Jeśli masz multimetr z szybką podziałką liniową to powinieneś zauważyć spory spadek napięcia. Najlepiej jednak użyć do tego oscyloskopu cyfrowego :P Quote Link to post Share on other sites
PaD Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 % powiedział: Jak będzie miał ładny kolor (u mnie był niebieski) to ok u mnie obudowa jest czarna :lol: to trzeba otwierać i sprawdzać kolor? :) Izi - co do tych modelarskich silniczków, to zwykle modelarskie akcesoria pasujące do asg są dużo tańsze i właśnie szukałem silniczków. znalazłem dobre silniczki za małą cenę: EG3500 (!) za 150zł :lol: :lol: takich jak EG1000 raczej nie łatwo dostać w sklepie modelarskim Quote Link to post Share on other sites
Lukzari Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 Czy może takie małe cacko przciw spięcu na elektronike? :lol: :lol: :lol: a gdzie jest elektronika w AEG'u Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 Jeśli przez spięcie rozumiesz stan w krórym następuje zamknięcie obwodu elektrycznego przez bardzo niską rezystancję i co za tym idzie przez obwód płynie duży prąd. Dużo większy niż w czasie normalnej pracy. To tak, tę rolę pełni właśnie bezpiecznik. Może mieć różną charakterystykę, dla potrzeb ASG najlepsze są te ze zwłoką czasową. Jak w impulsie prąd ma natężenie 20A a bezpiecznik 15A to ten ze zwłoką się nie przepali - nie zdąży. A ten o natychmiastowym działaniu tak. To dlatego czasem jeśli prujemy ciągłym ogniem bezpieczniki lecą, po prostu prąd zmienia charakterystykę i z impulsowej przechodzi na ciągłą. :D :D :D Jedyną giwerą w której zaś była elektronika to M41 PULSE RIFLE. Tam mamy licznik kulek, który jest elektroniczny. W standardowych elektroniki nie ma, jest prosty obwód elektryczny. Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 Jeśli przez spięcie rozumiesz stan w krórym następuje zamknięcie obwodu elektrycznego przez bardzo niską rezystancję i co za tym idzie przez obwód płynie duży prąd. Dużo większy niż w czasie normalnej pracy. To tak, tę rojępełni właśnie bezpiecznik. Może mieć różną charakterystykę, dla potrzeb ASG najlepsze są te ze zwłoką czasową. Jak w impulsie prąd ma natężenie 20A a bezpiecznik 15A to ten ze zwłoką się nie przepali - nie zdąży. A ten o natychmiastowym działaniu tak. To dlatego czasem jeśli prujemy ciągłym ogniem bezpieczniki lecą, po prostu prąd zmienia charakterystykę i z impulsowej przechodzi na ciągłą. :D :D :D Jedyną giwerą w której zaś była elektronika to M41 PULSE RIFLE. Tam mamy licznik kulek, który jest elektroniczny. W standardowych elektroniki nie ma, jest prosty obwód elektryczny. Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 Błąd. Zapominacie o starych modelach SIGów z trybem burst. To jest jak najbardziej elektronika. A swoją drogą to duża część eMek nie powinna pruć ciągłym, tylko po trzy kuleczki, po trzy kuleczki... :wink: - Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 wiekszosc posiadaczy Mek wolala by 3 kuleczki niz full auto :] Quote Link to post Share on other sites
Lukzari Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 A swoją drogą to duża część eMek nie powinna pruć ciągłym, tylko po trzy kuleczki, po trzy kuleczki... ach ten burst... 8) btw Sony jak pięknie to wytłumaczyłeś :) Quote Link to post Share on other sites
Sony Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 O SIG'ach zapomniałem, mi sie wydawało, że jest to realizowane mechanicznie. Sam to przerabiałem : ogień pojedynczy OK dłuższa seria bezpiecznik robił psssss. Ktoś sprzedał mi 10A zamiast 15A :D po wymianie na 15A wszystko OK. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.