mikadorus Posted December 8, 2017 Report Share Posted December 8, 2017 Modify po radiusowaniu trzyma się dzielnie na sp140-50. Sp130 spokojnie zniesie... ale weź wersję na 8mm (jeśli masz mały budżet). To wciąż odlew - ale bardzo ładnie i starannie wykonany. Przy większym budżecie to brałbym tego retro armsa - wytrzyma ZNACZNIE więcej. Quote Link to post Share on other sites
Tinkertrain Posted December 8, 2017 Report Share Posted December 8, 2017 (edited) Pytanie, czy każdy gb da radę przerobić na dwustronny gb? od czego to zależy? @edit poza wytrzymałością gb, można ocenić ich szczelność, czy to już nie zależy od GB? Edited December 8, 2017 by Tinkertrain Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 9, 2017 Report Share Posted December 9, 2017 Szkielet sam w sobie nie jest szczelny, ale szczelność zależy od osiowości czyli ułożenia szkieletu w korpusie i ułożeniu go względem komory. Dokładniej mowa o połączeniu dyszy z gumką hu. Szkielet gb, korpus i komora to baza. Quote Link to post Share on other sites
Tinkertrain Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 Okej, rozumiem że retro jest na tyle zajebisty że nie będzie sprawiał problemu jak go wrzucę do body specny oraz madbull? Nie chce piłować body. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 Nie chcesz piłować body? Raz w życiu montowałem RA v2 do specny i właśnie body musiałem piłować. Jeśli boisz się podpiłować lekko szkielet czy body to... oddaj replikę na serwis. Nie ma zestawów drop-in, zawsze trzeba coś dopasować. Quote Link to post Share on other sites
Gekon_1 Posted January 5, 2018 Report Share Posted January 5, 2018 Szukam szkieletu trzymającego pewnie m130-m140. Jak się ma do tego szkielet Guardera ? Dokładnie taki: https://www.militaria.pl/guarder/szkielet_gearboxa_v_2_guarder_3381_sp_p58315.xml Było kilka odpowiedzi, ale wolałbym opinie od kogoś kto już katuje go dłuższy czas. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 5, 2018 Report Share Posted January 5, 2018 Cześć, powiedz ile docelowo chcesz fps uzyskać. Być może taka sprężyna nie będzie potrzebna. Quote Link to post Share on other sites
Gekon_1 Posted January 6, 2018 Report Share Posted January 6, 2018 Cześć, powiedz ile docelowo chcesz fps uzyskać. Być może taka sprężyna nie będzie potrzebna.Przez zimę nie chciałbym przekroczyć 500fps więc m130 myślę że wystarczy (teraz wyciągałem na niej 490). Na wiosnę myślałbym już m140. Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted January 6, 2018 Report Share Posted January 6, 2018 może nie ten Guarder dokładnie ale ze starszej serii (czarny) mam w replice z m140 (semi only) o 530/540 fps. Rzadko używam ale przemielił z 2 opakowania 0,36 i wygląda jak nówka. Obecnie jest tendencja do "losowych" wytrzymałości szkieletów. Gówniany czasem wytrzyma więcej niż markowy...ciężko stwierdzić ze 100% pewnością jak się zachowa ten Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 6, 2018 Report Share Posted January 6, 2018 (edited) SP130 Guarder da Ci okolice 500fps, zależy od reszty części. Polecam więc szkielet Specny + pewnie wymianę kilku innych rzeczy, nie wiadomo co tam jeszcze masz. Przy źle złożonej replice, pęknie nawet szkielet CNC. Specnowski daje radę - pisz pw, mam propozycję. @mike88, Markowy czy nie... większość szkieletów to znalowy odlew. Jak już chcesz coś porządnego to tylko CNC, np Retro Arms. Na szkieletach czasem nie widać pękania, czasem pęknie od razu, a czasem pęka powoli. Różnie. Edited January 6, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted January 6, 2018 Report Share Posted January 6, 2018 Fajnym, tanim szkieletem dla majsterkowicza jest znalowy SHS. Obecnie średnio dostępny w PL. Kiedyś brałem ich większą ilość. Dostajesz solidny szkielet, który ma fatalną kulturę pracy (brzmi super!). Ma pełno nadlewek, zwykle nawet listwy selektora nie włożysz. Zębatki siedzą krzywo, jak płytki kładzione przez sąsiada. Dosłownie masakra, kiła, mogiła - jeśli nie lubisz się babrać to nie bierz. Trzeba wziąć papier ścierny, najlepiej jeszcze frezarkę ręczną i oczyścić szkielet z nadlewek, dorobić przy okazji radiusy. Po tym zabiegu jest to jeden z najmocniejszych szkieletów na rynku - jeśli chodzi o nie aluminiowe v2. U mnie chula na sp140 i mogę full auto załączyć. Szkielet jest wyraźnie masywniejszy i grubszy od standardowych GB. Czasami trzeba lekko szlifować by wszedł. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Specna też wytrzymuje SP140 na full auto. Do tego blachy i wsio. Mój specnowski szkielet trzyma do dziś, a był męczony aż na SP170 full auto. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Specna też wytrzymuje SP140 na full auto. Do tego blachy i wsio. Mój specnowski szkielet trzyma do dziś, a był męczony aż na SP170 full auto. Co to znaczy męczony? 10 kulek czy więcej ? Bo nie uwierze że stockowy szkielet jakiejkolwiek firmy wytrzyma sp170 bez mblocka czy innych wzmocnień. Więc nie wprowadzaj w błąd innych. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Co to znaczy męczony? 10 kulek czy więcej ? Bo nie uwierze że stockowy szkielet jakiejkolwiek firmy wytrzyma sp170 bez mblocka czy innych wzmocnień. Więc nie wprowadzaj w błąd innych. Nie znasz się człowiek. Wallop to jest magik, wszystko wie najlepiej, nie jedno widział, robił itd ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Ile dało Sp170? 740 fps na 0,36? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 (edited) Cóż, szkielet wytrzymał całą paczkę guarder'ów 0,3g i trochę innych kulek. Sądzę, że z 1500, max 2000 cykli. Bez żadnych wzmocnień, jedynie sorbo. Mblock to nie jest wzmocnienie, imo szkoda body. Wzmocnienie to jedynie blachy. Sorbo też nie jest wzmocnieniem, tylko ochroną szkieletu przed udarowym działaniem tłoka. A sorbo to i tak shit. Specnowski szkielet wytrzumuje sp150 przy odpowiednim zderzaku i szczelności. Z sp170 to wiesz... loteria i długo on nie pociągnie na takiej sprężynie. 1000-2000 strzałów to jest nic, może paść po 5 jak i po 5000 kulek. Mój szkielet mam już dwa lata, dopóki nie wrzuciłem blach nie było żadnego pęknięcia, teraz pewnie też nie ma (nie widać). W sumie wzmocniłem go z miesiąc temu. Do tego czasu przeżył sporo cykli od SP90 do SP170, głównie SP130 i SP150. SP170 tylko testowo zobaczyć ile jest warty ten szkielet. Liczyłem się z tym, że pęknie. Strzelałem nawet bez kompresji... Widziałem już te szkielety pęknięte nawet na stock specnowskim springu, tylko że nigdy nie wiadomo jak kto użytkuje replikę, na jakich konkretnie częściach oraz jak całość jest poskładana. Aktualnie pracuje na SP130, wszystko cacy. Rogaś, to nie ja do stock repliki g&g wrzucam szkielet RA i nie zważam na to, że stock bebechy są lipne XD Śmieszy mnie, że moderator stosuje takie zbędne docinki, nic nie wnoszące do tematu. No cóż, muszę się z tym pogodzić, to jest wumazg. anr, sp170 dało nieco ponad 610fps@0,2g (po przeliczeniu z 0,3g). Nie miałem wtedy cięższych kulek, a przy takim secie 0,3g są zbyt lekkie. Na cięższych pewnie byłoby nieco więcej. Edited January 7, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Gekon_1 Posted January 18, 2018 Report Share Posted January 18, 2018 To ja jeszcze zapytam o coś takiego http://www.asgshop.pl/produkt.php?cat=13&id=6100 Jak to się będzie trzymać na m130 Guardera ? Łożyska wytrzymają czy trzeba będzie wziąć ślizgi ? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Tinkertrain Posted August 15, 2018 Report Share Posted August 15, 2018 Panowie, poszukuje GB, którego bez problemu wsadzę do emki Boyi. Max m120, nie więcej, podzespoły z górnej półki cenowej. Coś polecacie? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted August 16, 2018 Report Share Posted August 16, 2018 Co rozumiesz poprzez stwierdzenie "bez problemu"? Myślisz, że wymiana szkieletu jest prosta i "jakiś" szkielet będzie pasować drop-in? Zawiodę Cię - nie. Wymiana szkieletu nawet na ten sam, tej samej marki, ale z innej partii już może przysporzyć problemów z kompatybilnością czy osiowością. Często nawet te części wewnętrzne, które masz teraz mogą nie pasować. Szkielety polecać można jedynie ze względu na wytrzymałość, stosunek jakości do ceny itp. Tu polecam szkielet Retro Arms - dostaniesz go w okolicach 400zł. Ewentualnie Split w okolicach 500zł (ale nie kupuj Splita ze zintegrowaną komorą bo ta wersja jest bardzo problematyczna). Z tańszych szukaj szkieletu Ultimate lub KWA 2GX. Jednak moja rada jest taka - najprawdopodobniej najmniej problematycznym szkieletem będzie szkielet Boyi - cena około 50-60zł. Pod M120, przy dobrym poskładaniu w zupełności wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
Tinkertrain Posted August 18, 2018 Report Share Posted August 18, 2018 W dniu 16.08.2018 o 14:26, wallop napisał: Co rozumiesz poprzez stwierdzenie "bez problemu"? Myślisz, że wymiana szkieletu jest prosta i "jakiś" szkielet będzie pasować drop-in? Zawiodę Cię - nie. Wymiana szkieletu nawet na ten sam, tej samej marki, ale z innej partii już może przysporzyć problemów z kompatybilnością czy osiowością. Często nawet te części wewnętrzne, które masz teraz mogą nie pasować. Szkielety polecać można jedynie ze względu na wytrzymałość, stosunek jakości do ceny itp. Tu polecam szkielet Retro Arms - dostaniesz go w okolicach 400zł. Ewentualnie Split w okolicach 500zł (ale nie kupuj Splita ze zintegrowaną komorą bo ta wersja jest bardzo problematyczna). Z tańszych szukaj szkieletu Ultimate lub KWA 2GX. Jednak moja rada jest taka - najprawdopodobniej najmniej problematycznym szkieletem będzie szkielet Boyi - cena około 50-60zł. Pod M120, przy dobrym poskładaniu w zupełności wystarczy. Bez problemu rozumiem ze nawet z pilowaniem uda sie osiagnac efekt, a nie kupie gb ktorego bede musial sprzedac. Licze sie z faktem ze wszystko jest mozliwe w takich przypadkach. Bez problemu mam rowniez na mysli ze dany GB troche potrzyma wszystko w kupie. W sumie chyba sie na szkielet specny zdecyduje, kiedys nawet ze 140 tam biegalem, wiec optymistycznie. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted August 19, 2018 Report Share Posted August 19, 2018 Szkielet Specny też będzie ok. Przy dobrym poskładaniu wytrzyma nawet SP150 Guarder'a (okolice 550fps). Dodatkowo masz system szybkiej wymiany sprężyny, spore ułatwienie przy składaniu gearboxa :) Sam szkielet sam w sobie też jest spoko, ale pamiętaj o łożyskach. Specnowski ma 8mm, Boyi 7mm. Quote Link to post Share on other sites
kubango Posted May 3, 2022 Report Share Posted May 3, 2022 Odkopuję temat, ponieważ mam problem z dobraniem nowego szkieletu GB V2 do swojej repliki (w szkielecie CNC QD od Specny mam za płytkie albo wyrobione wycięcia na prowadnicę sprężyny, przez co się przekrzywia i nie trzyma sprężyny prosto). Szkielet musi wytrzymać połączenie Guarder SP140 + zębatki 100:200 + Tornado F1 HT. Myslalem nad klasyką czyli retro arms, jednak jest jeden problem - mam głowicę cylindra Maxx Models, a z tego co czytałem to te głowice bardzo się nie lubią z tymi szkieletami. Głowicy nie chcę się pozbywać, bo dorobiłem już do niej sorbo i jest dobrze spasowana z dyszą (ultimate). Jaki moglibyście polecić szkielet, który wytrzyma takie części i nie będzie miał problemów z głowicą Maxxa? Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted May 3, 2022 Report Share Posted May 3, 2022 Głowice Maxx nie lubią ze szkieletami bo damper na przędzie podczas uginania się przenosi siłę uderzenia tłoka na trzpienie centrujące. Twój zapewne też się nie lubi… Z „gibaniem” się prowadnicy też miałem już problem. Umknie nie występował on na sprężynach LCT, bo są krótsze i mają grubszy drut. Zmiana na Modify, Prometheus czy ultimate powodowała owe „gibanie”. finalnie rozwiązałem to tak: https://www.retroarms.com/parts-of-gearbox/centering-screw-for-qsc-spring-guide Do tej „śruby” potrzebne jest narzędzie od retro lub zdolności manualne. Oczywiście odpowiednia podkładka i śruba wkręcona w prowadnice również załatwiają temat. Nie ma potrzeby kupować nowego szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
kubango Posted May 3, 2022 Report Share Posted May 3, 2022 Tylko że stosując to rozwiązanie nie będę miał jak przykręcić kolby :/ Myślałem że samo wkręcenie kolby pomoże wycentrować prowadnicę, ale niestety nie dało się jej nawet wkręcić - prowadnica była zbyt przekrzywiona, a mam stałą kolbę do M16A4 więc nie ma za bardzo pola do manewrowania śrubą mocującą. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 A nie włożyłeś przypadkiem sprężyny „na odwrót”? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.