panzerfaust88 Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Witajcie, od niedawna jestem posiadaczem rk-01 od boyi ( jest to moja pierwsza replika) chciałbym zwiększyć jej moc z 360 fps do ok 400-450 ( wszyscy w ekipie mają w granicach do 400-450 fps) Czy gearbox boyi wytrzyma tuning do tych mniej więcej 420 fps i co miałbym w nim zmienić , żeby takie osiągi otrzymać , oprócz precki i gumki którą kupuje niedługo , czy bardziej opłaca się zainwestować niecałe 300 zł w ten kompletny gearbox : http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/kompletne-gearboxy/kompletny-gearbox-v-3-cm_2.html czy za te 300 zł ( nie licząc gumki i precki) włożyć części do tego szkieletu od boyi ? Quote Link to post Share on other sites
Kolimbam Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Zacznijmy od tego, że precka i gumka to nie są części GB, wystarczy że zmienisz sprężynę na m120 i osiągniesz swoje fpsy, GB wytrzyma to bez zająknięcia. Quote Link to post Share on other sites
panzerfaust88 Posted October 29, 2012 Author Report Share Posted October 29, 2012 Spoko dzięki, m120 guardera będzie dobrym rozwiązaniem ? Quote Link to post Share on other sites
Guest Graszczur Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Guardery mają zaniżone oznaczenia, więc kupując M120 dostaniesz coś mocniejszego niż M120. Może nawet 130. Czy gearbox to wytrzyma? Wydaje mi się, że tak, w końcu to v.3 Quote Link to post Share on other sites
PlanB Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 (edited) Z zasady V3 nie pęka przy takich springach. Edited July 17, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
kjujiczek Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 To,że koledzy mają po 420-450 fps to nie znaczy że też musisz.Jeśli już naprawdę chcesz to wymieniasz prowadnicę sprężyny,sprężynę i decyzja należy do ciebie czy na zaś zamontujesz nowy tłok i głowicę tłoka. Quote Link to post Share on other sites
panzerfaust88 Posted October 29, 2012 Author Report Share Posted October 29, 2012 (edited) A silnik i zębatki stockowe dadzą rade ? Edited July 17, 2017 by arend Quote Link to post Share on other sites
kjujiczek Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Zębatki tak,silnik nie jest tak silny jak w cymie ale powinien dać radę. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Mam RK-01 BOY, który wyjęty z pudełka miał ~350 fps. Po zmianie gumki na czarną Systema, lufy na precyzyjną Tornado 300 m (trzy cm dłuższa od oryginalnej), sprężyny Tornado M120 i uszczelnieniu teflonem. Ma ~400 fps. Chciał bym docelowo uzyskać ~450 fps. Czy zmieniając w bebech części na np. takie : https://www.militaria.pl/jbu/zestaw_jbu_tune_up_kit_m120s_do_replik_ak_2625_sp_p62383.xml?cat=877 Jestem w stanie to uzyskać ? Dałem przykład pierwszy z brzegu bo trochę błądzę po omacku. Ale może ktoś poleci jakiś wypróbowany zestaw do tej repliki. Tyle tego jest że już mam chorobę morską. A za chwilę dostanę padaczki. Są np. zestawy Bore Up i Tune Up. Trochę tu czytałem o tym. Ale nie bardzo ogarniam o co się rozchodzi :icon_mad: Polećcie proszę jakieś konkretne graty co by uzyskać te 50 fps więcej. No i najlepiej lepszą celność. A właśnie. Co do celności to mam zamiar zamontować imitację tłumika żeby pozwoliła mi zamontować lufę ~400mm. To chyba powinno pomóc. Aha. I nie chodzi o pieniądze. Niech se to kosztuje ile musi. Bo nie sztuka kupić replikę za kilka tysi. Ale mieć satysfakcję z ulepszenia czegoś samemu. Z góry dziękuję za porady. Oprócz tych kierujących mnie do szukajki. Bo mam już dosyć przedzierania się przez te tysiące postów. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Przy tym zestawie i odpowiedniej sprężynie bez problemu dociągniesz 450fps. Spadnie tylko rof. Natomiast przydałoby się zmienić w przyszłości i silnik i zębatki bo stokowe będą ciut przeciążone. I tak od siebie poradzę . Poszukaj w okolicy dobrego serwisanta, to potem wiele ułatwi (chociażby poprawną regulację po tuningu, co wcale takie proste nie jest). Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Rozumiem że masz na myśli ten przykładowy zestaw co podałem ? Piszesz że wystarcza "spokojnie". Ale może lepiej kompletować jakiś zestaw indywidualnie? Raz. A dobrze. Który ktoś sprawdził u siebie ? Co do rof, to zapomniałem napisać że zmieniłem akumulator z 9,6V na LiPo 11,1V. I zamontowałem mosfet z hamulcem. To pewnie niedługo będę musiał pomyśleć o nowych zębatkach ? Czy coś jeszcze ? Quote Link to post Share on other sites
arend Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Niestety i to szybko, jedenastki zużywają zębatki w przyspieszonym tempie. A ten zestaw cylindra z tłokiem mam w swoim kałaszku. Przy m130 i trybach guardera mam stabilne 460fps na 350mm stokowej lufie CA. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 O. Widzisz. To już coś wiem konkretnego. Zębatki to w końcu nie majątek. Nawet te najdroższe. Chyba ? Ale sprężyna m130 to chyba max co można tam upchnąć ? Ja miałem straszny kłopot żeby wcisnąć m120. Dwa razy wszystko mi wyleciało w powietrze i musiałem po całym pokoju szukać :icon_lol:Na zdjęciu widać jaka jest różnica długości w porównaniu do oryginalnej. I jeszcze co do sprężyny, to nie wiem czy dobrą stroną ją włożyłem. Bo ona ma różne odstępy zwojów na końcach. Ja włożyłem tą stroną gdzie są gęściejsze zwoje do tyłu. Bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Ooooo panie, to nie do mnie pytanie tylko do mojego serwisa. Ja się na tym nie znam :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 (edited) Lepiej kup Guardera M120. Jest krótsza od Tornado, ale trochę dłuższa od stockowej. Przerabiałem ten temat u siebie. Ja aktualnie przy M120 mam 464 stabilnych FPSów. Ale to w AKSU od ForceCore i na innych częściach. Tak czy inaczej, lepiej zainwestować w droższą sprężynę. EDYTKA Ja w swojej RK-01 miałem silnik SHS Hi Speed. Teraz kosztuje prawie dwie stówy, ja kupiłem za 80 ziko. Dysza fioletowa SHS długa, zębatki helikalne od SHS, chyba 300:200 przełożenie, cylinder stock, tłok SHS 14 stalowych zębów, polimerowy. Głowica tłoka (tłoku?) od PPS. Wcześniej aluminiowa, więc w środku klekotało. No i cylinder SHS też aluminiowy od SHS z gumowym padem na czele. To tyle co pamiętam. A, no i kable na niskooporowe zmień przy tym mosfecie. Edited July 17, 2017 by Ślepak Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 (edited) Zębatki stock ciągną m130 bez problemu. Przy 11.1v sobie wszystko powinno poradzić o ile wymienisz łożyska i tłok i dasz sorbo. Sprężynę daj gęstym uzwojeniem na prowadnicę. Powyżej m130 już się można zastanawiać nad lepszym "wszystkim". Łożyska się wkleja. Tak jak masz teraz jest źle. Nawet wypodkładkować tego nie idzie dobrze (pomijając, że te stockowe łożyska boyi to szajs). Brak podkładek = szybsze zużycie, niska kultura pracy i awaryjność. Masz jedne z najgorszych łożysk (boyi kulkowe 7mm) i sprężynę m120. W razie awarii może być wesoło. Te łożyska nawet w stocku się sypią. A zębatki najdroższe to majątek. Najdroższe dochodzą do 600zł. ;-). Nawet jeden zestaw montowałem i... tak średnie odczucia (przy tej cenie). W tego GB max sp150 pchałem. :icon_biggrin: Przy m150+ to już trzeba mieć paluchy i nerwy ze stali. Zwłaszcza przy gównianych GB, gdzie nie wszystko trzyma się tak jak powinno. BTW. może nie składaj przy monitorze/oknie. Znajomy uszkodził kiedyś ekran w TV, bo prowadnica wyskoczyła przy sp130. :icon_mrgreen: Chyba pierwszy raz tuningował. Edited July 17, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Dzięki za wszystkie porady. Ooo. Widzę że wszystko jeszcze prze de mną. Ale to nie problem bo lubię grzebać w precyzyjnych mechanizmach i mam w tym doświadczenie. Tylko że nie w ASG. Przy instalacji mosfeta wymieniłem kable na niskooporowe. A łożyska są kulkowe i metalowe. To na jakie je zmienić ? I klejone. Czym ? Bo pierwsze słyszę. Silnik to jak padnie to będę pytał. Na razie chodzi dziarsko i się nie grzeje specjalnie. Ale to nie było jeszcze na jakiejś strzelance. Tylko na ogródku za domem kilka długich serii jedna za drugą. Interesują mnie jeszcze te części które warto wymienić w gearbox V3. Bo taki mam. Chyba ? Tłok, głowica, prowadnica sprężyny ? Moja chyba nie jest łożyskowana. Ale nie przyjrzałem się je dobrze. W każdym razie dzięki za wszystkie porady i odzew. Bo temat jest z 2012 roku. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 (edited) Wklejasz je w gniazda w GB tak by się nie ruszały. Zwykła kropelka wystarcza. Wcześniej warto sprawdzić, jak siedzą bez kleju i dopiero potem wkleić. Każde jest lekko inne. Prowadnicę masz łożyskowaną. Z tym, że czasem łożysko w boyi nie działa. Łożyska pod m130 to masz teraz w promocji na GF. Ja bym brał ślizgowe shs 7mm . Kulki są dobre, ale od 8mm. Jak chcesz kulki 7mm to dobre markowe (np g&g). Te Twoje kulkowe jak padną to walną też zębatki, więc lepiej wydać te kilka złotych i kupić porządne łożyska. Edited July 17, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 18, 2017 Report Share Posted July 18, 2017 Mówiąc o tych łożyskach w promocji, to masz na myśli te ? https://gunfire.pl/p...we-7mm-SHS.html Jak chodzi o prowadnicę sprężyny. To z tego co pamiętam jak miałem w łapach. To ta tylna część na której się opiera sprężyna. Się nie obracała. Czyli do wymiany. Na jaką ? Jak chodzi o podkładki. To wszędzie były jakieś po obu stronach. I nawet równo te zębatki leżą. Tylko czy wymienić te zębatki na jakieś lepsze jak już będę rozbierał. Czy czekać aż te stokowe się rozlecą ? Żeby nie zrobiła mi się jakaś większa kaszanka przy przeciążeniu gearboxa. No i piszesz "o ile wymienisz tłok i dasz sorbo". A sorbo ? To nie mam pojęcia co to jest. Tłok jak podał kolega Ślepak "SHS 14 stalowych zębów, polimerowy". No i "Głowica tłoka (tłoku?) od PPS. Wcześniej aluminiowa, więc w środku klekotało. No i cylinder SHS też aluminiowy od SHS z gumowym padem na czele. Dzięki. To już mam jakiś kierunek. No i jeszcze dysza. Tu Ślepak poleca fioletową od SHS. Tylko widzę że są różne długości. A ja nie wpadłem na pomysł żeby zmierzyć swoją jak rozbierałem. Ale to już mój problem. W każdym razie dzięki za podpowiedzi. I sorry że tak drążę. Ale jak znowu rozbiorę gearboxa. To już chciałbym tam powkładać coś konkretnego. Co by starczyło na jakiś czas. Tak że, dalsze podpowiedzi mile widziane. Quote Link to post Share on other sites
Dziku888 Posted July 18, 2017 Report Share Posted July 18, 2017 Zębatki możesz zostawić ale na pewno wymień te łożyska na jakieś tuleje stalowe, bo tak jak kolega pisze łożyska to Boyi ma strasznie słabe a jak chociaż jedno walnie to zęby w zębatkach zaczną znikać. Ja u siebie zacząłem od gumki hu, potem była komora (retro arms zainstalowany) potem lufa (Guarder 300mm, 6.03), łożyska wymieniłem jak pierwsze padło, wsadziłem stalowe tuleje (SHS) i zębatki od cm 028 (walały mi się po warsztacie) mam sprężynę KA m130 i o dziwo stockowy tłok ciągle daje radę. Bardzo fajna replika do tuningowania. Stockowy szkielet wiele potrafi wytrzymać. Warto też tak po ludzku rozciągnąć uszczelkę głowicy tłoka i wypolerować cylinder w środku, nałożyć odrobinkę smaru teflonowo-sylikonowego i będzie latać jak talala, dopóki silnik nie padnie, chyba że Boyi teraz robi repliki z jakimś neodymem w środku (moja replika ma 10lat). Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 31, 2017 Report Share Posted July 31, 2017 Wie ktoś jak tego typu lufy sprawdzają się w praktyce ? Chodzi o tą kompensację. https://www.militaria.pl/jbu/lufa_precyzyjna_jbu_fff_6_01x407_mm_-_z_kompensacja_15922_sp_p79499.xml Quote Link to post Share on other sites
arend Posted July 31, 2017 Report Share Posted July 31, 2017 W aksu to przerost formy nad treścią. Po grzyb precka w takiej miotle. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted July 31, 2017 Report Share Posted July 31, 2017 Żeby z miotły zrobić zmiotką. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 Hyhyhyhyhy, Precka się przyda do strzelania singlem na większe odległości. Przy lufie aksu (~30cm) to bezsens bo i tak nie strzelasz ani na skupienie ani na odległość. I tak będziesz przeważnie strzelał seriami lub szybkim singlem a do tego zwykłe lufki z powodzeniem wystarczą. W moich obu aksu i krótkolufowej Saidze doskonale sprawdzają się stokowe lufy CA (6.05 o ile pamiętam). Precka będzie miała sens jeżeli zapakujesz lufę 40paro centymetrową i ukryjesz ją w atrapie tłumika PBS. Inaczej szkoda kaski na preckę. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 Precka będzie miała sens jeżeli zapakujesz lufę 40paro centymetrową i ukryjesz ją w atrapie tłumika PBS. Inaczej szkoda kaski na preckę. Właśnie o tym pisałem kilka postów wyżej. Właśnie jedzie do mnie lufa 407 mm. A to chyba trochę więcej od fabrycznych 270 mm. Poza tym czy miotła, czy zmiotka, to o tym chyba nie stanowi nazwa. A głównie to co w niej siedzi w replice. A ja się uparłem i właśnie zmieniam prawie wszystko w tej miotle. Taką ma fazę. :icon_lol: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.