KubonMan Posted September 28, 2011 Report Share Posted September 28, 2011 witam Mam w domku 2 silniki jeden jest stockowy z CM048m na mocnych magnesach neodymowych a drugi jest tez jakiś cymowski albo od boya na zwykłych magnesach. Mojej cm48 siedzi stockowy silnik , wiem że dobrze ciągnie nawet m150 ale na pewno pociska więcej prądu. Aktualnie w cymie siedzie stockowa m120 i mam pytanie czy jak zmienie sobie silnik na ten ze zwykłymi magnesami to czy dużo zyskam na wydajności baterii ? Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Być może prawię głupoty (najlepiej, żeby ktoś mnie sprostował, jeśli tak jest), ale według mnie po zmianie silnika osiągniesz odwrotny do zamierzonego efekt. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Jeżeli masz ten drugi na miejscu to testuj i zobaczysz . Ale myślę ze może być tak jak pisze Logan. Lepiej zmień kable na modelarski 1,5mm^ i mosfet . Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted September 29, 2011 Author Report Share Posted September 29, 2011 Wytestował bym ale nie mam jak zdjąć zębatki silnikowej ( brak aż tak malutkiego imbusa - w sklepie budowlanym też aż tak małych nie było ) A kabelki na pewno zmienie na jakieś normalne z tych drutów ;) Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted October 2, 2011 Report Share Posted October 2, 2011 (edited) Moim zdaniem, jeśli silnik jest neodymowy to żre mniej prądu, przy tej samej sprężynie co na magnesach ferrytowych.... Neodymowy jest silniejszy i do naciągania takiej spreżyny nie potrzebuje dużo prądu.... Ferrytowy jest słabszy i będzie pobierał więcej prądu, aby sobie poradził z tą samą sprężyną.... Jeżeli źle myślę, to poprawcie proszę... Pzdr. :blush: Edited October 2, 2011 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 2, 2011 Report Share Posted October 2, 2011 przy tej samej spręzynie pobór prądu będzie podobny - ew. różnica 2-3A. Neodym bierze wiecej prądu bo ma mocniejsze magnesy. Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted October 2, 2011 Author Report Share Posted October 2, 2011 i o taką odpowiedź chodziło, dzieki Quote Link to post Share on other sites
sc0tty Posted October 3, 2011 Report Share Posted October 3, 2011 (edited) Witam Nie za bardzo się w tym orientuje (dlatego pytam) Czy ew.różnica 2-3A to nie jest dużo na baterie o pojemności np. 2000 mAh (2A) ? Edited October 3, 2011 by sc0tty Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Pojemność baterii ,a pobór prądu to 2 zupełnie różne rzeczy :) Nawet jednostki są inne ;] Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 14, 2011 Report Share Posted October 14, 2011 Pojemność pakietu a pobór prądu to 2 ściśle powiązane ze sobą rzeczy... Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted January 29, 2013 Report Share Posted January 29, 2013 Potwierdzone: Silniki na magnesach neodymowych pobierają mniej prądu - Mają większą sprawność: Silniki na magnesach neodymowych mają sprawność ok. 95%. Silniki na magnesach ferrytowych mają sprawność ok. 85%. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 29, 2013 Report Share Posted January 29, 2013 To, że ma większą sprawność nie znaczy, że będzie ziarł mniej prądu. Może mieć sprawność 95% (w stosunku do 85%) ale moc większą o 30% i prądu będzie ziarł więcej ;]. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.