Filq Posted September 5, 2011 Author Report Share Posted September 5, 2011 Sorki za brak informacji przez tak dlugi czas, ale niespodziewanie pojechalem na male wakacje do niemiec z kad wlasnie pisze. Udalo mi sie kupic juz butle paintballowa na CO2. Namierzylem tez reduktor za 70zl dostepny we Wroclawiu. Po powrocie 9-tego sprawdze przepustowosc tego cuda i w miedzyczasie popytam paru wykladowcow na uczelni o poprawnosc budowy reduktora. Zrobilem tez przymiarki do roznych replik z GBv3. Wejscie gazu w obecnzm miejscu pozwla chyba na zastosowanie repliki tylko w G36, bez powaznzch modyfikacji body. Do V2 nie mierzylem poniewaz moja 'prowadnica' ma szerokie listki pasujace tylko do V3. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 7, 2011 Author Report Share Posted September 7, 2011 Przelalem dzisiaj do CADa na szybko jedno z rozwaizan reduktora ktore wymyslilem. Jutro uderze z nim na uczelnie. Zobaczymy co powiedza madre glowy ;) http://www.youtube.com/watch?v=Dn67TTWIYHU&feature=channel_video_title Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 8, 2011 Author Report Share Posted September 8, 2011 (edited) No. Udalo sie kupic reduktor CO2 o przepustowosci 20l/min, pare zlaczek, przejsciowek i wezyki. Zmontowalem wszystko do kupy i sprawdzilem szczelnosc ukladu. Na uszczelkach teflonowych sa przecieki i to dosc spore. Winie za to wykonanie samych uszczelek ktorych tolerancja wynosila nawet +/- 0,1 jak i zrobienie walka "na oko". Przecieki nie sa tragiczne, jednak sa. Dorwe pozadna suwmiarke to pomierze wszystko by sprawdzic poprawnosc wykonania. Dzieki temu bede wiedziec jakie sa rzeczywiste luzy i o ile mozna je poprawic w kolejnej wersji. Filmik ze strzelania z podlaczonym gazem: http://www.youtube.com/watch?v=D5ZHYSEA9lk Zmontowalem na szybko zestaw lufo-mazako-gearboxowy z pomoca ktorego sprobuje wystrzelic pierwsza kulke w przestrzen :D musialem tak zrobic poniewaz dysza jest za krotka i chce uniknac wplywu HU do maksimum. Uwagi do kolejnej wersji: - Calkowicie ufam juz epoksydzie do metalu na zimno. W czasie prob zerwaly mi sie 2 zeby w zebatkach z odlewanej stali a epoksyda mocujaca zebatki do tloka nie doznala zadnego uszczerbku. Pozwoli to na zmniejszenie skomplikowania czesci przez ich podzial i polaczenie pozniej ze soba przez epoksyde w bardziej skomplikowane ksztalty (koszta w dol). - Nie trzeba wydawac 40zl za uszczelke z PTFE bo i tak jest do dupy wykonana. Kolejne beda zrobione z brazu w warsztacie manualnym lub nawet na jakiejs numerycznej maszynie lub nawet pokusze sie o inny rodzaj uszczelnienia. - Musze wymyslec inne miejsce na dostarczenie gazu. Obecne nie pasuje do wiekszosci replik. - Dysza okazala sie za krotka o ~5mm(!!!), trzeba zrobic dluzsza. Edited September 8, 2011 by Filq Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Po kija Ty kombinujesz z uszczelkami teflonowymi czy brązowymi? Nie możesz po ludzku? Nic nie motywuje zastosowania tam takich uszczelek jak Ty próbujesz. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 8, 2011 Author Report Share Posted September 8, 2011 Ciekawosc jak i czy dzialaja przede wszystkim. Traktuje ten projekt dosc rozwojowo i stad takie wynalazki. Co do tradycyjnych uszczelnien boje sie troche efektow z gazowych replik snajperskich, gdzie gumka uszczelniajaca na laczeniu bolta i komory doprowadzjacej gaz sie zacierala po pewnym czasie. O ile dzialo sie tak w replikach single fire i to z relatywnie malym przebiegiem, to efekt w replice z full auto moglby pokazac negatywne efekty zbyt szybko. Chyba, ze nasunelo ci sie na mysl jakies rewolucyjne rozwiazanie eliminujace uszczelnienie przez dokladnosc i zuzycie przez specyfike ruchu czesci. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 (edited) Bo tam, w tamtym miejscu nie ma smarowania. Ponadto powierzchnia po której pracuje uszczelka nie jest równa ale sama uszczelka musi przyjąć na siebie wystającą końcówkę z maga. Tu tak nie ma. Zrób po ludzku na o-ringach i po prostu czasami smaruj. Edited September 8, 2011 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 8, 2011 Author Report Share Posted September 8, 2011 K. Sprobuje przygotowac pare wersji nowych uszczelnien na 11stego. Moze cos madrego sie wybierze z tego. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Teraz w miarę przejrzyście mogę przytoczyć to o co mi chodziło z tym że oring nie może być luźno i nie może też być w byle jakim otworze: Zacisk wstępny(ściśnięcie) O-ringa w rowku jest niezbędny aby zagwarantować jego prawidłowego funkcjonowania jako samodzielnego, lub dodatkowego elementu uszczelniającego. Zacisk wstępny zapewnia: - Uzyskanie szczelności przy braku ciśnienia - Kompensację tolerancji wykonania zabudowy - Uzyskanie zdefiniowanych sił tarcia - itp. W zależności od rodzaju zastosowania wymagane są następujące wartości zacisku wstępnego: Zastosowanie dynamiczne: 6-20% Zastosowanie statyczne: 15-30% Rowek do zabudowy może być zaprojektowany w oparciu o wartości wytyczne dotyczące zacisku wstępnego... Czyli wychodzi na to że przy takim zastosowaniu oring nie powinien być luźno. Filq, zdarza się, zdarza, ja też się o tym dowiedziałem dopiero jak pękła mi jedna ze sprężyn w amorku xP Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 13, 2011 Author Report Share Posted September 13, 2011 Reduktor V2: Bardziej przemyslana konstruckja z realniejszymi uszczelnieniami. Nie ma jeszcze na tym rysunku szczegolow technicznych jak w latwy i przyjemny sposob zmontowac to z wiekszej ilosci prostrzych konstrukcyjnie czesci , ale idee da sie przekazac. A wiec - do gornego niebieskiego cylidnra przez otwor z lewej strony wlatuje gaz pod wysokim cisnieniem. Przez dobranie geometrycznie odpowiednich wymiarow w tym miejscu na czerwony element nie dziala zadna pionowa sila. W tym czasie w dolnym cylindrze panuje jeszcze cisnienie atmosferyczne. 2 zolte sprezyny ktore widac sa sprawcami ruchu czerwoengo elementu oraz regualcji cisnienia. Dziala to na dosc prostej zasadzie. - W momencie, gdy dolna sprezyna jest rozluzniona, to gorna wstepnei napieta dociska uszczelki i nie przelatuej gaz. - W miare jak napinana jest dolna sprezyna przez dokrecanie zielonego elementu od spodu rosnie od razu silna na sprezynei gornej. Poniewaz kazdej akcji towarzyszy reakcja. Do momentu az sprezyna dolna nie zrownwoazy wstepengo napiecia sprezyny gornej nic sie nie dzieje. - Gdy dolna sprezyna zostanie scisnieta jeszcze bardziej, wtedy! Korzystajac z faktu, ze gorna sprezyna jest bardizej miekka od dolnej dojdzie do tego iz ta gorna bedzie musiala scisnac sie kilkakrotnie bardziej, anizeli sprezyan dolna, by uzyskac ta sama sile reakcji. F=-k*x, gdzie x wydluzenie, k - wspolczynnik sprezystosci, F sila na sprezynie. Fg - sila sprezyny gornej, Fd- sila sprezyny dolnej Fg=Fd kg*xg=kd*xd kg/kd=xd/xg A wiec stosunek wydluznia sprezyn jest odwrotnie proporcjonalny do ich wspolczynnikow sprezystosci. A wiec ustalilismy, ze gorna sprezyna sprezy sie powiedzmy o 2mm, gdy my poruszymy nakretka na dolnej sprezynei o 0,5mm. Tym samym podniesie sie uszczelka miedzy 2 komorami i zacznie przeplywac gaz pod cisnieniem. Rozplynie sie on swobodnie po calej dostepnej przestrzeni w tym rowniez wypelni kanal prowadzacy do gornej sprezyny. Uwaga: im szersze kanaly w tym miejscu, tym szybsza reakcja zaworu. W momencie gdy sprezony gaz dotrze do komory gornej sprezyny zacznie wywierac sile na zielony trzpien na gorze oraz na czerwone dno o ktore oparta jest czesc sprezyny. Sila pochodzaca od nacisku an dolna powierzchnie przesunie czerowny element w dol az do zamkniecia kanalu miedzy dwoma cylindrami. Po tym bedziemy miec taki uklad sil Fd=Fg'+Fcisnienia gdzie Fg' - sila napiecia wstepnego, gdyz do tgo miejsca doprowadzilismy sprezyne opuszczjac czerwony element Fcisnienia- sila rekompensujaca roznice Fd-Fg'=Fcisnienia i cisnienie w komorze dolnej to Fcisnienia/powierzchnia naporu pod sprezyna gorna. Uwaga: pomijam nacisk na skosna powierzchnie obok dolnej sprezyny. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 15, 2011 Author Report Share Posted September 15, 2011 Wytoczylismy z Miskiem (Zambezi) rowki pod oringi. Caly system jest cudnie uszczelniony. Udalo sie nawet przestrzelic gearboxa na chronometrze. Wyniki nie sa zbyt zadowalajace poniewaz strzelalem na 2x dluzszej lufie niz dostosowany jest cylinder. Na takim ukladzie uzyskalem zaledwie 250fps~. Pod koniec sracilem tez listwe z zebatkami ktora jutro zostanie zastapiona wytoczonym pierscieniem z zebatkami. Powoli posowaja sie tez prace nad regulatorami, gdyz jest wiecej niz jedna koncepcja w warsztacie. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 16, 2011 Report Share Posted September 16, 2011 (edited) No, no, postępy, wyniki z dziś: SWD a&k - ponad 600fps! na 10barach ;) na kulkach 0,2, będzie trzeba sprawdzić na cięższych czy przypadkiem nie wyjdzie wynik podobny. Edited September 16, 2011 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 18, 2011 Report Share Posted September 18, 2011 Dziś dnia chrono pokazało piękne 210,3m/s czyli 690fps ;) wciąż oczywiście na 10barach. Jeżeli na 10barach uda się osiągnąć 750fps'ów to będzie ok:) Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 18, 2011 Author Report Share Posted September 18, 2011 To taka duza wersja cylindra, gdyz w springu mozna bylo zaszalec i zamiast 4cm dlugosci cylindra - jest go z 10 albo i wiecej. Przez co mozna manipulowac wieksza iloscia gazu i o wiele dluzszymi lufami. Zobaczymy jezcze jaki wplyw na kulke bedzie miec taka ilosc gazu, ale sadze ze metoda prob i bledow dobeirze sie odpowiednio wielki cylinder. Poki co jest najwiekszy mozliwy :) Ze springowego dropa zostaly wyeliminowane zebatki na tloczku za cylindrem i zastapione zebem przypominajacy ten z mechanizmu spustowego-tlokowego stockowej repliki. Reszta poza wymiarami raczej bez wiekszych zmian. Po wyeliminowaniu problemu zebatek w aegowej wersji proby pojda dalej. Mamy nadzieje uzyskac podobne rezultaty jednak dla luf krotszych ze wzgledu na ograniczona objetosc cylindra. Wydaje mi sie jednak, ze i dluzsyzm lufa system da rade. Bedzie to jednak osiagniete kosztem zwiekszenia cisnienia. Tak np. na aegowo-dropinowym cylindrze i lufie z dragunova osiagnelismy 0.8J Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 23, 2011 Author Report Share Posted September 23, 2011 Ok. W tym momencie testowane jest nowe rozwiazanie zebatek w dropie do AEG'a. http://imageshack.us/g/824/p1020523ci.jpg/ Jest to pierscien wkrecany na stary, obtoczony element z zebatkami. Pozwoli to na precyzyjne dopasowanie odleglosci, wymiany zuzytych czesci oraz proby materialowe dla tych elementow. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 26, 2011 Report Share Posted September 26, 2011 Postępy: 170m/s (560fps) w gearboxie aegowym. Na semi co prawda (reduktor jak się okazało ma denną przepustowość), ale jest! przy ok 10-11barach. Czas znaleźć lepszy reduktor;) Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 30, 2011 Author Report Share Posted September 30, 2011 Tymczasem zaprojektowalem dropa mieszczacego sie w obszarze gearboxa, nie wymagajacego zebatek, elektrozaworu ani innych smieci. Wypadaloby jedynie dac tam reduktor, chociaz i bez neigo daloby sie strzelac gdyby pogrubic czesci i dac mocniejsza sprezyne. http://imageshack.us/g/828/unled2vce.jpg/ Zdjecia kolejno przedstawiaja: - uklad w porownaniu do gearboxa - caly uklad (bala czesc to rura w ktorej bedize sie poruszac calosc - czesc wewnetrzne bez pokazanych sprezyn. Czesci czerwone sa umocowane na stale, zielone oraz niebieska os sa ruchome. Jasno baly sciety stozek na dole to blokada polaczona ze spustem. - dalej mamy przekroj w pozycji zamknietej, gotowej do strzalu - i ostatnie to mechanizm odcinajacy doplyw gazu, bez zaznaczonej niebieskiej oski ktora widac na wszczesniejszym screenie. A teraz zasada dzialania! na podstawie przekrojowego 4tego screena: - Gaz wlatuje z reduktora do czerwonego elementu odcianjacego (pierwszy z prawej) - Napiera na niebieska os ktora jednak nie moze sie ruszc poniewaz jest blokowana przez mechanizm spustowy (jak w springach) - Po nacisnieciu spustu, blokada zostaje zwolniona a niebieska os zaczyna ruch w lewa strone. Zauwazcie, ze przy tym ruchu przez czerwony elem. nr 2 (liczac od prawej) wychodzi szersza czesc niebieskiej osi. - Nastepuje otwarcie 2 kanalu w czerwonym elemencie, do szarej rurki ktora prowadzi gaz pod cisnieniem do 3(liczac od prawej) czerwonego elementu. - W czerwonym elemencie nr 3 nastepuje rozprezenie gazu ktory dziala teraz na jasnozielony element z lewj i ciemnozielony element z prawej - Obydwa te elementy sa blokowane z zewnatrz sprezynami. Z tym, ze jasnozielony ma slaba sprezyne kompensujaca ~0,3bara nadcisnienia a prawy okkolo 5-10x mocniejsza. - Jasnozielony element - dysza - przesowa sie maksymalnie w lewo wpychajac kulek do komory. W tym czasie niebieska os ciagle blokuej wyplyw przez niego gazu. W tym samym czasie ciemnozielony element ciagle przesowa sie w prawo. - Gdy ciemnozielony element przesunie sie w prawo o odpowiednia odleglosc, natrafi na szersza czesc niebieskiej osi ktora przepcha w prawo. Stanie sie tak, poniewaz powierzchnia zielonego tloka jest wieksza niz niebieskiej dyszy w czerwonym el. nr. 1 a wiec dziala w ta strone wieksza sila. - Przepychana os zatka ponownie doplyw gazu, zatrzasnie sie na blokadzie i wysunie sie z dyszy, poniewaz teraz dysza ciagle znajduje sie w maksymalnym lewym polozeniu a os w maksymalnie prawym polozeniu a wiecsa maksymalnei odsuneite od siebie. Gdy dysza znajduej sie w pozycji oczekiwania, zyskujemy ok 10mm w ktorych to realizowane jest uszczelnienie. - Gaz wylatuje, cofa sie ciemnozielony element najpierw gdyz tam sprezyna jest silniejsza, pozniej doalcza jasnozielony element. Slaba sprezyna elementu jasnozielonego gwarantuje, ze cofnie sie dopiero gdy gazu nei bedzie juz w 3cim czerwonym elemencie. - Koniec cyklu :) Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted October 7, 2011 Author Report Share Posted October 7, 2011 Z ostatniej chwili: Wlasnie zostala zwymiarowana konwersja do M40stek i L96stek :) Z braku materialu nie powstanie w ten weekend juz cala konwersja, jednak ale za tydzien powinna juz byc. Prace nad bezzabkowym gaziakiem utnkely na spuscie ktory okazal sie jednak trudniejsza rzecza. Mozemy uyskac albo full auto albo semi. Nie wiemy jeszcze jak to poalczyc w tej wyajtkowej konstrukcji. Aeg zebatkowy udowodnil po raz 3 a wiec i finalny, ze zebatki z aluminium do obrobki skrawaniem nie zdaja egzaminu. Kolejne proby odbeda sie juz na wytoczonych stalowych zebach. Ponadto - w drodze jest precyzyjny sprzet w tym wysokoprzepustowy reduktor lufy etc. Udalo mi sie nawiazac kontakt z odlewnia na uczelni i wstepnie zgodzili sie abym odlal pare rzeczy jesli przyniose pare starych tlokow (jako material). Pomoga nawet przy zrobieniu form. Przy nastepnym spotkaniu pokaze im zebatki i gearbox - moze po kosztach uda sie stworzyc pare ultrawytrzymalych (w porownaniu z chinskimi) gearboxow. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 (edited) L96 Wella doczekało się konwersji ;) Pierwsze próby dość, dość udane. Małe poprawki jeszcze nas czekają. Na chwilę obecną uzyskaliśmy 5J energii na 8barach. Ale będzie lepiej!:) VSR firmy HFC już zwymiarowane, czeka tylko na materiał i weekend ;). SWD już dopracowane do ostateczności. ps. Więcej zdjęć czy też filmik na weekend. Aparat padł a nie będę mieć w tygodniu możliwości zrobić zdjęć. Edited November 20, 2011 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Gratki :). Jak rozwiązaliście doprowadzenie gazu do cylindra? Zamiast tego seara, który wchodzi pionowo przez komorę daliście wężyk czy metalową rurkę pełniąca jednocześnie rolę seara i przewodu gazowego? Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Nie wiem czy o tym samym myślimy, ale przez bolec który podpiera prowadnicę sprężyny w sprężyniaku. Jest tam i rurka i wężyk ;) Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 Oficjalnie mogę napisać wrażenia z użytkowania SWD z zainstalowanym dropkit'em by Zambezi&Filq Company. Replika: SWD A&K (ver.3) - komora hopa czeska - preclufa Prometheus Napęd: - butle HP (2x48cu, 1x13cu) - mamba Guerrilla Air Mamba Cobra Coil - Torpedo regulator HPR 100-600psi - Dropkit by Zambezi&Filq Company montaż i realizacja: - Zambezi&Filq Company Replika przeszła testy w polu. W styczniu pojedzie na strzelnice by w warunkach kontrolowanych-syntetycznych sprawdzić jej działanie podczas strzelania do tarczy. Na ta chwilę - śmiało można powiedzieć że rozwiązanie spełnia pokładane w nim nadzieje. W zależności od regulacji można osiągnąć od 400fps do... (niech to pozostanie na tą chwilę słodką tajemnicą) Jedyne co powiem to to że koneserów snajperzenia zadowoli a nawet przerośnie ich oczekiwania. Replika zapewnia osiągnięcie celu z odległości 100m i więcej. W naszym przypadku stwierdziliśmy że największą niewiadomą podczas strzału jest ... kulka. Pozdrawiam Padaka. Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 (edited) nie mogę już edytować - jeszcze filmik z wcześniejszych testów: Edited December 22, 2011 by Padaka Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted December 24, 2011 Author Report Share Posted December 24, 2011 Co do ilosci strzalow, to z wystarczajacym zaokragleniem mozna przyjac, ze na oddanie 1 strzalu tracony jest 1g gazu. Dla przykladu bombiczki to 12g, sa wieksze wersje do wiatrowke 18g, podwojne bombiczki czyli 24g i tak dalej.. trzeba tylko pamietac, ze im mniejsza pojemnosc tym mniej pelnowartosciowych strzalow oddamy ze wzgledu na niekorzystna termodynamike rozprezanych duzych % ilosci gazu w zbiorniku. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.