Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Patenty na pekniety gearbox


Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Piszecie tutaj o pękających przednich uszach body, nazwijmy to, wskutek używania Mblocka. Czy komuś to się rzeczywiście stało, czy to tylko bezmyślnie powtarzana plotka za kimś, kto napisał że jest to możliwe?

Link to post
Share on other sites

Dla White_pl. Szkielet z blachami pęka w taki sposób, jak pokazują to niebieskie linie na zdjęciu. Bez blach najczęściej pęka tak jak pokazują linie zielone.

 

DSC_0045.JPG

 

Mi pękł tak jak masz linie, tuż za gwintem górnej śruby :hahaha:

 

P1220227.JPG

 

Jak oderwało góre, to i poszedł dół, ale się trzymał do końca na blaszce :icon_wink:

 

P1220230.JPG

 

Do montażu utżyłem uszczelki firmy Soudal, trzyma elementy potraktowanej papierkiem ściernym bardzo mocno,

W innm szkielecie u kumpla użyłem czarny akwarystyczny, co dają do blach w/w od Revolution...(Również bardzo mocny)

Aktualnie w swoim użyłem dwuskładnikowego do metalu "Liquid steel" - jak zapewnił mnie Pan ze sklepu klej jest twary ale odporny na udar i "elastyczny" - niby ma się nie kruszyć jak niektóre kleje - ile w tym prawdy to się okaże... Rok już trzyma i oby dalej :icon_wink:.

 

Może się komuś przyda...

 

Pzdr.

Edited by bamper12
Link to post
Share on other sites

@ mike - to Ty pomyśl o co Johnemu chodziło...dobrze pisze. Ja również mam pozapierane GB twardymi gumami.

@ Azur - tak widziałem. nie całkowicie pęknięte, ale już krechy na body :/ Zobacz o co zapiera się Mblck - o dwa najsłabsze miejsca body- a to działa jak "Kulki Newtona" = przekazuje energie. Dlatego lepiej jest zapierać w 1 punkcie o upperreciver.

@ Michael_Corleone - Napisz do mnie. Nie będę tu reklamy robił. a do klejenia traktujemy papierem GRUBYM, cienkim to możesz polerować.

@ Poldecki - oczywiście, że trzeba powierzchnie zmatowić :) Ja już hurtowo robię to dremlem :P Jednak klej musi być elastiko - teraz będę testował do szyb samochodowy....

@ tred - jeszcze mało pękniętych GB w życiu widziałeś :) Gb pękają jak im się podoba. Czy są szyny czy nie. Nie mniej GB z założonymi szynami pękają kilka razy "wolniej" a po pęknięciu - szyny nadal trzymają wszystko.

@ bamper - ja wysyłałem Ci patent na to pęknięcie ? Bo już też wiem jak i z takim pęknięciem sobie poradzić :D

Link to post
Share on other sites

@white_pl - widzisz...a ja nie :P ...tym bardziej nie wiem gdzie miała by się znajdować sprężyna. Nie mam zamiaru nikogo nawracać ;). Każdy robi wg własnego uznania. Nie mam za to patentu na pęknięcie z góry tak jak Ty :)

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Właśnie zamówiłem zestaw kwasówek z allegro, na forum nie znalazłem aktualnej oferty. Mam zreanimować szkielet v2, bez zmian w środku. Pękł przy bu guardera i sp130, po ok 3 latach używania w tej konfiguracji, przy lipo i ciężkim palcu.

 

Panowie 2 uwagi:

 

1. Odnośnie blach - nie wpadł nikt na pomysł, żeby zamiast blachy prawej i lewej (w sensie z jednej i drugiej strony szkieletu), zrobić jedną, odpowiednio wygiętą blachę nakładaną od czoła gb? Zarówno górną jak i dolną blachę tak zrobić. Kwestia tylko gientarki. Komora hu dociska wokół dyszy, więc nie przeszkadzało by to. Odpadł by problem wywalenia samego czoła szkieletu, przed śrubami.

 

2. Niedawno trafiłem na coś takiego http://allegro.pl/jg...4079287060.html

Nie jest to klon kwa - różnica jest choćby w wielkości otworów na łożyska, czy ilości śrub w górnej części. Jest to co najwyżej "jak kwa", czyli coś zbliżonego co sugeruje sprzedawca, a chodzi o to pogrubienie w newralgicznym miejscu. Miał ktoś styczność z tym?

Link to post
Share on other sites

To nadal Znal Mendi. KWA miały inny stop, mocniejszy.

 

Co do tzn U na czoło GB to musisz to ładnie spasować żeby komora była osiowo. Miedzy komorą a górną listwa na śruby w GB nie ma za wiele miejsca.

Pomysł jednak dobry, myślę że to U można by przeciągnąć do ostatniej śruby górnej listwy.

Link to post
Share on other sites

Niedawno trafiłem na coś takiego http://allegro.pl/jg...4079287060.html

Nie jest to klon kwa - różnica jest choćby w wielkości otworów na łożyska, czy ilości śrub w górnej części. Jest to co najwyżej "jak kwa", czyli coś zbliżonego co sugeruje sprzedawca, a chodzi o to pogrubienie w newralgicznym miejscu. Miał ktoś styczność z tym?

miałem styczność, to jest GB JG gx2 - jg są mocne, a ten wyglądał pancernie jak kwa. Stop może być inny ale mimo wszystko za tą cenę warto. Swego czasu te GB były montowane w m16`stkach JG

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

To niestety nic nie da, bo dalej udeżenie następuje w czoło, a ono nie jest niczym podparte.

Blachy trzymają i zabezpieczają przed pęknięciami poprzecznymi ale w końcu i tak pęknie ci za śrubą.

Podparcie tego o szkielet niczego nie zmienia, gdyż dalej punktem podparcia szkieletu jest przednia śruba.

Zagięcie tego w kształt litery U lub nawet L jest dużo lepszym pomysłem.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wepnę swoje 3 grosze bo też mnie czeka rzeźbienie. Do pomiarów otworów blach przyda się suwmiarka. Blachy najlepiej na trasować , później punktakiem zrobić punkt pod wiercenie [im dokładniej tym wiertło mniej zejdzie] Przy wierceniu na początku zrobić ślad - ile to razy wiertło po punktowaniu odchodziło na lewo prawo , kto robił ten wie w czym temat. Kto ma czas może wiercić początkowo jak najmniejszym [ mniejsze- mniej zejdzie ]

 

Co do wierteł do stali wystarczą zwykłe , do nierdzewki/kwasówki ew żaroodpornej wiertła ze stali szybkotnącej [białe] w większości są specjalnie podostrzone pod nierdzewkę i taką blachę na małych obrotach wiercimy.

 

Pytanie czy ktoś takie blachy np. podcinał dremelem tarczą lub pilnikiem ogółem czym bądź od wewnętrznej strony. Pytam ponieważ tak blacha nie dolega całą powierznią a klej lepiej będzie trzymał [ kanały w blachach ] Żeby wam to zobrazować to tak jak odwrócić szynę ris i dokręcić do gb.

 

Co do przedłużenia blach kolega wyżej ma rację i takie coś więcej zaszkodzi niż pomoże.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Odkopuję i podzielę się swoimi doświadczeniami. Mianowicie

posiadam wzmocniony gb v2 od jg

sp130 guarder

bu nie znanej mi firmy ale chyba jg wyciszone głowice itp itd

tłok nawiercany

wszystko wypodkładkowane et cetera

+mblock

wszystko generuje 503 fps-y

i co a no po sezonie pojawiły się pęknięcia na przodzie od cylindra w stronę kostki stykowej malutkie ale sa tak więc m-block mało daje

dlatego i ja sie przymierzam do blaszek ale to nie wszystko chciałbym kupić jeszcze sorbo (i tu moje pytanko czy istnieją jakieś sorba do wyciszonych głowic) i dowiedzieć sie jak dokładnie zaprzeć gumami (i jakimi) aby to smigało

proszę o rady ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...