HeeL Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Witam, z braku zajęć i z powodu innych czynników zabrałem się za rozbiórkę mojej m4. No i wszystko rozłożone, decyzja o częściach do wymiany podjęta, a skoro muszę czekać do przyszłego tygodnia wybiegłem myślą w przód czyli do złożenia GB. I tu moje pytania: Zdecydowałem się wymienić kable, i zastanawiam się czy te konektory będą pasować na wsuwki na silniku? http://allegro.pl/ko...2486203032.html No i smarowanie... Sporo się dzisiaj naczyłem i wyczytałem, że polecanym smarem był 1S (piszę z pamięci, możliwe, że przekręciłem nazwę. Przewijał się też ŁT.) ale ten smar nie jest już produkowany. Znalazłem więc coś takiego (wyczytałem, że jest to zamiennik w/w. smaru). http://allegro.pl/sm...2550985727.html No i zastanawiam się czy będzie dobry. Czy można nim posmarować wszystko (tj. zębatki, tłok, popychacz i cylinder razem z głowicą tłoka?) czy do cylindra potrzeba czegoś innego? (wazelina techniczna?). Ogółem bardzo proszę o skrócony poradnik, co i jak smarować oraz czym. Proszę o nie odsyłanie do filmików, ponieważ z racji słabego neta (ach... ten radiowy net...) niestety nie jestem specjalnie w stanie obejrzeć jakiś filmik na YT. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Konektory z linka są za duże. Szukaj 3mm. Co do smaru, to osobiście używam ŁT-43 (zdaje się, że jest dosyć podobny do ŁT-4S2). Do cylindra jest całkiem OK, pod warunkiem, że dasz go NAPRAWDĘ MAŁO i rozsmarujesz po obwodzie. Większa ilość zapcha Ci dziurki w głowicy tłoka. Quote Link to post Share on other sites
HeeL Posted August 10, 2012 Author Report Share Posted August 10, 2012 (edited) http://allegro.pl/sm...2508933962.html To jest ten ŁT-43? Okej, "materiałowo" już ogarniam. Teraz sam proces smarowania. W zasadzie raczej dam sobie rady z ruchomymi częściami więc zapytam tylko o zespól cylindra. Biorę to ustrojstwo na palec i smaruję cały środek (bardzo delikatnie :icon_wink: ). A głowicę tłoka czymś posmarować? Czy w kontakcie z posmarowanym cylindrem sam się wystarczająco nasmaruje? Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia. Czy można użyć jakichś uszczelniaczy do głowicy cylindra? Coś pokroju silikonu, z tym, że bez właściwości klejących? EDIT Konektor musi mieć bezwględnie 3mm? Bo z tego co widzę to na allegro są tylko 2,8mm. Edited August 10, 2012 by HeeL Quote Link to post Share on other sites
Aimar12 Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Bo nie ma konektorków o szer. 3mm tylko 2,8mm :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
maciu Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Ja przylutowuje kable do silnika. Quote Link to post Share on other sites
Kuba Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Czy można użyć jakichś uszczelniaczy do głowicy cylindra? Coś pokroju silikonu, z tym, że bez właściwości klejących? Można przed zamontowaniem w cylindrze owinąć głowicę teflonem. Ale normalnie to nie powinno być konieczne. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Jak masz dobry/nowy dobrze dobrany oring to smaru dajesz tylko na "zwilżenie" oringa i nie ma potrzeby niczego doszczelniać. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Ja używam tego smaru Orlen i daje radę. Kable bym przylutował na stałe bo zawsze zmniejszy się trochę opór, no chyba, że zamierzasz często grzebać w GB, wtedy lepiej sprawdzą się konektorki ze względu na wygodę. Quote Link to post Share on other sites
HeeL Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Z mojej strony temat do zamknięcia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.