Moherek
Użytkownik-
Content Count
40 -
Joined
-
Last visited
-
Szczątkowa reakcja na kostce stykowej - GB v.3
Moherek replied to Ślepak's topic in Repliki elektryczne
Spróbuj podłączyć wszystko normalnie, a zamiast silnika wepnij woltomierz. Powinien pokazywać 0V, a po naciśnięciu spustu - napięcie baterii. Spróbuj zlokalizować miejsce gdzie obwód się przerywa. Możesz odłączyć mosfet i podłączyć bezpośrednio do kostki i znowu sprawdzić napięcie na silniku lub z mosfetem sprawdzić napięcie na stykach itd. Kombinuj i znajdź miejsce gdzie Ci przerywa. -
Efekt strzykawki, a optymalna szczelność.
Moherek replied to Viamortis's topic in Repliki elektryczne
Mam dość dziwny problem ze szczelnością między dyszą a kołnierzem gumki (g&g zielona z flathopem i teflonfixem). Wymieniłem dyszę na nową i pojawił się problem - nie dało jej się wsunąć do końca w komorę, blokowała się na gumce. Podszlifowałem nieco dyszę (nie zmieniłem długości, jedynie nadałem końcówce kształt takiego stożka) i teraz już gładko wchodzi do komory. Przy włożonej do komory dyszy (sama dysza bez gearboxa) wszystko jest szczelne - testowałem dmuchając w dyszę i nic nie ulatywało wejściem na kulki. Jednak po zamontowaniu dyszy w gearboxie tej szczelności już nie ma, mnóstwo po -
Tranzystor FET w obwodzie AEG
Moherek replied to buba's topic in Okablowanie i układy elektroniczne (MOSFET)
Cześć, odrobinę znam się na elektronice i mam stacje lutowniczą, więc pomyślałem, że spróbuję samodzielnie wykonać jakiś bardziej zaawansowany układ. Ma działać na replice cqb, więc raczej niewielkie opory i single, ale zależy mi na dobrej reakcji na spust. Układ ma być raczej budżetowy, bez zbędnych bajerów. Czy mógłby ktoś napisać w skrócie, co obecnie wrzuca się do takich mosfetów? Nie oczekuję od nikogo gotowca, ale może są jakieś poradniki z przykładowymi schamatami? Jak coś, to programować potrafię, ale nie wiem czy jest sens wsadzać tu jakiś mikrokontroler. -
0,25 Specny są dużo tańsze od G&G, a jakość okazuje się zbliżona w opiniach użytkowników. Robił ktoś może dokładniejsze testy na preckach?
-
A co z niedawnymi doniesieniami o spadku jakości kulek G&G?
-
Pozbycie się pierwszego zęba zębatki w żaden sposób nie wpływa na AOE. Po prostu naciąg trwa krócej.
-
Proszę, przeczytaj dokładnie co napisałem zanim odpowiesz...
-
Dzięki za pomoc! Zauważyłem jeszcze, że na zębatce tłokowej jest ucięty pierwszy ząb. Wiadomo w jakim celu zostało to wykonane? Może chodzi o skrócenie drogi tłoka, co ma skompensować użycie dużego cylindra i zwiększyć ROF przez skrócenie cyklu?
-
53 dolary było oczywiście netto. Nie zamierzam unikać żadnych podatków, ale jak to wygląda na RWA, bo na ich stronie jest informacja, że mają swój oddział w UK? Wysyłka idzie z HK? Bardziej niż o same używki i ich ceny chodziło mi o sens kupowania EdGi do szturmówek. Najbardziej kieruję się stosunkiem jakości do ceny i nie wiem czy dopłata do EdGi powiedzmy 100 zł jest uzasadniona. Będzie widoczna różnica?
-
Cześć, przymierzam się do zakupu precki do mojej m4 (flathop, cylinder typ 0). Lufa standardowa lub nieco dłuższa chowana w tłumiku. Promyk na redwolfie kosztuje 53 dolary, EdGi nowe 400 zł. Pytanie czy jest sens iść w EdGi do szturmówki do tego używanej głównie w cqb. Jednak gdybym znalazł używane EdGi za ok. 250 zł, to może warto byłoby to rozważyć? Druga sprawa to kulki, miałem chwilę przerwy i pamiętam, że jeszcze niedawno był problem z dostępnością G&G i pojawiały się jakieś zastrzeżenia co do jakości. Jak sytuacja wygląda obecnie? Interesują mnie chyba kulki między 0,25 a 0,30 z ra
-
Cześć, jestem początkujący w serwisowaniu replik. Mam używaną emkę z wymienioną większością bebechów i ciężko mi dokładnie określić części. Na pewno głowica cylindra od shs (ta czerwona), tłok fioletowy z metalowymi zębami, głowica metalowa z wentami, szkielet Ultimate. Układ został dodatkowo przeze mnie doszczelniony i nasmarowany. Nie widzę zeszlifowanych zębów tłoka, więc pewnie nie było nic z AOE robione. Guma pod głowicą cylindra jest mocno wytarta (przy czyszceniu musiałem usunąć strzępki tej gumy). Stąd pomysł, by usunąć ją do końca i zastąpić sorbo. W związku z tym mam kilka pytań:
-
Finalnie. Czym smarować elementy gearboxa?
Moherek replied to echofoxtrot's topic in Ogólne techniczne
Czyli wszystko jest w porządku? -
Finalnie. Czym smarować elementy gearboxa?
Moherek replied to echofoxtrot's topic in Ogólne techniczne
Cześć, jestem początkujący w temacie serwisowania asg i mam pytanie odnośnie smarowania zębatek. Niedawno wyczyściłem je ze starego smaru, spodkładkowałem na nowo i nasmarowałem smarem litowym zębatki oraz "wewnętrzną" stronę łożysk (tam gdzie nie ma kulek, ale osie zębatek wchodzą do łożyska). O ile przed nasmarowaniem po podkładkowaniu przy zamkniętym gearboxie zębatki wykonywały ok. 5 cykli przy zakręceniu palcem, to po nasmarowaniu są to już tylko 2-3 cykle (różnica jest dobrze widoczna). Mniemam, że jest to spowodowane lepkością smaru. Czy jest to normalne zjawisko, czy jednak zrobiłem co -
Zrobiłem co następuje: otworzyłem gb, połączyłem komorę hop-up z dyszą, wsadziłem kulkę do komory i lekko wciskałem ją śrubokrętem. Jednocześnie odciągałem popychacz. Po odciągnięciu popychacza do samego końca opór na śrubokręcie "puszczał". Po zajrzeniu do komory kulka siedziała w gumce. Chyba wszystko w porządku, co?