Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Jeżeli masz silnik high torque i rof 30 kulek na sekundę to warto mieć ten ab.Ale jeżeli latasz na stocku to nie warto.

Ogólnie nie jestem fanem mosfetów,i gdybym miał taką możliwość to bym bez niego latał,ale że styki do p90 są praktycznie niedostępne,to jestem zmuszony takowego używać.

 

Jeżeli już będziesz ładował mosfet to staraj się go nie dawać do front gripu,tylko np do kolby,albo bardzo mocno owiń taśmą izolacyjną.W moim przypadku dostała się do mosfetu kropelka rosy przy czołganiu,i strzelankę mogłem sobie z głowy wybić.Ogień oddawałem selektorem,a nie spustem.

Edited by nicknitro
Link to post
Share on other sites

Dwie sprawy:

1.Przepraszam za zły dział. To powinno być w "Ogólne techniczne" a nie tutaj. Źle nacisnąłem myszką, jakkolwiek głupio to nie brzmi. Przepraszam.

2. @nicknitro - czyli mówisz, że na stocku obejdzie się bez AB? Nie planuję jakiegoś tuningu, może ewentualnie jakieś M130. W każdym razie, jaki mosfet byś polecił? Z tego co słyszałem GATE to są takie, czasem dobrze zrobione, czasem beznadziejnie.

Link to post
Share on other sites

Ja ci polecę z całęgo serca mosfet od użytkownika kicpa.Te wszystkie gate sobie daruj.Przepłacasz tylko za nazwę.Ja kupiłem właśnie od kicpy.Bardzo dobrze wykonany,malutki,i z okablowaniem oraz przesyłką wyszedł mnie 45zł.Żeby nie było.Nie robię nikomu reklamy.Wyraziłem tylko swoją opinię na temat mosfetu,jaki posiadam.

 

Ja w swojej KWA nie miałem żadnego mosfetu.Miałem właśnie sp130 i lipol 7.4 2200mah,i wszystko pięknie śmigało.

Edited by nicknitro
Link to post
Share on other sites

Ogólnie MOSFET jest potrzebny głównie aby zapobiec wypaleniu styków, przez które przechodzą spore prądy. Zmniejszenie rezystancji styków (z mechanicznych na elektroniczne), czy szybkość reakcji spustu jest dużo mniej ważne - to są tylko miłe dodatki :icon_biggrin: Chciałbym szczególnie gorąco podyskutować z przeciwnikami mosfetów mających V2 - jednak wolałbym mosfeta, a do GB zaglądać w miarę przeglądów, a nie "pruć" całe bebechy w GB żeby oczyścić/wymienić styki.

 

Kwestia AB - przydatne w każdych warunkach - jak spojrzeć na schemat, widać wyraźnie że drugi mosfet ma za zadanie po puszczeniu spustu zewrzeć silnik aby go szybciej zatrzymać i tyle. Na pewno nie szkodzi, problem jest tylko w wielkości urządzenia 2 mosfety to praktycznie 2 razy większa płytka drukowana, a więc i wymiary.

 

Co do potyczki mosfety firmowe VS. homemade - jestem estetą i podoba mi się elegancie zagospodarowanie płytki GATE GDS-4005AB (tym bardziej że kupiłem go za 60 zł, a nie za 100 zł ta cena to jednak faktycznie przeginka), zamontowałem ją w swojej MP5 Cymy (CM.049j) w chwycie przednim, lutując kable wprost do płytki żeby ominąć kolejne styki i działa jak złoto, a przy tym wygląda to estetycznie i trwale.

 

Jenak żeby nie było daję szansę domowej produkcji, na dniach powinien pojawić się u mnie mosfet z AB produkcji TheAnt'a do zamontowania w G36 JG - porównam działanie i wygodę montażu.

 

A tak żeby sprawdzić działanie "gołego" mosfeta w MP5 Galaxy jak przyjdzie bateria, instaluje zwykłego mosfeta homemade :icon_biggrin:

 

Podsumowując: mosfet przydaje się zawsze, co do ceny - jak ktoś lubi bajery to niech płaci.

 

ps. I_isek - a jak myślisz, jakie prądy rozruchowe idą przez silnik w czasie startu? A później też niemałe, a po zwarciu mosfetem masz pik prądowy z wygenerowanej SEM w silniku trwający niecałą sekundę (no bo w jakim czasie silnik się zatrzymuje? Przy tak małej masie, bezwładność układu jest minimalna) - po prostu nie możliwe jest uszkodzenie silnika w ten sposób. Zresztą gdyby tak było słyszałbyś już o tym na forum.

 

Mosfet z AB jest BEZPIECZNY dla silnika - nie ma ryzyka spalenia go w ten sposób.

Edited by alex51
Link to post
Share on other sites

Chyba że trafi się taki silnik jak wadliwa seria Magnumów systemy gdzie uzwojenie z rotora potrafiło się "rozwinąć" ale to marginalne przypadki.

 

Nicknitro trzeba było brać z AB ;) Jemu woda i wilgoć nie straszna, no chyba że w solance byś się taplał ;)

 

Wymiary to kwestia względna, 37x12x9mm to raczej nie jest coś dużego ;)

Link to post
Share on other sites

Witam

Osobiście polecam MOSFET bez hamulca. Nie mam dużego doświadczenia w układach ASG ale hamowanie silnika poprzez odwrócenie polaryzacji napięcia lub zwarcie jego końcówek na pewno w niedługim czasie odbije się na silniku.

A w stocku to niby jak myślisz odbywa sie hamowanie silnika jak nie przez hamskie zwieranie jego końcówek?

Link to post
Share on other sites

Nicknitro, dlaczego piszesz, że wolałbyś biegać bez mosfeta?

 

Bo im mniej elektroniki w replice tym wg mnie lepiej.Nie muszę się bać,że mosfet wody dostanie,się spali itp.Kostka stykowa do v2,v3 dużo nie kosztuje,co innego np w mojej p90,do której kostki stykowej praktycznie dostać nie idzie.

Link to post
Share on other sites

Przyznam szczerze, że mój HK przeżył kilka kilkudniowych wypadów gdzie przez kilkadziesiąt godzin musiał sobie radzić z mniej lub bardziej rzęsistym deszczem i nie miałem żadnych problemów z mosfetem wklepanym doń przez Qbsona z BebeMaxu. Oczywiście nie wkładałem karabinka do wody więc nei wiem jak będzie to wyglądać w pełnym zanurzeniu...

Link to post
Share on other sites

Powiem tak - elektronika ta sama co w moich, tyle że płytka produkowana seryjnie. Poza tym Sharkq dostał schemat ode mnie :)

 

Wprowadzasz ludzi w błąd. Elektronika nie jest ta sama.

Każdy kto odrobinę orientuje się w temacie wie, że w "mosfetach" ważna jest staranność wykonania i odpowiednie zabezpieczenie układu.

Takich rozwiązań (schematów) w sieci jest mnóstwo. Domorosłych wykonawców jeszcze więcej.

 

KS.

Link to post
Share on other sites

Niech mi Theant będzie świadkiem że przepatrzyłem ostatnio hektary schematów mosfetów z AB w Internecie i są one bardzo podobne do siebie - bo muszą. W układzie jeden mosfet stanowi rodzaj elektronicznego przekaźnika załączającego prąd do silnika, zaś drugi używając ww. analogii po odcięciu zasilania zwiera wyjście silnika aby szybciej go zatrzymać. Właśnie przez to nie ma tu zbyt wiele możliwości do manewru: możesz dodać transile lub nie, ale reszta pozostaje bez zmian... Stąd większość rozwiązań jest podobna do siebie - różnią się ew. jakością wykonania: techniką trawienia płytki czy montażem (przewlekany czy hybrydowy SMD/przewlekany) i tyle.

Link to post
Share on other sites

Podobna nie znaczy taka sama;)

Właśnie te kilka drobnych szczegółów jak transile, sposób montowania, jakość laminatu i staranność połączeń, decyduje o trwałości układu.

Nie mówię już nawet o użytych mosfetach i jakości przewodów bo to podstawa.

 

Padło pytanie ...czy mosfet z AB do szturmówki?

AB nie jest czymś niezbędnym ale jest kilka mankamentów które naprawia. Przy mocnych silnikach i słabej sprężynie możemy mieć efekt kilku strzałów pomimo, że puściliśmy spust po pierwszej kulce.

Efekt znika po zastosowaniu mosfetu z AB. W stokowych replikach raczej ten efekt nie występuje, chyba że włożymy sporo słabszą sprężynę.

Pomimo tego, że w stoku silnik z rozpędu nie przekręci zębatek dwukrotnie i tak będziemy mieli efekt minimalnego naciągania sprężyny.

Mosfet z AB wyeliminuje ten efekt a sprężyna zawsze po strzale na singlu będzie rozprężona.

Niestety na auto tłok zatrzyma się w takim miejscu w jakim puścimy spust i tego AB nam nie załatwi.

 

KS.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...