recon01 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Czołem Zwiadowcy !!! Tylko dlatego, aby nikt nie zapomniał, a wszyscy pamiętali, że w tym roku odbędzie się trzecia edycja. Na razie info o terminie, a więc 31.08 - 02.09.2012 oraz tematyka "Rozpoznanie w działaniach nieregularnych". Więcej informacji zacznę umieszczać sukcesywnie od 20-go Maja. Bądźcie czujni! Recon Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 No w tym roku zrobimy wszystko żeby być ! : ) Link to post Share on other sites
Harry B Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Recon, czy ten gość z linka to Ty? http://www.17wbz.wp.mil.pl/pl/101.html Szacun. Super byłoby się przeszkolić z zawodowcami. Nie wiem czy dam rady być ale chciałbym. Goście cuda opowiadają o Twojej imprezie. Pozdoro Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 10, 2012 Author Report Share Posted May 10, 2012 Tak ten gość z linka to ja :) Miło słyszeć słowa uznania i wiedzieć, że impreza rozpoznawana jest tak daleko. Pozdrawiam i zachęcam do śledzenia informacji których zacznie przybywać. Recon Link to post Share on other sites
Azur Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Recon, nawet nie wiesz, jaką mi przyjemność sprawiłeś na początek dzisiejszego dnia. Nie mogłem się już doczekać informacji o kontynuacji Weekendu Zwiadowców. Tak jak rok temu, 13.KRS z Łodzi wystawi kilka osób do udziału w tej zacnej imprezie. Miejmy nadzieję, że we wrześniu nie będę miał (nie)przyjemności uczestniczyć w kampanii wrześniowej (czyt. sesji poprawkowej) i będę mógł się stawić na szkoleniu. Czekam na więcej szczegółów. Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 10, 2012 Author Report Share Posted May 10, 2012 (edited) Informacje będą się ukazywały również w tym miejscu http://www.facebook.com/pages/Weekend-Zwiadowc%C3%B3w-III-3108-02092012/288288261260429 Recon Ps. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do "lajkowania". http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288344334588155&set=a.288344324588156.65103.288288261260429&type=3&theater Edited May 10, 2012 by recon01 Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 13, 2012 Author Report Share Posted May 13, 2012 Cześć, czołem. Trzecia edycja Weekendu Zwiadowców tak samo jak dwie poprzednie utrzymana będzie w konwencji szkolenia podstawowego dla osób zgłębiających taktykę wojsk rozpoznawczych. Tym razem skupimy się na zdobywaniu informacji na terenach zajętych przez przeciwnika oraz działaniu w sposób niekonwencjonalny w środowisku cywilnym. W trakcie działań wojennych istotnym elementem zbierania informacji jest właściwe współdziałanie społeczeństwa i ruchu oporu na korzyść sił własnych znajdujących się czasem bardzo daleko od rejonu prowadzenia działań nieregularnych, informacje pozyskiwane z różnych źródeł przyczyniają się zarówno do wsparcia w planowaniu przyszłych operacji wojskowych oraz do wywierania wpływu na oddziały przeciwnika będące w zasięgu działania sił nieregularnych. Oczywiście w trakcie trzech dni szkolenia nie można zgłębić większości elementów takich działań, ale jak zawsze sięgniemy po podstawy natomiast w trakcie seminarium podyskutujemy nad zasadnością prowadzenia tego typu działań, ich efektywnością oraz siłami przewidzianymi i szkolonymi do ich prowadzenia. Aby osiągnąć minimum wiedzy teoretycznej i już na starcie wyrównać poziom wszystkich uczestników od czerwca na zewnętrznym serwerze umieszczane będą pliki traktujące o interesującej nas tematyce, można będzie je pobrać i przeanalizować, a zawarte w nich informacje zapewne przydadzą się w trakcie szkolenia. Tego roku bardzo prawdopodobnym, choć jeszcze nadal niepotwierdzonym elementem będzie wsparcie naszego szkolenia przez żołnierzy i sprzęt jednej z brygad zmechanizowanych. Z jednej strony chcę osiągnąć w ten sposób efekt wsparcia wojska dla działań pro obronnych prowadzonych w środowiskach cywilnych, co wiąże się również z możliwością poznawania nowoczesnego sprzętu i wyposażenia przez osoby, na co dzień z wojskiem niezwiązane, z drugiej strony, jako były żołnierz, a przy tym osoba, której leży na sercu profesjonalna armia z przyjemnością podejmę się działania na rzecz promocji wojska i służby wojskowej. Recon Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 16, 2012 Author Report Share Posted May 16, 2012 Cześć, czołem. Planując WZ III oprócz tematyki najważniejszym bodaj tematem dla mnie jest zgromadzenie sił i środków oraz zaplanowanie jak najefektywniejszego szkolenia przy ograniczonym budżecie który przede wszystkim nie zniechęci uczestników, ale też pozwoli na w miarę swobodne zaplanowanie imprezy. W tym roku mieć jasność już na starcie postanowiłem, że w pewnych kwestiach zapytam Was o zdanie i dopiero po zebraniu informacji podejmę decyzję ustalającą wielkość dobrowolnej składki na organizację. Pisałem już wcześniej, że moim celem jest taka organizacja, aby z czasem dojść do tego, że szkolenie będzie darmowe, niestety trudne czasy weryfikują plany, ale nie mam zamiaru się poddawać. Prawdopodobnie w przyszłym roku lub jeszcze pod koniec obecnego ruszę z projektem którego prowadzenie pozwoli na pokrycie pewnej części potrzeb WZ, staram się też zainteresować imprezą różne podmioty mogące pomóc w jej organizacji lub wesprzeć ją finansowo. Wszystko po to, aby kiedyś można było powiedzieć "jadę na WZ, ale kasę zabieram tylko na bilet lub paliwo". Zatem drodzy koledzy i potencjalni uczestnicy wypowiedzcie się w następujących kwestiach: 1. Wyżywienie. Dotychczas organizowane było w oparciu o zewnętrzne zamówienie lub przygotowanie na miejscu imprezy w kuchni polowej. Proponuję rezygnację z tej formy i przejście na wojskowe racje żywnościowe. Mam możliwość nabywania w ilościach hurtowych dobowych racji Francuskich zawierających dwa wysokokaloryczne posiłki podgrzewane oraz dwa posiłki suche i deser, a także niezbędne akcesoria i napoje. Od półtora roku korzystam z tych racji i szczerze mówiąc nie mam zamiaru wracać do typowych amerykańskich MRE choćby dlatego, że wartość energetyczna i smakowa oraz różnorodność dań biją je na głowę. Oczywiście w grę wchodzi również koszt wyżywienia który w przypadku WZ wygląda następująco: korzystając z posiłków na kuchni koszt każdego uczestnika wynosi mniej więcej 35zł/2 doby (dwa posiłki gorące i pieczywo, kawa i herbata bez limitów, 3 litry wody mineralnej) w kosztach jest również opłacenie osoby przygotowującej posiłki oraz zużytej energii lub materiału opałowego. Oprócz tego w związku z tym, że jest to tylko posiłek zasadniczy wszelkie inne (śniadanie, kolacja)uczestnik zabezpiecza sobie sam, co po zsumowaniu wyniesie ok. 60zł (35 zapłacił w składce i 25 dołożył). Decydując się na racje koszt wyniesie ok. 25zł/szt. co przy zapotrzebowaniu dwóch racji na cały tok szkolenia daje 50zł i pozwala bez problemu zabezpieczyć również ciepłe i zimne napoje. 2. Zakwaterowanie. W ubiegłym roku stawka wynosiła 20zł za "salę żołnierską" i gratis za namiot, w tym roku rezygnuję z sali, na korzyść namiotów. Z 80% prawdopodobieństwem będą namioty typu NS64 (10-12 osób) więc nie będzie potrzeby wozić własnych. 3. Środki pirotechniczne. Planuję zwiększone wykorzystanie pozoracji pola walki w formie dymu, huku i błysku, co mam nadzieję podniesie atrakcyjność szkolenia. 4. Środki transportowe. Realizując zarówno szkolenie jak też ćwiczenie terenowe do wykorzystania będę miał co najmniej dwa pojazdy terenowe, jeden terenowo-transportowy, jedno buggy i jednego quada. Pojazdy będą wykorzystywane zarówno do zabezpieczenia szkolenia jeszcze przed jego rozpoczęciem jak też w jego trakcie. Powyżej umieściłem wszystkie zasadnicze elementy wpływające na koszt imprezy, poniżej to, co jest wkładem nie mającym wpływu na jej koszt, ale zdecydowanie przeliczalnym świadczącym o zaangażowaniu innych podmiotów i osób. 1. Rejon szkolenia (zasadniczy ok. 20ha i rozszerzony ok. 200ha) i przygotowanie terenu pod obozowisko. 2. Namioty. 3. Siatki maskujące. 4. Termosy. 5. Pola tarczowe, tarcze, imitacje celów. 6. Sprzęt przeprawowy. 7. Drobne wyposażenie zabezpieczające szkolenie na punktach. 8. Zabezpieczenie medyczne w postaci zespołu ratowniczego pozostawionego w gotowości do udzielenia pomocy uczestnikom szkolenia. 9. Zaangażowanie i czas osób biorących udział w przygotowaniu - dla mnie wartość niewymierna, bo nawet trudno, to przeliczyć na roboczogodziny :) Drodzy koledzy powyższy tekst i zestawienie nie jest formą pokazania jak bardzo przygotowanie takiej imprezy jest czasochłonne i ile tak naprawdę wszystko kosztuje. Jest próbą skłonienia Was do wspólnego wypracowania decyzji i podjęcia głosu w dyskusji. Weekend Zwiadowców odbędzie się na pewno, ale żebyśmy wszyscy dobrze się czuli we własnym towarzystwie stawiam Wam pytanie. Jaka ma być wysokość składki dla uczestnika tegorocznej edycji? Czekam na Wasze wypowiedzi do dnia 15.06.2012 i daję słowo wziąć je pod uwagę w ostatecznej decyzji. Pozdrawiam. Recon Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 (edited) Jeśli chodzi o żarcie- moim zdaniem, lepiej było by, gdyby każdy sobie zapewnił to sam. Małe dzieci nie przyjadą, dwóch lewych rąk też nie mają- poradzą sobie, a jak nie- będą chodzić głodni. Trudno. Co do środków transportowych- tak jak wspominałem, możesz liczyć na naszą pomoc, postaramy się o jakieś L 200 lub inne terenówki. Co do ceny- jeśli żarcie na własną rękę, zakwaterowanie z tego co zrozumiałem free, no to pozostanie koszt pirotechniki, tarcz, benzyny do pojazdów, zabezpieczenia medycznego etc. Zależy ilu było by uczestników, ale gdyby cena była w granicach 30-50zł, rzekł bym że jest bardzo atrakcyjna. Nie wiem jak inni na mój pomysł z wyżywieniem... Zresztą, jutro o tym pogadamy na spokojnie, mam nadzieję przy piwku : ) Do zobaczenia ! Edited May 16, 2012 by Jacek GROT Link to post Share on other sites
Moses Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Już zacieram rączki, termin rezerwuję, sprzęt czyszczę. Na pewno się pojawię, zapowiada się niezły fun. Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 17, 2012 Author Report Share Posted May 17, 2012 Jeśli chodzi o żarcie- moim zdaniem, lepiej było by, gdyby każdy sobie zapewnił to sam. Małe dzieci nie przyjadą, dwóch lewych rąk też nie mają- poradzą sobie, a jak nie- będą chodzić głodni. Trudno. Co do środków transportowych- tak jak wspominałem, możesz liczyć na naszą pomoc, postaramy się o jakieś L 200 lub inne terenówki. Co do ceny- jeśli żarcie na własną rękę, zakwaterowanie z tego co zrozumiałem free, no to pozostanie koszt pirotechniki, tarcz, benzyny do pojazdów, zabezpieczenia medycznego etc. Zależy ilu było by uczestników, ale gdyby cena była w granicach 30-50zł, rzekł bym że jest bardzo atrakcyjna. Nie wiem jak inni na mój pomysł z wyżywieniem... Zresztą, jutro o tym pogadamy na spokojnie, mam nadzieję przy piwku : ) Do zobaczenia ! Oczywiście jeżeli będzie wola większości, to można z michy zrezygnować nie mniej jednak jestem wyznawcą zasady, że organizując kilkudniową imprezę wyrazem dbałości i szacunku dla uczestników przez orga jest również zapewnienie im przynajmniej częściowego wyżywienia, bo zmęczenie i tak dostaną :) Przysłowiowa micha jest po części elementem samej imprezy, a poza tym staram się przygotować wszystko tak, aby odbywało się na podwyższonych obrotach więc z czasem na "stacjonarne" papu może być krucho stąd też pomysł przejścia na racje. Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 18, 2012 Author Report Share Posted May 18, 2012 Dzisiejszy poranek był naprawdę pracowity, a czas spędzony nad mapami nie poszedł na marne. Opracowane zostało założenie oraz zadania dla poszczególnych grup które wezmą udział w kilkunastogodzinnym ćwiczeniu taktycznym podsumowującym tegoroczny Weekend Zwiadowców. Uchylając rąbka tajemnicy powiem, że czekają Was zasadzki, rozpoznanie obiektów, działanie agenturalne, niszczenie linii komunikacyjnych i kilka innych nie mniej ważnych elementów :) Pozdrawiam. Recon Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 20, 2012 Author Report Share Posted May 20, 2012 Cześć. 26-go w godzinach popołudniowych zamieszczę wykaz firm i instytucji które wesprą organizacyjnie i rzeczowo tegoroczną edycję WZ III, lista będzie otwarta, bo prowadzone są dalsze rozmowy. Recon Link to post Share on other sites
Didi Posted May 20, 2012 Report Share Posted May 20, 2012 Czy w tym roku także będzie taktyka niebieska i taplanie repliki w wodzie? Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 21, 2012 Author Report Share Posted May 21, 2012 Nie będzie niebieskiej jako osobnego tematu, ale pojawi się podobne zagadnienie dla jednej z grup szkoleniowych w trakcie wykonywania ćwiczenia taktycznego. Recon Link to post Share on other sites
Azur Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 Mam nadzieję być w tej grupie :wub: . Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 26, 2012 Author Report Share Posted May 26, 2012 (edited) Cześć, czołem. Wspomniałem niedawno, że 26-go zamieszczę informację o wsparciu, jakie mam nadzieję uzyskać dla organizacji Weekendu Zwiadowców, zatem oto i ona. Prowadząc już od jakiegoś czasu działania mające na celu z jednej strony popularyzację inicjatyw pro obronnych, a z drugiej wsparcie dla WZ do dnia dzisiejszego zdołałem przekonać następujące osoby oraz podmioty do podjęcia działania na rzecz naszej imprezy: • „Folwark Helena” i p. Marcin Cisło - Udostępnienie terenu dla potrzeb szkolenia, - Udostępnienie parku maszynowego, - Udostępnienie sprzętu przeprawowego, - Organizacja zaplecza technicznego, - Zgoda na wprowadzenie nazwy „Green Forest”, jako równoległej dla aktualnej (Folwark Helena) i używanej przy okazjach imprez i szkoleń paramilitarnych, • 17 Wielkopolska Brygada Zmechanizowana - Promocja imprezy na własnej stronie internetowej, - Pomoc materiałowa oraz organizacyjna w zabezpieczeniu logistycznym, - Wsparcie instruktorskie z zakresu łączności, technik linowych i rozpoznania, - Wsparcie w promocji działań pro obronnych realizowanych w środowisku cywilnym, • Zarząd Powiatowy Ligii Obrony Kraju w Międzyrzeczu - Wsparcie w zakresie doradztwa prawnego, - Ubezpieczenie szkolenia, - Możliwość wykorzystania sportowych karabinków pneumatycznych oraz innego wyposażenia strzeleckiego, • Sołectwo Kalsko i gmina Międzyrzecz - Udostępnienie terenu, - Udostępnienie wyposażenia ASG, - Udostępnienie wyposażenia logistycznego, • Stowarzyszenie „Kalsko XXI” - Promocja na własnej stronie internetowej, • Special-Ops - Wsparcie w promocji poprzez własny portal internetowy, • JS 4046 (G.R.O.T 12 rec. Survival Klub) - Wsparcie instruktorskie i merytoryczne, • WARBOOK i p. Sławek Brudny(patronat) - Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników, - Promocja • Capri ASG - Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników, • ORKAN - krawiectwo taktyczne - Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników, • AZYMUT.pl - Wsparcie w zakresie nagród dla uczestników, Zaznaczam, że na dzień dzisiejszy informacje, jakie otrzymałem odnośnie spodziewanego wsparcia mają charakter wstępnych ustaleń w związku, z czym jego kształt może ulec zmianie. Jednocześnie informuję, że lista jest otwarta i każdy, kto jest gotów przyczynić się do rozwoju imprezy, a jego działanie zawiera się w formie „non profit” jest mile widzianym partnerem do rozmowy. Pozdrawiam. Recon Edited May 26, 2012 by recon01 Link to post Share on other sites
scott12rec Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 hah i ja też będę :)............. Link to post Share on other sites
Radzio Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 No to myślę, że będę i ja ;) Link to post Share on other sites
Sab93 Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Noooo super :biggrin: W końcu będę mógł się pojawić na WZ. Kilka osób ode mnie też pewnie wpadnie. Od dwóch edycji na to czekałem, bo w poprzednich latach niestety nie mogłem. :tongue: Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Kasiora odłożona, czekam na taktyczne wyzwania :D Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted May 30, 2012 Report Share Posted May 30, 2012 Robot- jako że chciałbym wystawić pełną drużynę z GGRS- 10osób, ale nie ma pewności że tyle osób będzie, to jeśli Nas było by 6-ciu, a od Ciebie np 4, mogli byśmy połączyć siły i wystąpić drużyną jako formacja... Co Ty na taką ewentualność ? Link to post Share on other sites
Sab93 Posted May 30, 2012 Report Share Posted May 30, 2012 Jacek - Przewiduje, że od nas będzie maksymalnie 5 osób. Więc jak nie zbierzesz 10, to bardzo chętnie się przyłączymy. :wink: Ale termin jeszcze odległy, więc wszystko dopiero się okaże. Link to post Share on other sites
scott12rec Posted May 30, 2012 Report Share Posted May 30, 2012 spokojnie z takimi ustaleniami panowie wszak instruktorzy i org ustala składy Teamów :biggrin: Link to post Share on other sites
recon01 Posted May 31, 2012 Author Report Share Posted May 31, 2012 Niedługo ukaże się regulamin i zasady uczestnictwa w których wszystko zostanie wyjaśnione. Wielkość zespołów szkoleniowych uzależniona będzie od ogólnej liczby uczestników, maksymalna przewidziana liczba osób w zespole to 10. Na razie tyle musi wystarczyć. Recon Link to post Share on other sites
Recommended Posts