czaja18 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Mam mały problem z replikami. Wydaje masę kasy na części a one dalej się sypią :angry: W m249 była następująca konfiguracja: -silnik ultra torque element -zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen -tłok JBU alu -sprężyna SP140 na łożyskowanej prowadnicy -zestaw cichych głowic elementa Co padło: -zębatki tłokowa i środkowa -tłok Znowu w M4 miałem kompletny gearbox systemy m170 ze zmienioną sprężyną na m155. Padł szkielet który nie był używany w ujemnych temperaturach. Co łączy obie repliki? Wysoki ROF na li-polu 11.1V. Z m249 jak to z KM-u szło trochę serii a w M4 praktycznie tylko semi i kilka seryjek po 2-3 kulki w ramach zabawy. No i teraz pytanie końcowe. Czy wysoki ROF mógł być przyczyną zniszczenia obu replik? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Mógł być. Jaki dokładnie to lipol? 11.1V? Ile C? Ile mhn? Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 Turnigy 1800mAh 20C czyli 36A prądu ciągłego. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 czyli słaby li-pol. Pierdzieli sie przez zbyt szybkie zebatki i bardzo mocny i zarazem w miarę szybki silniczek. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 A mierzyłeś jaki miałeś rof w replikach? Zębatki padają na sp120 i to nie dużym rofie 14-15 rps często z winy wyrobionych łożysk i złego podkładkowania. Na sp 130 w V3 przy rofie 12 rps strzelałem serie po 300 BBs a raz nawet 500.I wszystko banglało . Tłok czarny guardera padł dopiero przy -8 po przebiegu 55 tyś kulek po któreś z rzędu serii gdzieś koło 200 szt BBs ale wyrwało mu tylko 1 ząb od strony prowadnicy. Obecnie lata sp140 na rofie 17 rps tłok POM Hard Piston KA w V3 na 3s 2,2Ah 20C i nic się nie dzieje po przebiegu 6 tys kulek ale przedostatni ząbek wyciołem . Czy w M249 usunąłeś na tłoku przedostatni ząb? bo jeżeli nie to mogła być jedna z przyczyn że się "popsióło" . W M4 miałeś wyciszone głowice czy płaskie? V2 mógł mieć jakaś wadę . Seger no co Ty za słaby lipo? A na koniec zacytuje tu jednego obywatela z forum "trzeba brać pod uwagę czynnik ludzki". :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Który odpada, bo obie repliki składałem ja. :P Stawiam na po prostu duży przebieg części i ich zmęczenie, bo przecież wszystko było kupione jako używane. GB Systemy mają tendencję do pękania, bez podania przyczyny, ale mega rzadko, ale się zdarza. Edited March 31, 2011 by AnR Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 Szybkostrzelność m249: http://www.youtube.com/watch?v=ntC6W4vfwKU ROF w M4 był podobny. Czy w M249 usunąłeś na tłoku przedostatni ząb? Nie, tłok był bez modyfikacji. W M4 miałeś wyciszone głowice czy płaskie? Kompletny GB systemy, czyli bore-up na cichych głowicach systemy, zębatki helikalne. Wszystkie pozostałe części również systemy. A na koniec zacytuje tu jednego obywatela z forum "trzeba brać pod uwagę czynnik ludzki". Repliki serwisował ANR więc czynnik ludzki w 99% można wykluczyć. Każdy może popełnić błąd, ale wątpię żeby ANR 2 razy źle zmontował mi repliki Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Szczerze powiedziawszy dobór części do tuningu wydaje mi się nieco nietrafiony lub mocno przypadkowy. Edited March 31, 2011 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 -zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen Stawiałbym w takiej konfiguracji na źle dobrane zębatki, wg mnie już lepiej brać komplet od jednego producenta. Systema to gówno, przereklamowany szajs... Już lepiej kupić kilka chińskich zestawów niż jeden systemy. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Z tego co pamietam zebatki z 3 gen to torque up. Wiec polaczenie srodkowej orginal torque i tlokowej torque up moze wlasnie spowodowac padniecie srodkowej. Rozumiem ze tlok alu ci padl ? Ale co dokladnie ... Ciezkie tloki tez nie sa polecane do szybkich tuningow. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 Rozumiem ze tlok alu ci padl ? Ale co dokladnie ... Listwa jest odłamana w okolicy pierwszych zębów oraz obudowa w tym miejscu wgięta. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 GB Systemy padają dość często. Trochę osób to kupuje właśnie z M170 ale Systema robi tylko kilka naprawdę dobrych części i GB nie można do nich zaliczyć. W m249 była następująca konfiguracja: -silnik ultra torque element -zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen -tłok JBU alu -sprężyna SP140 na łożyskowanej prowadnicy -zestaw cichych głowic elementa Takiego dziadostwa się razem nie składa. Dlaczego? Z dwóch powodów:1. Środkowa CA to słabe ogniwo w tym zestawie kół zębatych (w ogóle każde z innej parafii :bialaflaga: ). 2. Mocny silnik na lipolu z ciężkim tłokiem i na M140 szybko zniszczy te głowice. Możliwe przyczyny: - niezatrzymanie tłoka w pozycji wyjściowej i rozpoczęcie kolejnego cyklu koła tłokowego (do sprawdzenia: czy nie doszło do uszkodzenia głowicy tłoka lub odpadnięcia dystansera amortyzującego głowicy cylindra albo czy gumka była właściwie dobrana i dobrze założona aby kulki się nie blokowały), - uszkodzenie lub ubytki na jednym z łożysk koła tłokowego, - poluzowane połączenie gwintowe głowicy tłoka, - użycie kulek średniej lub słabej jakości, zabrudzonych lub użytych ponownie, - ciała obce w GB, magazynku, komorze HU, przewodzie lufy, - luźne wypodkładkowanie kół zębatych. Ale skoro możemy skreślić uszkodzone głowice i łożyska (czaja ich nie wymienił) to zostaje reszta. Czyli czynnik ludzki w postaci użytkownika albo serwisanta. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Mi również raz zdechł tłok JBU w ten sam sposób co Tobie. Rof gigant, G&P, zęby, silnik i spring standardowy, bateria LiFe 9.9V. Zębatki przetrwały o dziwo, a przyczyną śmierci tłoka było ziarenko piasku, które trafiło na listwę zębatą. A co do zębatek w prosiaku: Według mnie, składanie zębatek z różnych kompletów to bardzo słaby pomysł. A używanych to już w ogóle tragedia. Każda zębatka się wyrabia w różnym tempie i jest wykonana przez inną firmę przy użyciu innych maszyn, innych materiałów. I Lucek ma rację, środkowa CA to syf i aids. Edited March 31, 2011 by Agata Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Nie zgadzam się z Wami. Brak tutaj pewnych faktów. Prawdopodobnie łożyska w tym Minimie są krzywe. Na 3 zębatki środkowe, które miałem jak to składałem do dyspozycji tylko CA udało się na tyle dobrze wypodkładkować, aby nie było tarcia. Informowałem o tym Czaje, wiedział, że tak jest. Pewnie to było przyczyną. Wymianę poszczególnych zębatek nie uważam za nic nagannego, robię tak od lat, choć staram się trzymać w obrębie producenta jednego. Zębatki CA są dobre. Nie rozumiem Waszych zarzutów do nich. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Składanie repliki z rożnych części nie koniecznie współpracujących ze sobą i katowaniu ich bo "wszak wydałem kupę kasy i ma działać" służy nabijaniu postów na tym forum i niczemu więcej. Mam M210 w replice, tłok JBU i aku. 11,1V 30C 2650mAh dodam że tłok JBU ma zwężone zęby. Dzisiaj przy teście lufy, postrzelałem sobie na auto ;) To jak wy je zabijacie, nie mam pojęcia. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Prawdopodobnie łożyska w tym Minimie są krzywe No coś jest nie tak, ale czy to łożyska to nie wiem. Przecież próbowaliśmy zamieniać je miejscami a tylko na zębatce środkowej był kłopot, na dowolnych łożyskach których przywiozłem kiedyś do ciebie 2 komplety . Tak samo działo się na drugim szkielecie. Czyli mam nauczkę żeby nie próbować oszczędzać na zębatkach. Najśmieszniejsze jest to że najlepiej mi się sprawuje MP5 cymy cm049 które jest najwięcej używane przezemnie, czasami pożyczam je komuś a nigdy nie był w niej otwierany gearbox. Jedynie gumkę zmieniłem. Po ardenach będę musiał znowu się ogołocić z kasy :/ Edited March 31, 2011 by czaja18 Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Sprawdz czy wogole lozyska sa w poziomej osi... Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Prawdopodobnie łożyska w tym Minimie są krzywe.To zobacz i napisz co im jest: pełzanie, zatarcie, koszyk czy złuszczenie? Edited March 31, 2011 by luglo Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Ino nie koniecznie lozyska sa krzywe. Kilka razy spotkalem chinskie szkielety w ktorych otwory na lozyska byly wzgledem siebie zle ustawione przez co zebatka byla krzywo osadzona w szkielecie. Sory za brak polskich fontow. Pisze z telefonu :) Quote Link to post Share on other sites
SARCO Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Ino nie koniecznie lozyska sa krzywe. Kilka razy spotkalem chinskie szkielety w ktorych otwory na lozyska byly wzgledem siebie zle ustawione przez co zebatka byla krzywo osadzona w szkielecie. Sory za brak polskich fontow. Pisze z telefonu :) Raz taki GB widziałem w Minimie P&J przesunięcie otworów w połówkach względem siebie było 1mm na zębatce środkowej,wyglądała jak z ukosa. Miałem Mechaboxa systemy m170 i padł mi szkielet wymieniłem na DF GB i tłok i pobawiłem się trochę borkiem i wykręciłem z niego 585fps w M4,2 lata temu sprzedałem kumplowi, i do tej pory u niego śmiga. Mam też minima z CA który lata na: silnik ultra torque z elementa Borek to mieszanina Guardera,DF i Systemy tłok DF zębatki to super torque up systemy sprężynka M160 Bateria to Li-pol Max Force 2200mAh 25C/30C Zębatki silnikowa i środkowa jak zostały wsadzone 4 lata temu tak nadal tam są,wymieniłem jak na razie tylko tłokową bo po około 2 latach i 50k kulek starł się ostatni ząb,replika nie przestała strzelać ,tylko straciła trochę na mocy z 515fpsna 0.28g na 360fps na 0.28g. Miałem do czynienia z kilkoma mechaboxami systemy i w żadnym nie było awarii jakiejkolwiek zębatki,poskładałem też trzy minimy na zębatkach systemy i też nie ma z nimi problemów. Quote Link to post Share on other sites
czaja18 Posted April 5, 2011 Author Report Share Posted April 5, 2011 Mam komplet zębatek z M-ki AGM to postaram się dzisiaj jeszcze raz to sprawdzić. W tym GB od m-ki zębatki śmigają w porządku więc krzywe ośki mogę wykluczyć. Raz taki GB widziałem w Minimie P&J przesunięcie otworów w połówkach względem siebie było 1mm na zębatce środkowej,wyglądała jak z ukosa. Gdyby otwory były przesunięte to zębatka była by ukośnie a tamte po prostu falowały. Oj, na świecie dzieją się takie rzeczy co się nawet fizjologom nie śniły... Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 Nie mniej ciągle jednak czekamy na ostateczną informację: co było przyczyną masakry ("prawie" niezniszczalnego) tłoka i aż dwóch kół zębatych. Bo koszt samych części to koło 100zł, nie mówiąc o robociźnie i rozczarowaniu całą sytuacją... Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Krzywe otwory na łożyska najczęściej występują w GB V3 od bojca. Mieszanie kompletnie różnych zebatek jest raczej kiepskim pomysłem. Zrozumiałbym jeszcze jakby to były chińskie zębtaki o tym samym przełożeniu. Może zacinkę w lufie miałeś? Nigdy nie wiadomo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.