musashi Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 Straszny problem sobie powiększyć dremlem lub pilnikiem ? Quote Link to post Share on other sites
Powała Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 (edited) Może coś takiego? Trafiłem na takie wzmocnienia grubości 0,5 i 0,8 mm na "Alledrogro", ale jest też sklep oferujący ten patent do własnego montażu i serwis, który to montuje. Osobiście zdecydowałem się właśnie na takie wzmocnienie mojego V.2 w MP5SD6 [JG]. Ps Żeby nie powstał zarzut reklamy, zainteresowanym mogę podać link na PW. Edited April 14, 2013 by Powała Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 0,8mm to dość niedużo... 0.5mm to już na 100% nie utrzyma gb w całości... U mnie totalnie rozwalony GB bez problemu utrzymują 1,5mm blachy, 1mm potrafiły puścić niestety... Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 To co ty z tym robiłeś :) Jakiego kleju używacie do podklejenia blach? Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 (edited) Nic, po prostu mam całkowicie rozwalony GB :icon_smile: Na Sp130 troche to tam w dupe dostaje jednak. A co do kleju to linkowałem tam wyżej czego uzywam. Swoją drogą ten klej co jest na tej focie z blachami to sobie można nim.... Choć w tym wypadku winę mógł ponosić kształt blach, teraz zrobiłbym je troche inaczej i pewnie by wytrzymały, ale dalej twierdze że 0.5mm blacha raczej niewiele da... Edited April 19, 2013 by rogal138 Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted April 20, 2013 Report Share Posted April 20, 2013 Mój szkielet bez wzmocnień trzyma sp 130 skoro tobie na blachach jeszcze pęka to fajnie masz . Ktoś jeszcze używa tego kleju ? Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted April 20, 2013 Report Share Posted April 20, 2013 On jest pęknięty od kiedy ja kupiłem replikę w której siedzi :P Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted April 20, 2013 Report Share Posted April 20, 2013 Co do wzmocnień z blach to niestety nie zdają egzaminu. Gearbox pęka poprostu w innych miejscach. Pytanie teraz, czy jak ktoś pisze, że blachy puściły to ma na myśli peknięcie/rozerwanie blachy, czy samego gearboxa? Quote Link to post Share on other sites
Powała Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 (edited) 0,8mm to dość niedużo... 0.5mm to już na 100% nie utrzyma gb w całości... U mnie totalnie rozwalony GB bez problemu utrzymują 1,5mm blachy, 1mm potrafiły puścić niestety... Przedruk ze strony wskazanych przeze mnie wzmocnień: W skład zestawu wchodzą: szyny, zestaw wzmocnionych, przedłużonych śrub oraz klej silikonowy. Szyny te wykonane są z blachy kwasoodpornej. (...) Stal ta charakteryzuje się ogromną odpornością na rozciąganie wynoszącą około 500-700 Nmm2 podczas gdy ZnAl z którego wykonane są gearboxy charakteryzuje się odpornością wynoszącą 20 N/mm2. Można zatem stwierdzić ,że blachy te w świecie ASG są nierozrywalne. (...) Dzięki Państwa pomocy - poprawiliśmy kształt wzmocnień, aby jeszcze lepiej pasował do jak największej liczby gearboxów! Były przez nas testowane - z powodzeniem wytrzymują M140 na full auto i M150 na semi. Wzmocnienia te działają również na całkowicie pękniętych gearboxach zapewniając dalszą normalną pracę mechanizmu! (...) Wzmocnienia te pasują do gearboxów z łożyskami do 9 mm. Nie jest to część przewidziana przez producentów replik - założenie go może wymagać podpiłowania body. Wzmocnienia wykonane są ze stali kwasoodpornej o grubości 0,5mm. Posiadamy też wzmocnienia o grubości 0,8mm Edited April 21, 2013 by Powała Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 Generalnie nie jest problemem wytrzymałość samych blach, ale sposób ich mocowania. Ponadto gearbox w przypadku zamontowanych blach, zaczyna pękać od góry wzdłóż górnych blach a nie poprzecznie od dołu w przypadku gdy blachy nie są założone. Jak będę miał poprawiony kształt blach i sposób ich mocowania to wrzucę fotkę. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 ja używałem blach 1,5mm i pod m165 semi/auto dawały radę , 0,8mm pod m150 semi/auto i obecnie 0,5 na uwalonym gb ze sprężyną m110 na auto (rof ponad 20). Dobre przygotowanie gb do montażu blach to połowa sukcesu. Klejenie jest dobre bo często dłubię w gb i lepiej się go wtedy składa. Niczemu innemu to nie służy. Blachy jedne kupowałem, inne robiłem sam. Wszystko z kwasówki. Zakup blach nie gwarantuje, że będą pasowały do KAŻDEGO gb. U mnie nie pasowały w G&P, pasowały za to w bojcu (inny rozstaw śrub z tyłu, przód jest spoko). Mblock - też mam i spełnia swoje zadanie, szczególnie w wypadku gdy gb pękł u góry pod listwą. Początkowo uważałem go za przereklamowany gadżet ale daje radę. Piszecie - zmień gb, zmień gb...łatwiej chyba wstawić mblocka lub blachy (albo jedno i drugie :P) niż dopasowywać gb, podkładkować itd....Poza tym po wzmocnieniu mamy pancerny gb a po wymianie szkieletu mamy dalej gównolityczną wytrzymałość Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Mam pytanie co do Mblocka. Czy mblock powoduje pękające uszy w lowerze?Gdzieś czytałem,że to się właśnie często zdarza.Wolałbym,żeby mi gb strzelił,niż lower magpula za 80 baksów. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 zdarza sie, zależy jak bardzo gównolityczny masz odlew body :) generalizując : blachy pomogą żeby gb ci nie wyjechał, nie pomogą jednak na pęknięcie nad listwą górną mblock - dobry na jedno i drugie (problem zacznie się jeśli będziesz chciał zdjąć górę body bo wszystko ci się rozleci), dodatkowo rzadko ale jednak urywa uszy w body nie ma złotego patentu na niezniszczalny gb....chyba że kupi się 2gx lub podobne, wtedy ryzyko pęknięcia się drastycznie zmniejsza Quote Link to post Share on other sites
Michael_Corleone Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 A ja mam takie pytanko miałem szkielet bodajże JG V wzmocniony blachami kupiony od mike88 i dałem go koledze, żeby mi go poskładał na stock'owych częściach sprężyna 130 zębatki stock A&K batka lipo 7.4 itp. nic nadzwyczajnego i po może 30 kulkach szkielet pękł a blachy poodchodziły od szkieletu i teraz takie pytanko czy była to wina złego poskładania całego gb? (jeśli tak to, co ma największy wpływ na pękanie przy składaniu) czy wina np stock'owych zębatek i to przez nie ? bo tak twierdził mój mechanik (po tym jak uświadomiłem mu że to napewno nie wina mike od którego miałem szkielet) Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 (edited) wtrącę się jeszcze bo widzęswój nick :icon_smile: tak jak tłumaczyłem - może kolega nie dopasował głowicy cylindra (niektóre są minimalnie większe średnicą i jak ktoś tego nie zauważy to robi dodatkowe naprężenia w GB) - dał inne śruby niż powinien i rozwalił gniazda w blachach co je poszerzyło, a następstwem tego było ich pęknięcie (na przodzie) nie widziałem jeszcze, żeby komuś na M130 pękł szkielet z OBU STRON od góry i dołu wzmocniony blachą 1,5mm....tak więc jak to znajomy serwisant powiedział - kowal to musiał składać. U mnie działał owy szkielecik na springu m155 i m165 (na tej mocniejszej jedynie koło 100 strzałów na chrono). pół roku bez jakichkolwiek awarii. Na prawdę trzeba być zdolnym, żeby go uszkodzić. Nie jest to wina stockowych zębatek - jeśli taką opinię wydał twój "mechanik" to gratuluję wyboru serwisanta :icon_lol: co mógł poskładać nie tak już wiem bo przesłałeś foty :icon_smile: ale odpowiadając na pytanie na forum: możliwe przyczyny (a jest tego masa) złe podkładkowanie (za wysokie co daje dodatkowe naprężenia) zły cylinder średnicą (kto kiedyś szlifował szkielet to wie :icon_wink: ) zła głowica tłoka (za duża średnicą) źle dobrane śruby (średnicą, co rozwala gniazda w blachach i samym szkielecie) za mocno skręcony GB w miejscu gdzie są blachy, można to obejść małą podkłądeczką (bo są duże naprężenia) błędów można zrobić sporo jeśli jest się tylko kowalem :icon_smile: Edited May 6, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
Michael_Corleone Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 Oo i o taką konkretną odpowiedz mi chodziło :) bo mam fajne blachy z kwasówki też 1.5mm chyba i mam zamiar zrobić z, nich wzmocnienia, ale co do montażu cylindra głowicy itp to chyba sam się do tego nie zabiore albo będe bardzo ostrożny i troche was ponękam pytaniami co i jak :D i jeszcze pytanko jaki najlepszy klej będzie ? distal ?jeśli distal to, który ? i boje się jeszcze, że jak będe wiercił otwory na śruby to wywierce je za daleko od siebie i blachy zamiast trzymać szkielet sztywno będą "luźne" czy takie ewentualne "luzy"zlikwiduje klej ? i jak Ty wiercisz otwory ? wszystkie od razu czy może najpierw jeden przykręcasz i dopiero reszta ? Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 (edited) wiercenie w kwasówce bez dobrych wierteł to wyzwanie :icon_smile: jeśli chodzi oklejenie - skleić możesz nawet kropelką, bo i tak nie przenosi to żadnych obciążeń, chodzi o to by blachy trzymały sie na miejscu podczas wiercenia i później ew.serwisowania. jak masz to daj distal jeśli blachy będą luźne (przód / tył GB) - to nie ma sensu ich zakładać :icon_smile: powodzenia Edited May 6, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
Michael_Corleone Posted May 6, 2013 Report Share Posted May 6, 2013 Co do wierteł to wiem że trzeba dobre i dobrze schładzać np wodą. To najpierw kleisz tak na oko a później wszystko wiercisz ? Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 Oho. Widzę sami "jestę ekspertę od blach" No więc: Blachy z KWASÓWKI o grubości 0,5mm spokojnie utrzymują I M160 ,bo jak ktoś napisał, są X razy mocnijsze od znalu. Tak. Szkielet pod blachami nadal może pękać, ale nie wzdłuż xD Klej pod blachami to cichy bohater - i blachy MUSZĄ być przyklejone. W innym wypadku całe naprężenia przejmą śruby, a tego nie chcemy. Ponadto klej musi być ELASTYCZNY, zatem wszelkie kleje epoxy, kropelki odpadają. Why ? Pod wpływem drgań taki klej "odskakuje" i ktokolwiek spróbuje ten zrozumie. Więc co ? Wszelkie kleje oparte na silikonie: montażowy do szyb, akwarystyczny - kleje elastyczne o dużej adhezyjności. Czemu ? 2 powody: Oba materiały inaczej znoszą udar, Oba materiały mają różną rozszerzalność termiczną i połączenie między nimi, również musi być elastyczne. Blach nie mają sensu przy sprężynach poniżej M120. Blachy spokojnie sobie działają na całkowicie pękniętych GB. ( u mnie nawet przy M180) - jedyny warunek - jeśli pęknięcie nie powstanie przed pierwszym otworem na śrubę (zdarza się) Będąinne pytania, proszę śmialo pisać.. :) Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 (edited) Blach nie mają sensu przy sprężynach poniżej M120. i tu się mylisz ekspretę od blach :icon_razz: Edited May 7, 2013 by mike88 Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 i tu się mylisz ekspretę od blach :icon_razz: Zawsze na zimne możesz "dmuchać" ,ale Gb, który ma kompresje, jest dobrze złożony i nie jest chiński - wytrzyma dłuuugie lata, na takiej spręzynie. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 nie jest chiński - wytrzyma dłuuugie lata jest tu słowem kluczowym :) bo znakomita większość wzmacnia chińszczyznę, dobry GB nie potrzebuje wzmocnień Quote Link to post Share on other sites
Michael_Corleone Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 white_pl a zajmujesz się wyrobem i montowaniem wzmocnień? ja bym Ci wysłał szkielet i blachy dałbyś rade to zrobić? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 A ja bym przede wszystkim przed przyklejeniem blach przegwałcił obie powierzchnie papierem ściernym i miałbym w nosie jaki to klej. Od dobrze zmatowanej powierzchni nie odejdzie. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 dlatego stronę wcześniej napisałem, że " Dobre przygotowanie gb do montażu blach to połowa sukcesu" ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.