Yautja Posted August 14, 2008 Report Share Posted August 14, 2008 Hey! Czy opłaca się kupić taki oto zestaw do tuningu p90? http://asgshop.pl/produkt.php?id=1922 Wtedy zamiast sprężyny m120s wziałbym zwykłe m120, żeby mieć koło 400fps a nie musieć zmieniać zębatek. Co o tym myślicie ? Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted August 14, 2008 Report Share Posted August 14, 2008 Wypowiedź Szalonego Jacka Pirata: Na tej sprężynie P90 z lufą 247mm, bez BU ma 407fps na o.20.... Ok. 380 na 0.25 Chodzi o sprężynę m110. Pozdrawiam;) Quote Link to post Share on other sites
polskipolakpl Posted September 12, 2008 Report Share Posted September 12, 2008 Czy próbował ktoś napędzenie P90-tki baterią Li-Poly? Czy jest taka opcja żeby wpakować w to maleństwo pakiet 11,1V? Quote Link to post Share on other sites
Yautja Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 Jest taka możliwość tylko musisz poszukac baterii o odpowiednich wymiarach. Quote Link to post Share on other sites
Wolo_ Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Czy próbował ktoś napędzenie P90-tki baterią Li-Poly? Czy jest taka opcja żeby wpakować w to maleństwo pakiet 11,1V? http://cgi.ebay.com/2-X-Mystery-RC-2200mah...p3286.m63.l1177 Wchodzą ciasno, ale po obraniu z folii daje radę. Kilka P90 w Poznaniu na tym śmiga i to śmiga pięknie. Aha- na stokowej sprężynie może zeżreć tłok z powodu zbyt wysokiego ROFu. Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Hej, zaopatrzył się może ktoś w taką przedłużoną stopkę kolby: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1598 ? Mieści się wtedy jakaś duża fajna bateria? Quote Link to post Share on other sites
Hawk14 Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Widziałem coś takiego na żywo i nigdy bym nie dał 7 dych za kawał gumy. Wgląda to bee- równie dobrze możesz kpić kalosz i nałożyć go na tył gnata. Według mnie jedynym dobrym pomysłem poza przeróbką plastików wewnątrz jest ładownica na kolbę... Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Dzięki za opinię! Właśnie zastanawiałem się nad tymi dwoma opcjami: kolbą i ładownicą, a chciałem poznać zdanie kogoś, to widział tą "gumę" na żywo :) Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted September 15, 2008 Report Share Posted September 15, 2008 Dzięki za opinię! Właśnie zastanawiałem się nad tymi dwoma opcjami: kolbą i ładownicą, a chciałem poznać zdanie kogoś, to widział tą "gumę" na żywo :) Dobry, Ja widziałem, guma jak guma, użytkownik P90 z tą przedłużką wrzucał sobie ze spokojem v-shapy. Ale o batce na largach można pomarzyć.. Lepsza jest przeróbka kolby względnie zainwestowanie w lipole. Pozdrawiam Antol Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Tylko Lipo. Nie ma sensu się szarpać i ubrzydzać sobie giwerki. Wchodzi 11.1V 1800 25C. No to jest masakra przecież. To ciągnie moją snajpę z SP150 tak samo jak Sanyo 12V 2400RC. Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 No właśnie to jest problem, że w "normalnych" woltażach nap 9,6v (do sprężyny m120) Lipoli chyba nie ma. A 11.1v rozwaliłoby chyba wnętrzności zbyt dużym ROFem. Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Jest chyba lipol 7,4V, które daje jest czymś pośrednim między zwykłą 8,4, a 9,6. Quote Link to post Share on other sites
Wolo_ Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 (edited) Czytasz, co piszemy? używamy lipoli 11,1 na sprężynach 100- 120 i nic się na razie nie rozwaliło. Jeśli się boisz o flaki, weź 7,4v z dużą wydajnością prądową. EDIT: literówka Edited September 19, 2008 by Wolo_ Quote Link to post Share on other sites
Ivo_Meleskevic Posted October 1, 2008 Report Share Posted October 1, 2008 E tam od razu rozwaliło :) Ze swym Lipolkiem chyba z 6 miechów biegałem na stokowych bebechach i nie rozwaliło :) Ale moze jakbym pobiegał jeszcze z miesiąc moze by rozwaliło :) Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Kolejne testy P90 w 3 różnych konfiguracjach: ROF mierzony na baterii 12V (Ni-mh) Każda konfiguracja była mierzona na Lufie precyzyjnej 6.04mm o długości 247mm Systema oraz gumce HU Systemy. :arrow: Konfiguracja 1: -Stockowe łożyska -Stockowe zębatki+antireversal -Stockowy tłok -Stockowa Głowica cylindra -Stockowy Cylinder -Stockowy popychacz -Łożyskowana prowadnica sprężyny Huricane -Głowica tłoka Prometheus M100 Systemy= 313,6 FPS ROF: 27 k/s SP100 Guarder= 332 FPS ROF: 26 k/s ------------------------------- :arrow: Konfiguracja 2: -Metalowe łożyska ślizgowe Huricane -Zestaw wzmocnionych zębatek Torque Up Systema -Stockowy tłok -Stockowa Głowica cylindra -Stockowy Cylinder -Stockowy popychacz -Łożyskowana prowadnica sprężyny Huricane -Głowica tłoka Prometheus M100 Systemy= 313,2 FPS ROF: 29 k/s SP100 Guarder= 330 FPS ROF: 27 k/s M120S Huricane= 386 FPS ROF: 24 k/s ------------------------------- :arrow: Konfiguracja 3: -Metalowe łożyska ślizgowe Huricane -Łożyskowana prowadnica sprężyny Huricane -Łożyskowana głowica tłoka Huricane -Stockowy cylinder -Wzmocniony tłok - Nowa wersja Classic Army -Mosiężna głowica cylindra Huricane -Uszczelniona dysza Huricane -Stockowy popychacz -Zestaw wzmocnionych zębatek Torque Up Systema M100 Systemy= 330,8 FPS ROF: 28 k/s SP100 Guarder= 348 FPS ROF: 26 k/s M120S Huricane= 402 FPS ROF: 24 k/s Od Siebie tylko dodam różnica między konfiguracją 1 i 2 jest nieznaczna w prędkości wylotowej kulki (po prostu na serię 10 strzałów wyszła inna średnia) Natomiast dzięki zmianie zębatek i łożysk można zaobserwować wzrost ROF'u. W konfiguracji nr1. Nie montowałem M120S Huricane z uwagi że bałem się jednak o stockowe zębatki. Bardzo ładnymi wynikami natomiast można się pochwalić w konfiguracji nr3. W której widać duży ROF oraz ilość FPS co ciekawe dla sprężyny M120S Huricane w Konfiguracji nr. 2 i 3 nie zaobserwowałem zmiany w szybkostrzelności. Do końca tygodnia przedstawię jeszcze dodatkowe 2 testy poszerzona o sprężyne SP110 Guardera. Pozdrawiam Antol Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Ja ze swojej strony dodam, że wraz z Piratem sprawdzaliśmy zasięg jego P90 (preclufa + 365 fps/0.2g). Używając kulek 0.25 G&G zasięg skuteczny to 60 metrów (trafienie stojącego człowieka). Pytanie czy warto tuningować mocniej? Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted October 7, 2008 Report Share Posted October 7, 2008 Ja ze swojej strony dodam, że wraz z Piratem sprawdzaliśmy zasięg jego P90 (preclufa + 365 fps/0.2g). Używając kulek 0.25 G&G zasięg skuteczny to 60 metrów (trafienie stojącego człowieka). Pytanie czy warto tuningować mocniej? Moim zdaniem odpowiedź jest uwarunkowana terenem na jakim się prowadzi rozgrywki. Ja na razie po prostu mam czas i wolę, to zrobię jeszcze dwa testy na dwóch różnych konfiguracjach ze springiem SP110 Guardera. Tak z własnej chęci poszerzenia wiedzy sobie i innym :) Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted October 8, 2008 Report Share Posted October 8, 2008 Hmm, ja bym chciał osiągnąć około 320-340 fps'ów i jak najmocniej wyciszyć replikę, zachowując w miarę przyzwoity ROF. W jaki sposób to osiągnąć? Z jaką baterią? Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted October 8, 2008 Report Share Posted October 8, 2008 Hmm, ja bym chciał osiągnąć około 320-340 fps'ów i jak najmocniej wyciszyć replikę, zachowując w miarę przyzwoity ROF. W jaki sposób to osiągnąć? Z jaką baterią? 12V lub Lipol. Teraz troszkę trudniejsza sprawa. Możesz wymienić springa na SP100 Guardera, tylko że istnieje ryzyko że nie uda Ci się zdjąć głowicy tłoka bez go uszkodzenia. W takim wypadku lepiej z góry zaopatrzyć się w http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2236 I to wszystko, uzyskasz ROF w wysokości min 26 k/s oraz około 330 FPS. Oraz oczywiście precka. Generalnie przeczytaj post numer 115 konfiguracja nr.1 =================================== A teraz pora na kolejne dwie konfigurację: Bateria 12v, precka oraz gumka HU,Wszystkie testy zawsze prowadzę na stockowym silniku. :arrow: Konfiguracja 1: -Stockowe łożyska -Stockowe zębatki+antireversal -Stockowy popychacz -Łożyskowana głowica tłoka Huricane -Stockowy cylinder -Wzmocniony tłok - Nowa wersja Classic Army -Mosiężna głowica cylindra Huricane -Uszczelniona dysza Huricane -Wzmocniona prowadnica sprężyny z łożyskowaniem V.6 - Prometheus SP110 Guarder= 378 FPS ROF: 26 k/s ------------------------------- :arrow: Konfiguracja 2: -Metalowe łożyska ślizgowe Huricane -Zestaw wzmocnionych zębatek Torque Up +antireversal Systema -Głowica tłoka POM Prometheus -Wzmocniona prowadnica sprężyny z łożyskowaniem V.6 – Prometheus -Dysza uszczelniona P90 Prometheus -Wzmocniona głowica cylindra V.6 [AERO] Prometheus -Stalowy cylinder Typu E Prometheus -Systema - Wzmocniony Tłok Poliwęglanowy - V. 6 -Wzmocniony popychacz do gearboxa V.6 / P90 King Arms M100 Systemy= 343,2 FPS ROF: 30 k/s SP100 Guarder= 368,6 FPS ROF: 27 k/s SP110 Guarder =386,4 FPS ROF: 26 k/s M120S Huricane= 408,2 FPS ROF: 24 k/s O ile w konfiguracji 1 można to uznać za bardzo łądny wynik natomiast w konfiguracji 2 byłem troszkę ze smucony gdyż to jest moja konfiguracja w głównej P90. Jak widać przy takim wyborze części idealnie on sprawdza się do słabszych sprężyn, generalnie byłem w szoku podczas pierwszego złożenia na tych częściach po otrzymaniu wyników na 100, z wrodzonej chęci przetestowania na mocniejszych sprężynach liczyłem na o wiele większą ilość FPS, czyli dla S110 ponad 400 FPS a w przypadku 120 około 420-430 fps. Wniosek jest bardzo prosty, przy tych częściach najlepszym rozwiązaniem jest sprężyna SP100 Guardera na której można uzyskać taki magiczny wynik, co skutkuje również tym że zarówno silnik jak i wszystkie części są mniej obciążone niż jak na sprężynach SP110 i wyżej. A różnica między 20 fps to w boju praktycznie żadna różnica w odległości. No może 0,5m. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted October 8, 2008 Report Share Posted October 8, 2008 Dodam, że trafienie pierwszą serią i to taką 5-8 kulkową. Po wzięciu poprawki na ew. wiatr nie ma problemu ze zdjęciem klęczącego przeciwnika. Zdjęcie leżącego wymaga raczej większych umiejętności, a nie lepszej giwery. Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted October 8, 2008 Report Share Posted October 8, 2008 A co do wyciszenia to po prostu kupić tłumik oraz upchąć matę wyciszającą czy inwestować w jakieś śmiszne wyciszone głowice tłoka itp? Nie wiem czy cena zestawu wyciszającego jest proporcjonalna do efektu... Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted October 9, 2008 Report Share Posted October 9, 2008 Tłumik i jak już koniecznie chcesz zmienić to upchaj gąbkę akustyczną niż matę. Co do drugiej nie wiadomej to odpowiedz brzmi Nie. Quote Link to post Share on other sites
Wiewioor Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 (edited) Witam, chciałbym się dowiedzieć, jakie zębatki pasują do P90. V.2, V.3 czy jakieś specjalne do P90 - takich nigdzie nie widziałem. Mile widziane linki. Co sądzicie o Tune Up-Kit M120 do P90? Do tego jakieś wzmocnione zębatki (jakie?), preclufa (już mam). Bateria oczywiście 9,6V. Co sądzicie o powyższym zestawieniu tyle że z M100 Guarder'a? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tuning, więc proszę o łagodny wyrok :-F . Z poważaniem Wiewioor P.S.: Czy takie zębatki będą pasować? http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=413 Czy wytrzymają TUK M120? Edited October 19, 2008 by Wiewioor Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Yyyy... TU by wystarczyły, po co od razu STU. A najlepiej to Helikalne wziąść :) Quote Link to post Share on other sites
Wiewioor Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Yyyy... TU by wystarczyły, po co od razu STU. A najlepiej to Helikalne wziąść :) Torque Up i Super Torque Up mają identyczną cenę. W sumie nad helikalnymi można pomyśleć, bo niewiele droższe... Duża jest różnica między STU a helikalnymi? Chodzi mi o >te STU< i >te helikalne<. Hmmm... czegoś nie rozumiem... Helikalne [CA] kosztują 180zł, a helikalne Super Torque Up [CA] - 170zł. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.