kermit Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 (edited) Z repliką G&G może być problem ze wstawieniem tego szkieletu - wg moich doświadczeń do g&g/toptech pasowały szkielety guardera lub ultimate`a - przy JG/GFC podejrzewam że może nie udać się upchnąć tego szkieletu w body. Edited December 4, 2013 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Marrcinek Posted December 8, 2013 Report Share Posted December 8, 2013 (edited) Witajcie, W niedalekiej przyszłości planuje zakup szkieletu v2 do mojej repliki. Docelowo wszystko będzie pracować na sprężynie 130-140 a moim priorytetem jest bezawaryjność całego układu. Na placu boju w sumie zostały 3 opcje. Szkielet KWA, oraz CNC SHS i Core. Który z nich będzie najlepszą opcją? Czy jest coś jeszcze w PL godne polecenia w cenie ~500zł? Edited December 8, 2013 by Marrcinek Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 8, 2013 Report Share Posted December 8, 2013 CNC.... Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Ja polecam szkielet CNC Core ma duże wzmocnienia. Jednak trzeba zrobić kilka modyfikacji: 1.podpiłować zwalniacz magazynka (szkielet ma grubszy dol) 2. zaokrąglić kąt dosyłacza dyszy. 3. W przypadku montażu ascu należało zeszlifować na kąt prosty zaokrąglenie przy kostce stykowej u góry. 4. Należy na górze cylindra i dole nałożyć 1 warstwę taśmy izolacyjnej, gdyż szkielet ma minimalny luz w tym miejscu. U mnie szkielet pracuje z m170 i ściętymi 4 zębami na zębatce tłokowej co daje mi równe 518fps. Moja konfiguracja: ASCU gen3+, Szkielet Core CNC, łożyska KA, silnik systema magnum, zębatki core 13:1 (z 4 ściętymi zębami na zębatce tłokowej), dosyłacz combat Squad, dysza JBU, cylinder typ 0 core, glowica tloka alu core, tłok BFT energy, głowica cylindra core, prowadnica sprężyny shs, komora KA, gumka systema energy, lufa prometheus 363mm, LiPo 14.8V, sprężyna m170 core. Daje to kosmiczna reakcje na spust. (W karabinie zaprogramowane jest tylko semi) Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 odsyłam do tematu o szkielecie o którym mowa -> http://forum.wmasg.pl/topic/57179-szkielet-gerarboxa-bft-cnc-8mm/page__st__140__hl__+bft#entry1838541 Ja również polecam, zabawy było tyle co w powyższym temacie. Swoją drogą speedy te 518fps na m170 mimo braku 4 zębów to jakoś nie za dużo. spodziewałbym się ok 550fps Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 jest prawidlowy wynik bez scianania zebow na m130 bylo 512fps Quote Link to post Share on other sites
DamiŁ Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 jest prawidlowy wynik bez scianania zebow na m130 bylo 512fps Czemu w takim razie wstawiłeś 170m i te zęby scinałeś skoro za duzej różnicy nie ma..? Ten zabieg wzmacnia rofa czy jak.. Możesz mi to rozjaśnic bo mnie zaciekawiło to.. :) Quote Link to post Share on other sites
Tomek P-ń Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 ALUszkielet SHS lub CORE. Ja używałem ALUszkieletu SHS i muszę zwrócić uwagę na konieczność podszlifowania listwy ponad zębatką tłokową, oraz okolic przerywacza, by wszystko działało jak należy. Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Przede wszystkim czuć, że podskoczyła minimalnie reakcja na spust, a poza tym przy używaniu takiego akumulatora przy takim przełożeniu zębatki mogą zacząć naciągać tłok zanim on powróci. Na semi przy ascu co prawda ma to małe znaczenie ale wolałem to zabezpieczyć w ten sposób. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Dlatego speedy do tuningu na rof nie stosuje się mosfetów/układow z aktywnym hamulcem. Szkoda energi na zatrzymywanie silnika po każdym strzale. To co zrobiłeś w tym gearboxie nie ma najmniejszego sensu. 13:1 + sp130+ 11,1V i masz to samo a przy tym nie męczysz wysokim napięciem ASCU. Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 (edited) Uwierz mi że to jest najlepsza możliwa konfiguracja i to co podałeś mam w innym karabinku (dokładnie w AK) i czuć przy nim, że ta reakcja nie jest tak szybka jak w tej konfiguracji. Mosfet z AB musi być, dlatego że przy tym co mam na semi karabinek by mógł strzelić kilka strzałów na semi zanim silnik straci moc. ASCU daje nie tylko możliwości programowania, ale bardzo łatwo jest w nim zrobić krótki spust, co bardzo mi się przydaje, gdyż strzelam tylko semi i jest dużo wygodniejsze strzelanie z krótkim spustem. ASCU przy mojej konfiguracji nie męczy się i po 1000 kulek wystrzelonych rozłożyłem szybko gearboxa żeby sprawdzić i było tylko lekko ciepłe, kable to samo, silnik to samo. Edited December 9, 2013 by -=speedy=- Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Mnie moja konfiguracja w AK w zupełności wystarcza. http://www.youtube.com/watch?v=G8PD-19NeC0 Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 W moim nie słychać prawie zębatek, gdyż uderzeniu tłoka je zagłusza. Jest tylko delikatny dźwięk w który trzeba się przysłuchać bo inaczej słychać tylko uderzenie tłoka. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Dlatego speedy do tuningu na rof nie stosuje się mosfetów/układow z aktywnym hamulcem. Szkoda energi na zatrzymywanie silnika po każdym strzale. To co zrobiłeś w tym gearboxie nie ma najmniejszego sensu. 13:1 + sp130+ 11,1V i masz to samo a przy tym nie męczysz wysokim napięciem ASCU. To nie jest to samo. Przy ścinanych zębach tłok ma do pokonania krótszą drogę i strzał następuje szybciej. Jest to zaleta przy tuningach na rof. I nie jest to coś co speedy wymyślił tylko sprawdzona metoda stosowana od dawna. Wyszukajcie sobie frazę: short strocking. Co do mosfetu, jak ktoś kosi tylko auto to nie jest potrzebny AB. Ale przy setupach: mocny silnik i mocna batka, do semi jak najbardziej się przydaje, a jest nawet wskazany. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Tak racja, ale teraz dłuższa droga naciągania tłoka jest zastąpiona mocniejsza sprężyną. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Chyba nie czytasz tego co ktoś pisze. Sprężyna ta nie jest naciągana do końca. Poczytaj do czego służy short strocking i dlaczego się go stosuje. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Krótsza droga tłoka. Mam u siebie zrobiony SS w AKSU, usunięte mam dwa zęby tłoka i zębatki tłokowej. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 No to dlaczego hejtujesz innych? BTW przy SS nie trzeba usuwać zębów tłoka, wystarczy w zębatce. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Wcale nie hejtuje. Źle to odbieracie. To była tylko moja uwaga. Co do SS zawsze usuwam tyle samo zębów z tłoka jak i z zębatki tłokowej. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Nie wiem czy dobrze rozumiem. SS na 170 daje tyle(jeśli chodzi o moc) co 130 bez SS i takie samo obciążenie dla szkieletu, ale reakcja na spust jest szybsza bo tłok nie jest naciągany do końca? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Dokladnie tak. Quote Link to post Share on other sites
-=speedy=- Posted December 11, 2013 Report Share Posted December 11, 2013 Dokładnie przy m170 Core po obcięciu 4 zębów będzie wynik jak na m130. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Zaletą SS jest też mniejsze zbijanie się sprężyny? Bo to by było chyba dość logiczne. Ale żeby nie było za dużo offtopu to mam takie pytanko: Czy ważna jest firma szkieletu(chodzi mi o szkielety wycinane przy pomocy tokarek CNC), czy to jedno i to samo(przynajmniej na chwilę obecną)? Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 A ja mam pytanie co do SS, bo mam w planach zrobić to w swojej m4. I mam pytanie bo wiem że m170 daje fps jak 130, ale jakie obciążenia działają na zębatki? Jak 170 czy 130 czy może coś pośrednio? Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 A ja mam pytanie co do SS, bo mam w planach zrobić to w swojej m4. I mam pytanie bo wiem że m170 daje fps jak 130, ale jakie obciążenia działają na zębatki? Jak 170 czy 130 czy może coś pośrednio? To zależy czy sprężyna o zwoju regularnym czy nieregularnym. Do ściśnięcia sprężyny o regularnym zwoju trzeba mniej więcej tej samej siły od początku do końca. Przy sprężynie o zwoju nieregularnym pierwszy odcinek jest łatwiejszy do ściśnięcia a potrzebna na to siła stopniowo rośnie. W praktyce różnic w FPS między tymi dwoma rodzajami trudno się doszukać. Głównie pewnie dlatego, że nawet dwie sprężyny od jednego producenta i z jednakowym oznaczeniem mogą dawać różniące się wyniki. Myślę jednak, że nieregularna będzie tutaj lepsza przy SS. W każdym razie, powracając do samego pytania. Ponieważ z zębatki tłokowej usuwasz zęby to niedociąga ona tłoka do samej prowadnicy. O ile to obciążenie będzie mniejsze? Powiedźmy, że usuwasz te 4 zęby, więc z ok 20kg potrzebnych dla M170 zostaje o 30% mniej. Wychodzi na to samo co M130. Zmniejszają się fpsy, obciążenia działające na gearbox ale jednocześnie zwolnienie sprężyny jest szybsze na 170 SS niż na 130 bez SS. Fpsy pozostaną porównywalne. M170 rozpręża się z większa siłą niż M130, dwa robi to na krótszym odcinku 11 zębów a nie wszystkich 15. Więc ROF wzrasta dosyć znacząco. Przy czym takie cuda to się robi raczej już tylko jeśli planujesz ponad 30 strzałów na sekundę. Na dłuższą metę to AEG w tym momencie zaczyna być tak samo nie ekonomiczny jak gazówka. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.