Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Jeśli chodzi o średnice to musicie dobie ją po prostu zmierzyć suwmiarką.

Jeśli chodzi o wytrzymałość łożysk to ja po sobie nie widzę różnicy. Mam sprężynę M150, zębatki helikalne! osadzone w kulkowych i chodzi dobrze, ale to najmocniejszych tuningów raczej polecałbym ślizgowe.

Jeśli chodzi o rofa to kulkowe, bo daja ode jednak mniejsze opory niż kulkowe

Jeśli chodzi o hałas to nie zastanawialem się nad tym ale raczej łożyska nie dają dużo hałasu

Mam nadzieje ze troche pomoglem

Link to post
Share on other sites

Podobno znasz się na tuningu mudzyn?

Z łożyskami jest tak:

6mm są slabe i najlepiej brać slizgowe bo kulki małych wielkosci moga sie popsuć.

7mm kulkowe do sprezyn max m120 jesli chce sie miec pewnosc ze sie nie zepsują.

8/9mm tylko kulkowe.

ślizgowe metalowe są niezniszczalne i głośne, kulkowe zaś zmniejszaja opory i dzwiek zebatek.

JEśli myslicie o łozyskach kulkowych nie bierzcie chinszczyzny, ja popelnilem ten blad i poszly sie walic na m100 guardera.

Edited by Pawelo
Link to post
Share on other sites

przy m150 śmiem twierdzić iż ślizgi będą cichsze od kulek 6mm. Ogólnie łożyska kulkowe 6mm nie powalają kulturą pracy.

 

 

@dobry_mudzyn_z_afryka

jeśli robisz tuning na rof to zdecydowanie powinieneś zastosować łożyska kulkowe. Najlepiej 8 lub 9mm.

Link to post
Share on other sites

Przy M145 kulkowe owszem ale 8mm.

 

6mm Kulkowe będzie max M120

7mm kulkowe będzie maź M140

 

taka jest mniej bądź więcej tabelka jeśli chcemy pruć na full auto i nie myśleć że klamka się rozleci.

kulkowe - toczne

ślizgowe - cierne

 

łożyska ślizgowe stosujemy w każdej postaci ( stalowe ) do różnorakich sprężyn, nie odnotowano przypadku rozsypania się takiego łożyska.

 

Dobrze jest zakupić łożyska ślizgowe z dodatkowym kanalikiem smarnym, zmniejsza on znacznie opory tarcia i zwiększa minimalnie R.O.F.

Link to post
Share on other sites

Z mojego doświadczenia wynikają 2 rzeczy.

Kulowe - jeśli już to tylko markowe, chińskie nawet 7mm sypią się jakby były z papieru.

Ślizgi są cichsze niż kulowe, i również warto brać markowe chociażby ze względu na dokładność wykonania i, o czym napisał już Marcinek, dodatkowe rowki smarujące w dużej części firm.

 

PS: Mudzyn, na prawdę widać po raz kolejny Twoją wiedzę i doświadczenie w temacie AEGów :icon_rolleyes:

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Dodam od siebie jeszcze jedno na co trzeba zwracac uwage.

Ogolnie slizgi sa szersze niz kulki - po to zeby zebatka luzno sie obracala.

Ale zdazaja sie za szerokie - wtedy mamy bicie zebatek i glosna prace.

 

Czesto jest tak ze chcemy zalozyc lozyska kulkowe - wsadzamy zebatki - a one nie wchodza. Sa o pare dziesiatych milimetra za grube (oski ktore wchodza w lozysko). Wtedy potrzeba je delikatnie zeszlifowac papierem sciernynym najlepiej 1000-1500. Problem pojawia sie kiedy te zebatki chcemy wlozyc znowu w lozyska slizgowe - wtedy wlasnie maja bicie bo lataja w lozyskach.

 

Dlatego te same zebatki u jednego beda pracowac cichutko, a u drugiego glosno - kwestia jakie lozyska, jakie zebatki i gdzie wczesniej pracowaly.

 

ps. Mi kulkowe 8 mm King armsa padly po 10 strzalach na m150. Wiem ze dziwne - ale jedno poszlo sie sypac i zostalo wymienione na cierne.

Link to post
Share on other sites

PS: Mudzyn, na prawdę widać po raz kolejny Twoją wiedzę i doświadczenie w temacie AEGów :icon_rolleyes:

 

Kurde uwziąłeś się na mnie :P

Masz rację, nie znam się na łożyskach, jakoś nigdy za bardzo nie zwracałem na nie uwagi, po prostu nie wkładałem chińczyków a to czy były ślizgowe czy kulkowe nie było dla mnie aż tak istotne. Jako, że powstał ten temat to chciałem się dowiedzieć jaka właściwie jest różnica między nimi.

Link to post
Share on other sites

Tak apropo jeszcze łożysk i ich smarowania.

 

Z doświadczenia:

 

łożyska kulkowe - smarować smarami rzadszymi, sylikonowy itp. Specyfika jest taka, że jak posmaruje się smarem gęstszym bardziej kleistym, łożyska będą pracowały z większym oporem, będą głośne i szybciej padną., koniecznie trzeba uważać przy nich na wilgoć, jeżeli skorodują są do wywalenia.

 

łożyska ślizgowe - smarować smarami gęstszymi, bardziej kleistymi, inaczej szybko się go pozbędziemy jeżeli są gładkie bez rowka smarującego. Są odporniejsze na korodowanie i niedoskonałości takie jak krzywo wykonane otwory w GB (będą głośne ale się nie rozpadną).

 

Oczywiście dobrze nasmarowane łożyska nie powinny korodować.

Link to post
Share on other sites

Kurde uwziąłeś się na mnie :P

Masz rację, nie znam się na łożyskach, jakoś nigdy za bardzo nie zwracałem na nie uwagi, po prostu nie wkładałem chińczyków a to czy były ślizgowe czy kulkowe nie było dla mnie aż tak istotne. Jako, że powstał ten temat to chciałem się dowiedzieć jaka właściwie jest różnica między nimi.

Ale piszesz jak byś się znał i dajesz rady, PO CO?!

 

Tak apropo jeszcze łożysk i ich smarowania.

 

Z doświadczenia:

 

łożyska kulkowe - smarować smarami rzadszymi, sylikonowy itp. Specyfika jest taka, że jak posmaruje się smarem gęstszym bardziej kleistym, łożyska będą pracowały z większym oporem, będą głośne i szybciej padną., koniecznie trzeba uważać przy nich na wilgoć, jeżeli skorodują są do wywalenia.

 

łożyska ślizgowe - smarować smarami gęstszymi, bardziej kleistymi, inaczej szybko się go pozbędziemy jeżeli są gładkie bez rowka smarującego. Są odporniejsze na korodowanie i niedoskonałości takie jak krzywo wykonane otwory w GB (będą głośne ale się nie rozpadną).

 

Oczywiście dobrze nasmarowane łożyska nie powinny korodować.

Łożyska toczne sa już nasmarowane fabrycznie! Dodatkowy smar może spowodować że wyjdzie w tego jakiś klej.

Poczeka! Korozja? Przecież to stal kwasoodporna tzw. nierdzewka.

Ślizgowe się rozpadną... :F no przy otworach tj. dwie połówki szkieletu sa np. Czajna i dajmy na to G&P, ehhh.....

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Czyli jeżeli przy LR300 P&J sprężyna m130 w gearbox'ie zwykłym szarym P&J i sypniętymi łożyskami chce wymienić gearbox, spreżyna zostanie, to czy wezmę GB z łożyskami 6,7,8,9mm kulkowymi nie ma kompletnie znaczenia??

Proszę nie krzyczeć jeżeli nie ma łożysk o danej średnicy...

Link to post
Share on other sites

ime wiecej tym lepiej

 

Hm a uwzględniłeś to że im większe łożysko to większe obciążenia przenosi ale za to mniejsze prędkości obrotowe?

 

Najważniejsze to porządne łożyska, jak już będziesz brał 8mm to weź hybrydowe (nazywane u nas ceramicznymi co jest nie do końca prawdą).

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...