Waski95pl Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Witam Mam taki problem z mosfetem.Kupiłem używany karabin i od razu był w nim mosfet.Na bateri 8,4V mosfet strzealał bez problemu przed wymianą części.Lecz potem wstawiłem bore up i już pogorszył, sie strzał na full auto jak wcześniej strzelal szybko to,tera powoli pomyślałem że to normal i podłącze batke 9,6V.Lecz jak ją podłączyłem i oddałem 15-20 strzałów to baterja padła i jest słychac tylko kręcenie silnika nic więcej.I z tond moje pytanie czy moge podłączyc mocniejszą batke np 11,1V?Zgóry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Kneipenterroristen Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Jeśli silnik się kręci to spróbuj go na początek wyregulować. Link to post Share on other sites
Koszyk Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Najprawdopodobniej źle poskładałeś, większe tarcie - mniejsza szybkostrzelność. Może części były na tyle źle spasowane, że zębatki (najprawdopodobniej silnikowa) nie wytrzymały zwiększonego oporu. Link to post Share on other sites
Waski95pl Posted July 26, 2010 Author Report Share Posted July 26, 2010 Właśnie nie zębatki są całe bo jak znowu podłączyłem batke to strzela te 10 strzałów a potem znowu tak jak by batka prądu nie miała. Link to post Share on other sites
Koszyk Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Szybkostrzelność po poprawnym zamontowaniu zestawu boreup nie powinna chyba drastycznie zmaleć. Link to post Share on other sites
thewojtz Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Nie powinna w ogóle zmaleć! Może doładuj batkę, sprawdź jak bateria strzela na innych karabinkach możliwe, że ci bateria padła albo jest rozładowana. PS: A jak kręci się silnik (kręci - wykonuje pełne obroty, a nie stara się zakręcić) to padła Ci któraś z zębatek albo tłok. Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Na bank zle spodkladkowales. Pelna bateria ma dosc wydajnosci pradowej zeby pociagnac te kilka strzalow. Zebatki musza sie krecic luzno - pewnie zlozyles nie taka ilosc podkladek jak trzeba. Link to post Share on other sites
Waski95pl Posted July 26, 2010 Author Report Share Posted July 26, 2010 Już jest wszystko ok wystarczyło kupic batke taką jak do modeli RC i tera wwszytsko śmiga elegancko. Dzięki za info może komuś ten temat jeszcze sie przyda kiedyś!!! Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Kneipenterroristen Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 (edited) Na bank zle spodkladkowales. Pelna bateria ma dosc wydajnosci pradowej zeby pociagnac te kilka strzalow. Zebatki musza sie krecic luzno - pewnie zlozyles nie taka ilosc podkladek jak trzeba. Jeśli shimming byłby źle zrobiony to silnik nie obracał by się luźno. ;-) Edited July 26, 2010 by Kneipenterroristen Link to post Share on other sites
Koszyk Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 (edited) Już jest wszystko ok wystarczyło kupic batke taką jak do modeli RC i tera wwszytsko śmiga elegancko. Dzięki za info może komuś ten temat jeszcze sie przyda kiedyś!!! Pozdrawiam Czekamy na następny temat, w którym będziesz się pytał jak wymienić zjechane od przeciążeń zębatki i silnik :) Edited July 26, 2010 by Koszyk Link to post Share on other sites
Spond Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Witam, również mam problem ze swoim MOSFETem, więc postanowiłem napisać tutaj. Otóż, posiadam MOSFET z AB firmy GATE, i nie jestem pewien czy działa on poprawnie. Testowane na 3 bateriach: 1. LiPo 11,1V 25C, dysza zostaje całkowicie z tyłu, czyli tłok zostaje na 5-6 zębie. 2. LiPo 7,4V 20C, dysza zostaje w połowie drogi. 3. NiCd 9,6V, tutaj wszystko działa pięknie, dysza wcale się nie cofa. Zauważyłem również (na każdej baterii oddzielnie), że dysza zawsze cofa się o tyle samo. I tu moje pytanie, czy tak ma być czy układ jest walnięty? Oto konfiguracja repliki: Zęby CA STU, M130, Silnik guarder Infinite Torque-Up, Bore-Up CA. Dodam że na 11,1V Rof jest naprawdę wysoki. Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Jest ok. Dysza po strzale na semi kawałek się cofa bo zębatki z rozpędu jeszcze ciut się kręcą. Link to post Share on other sites
Spond Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Ok, wielkie dzięki. Tak też myślałem, ale wolałem poradzić się bardziej doświadczonych... Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 (edited) Nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami wiec ogrzeje trochę kotleta. Kupiłem nie dawno MOSFET z AB firmy GATE. Wszystko ładnie chodzi jednak zauważyłem że AB w ogóle nie działa. podczas leciutkiego naciśnięcia spustu (semi) tłok potrafi się cofnąć ale nie wystrzeli tak samo na auto - loteria. Co jest powodem niedziałającego AB? Złe instalacja? Porównałem z instrukcją i wygląda ok. Bateria jaką na razie używam to G&P 2200mAh 9,6V - naładowana EDIT: Przedstawię filmik (nie mojego autorstwa) który pokazuje podobny problem z MOSTEF-em z AB: Edited October 12, 2011 by rogalov Link to post Share on other sites
CerberBP Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 (edited) Nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami wiec ogrzeje trochę kotleta. Kupiłem nie dawno MOSFET z AB firmy GATE. Wszystko ładnie chodzi jednak zauważyłem że AB w ogóle nie działa. podczas leciutkiego naciśnięcia spustu (semi) tłok potrafi się cofnąć ale nie wystrzeli tak samo na auto - loteria. Co jest powodem niedziałającego AB? Złe instalacja? Porównałem z instrukcją i wygląda ok. Bateria jaką na razie używam to G&P 2200mAh 9,6V - naładowana EDIT: Przedstawię filmik (nie mojego autorstwa) który pokazuje podobny problem z MOSTEF-em z AB: "movie" Mam identycznie z GATE+AB na 12V i wymieniam to dziadostwo na ASCU w krótkim czasie. Z chęcią też ciekaw jestem odpowiedzi na twój problem. Edited October 12, 2011 by CerberBP Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Może walne fo-pa ale wydaj mi się ze to normalne działanie przy auto .AB przy auto w takich układach daj tylko tyle ze po puszczeniu spustu silnik od razu sie zatrzymuje a nie robi jeszcze dodatkowego lub dwóch obrotów. Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 (edited) Funkcją mosfeta z AB jest to że zatrzymuje on silnik w momencie puszczenia spustu. Nie kontroluje on tego czy cykl jest pełny czy nie. Skąd takie bzdury wyczytaliście? Edited October 12, 2011 by KicpA Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 KicpA Dzięki za uświadomienie. Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Jeszcze tylko mała dygresja: To co napisał Kicpa o działaniu hamulca to oczywiście prawda i na auto może stawać w dowolnym miejscu :) Ale...napisałeś ,że na semi tłok potrafi się cofnąć ! Tak nie może być ! Sprawdź zatrzask - antireversal. Być może pękła sprężynka. Bo mam nadzieję ,że nie wpadłeś na pomysł wyjęcia go jak zakładałeś mosfet ? :> Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 white_pl - aż taki mądry inaczej to nie jestem ;). Po poście KicpA wszystko się wyjaśniło. Żyłem z przekonaniem że mosfet z AB działa identycznie jak system Systemy. Za krótko i za lekko naciskałem spust. Link to post Share on other sites
Recommended Posts