Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prawdopodobnie chodzi o przekazanie większej energii kulki (na chrono tego nie uświadczysz;) ) poprzez zwiększenie jej rotacji.

 

Myśląc logicznie: ciężka kulka na zwykłym HU i małych fps'ach zostanie przez HU podkręcona słabo. Spowodowane to jest jej masą. W tej gumce HU siła działa dłużej na kulkę przez co przekazane jest więcej energii, kulka zostaje mocniej podkręcona i przekłada się to na zasięg. Na dużych fps zwykła gumka HU podkręca wystarczająco mocno.

 

Czemu trzeba powiększać okienko? Z czego to wywnioskowałeś? Ja tam nic takiego nie widzę szczerze mówiąc...

 

 

Po co zostawiać troszkę miejsca?

Edited by Zambezi
Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie chodzi o przekazanie większej energii kulki (na chrono tego nie uświadczysz;) ) poprzez zwiększenie jej rotacji.

Nie szerz herezji, większej energii kulce nie dostarczysz.

Tu chodzi o efekt Magnusa i jego oddziaływanie na kulkę.

Dla przykładu podam rewelacyjne kiedyś hop-upy z Tokio Marui, przy ledwo 300fps zasięg był nieporównywalnie lepszy niż konkurencja przy tych samych fps.

Link to post
Share on other sites

Tak? ;) To czym to jest spowodowane że efekt Magnusa w tym wypadku działa lepiej?

 

 

 

Chodzi o to, że ciężkiej kulce na zwykłym HU nie przekażesz tyle energii w postaci prędkości kątowej co na tym systemie. Wzór na siłę nośną z efektu Magnusa znasz, nie ma tam prędkości kątowej? Jest.

 

Ciężkie kulki są po to, bo lekka kulka poleci od razu w kosmos, ciężka będzie brnąć do przodu, pomoże jej w tym oczywiście grawitacja i siła spowodowana efektem Magnusa.

 

Teoretycznie na cięężkich kulkach i dużych fps'ach też powinno to zdać egzamin. Dobierając odp. ciężar kulki do wartości fps i do własności HU można osiągnąć b.db wyniki (teoretycznie)

Edited by Zambezi
Link to post
Share on other sites

Nie poszerzyć tylko zostawić troszkę miejsca. Na forach piszą, że działa też z wyższymi prędkościami.

Ps. Właśnie jadę na testy.

Czekamy z niecierpliwością na wyniki, opisz dokładnie jaka replika, jakie kulki, FPS itp :icon_razz2:

 

Czemu trzeba powiększać okienko? Z czego to wywnioskowałeś? Ja tam nic takiego nie widzę szczerze mówiąc...

Późno było, omamy miałem. Fakt, teraz widzę że nic poszerzać nie trzeba.

Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, że ciężkiej kulce na zwykłym HU nie przekażesz tyle energii w postaci prędkości kątowej co na tym systemie.

Uwielbiam forumowych teoretyków.

Kulka poprzez tarcie, oddaje gumce część energii. Przykład, proszę bardzo: wszystkie moje elektryki i gaziaki mają najwięcej fps na hop-up ustawionym na 0, na dokręconym do końca mają mniejszą prędkość (dotyczy to szczelnych układów, w nieszczelnym wysunięcie gumki hu powoduje doszczelnienie i wzrost fps w stosunku do hu zerowego).

Jeśli dalej twierdzisz inaczej zapraszam do mnie, dwa chrona i szafa replik do testów wystarczą ?

 

Jeszcze jedna rzecz odnośnie ciężkich kulek, na moim Aresie, lufie Promyka i gumce Systemy, przy już 660fps kulki 0,4 i 0,43 po dokręceniu hop-upa lecą po niesamowicie wysokiej paraboli bardzo daleko i to by mnie cieszyło gdyby parabola była bardziej płaska, niestety strzelanie przy takim ustawieniu jest prawie niemożliwe. Przydałyby się cięższe kulki, których nie ma.

 

Nie twierdzę że g-hop nie działa, sam jestem ciekaw. Testy pokażą czy jest lepszy czy nie. Bo same fpsy to nie wszystko, wiem z doświadczenia.

Edited by GZ
Link to post
Share on other sites

Mi w ogóle nie chodzi o fps'y.. co mi po chronie? Mi chodzi o efekt podkręcenia.

 

Uwielbiasz forumowych teoretyków? A co? mam teorię obmyślać w polu czy jak?

Btw. W jaki sposób wysunięcie gumki HU powoduje doszczelnienie? ;)

 

Wyjaśnij mi proszę fizycznie jak ten system działa...

Link to post
Share on other sites

W jaki sposób wysunięcie gumki HU powoduje doszczelnienie? ;)

Wyjaśnij mi proszę fizycznie jak ten system działa...

Miałem coś takiego w dwóch chińskich replikach na stockowych lufach. Wysunięcie gumki hu zasłania przestrzeń przez którą ucieka powietrze nad kulką i więcej powietrza napędza kulkę (to tak w prostych słowach napisane).

Po zmianie na lufy precyzyjne i markowe gumki hu, nie ma tego, jest tak jak w poście wyżej pisałem.

Link to post
Share on other sites

Ale z tym fizycznym wyjaśnieniem to chodziło mi o G-hop, o tym jest temat ;).

Na logikę, lepsze podkręcenie kulki i wykorzystanie efektu magnusa.

Mnie najbardziej zależy na spłaszczonej paraboli przy dużej energii kulki, niż na wzroście zasięgu. Ale szkoda niszczyć 65cm Promyka do testów.

 

Co do tego co napisałeś, może jest tak jak napisałeś, może nie, szereg innych czynników mógł spowodować wzrost fps'ów (ale nie o tym jest temat).

Czynników jest dużo, część ze względu na znikomą różnicę, jak na przykład - cięższa kulka = więcej fps w elektryku, są pomijane.

Piszę o tym co widziałem na własne oczy.

Link to post
Share on other sites

A więc: podstawowy wynik testów - jest o wiele za zimno na jakiekolwiek testy.

Jednak po coś to robiłem. Od początku: replika aug JG konfiguracja jak w profilu (fps z tego co mierzyłem mikrofonem to 410). Ghop zrobiony na komorze CA, użyta guma stock z JG element działający na kulkę - przeźroczysty guarder, lufa stock z auga (509mm). Kulki to G&G 0,25g

Jak zrobiłem: gumka JG na lewą stronę-> pilnikiem spiłowana wypustka na to miejsce przyklejona spasowana część z Guardera (klej Kropelka), po wszystkim teflon fix. Szczelność (test dmuchania) bardzo dobra. Dystanser to spiłowany (dla zmniejszenia grubości) kawałek plexy i przyklejony kropelką do ramienia. Potem owinąłem go kilkoma warstwami teflonu.

Sam test wyglądał tak: na dużych drzwiach drewnianych powiesiłem plakat wyborczy (wymiary brystolu). Najpierw moim celem było strzelanie do niego i liczenie strzałów trafionych ale ostatecznie tylko sprawdzałem czy kulki tam dolecą. Mierzone wszystko miarką. Strzelałem w starym chlewie PGR'owym tak więc wiatr nie miał wpływu na wynik testu. Temperatura koło -10 stopni.

A więc:

-30m wszystko w karton (każdy strzał trafiał w niego)

-40m wszystko w karton

-50m wszystko w drzwi (po prostu kulki dolatywały do drzwi)

Potem już zrobiło się chyba za zimno i gumka w końcu to odczuła. Na 55m kulki zaczęły nie dolatywać do drzwi, zacząłem regulować hopa to ostatecznie nawet na ~45 był duży rozrzut.

Potem wymieniłem lufę na zwykłą. Osiągi zasięgowe były bardzo podobne jednak rozrzut zdawał się większy jednak może to być przez to, że ta lufa była dłużej wystawiona na niską temperaturę i gumka poczęła świrować niemiłosiernie.

Tyle spostrzegłem, później już było mi tak zimno, że przekręcenie pokrętła sprawiało mi problem. Zrezygnowałem więc z powtórzenia testu na replice TM. Jednak nawet gdybym to zrobił test byłby niemiarodajny. Hop był już tak ześwirowany, że szkoda gadać.

Tak więc czekam na normalne temperatury wtedy można próbować.

Edited by Bojeq
Link to post
Share on other sites

W chlewiku nie ma ogrzewania ? :P

 

Szkoda, bo się niczego w sumie nie dowiedzieliśmy. :bialaflaga:

 

Czekamy na kolejne testy, może się uda zrobić w jakimś ogrzewanym pomieszczeniu ? Hala czy coś :zastanawia:

 

 

Skoro masz tyle dobrych rad i tak ogromną chęć do dowcipkowania, może zrobisz to sam ?

Kolega wystarczająco się poświęca, abyś Ty w ciepłym domku mógł czytać to tutaj.

Szanuj czyjąś pracę.

Link to post
Share on other sites

Skoro masz tyle dobrych rad i tak ogromną chęć do dowcipkowania, może zrobisz to sam ?

Kolega wystarczająco się poświęca, abyś Ty w ciepłym domku mógł czytać to tutaj.

Szanuj czyjąś pracę.

 

 

Senku, poluzuj stringi jak cię cisną.

 

Nie chciałem nikogo obrazić i myślę że tego nie zrobiłem, jak tak to sorry.

 

Kurde nie widziałem w regulaminie że jest zakaz używania humorystycznych zwrotów :icon_eek2:

 

Bojeq- czujesz się urażony ? :wink: :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Tu nie może chodzić o mocniejsze podkręcenie. W końcu możesz HU wyregulować tak aby kulka leciała wręcz do góry. Większa siła nośna NICZEGO nie da. Podobnie z resztą na podkręconym HU jest więcej FPS w większosci gnatów w jakich grzebałem (snajperki). Na idealnie szczelnym układzie. Więc nie jest to reguła. A róznice się gały 60fps na korzyść HU podkręconego.

Link to post
Share on other sites

Po co? Mam Ci napisać pseudonaukowy bełkot który pomija dziesiątki zmiennych o kluczowym znaczeniu a skomplikowanych do wyliczenia więc pomijanych? To nie ma żadnego sensu, programy do takich symulacji kosztują krocie i nie licz, że na kalkulatorze to zrobisz. Natomiast nie chodzi tu o zwiększanie siły nośnej bo to samo osiągniesz podkręcając HU mocniej. Nie tędy droga, chodzi o to jak zmusić kulkę żeby za każdym razem była podkręcana identycznie i długo zachowywała swój moment obrotowy (ale do tego drugiego HU nic już nie ma).

Link to post
Share on other sites

benizo oczywiście, że nie czuje się urażony, sam się z resztą uśmiechnąłem czytając o podgrzewanym chlewiku :P

Gdy będę miał czas w cieplejsze dni i parę starych gumek HU to przeprowadzę test na różnie skonstruowanym G-hopie tzn. gumka na poduszce podwyższającej, gumka podklejona zamiast wypustki na gumcę może jeszcze gumka z samą spiłowaną wypustką (mam w sumie 3 komory do auga więc taki test porównawczy z wymianą jednej komory po drugiej nie będzie problemem). Tak więc jak macie jakieś gumki porwane albo jakkolwiek nie nadające się do normalnego użytku to zostawcie dla mnie :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Tak, napisz (skoro pytasz...) Żeby była za każdym razem podkręcana identycznie? A co? Na zwykłym nie jest? Niektóre kulki latają dalej niektóre bliżej? Zwykłe, dobre HU podkręca każdą kulkę w przybliżeniu tak samo... Podkręcanie kulki w tak samo za każdym razem ma dać na 330fps'ach 70m zasięgu? ;)

 

 

Bojeq, ja też będę testować to jutro, zobaczymy czy się uda ;)

Edited by Zambezi
Link to post
Share on other sites

Tak, napisz (skoro pytasz...) Żeby była za każdym razem podkręcana identycznie? A co? Na zwykłym nie jest? Niektóre kulki latają dalej niektóre bliżej? Zwykłe, dobre HU podkręca każdą kulkę w przybliżeniu tak samo... Podkręcanie kulki w tak samo za każdym razem ma dać na 330fps'ach 70m zasięgu? ;)

 

 

Bojeq, ja też będę testować to jutro, zobaczymy czy się uda ;)

 

Chcesz, aby każdy odnosił się "fizycznie" a sam popełniasz podstawowe błędy. Ale proszę:

1. energia ruchu obrotowego kulki jest z dobrym przybliżeniem równa (w początkowej fazie poruszania się kulki przez lufę) pracy siły tarcia między kumką HU ,jakakolwiek by ona nie była, a kulką. Praca ta to iloczyn średniej siły tarcia i drogi, na jakiej działa czyli dokładniej mówiąc całka z siły po drodze (nie wymagam znajomości całek, ale piszę, żeby było precyzyjnie). Można powiedzieć, że jest to pole pod wykresem siły tarcia od przemieszczenia. Widzisz więc, że nie ma tutaj prostej zależności od czasu, jak zdawałeś się myśleć.

 

2. Efekt Magnusa jest zależny zarówno od prędkości obrotowej (kątowej) jak też od prędkości ruchu postępowego. Prostym dowodem doświadczalnym tego faktu jest to, że na rozkręconą kulkę, która nie porusza się ruchem postępowym nie działają żadne siły niestyczne do powierzchni.

 

3. Dexterkrak całkiem poprawnie stwierdził, że ewentualna wyższoś omawianego w tym temacie systemu nie ma absolutnie nic wspólnego z lepszym podkręceniem kulki. Podobnie poprawna jest jego argumentacja, że zwykły HU można wyregulować tak, by kulki leciały do góry.

 

4. Tak samo prawdą jest, że konstrukcja systemu pneumatycznego repliki nie ma nic wspólnego z opóźnieniem kątowym (szybkością wytracania szybkości kątowej czyli pochodną prędkości kątowej po czasie) kulki po opuszczeniu przez nią lufy. A to z prostej przyczyny, że kiedy kulka wylatuje z lufy, ma określoną prędkość liniową i obrotową i nie obchodzi nas, w jaki sposób ten efekt został osiągnięty. Jedyne zastosowane tu przybliżenie, to pominięcie wpływu wylatującego przed i za kulką powietrza z lufy, jednak rozważany przez nas system nie wpływa na ten efekt, a jego rozwiązanie zaproponowała firma EdGi (być może ktoś zrobił to przed nimi), jednak nie o tym ten temat.

 

5. Skoro wymagasz, jak powiedział Dexterkrak "pseudonaukowego bełkotu", to proszę:

 

Rozważmy, w jaki sposób system G-hop wpływa na zasięg skuteczny replik w porównaniu do replik o tych samych parametrach, a z konwencjonalnym systemem HU:

 

Przyjmujemy, że zarówno system HU jak i G-hop zostały ustawione optymalnie, czyli tak, aby zapewnić stosunek prędkości obrotowej do prędkości ruchu postępowego zapewniający najbardziej płaski tor lotu.

 

a)Początek

 

Po podaniu przez magazynek kulki do komory HU zostaje ona przepchnięta przez kołnierz gumki HU przy pomocy dyszy. Dzieje się tak w obydwu systemach, więc na tym etapie wszystko powinno wyglądać identycznie.

 

b)Działanie powietrza na kulkę

 

Przyjmijmy, że tuż przed strzałem kulka znajduje się nieruchomo między dyszą a "wypustką" gumki HU (wypustką nazywam też element podkręcający G-hop'a) i spoczywa na dolnej ścianie komory.

-W systemie HU: Powietrze wydobywające się z dyszy działa pewną siłą na kulkę. Możemy przyjąć, że siła działająca w danym punkcie na kulkę jest zależna jedynie od kąta między płaszczyzną styczną w tym punkcie do kulki a osią lufy. Siły boczne nawzajem znoszą się, kulka przestaje spoczywać na dolnej ścianie komory (powietrze dostaje się między nie). Tarcie między komorą a gumką pomijamy.

 

-W systemie G-hop: wszystko analogicznie

 

c)Kulka zaczyna się poruszać

 

-W systemie HU: Niezrównoważone siły działające na kulkę wzdłuż osi lufy powodują jej ruch do przodu. W momencie, gdy kulka ma bardzo małą prędkość, zaczyna być w kontakcie z wypustką podkręcającą. Pojawiają się 2 nowe siły: reakcji, która jest zawsze prostopadła do płaszczyzny styku kulki i wypustki, oraz tarcia, zawsze równoległa do tej powierzchni. Obliczenie tych sił jest prawie niemożliwe, ale, na szczęście, niepotrzebne. Starczy nam, że obydwie te siły są dość duże, że siła tarcia ma duży wpływ na ruch obrotowy kulki, oraz, że siła reakcji, jako że działa prostopadle do powierzchni kulki, nie wpływa na prędkość obrotową, za to powoduje uderzenie kulki w ścianę lufy, które trwa krótko, gdyż kontakt z elementem dociskającym też jest krótki.

 

-W systemie G-hop: Niezrównoważone siły działające na kulkę wzdłuż osi lufy powodują jej ruch do przodu. W momencie, gdy kulka ma bardzo małą prędkość, zaczyna być w kontakcie z wypustką podkręcającą. Pojawiają się 2 nowe siły: reakcji, która jest zawsze prostopadła do płaszczyzny styku kulki i wypustki, oraz tarcia, zawsze równoległa do tej powierzchni. Obliczenie tych sił jest prawie niemożliwe, ale, na szczęście, niepotrzebne. I tu zaczynają się różnice. Przyjmujemy, że zarówno system HU jak i G-hop zostały ustawione optymalnie, czyli tak, aby zapewnić stosunek prędkości obrotowej do prędkości ruchu postępowego zapewniający najbardziej płaski tor lotu. Wiemy więc, że siła reakcji wypustki dociskającej musi być mniejsza niż w systemie HU. siła tarcia jest wprost proporcjonalna do siły reakcji, więc również będzie mniejsza. Ponieważ założyliśmy, że repliki są jednakowe oraz że mają identyczny stosunek prędkości obrotowej do liniowej, to z bardzo dobrym przybliżeniem możemy powiedzieć, że prędkości obrotowe i liniowe kulek na wylocie luf obu replik są identyczne. Tu, podobnie jak w HU, siła reakcji powoduje uderzenie kulki w ściankę lufy, jednak trwa ono dłużej, co bardzo zmniejsza efekt odbicia się kulki od ścianki lufy.

 

d)Przypuszczalne różnice (moja teoria)

 

Wiemy, że w momencie, w którym kulka przestaje stykać się z wypustką podkęcającą w obydwu systemach, ma identyczne szybkość liniową i kątową. Poszukajmy więc możliwych różnic w pozostałych możliwych do rozpatrzenia aspektach. Moją teorią jest, że kulka po uderzeni w ściankę lufy w systemie HU odbija się od niej i jeszcze co najmniej kilkakrotnie albo odbija się, albo "waha" w strumieniu powietrza w lufie. W systemie G-hop to zjawisko może być znacząco zmniejszone, co wpływa dodatnio na powtarzalność strzałów, być może redukując też turbulencje w powietrzu w lufie za kulką. Podobna teoria padła już w tym temacie, tu masz jej rozwinięcie.

 

Co do cięższych kulek: ich użycie jest w tym przypadku bardzo logiczne: cięższa kulka ma dużo większy moment bezwładności przy zachowaniu tych samych oporów ruchu obrotowego i liniowego. Jak wiadomo, energia kulki o większej masie wystrzelonej z tej samej repliki jest trochę większa niż lżejszej. Zsumowane te dwa efekty pozwalają uzyskać większy zasięg. W systemie HU podkręcenie ciężkiej kulki przy małej prędkości wylotowej (siła tarcia nie zależy od prędkości!) wymaga mocnego wysunięcia wypustki dociskającej, co powoduje zwiększenie ilości odbić w lufie.

 

 

Podkreślam, że podpunkt d jest jedynie moją teorią, jednak póki co nie widzę w niej błędu. Jeżeli ktoś takowy mi wskaże, chętnie podyskutuję na ten temat i ewentualnie zmienię poglądy.

Tylko bardzo proszę, bez wyrażeń typu:

 

przekladnia pomiedzy dystanserem a kulka

Dało się precyzyjniej, niekoniecznie fachowo, bo tego od nikogo nie można wymagać, ale precyzyjniej.

Docisk punktowy w hop-upie wymaga mniejszego nakladu sily zewnetrznej poniewaz wraz ze zmniejszeniem sie powierzchni nacisku wzrasta liniowo cisnienie. (p=F/A) Analogicznie stosujac wieksza powierzchnie przekladni uzyskujemy mniejsze cisnienie.

Dlaczego to ciśnienie ma o czymś decydować? Dlaczego to siła "zewnętrzna" coś powoduje? Dlaczego tą siłę uznajesz za stałą licząc ciśnienie? Czym jest "nakład siły zewnętrznej"?

Teraz pytanie - czy efekt dzialania wysokiego cisnienie w krotkim czasie jest rowny malemu cisnieniu w duzym czasie? Moze jakies wzory w ruchu po okregu przyrownac do siebie. Trzeba wyciagnac predkosc obrotowa zalezna od przyspieszenia stycznego - skusi sie ktos?

Czym jest ten efekt działania ciśnienia? Ruch obrotowy i przyspieszenie styczne się nie czepiam, bo wiadomo o co chodzi (choć znaczy naprawdę co innego), a fachowego słownictwa nie wymagam.

No i samo podkręcanie, gumka G-hop może w być mniej dociśnięta do kulki w stosunku do HU bo siła tarcie działa przez dłuższy czas...

Drogę, nie czas.

"gumka G-hop może w być mniej dociśnięta do kulki w stosunku do HU bo siła tarcie działa przez dłuższy czas..." ktory jest powiazany wykladniczo a nie liniowo z naszymi wielkosciami.

Jakimi wielkościami?

Chyba wiem tez dlaczego taki rodzaj gumek dobrze sprawuje sie przy ciezkich kulkach. Mozliwe, ze chodzi tutaj po prostu o bezwladnosc samej kulki. Zanim ta zorientuje sie, ze jest podkrecana to juz przestaje byc pod wplywem tarcia:D

Myślę, że i tak się zorientuje.

Prawdopodobnie chodzi o przekazanie większej energii kulki (na chrono tego nie uświadczysz;) ) poprzez zwiększenie jej rotacji.

Tu już GZ odpowiedział a Dexterkrak dobił teorię, mogę się tylko dopisać.

Myśląc logicznie: ciężka kulka na zwykłym HU i małych fps'ach zostanie przez HU podkręcona słabo. Spowodowane to jest jej masą.

Dokładniej: momentem bezwładności.

Tak? ;) To czym to jest spowodowane że efekt Magnusa w tym wypadku działa lepiej?

Nie działa lepiej.

Ciężkie kulki są po to, bo lekka kulka poleci od razu w kosmos, ciężka będzie brnąć do przodu, pomoże jej w tym oczywiście grawitacja i siła spowodowana efektem Magnusa.

Grawitacja pomoże brnąć do przodu?

 

 

Pozdrawiam

Laokoon

 

Powyższy przydługi post nie ma na celu nikogo urazić, obrazić itp. Jeżeli ktoś ma coś do powiedzenia, to zapraszam do dyskusji, jeżeli nie, to najlepiej poczekać na wyniki testów, których teoria nie zastąpi nigdy, jakbyśmy się nie starali.

 

EDIT: kosmetyka

Edited by Laokoon
Link to post
Share on other sites

I tak:

ad1. Bardziej problematyczne było by obliczenie siły nacisku gumki. No i z informacją na temat wartości współczynnika tarcia byłby problem ;)

ad2. To jest oczywiste:)

ad3. Stwierdził ale nie podał żadnego konkretu w zamian.

 

 

Teraz powiedz mi, czemu powietrze miało by podrywać kulkę przed gumką HU? Kulka zanim uderzy w nią powietrze jest dociśnięta przez dyszę do początku wypustki. Gdzie miejsce na to podrywanie? Tutaj też można zastanowić się nad tym że im bardziej gumka jest wysunięta tym bardziej odbija się od lufy. Im bardziej gumka jest wysunięta tym bardziej powstrzymuje kulkę od poderwania się pod wpływem powietrza.

 

Nie wiem czy to, że kulka odbije się mniej razy w lufie poprawi zasięg o 30m... Ale może masz rację, jest w tym pewien sens.

 

Gdzieś wyczytałem że takich odbić jest ok 3 do 5 przy długiej lufie. Nie wiem ile w tym prawdy ale to niezbyt wiele.

 

Testów nic nie zastąpi, ale warto też wiedzieć jak to działa żeby działało lepiej ;)

 

 

Btw. Obkroiłem ten post do cna, nie chcę tu się wykłócać a idea Laokoona jest ciekawa i wreszcie jest nad czym pomyśleć ;)

 

 

 

I jeszcze proszę, niech nikt zaraz nie wypali z tym żebyśmy przestali pisać bzdury (ja tego za bzdury nie uważam i interesuje mnie to), po to jest forum.

Edited by Zambezi
Link to post
Share on other sites

ad 1. Może problematyczne, ale nie tak bardzo, jedno i drugie da się dość łatwo zmierzyć prawie domowymi sposobami.

ad 3. nie musi proponować czegoś w zamian obalając teorię.

Teraz powiedz mi, czemu powietrze miało by podrywać kulkę przed gumką HU? Kulka zanim uderzy w nią powietrze jest dociśnięta przez dyszę do początku wypustki. Gdzie miejsce na to podrywanie?

Tu bardzo możliwe, że masz rację, nie wiem, czy dysza rzeczywiście dociska kulkę do wypustki, byłem przekonany, że kulka ma jakieś minimum luzu. Jeżeli nie ma, to masz rację, fragment o podrywaniu do wywalenia. Aczkolwiek nie miał on wpływu na dalszą część rozumowania.

 

W te ilości odbić w lufie powiem szczerze, że nie wierzę. Jakikolwiek pomiar ilości odbić oraz ich natury wydaje się prawie niewykonalny bez jakiegoś grubszego sprzętu. Można puścić promień lasera wzdłuż lufy i analizować obraz na wyjściu, ale to wymagałoby grubych modyfikacji i dużych funduszy, więc nie wierzę aby ktoś to zrobił. Badanie dźwięków pochodzących od takich odbić odpada ze względu na zakłócenia. Wszelkie próby z lufami z przeźroczystych tworzyw sztucznych byłyby niemiarodajne ze względu na inny materiał.

 

Z zależnością energii sprężystości kulki i lufy od wysokości wypustki bym uważał, to będą skomplikowane zjawiska, o których szczerze mówiąc nie mampy podstaw dyskutować.

 

Pozdrawiam,

Laokoon

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...