Christophy Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Cześć :> Chciałbym własnoręcznie wymienić kable na niskooporowe. Co musiałbym kupić oprócz kabli i konektorów? (no lutownicę to mam) I jak je wymienić w GB V3? Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 (edited) Kable, konektory do baterii i silnika (wsuwki płaskie 3mm), plus takie oczywistości jak cynę, pastę lutowniczą, koszulki termokurczliwe... Jeśli nie zakładasz mosfetu (co też bym polecał), to lutujesz tak samo, jak oryginalne kable. Z tym, że możesz musieć rozkręcić GB, żeby się wygodnie dostać do styków, zaś przy mosfecie stare kable można wykorzystać na sygnałowe. Btw lutowałeś już kiedyś? Bo jak nie, to najpierw poszukaj choćby tutoriali na YT i poćwicz na czymś, czego nie szkoda. Pytam, bo Twoje pytanie trochę to sugeruje ;) Edit: Było pisać, że chodzi o MP5K Galaxy... Skoro i tak zadałeś podobne pytanie w tamtym temacie, to i to mogłeś zawrzeć. Edited November 19, 2011 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
vandal7 Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 (edited) Można jakieś złącze np. xt 60 jest na w ujagro w dobrej cenie. Albo w modelarskich. Kable chyba lepiej na stało do silnika wtedy masz mniejsze opory, a jak pisze w temacie o mostach to bardzo małe wartości mają znaczenie. średnica kabli to chyba 1.5mm2 Edited November 20, 2011 by vandal7 Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 (edited) XT60 jest lepszy od Deansów, ale za duży na MP5K. I dużo mniej popularny w airsofcie. W tej replice pod żadnym pozorem nie powinno się lutować kabli do silnika - wyjęcie go z chwytu to podstawa rozbierania Kurza (gb v3 + długi silnik, ot, taka hybryda). Aha, naprawdę chcesz najpierw delikatnie zagiąć wsuwki na silniku tak, żeby się w chwycie mieściły, a dopiero potem je lutować - moje były łamliwe, a w ten sposób nie trzeba ich rozlutowywać ;) Edited November 20, 2011 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Polecam kable King Armsa ze Specshopu - świetnie przewodzą, a są cienkie i mają twarde osłonki, wiec nie zabierają wiele miejsca, a jednocześnie trudno je przerwać. Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Czy ktoś poza STALKER'em poda jeszcze jakieś dobre, gotowe okablowania ? pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
wespoli Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Modelarskie 16 AWG kabelki Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Nie ma co płacić prawie 100 za coś, co nie jest warte 20... Modelarskie będzie przynajmniej tak samo dobre, a można dobrać grubość i długość wedle własnych upodobań, wybrać wtyczkę, zostawić zapas na mosfet etc. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Modelarskie będzie dużo lepsze niż gotowce, gotowce mają znikome przekroje przewodów. Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted November 24, 2011 Report Share Posted November 24, 2011 Nie chodzi mi o zestaw KA z wtyczkami, były kiedyś same kable KA sprzedawane na metry. Były dużo tańsze od zestawu, niestety Specshop ich już nie ma. Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Odświeżam, żeby nie zakładać nowego tematu o tym samym. Jaką długość potrzeba kabli do repliki M4 z wysuwaną kolbą(w niej batka). W teorii spokojnie po metr czarnego i czerwonego wystarczy, ale jednak zawsze musi zostać, no i nie idzie po lini prostej. Dodam, że chciałbym dołożyć również mosfet. Po metr każdego + deansy i koszulki. Styknie? Jak dobrze zrozumiałem najlepiej do silnika dolutować kable żeby nie tworzyć niepotrzebnych oporów? Gdzie ładować mosfet w replice? Niewiem gdzie mi się to zmieści.. 1,5mm^2 raczej przecisną się wszędzie? Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Nie lutuj kabli do silnika w M4'ce, bo potem jak będziesz chcial ją rozebrać będziesz udupiony. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Nie lutuj kabli do silnika w M4'ce, bo potem jak będziesz chcial ją rozebrać będziesz udupiony. Jakaś nowa teoria, odlutować się nie da? xD Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 KicpA ty nie odpowiadasz na PW - pytałem o MOSFET i żadnej odpowiedzi:< Duża różnica między stykami, a lutem do silnika?.. Jeszcze pozostały pytania: Po metr każdego + deansy i koszulki. Styknie? Gdzie ładować mosfet w replice? Niewiem gdzie mi się to zmieści.. 1,5mm^2 raczej przecisną się wszędzie? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Jeżeli masz batkę w kolbie,to daj mosfet do prowadnicy kolby.A to okablowanie 1.5 jest w sam raz. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Daj mosfet do frontu. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Może i tak.Ale wtedy musi kable do batki ciągnąć,która jest w kolbie.Ja już nigdy nie będę miał mosfetu,a już w ogóle we froncie.Trochę wody się tam dostanie,i będzie mógł selektorem strzelać,zamiast spustem. :) Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Jakaś nowa teoria, odlutować się nie da? xD Da się, ale lutowanie i odlutowywanie za każdym razem jest trochę bez sensu. Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 No dobra wszystko jasne. Czyli po metr przewodu mi starczy tak czy inaczej? Jeszcze powiedzcie mi czy znaczna różnica jest między stykami a lutem przy silniku, bo w sumie raczej na tyle często repliki rozbierać nie będę, żeby mi to bardzo przeszkadzało. A no i jeszcze czy mosfety typu Gate 3.2 też wcisnę w prowadnicę? To już trochę większe cacko. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Kup normalne wsuwki,i nie baw się w żadne lutowanie.Opór jest na tyle mały,że go w asg nie odczujesz ;p. Co do gate'a.Wymiary masz na stronie sklepu.Zmierz sobie średnicę prowadnicy i będziesz wiedział.Bardziej bym się martwił tym,czy zmieści ci się on tam razem z baterią. :) Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Repliki nie mam jeszcze w rękach, dlatego pytam. Bateria będzie w samej kolbie wciśnięta nie prowadnicy;) Ok to chyba ogarnę wsuwki, zobaczymy. Po raz 3-4 - metr starczy na pewno na całość? Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 (edited) Osobiście nie widzę sensu układów tego typu (jak już, to ASCU, ale to insza bajka)... Burst i kontrola rofu to IMO zbędny bajer, a mosfety bez tego kosztują 4-krotnie taniej. Metr przewodów starczy nawet na dwie repliki - zależy od tego, ile zapasu weźmiesz, ile tych kabli będzie sterczeć z repliki i ile zmarnujesz na nieudanych próbach :wink: Dla przykładu - w G36 potrzeba ~40 cm kabla (razy 2 oczywiście). Znaczącej różnicy między wsuwkami 3 mm a lutowanymi przewodami nie zauważyłem, no, może poza duużo łatwiejszym rozkładaniem. Edited January 28, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Teoretycznie starczy po metrze.Ja zawsze biorę po 2.Kabla nigdy nie za dużo ;) Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 A jak fachowo się nazywają wsuwki? :P Nie mogę znaleźć tego na Modele Max a tam będę wszystko zamawiał i myslałem też od razu jakies konkretniejsze wsuwki kupić. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 (edited) Wsuwka nieizolowana ;p,albo konektor :) Edited January 28, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.