VIPER-RT10 Posted July 6, 2012 Report Share Posted July 6, 2012 Tak koło 25/ 30 cm i raczej delikatnym strumieniem, na zasadzie prószenia. Przesuwając puszkę nad malowanym obiektem ruchem wahadłowym. Nie wiem jak to inaczej napisać bez elaboratu... :/ Zatem może filmik: 1.40s gość ładnie ciągnie farbę, choć jego spray ma bardzo silny strumień i w takim przypadku "przeleje" pod siatkę, wtedy należy zwiększyć dystans do malowanego obiektu. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Mam kilka technik: 1. Malujesz replikę na jeden kolor a następnie bierzesz wacik albo szczoteczkę np. do zębów i maczasz w Acetonie albo zmywaczu do paznokci jak mieszka z tobą jakaś kobieta :) I ścierasz farbę w niektórych miejscach. I w tedy masz pustynny kolorek z prześwitami ciemnymi bardzo fajny efekt. 2. Malujesz najpierw kolorem którym chcesz mieć plamki czekasz najlepiej z dzień dwa w zależności od farby aby była sucha następnie malujesz pustynnym i zaraz jak farba lekko wyschnie ścierasz jak wyżej tylko delikatnie tak aby nie uszkodzić podkładu chociaż jak uszkodzisz to będziesz mieć fajne prześwity :) 3. Malujesz replikę na pustynny a następnie bierzesz i wycinasz w czymś kształt odpowiadający wzorkowi a potem przykładasz do repliki i malujesz ;) 4. Ewentualnie jak kolega wyżej napisał malujesz na pustynny następnie na jakąś pokrywkę np. od słoika psikasz brązowego aby była tego gruba warstwa i w miarę płynna a potem bierzesz kawałek gąbki i robisz pieczątki.. maczasz w farbie i na replikę i tak aż uzyskasz zadowalający efekt :) Tak po zdjęciach sądząc to na pierwszym chyba psikali sprejem przez siatkę a na drugim sposobem nr. 3 Quote Link to post Share on other sites
bizon96 Posted September 14, 2012 Report Share Posted September 14, 2012 (edited) Witam. Kiedyś okleiłem mojego VSR-a taśmą woodland firmy ASG, tą bez kleju. Efekt końcowy był niezły Sciągnąłem ją po paru miesiącach, bo musiałem w niej pogrzebać i nie było żadnego problemu z jakimiś pozostałościami. Niestety zdjęcie nie jest zbyt piękne, bo robione telefonem i przekłamane są kolory. Edited September 14, 2012 by bizon96 Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 Zapewne jako broń snajperską (czy tam wyborową bo może się ktoś przyczepić) żaden rosyjski snajper jej nie maskował i zapewne nikt nie uczynił tego przy użyciu taśmy maskującej... (Oczywiście sarkazm..) Trochę szukałem i niestety łatwo nie było.. Niestety same zimowe .. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 (edited) Witam. Chciałbym pomalować łoże repliki L115 Well'a w kolory takie jak na tym zdjęciu: http://www.wired.com..._Ghillie_lg.jpg z racji że replika póki co będzie wykorzystywana na pokazach/zlotach gdzie występuję w rynsztunku pustynnym (DDPM, Grupa rekonstrukcyjna RMC). Moje pytania: 1. Z tego co się zorientowałem spray tej firmy jest powszechnie używany ale nie doczytałem, bądź pominąłem tego czy łatwo się go zmywa (np. zmywaczem tej samej firmy:http://www.military....ych-400ml_3792t) i czy zostają po farbie jakieś trwałe ślady na replice? Ciężko potem byłoby sprzedać pomazany karabin, nie mówiąc o malowaniu na inny kamuflarż, np. leśny. 2. Czy ten spray "Sand khaki" pozwoli mi na uzyskanie koloru łoża jak na zdjęciu? PS. Nie znam się na malowaniu replik, więc proszę o wyrozumiałość :icon_smile: Edited March 5, 2013 by Mendi Quote Link to post Share on other sites
Vilreen Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 Z tego co mi wiadomo, NFMki się dość łatwo zmywają, nawet ta sama firma robi do nich zmywacz :) A propos 2, są na tym forum już co najmniej 2 tematy w których opisane są problemy i próby dobierania kolorów z palet różnych producentów :) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 Tematów o farbach jest faktycznie kilka, ale żaden w tym podforum, więc póki co może zostać. Polecane są farby Montana, NFM czy Fosco (http://www.specshop....1_-_Marsh_Grass) - paleta barw jest szeroka, cena przystępna, a ścieralność jak na tę cenę - zadowalająca. Używałem i nadal używam farb tych 3 firm, maluję nimi tłumiki, repliki i elementy oporządzenia. Nie są oczywiście idealne, malowane powierzchnie szybko łapią rysy i odpryski, niemniej jednak sam efekt malowania jest niezły. Najprostszy sposób malowania to położenie na replice farby podkładowej - najczęściej w odcieniu zieleni lub brązu. Na to kładzie się listki, gałązki, wiechcie trawy, oplata sznurkiem itp., następnie pryska farbą (ciemniejszą lub jaśniejszą od podkładu, zależnie od potrzeb - do lasu ciemny kontur, a na łąki jaśniejszy). Daje to niezły efekt, a metoda jest banalna. Oto replika malowana dla mojego spotera, model a'la "paprotka": podkład NFM olive, cień czarny mat ( jakaś pierwsza lepsza farba samochodowa. Chwyt pistoletowy niemalowany, bo to sensu przecież nie ma (tak jak malowanie zacisków w aucie razem z klockiem hamulcowym). Fotki robione przed sprzedażą, po półrocznym użytkowaniu w kamuflażu, widać pewne naturalne otarcia, ale ogólnie farba bardzo dobrze się trzyma: https://plus.google....1249?banner=pwa Wygląda to może tak sobie, ale w lesie dawało radę, poza tym czarna farba tworzyła szorstką fakturę i poprawiała chwyt. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted March 2, 2013 Report Share Posted March 2, 2013 Jeśli chodzi o Fosco czy NFM, to bardzo łatwo się je ściąga z repliki. Ja używałem wacików i zmywacza do paznokci i obie farby schodziły bez problemu. Troszkę się trzeba przy zakamarkach namęczyć, ale wyczyszczenie calutkiej eMki jest wykonalne. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted March 4, 2013 Report Share Posted March 4, 2013 Montany (Montana Gold, Montana Black, Montana 94 - to prawie to samo) są tanie (15 zł za puszkę 400 ml) i schodzą łatwo pod wpływem zmywacza/rozpuszczalnika. Problem z nimi jest taki, że ciężko dobrać odpowiedni odcień, bo kolor w rzeczywistości jest bardziej jasny i jaskrawy niż na ekranie komputera i na puszce. Na podanym przez ciebie zdjęciu jest coś w rodzaju Dark Earth/Coyote Brown. Jakbym miał wybierać odpowiednik z palety Montany, celowałbym w Montana 94 - RV139 Sequoia brown. Ale od razu mówię, że nie miałem osobiście do czynienia z tym odcieniem. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted March 4, 2013 Report Share Posted March 4, 2013 Ja polecam NFM. Farba szybko schnie, nie łuszczy się tylko ściera, schodzi pod wpływem zmywacza do paznokci.Nitro nie polecam bo jest bardzo agresywny. Farba która może ci pasować to coyote brown NFM. Quote Link to post Share on other sites
QbasH Posted March 5, 2013 Report Share Posted March 5, 2013 (edited) Doradzicie najlepsze kolory do zrobienia czegoś podobnego? Myślałem o farbach z palety Montana Black - Arabian i Syrian. Mam tylko problem z brązem. Chocolade 8060, Jawa 8070? Technika oczywiście to gąbka. Edited March 5, 2013 by QbasH Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted March 5, 2013 Report Share Posted March 5, 2013 Według mnie warto by było dodać trochę ciemnego zielonego (TOAD 1160) i coś ciemniejszego od Syriana Jawa 8070 <- według mnie słaby kolor.. Chocolade 8060 <- Będzie ok.. Nie testowałem techniki gąbki ale może dało by się zmieszać np. Syriana z odrobiną czarnego i trochę go przyciemnić.. :) Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted March 5, 2013 Report Share Posted March 5, 2013 (edited) Niestety czarny dobry i tani mat jest ciężki do znalezienia DenBraven czarny mat. Trzyma się wszystkiego niesamowicie, idealnie matowy, bardzo wytrzymały, i tani. Moja ukochana farba. Dokładnie taka: Swoją drogą poleci ktoś dobry TAN? Coś takiego jak tu: Edited March 5, 2013 by Winiacz Quote Link to post Share on other sites
QbasH Posted March 13, 2013 Report Share Posted March 13, 2013 Według mnie warto by było dodać trochę ciemnego zielonego (TOAD 1160) i coś ciemniejszego od Syriana Jawa 8070 <- według mnie słaby kolor.. Chocolade 8060 <- Będzie ok.. Nie testowałem techniki gąbki ale może dało by się zmieszać np. Syriana z odrobiną czarnego i trochę go przyciemnić.. :icon_smile: Mam w zapasie puchę Krylonu w OD powinno być ok :) Quote Link to post Share on other sites
Szycha201 Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 Moja M24 CA po malowaniu: Użyte farby z serii Montana Black: -B.A. Bosco -Pan -Lennox -Black -Sand (minimalnie, bo mocno kontrastuje) Z doświadczenia polecam jeszcze: -Syrian -Arabian -Toad Quote Link to post Share on other sites
MEP^^ Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) A ja myślę nad pomalowaniem magazynków w mojej G36C nacoś takiego jak tutaj. :icon_wink: Mi się to baardzo podoba i to zrobię :icon_wink: tylko pytanie.. czy malowac pobobnie resztę repliki.. czy tylko jakieś szczegóły? Edited July 10, 2013 by MEP^^ Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted July 11, 2013 Report Share Posted July 11, 2013 Sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie ;) Ja osobiście wolę malować replikę i dodatki zostawić w oryginalnym kolorze.. Może dla tego że mam za dużo replik a mało dodatków :D Quote Link to post Share on other sites
kajtoo5 Posted October 21, 2013 Report Share Posted October 21, 2013 Może ktoś z was już widział ciekawy sposób maskowania repliki przez naszego francuskiego snajpera? :P co o tym sądzicie? Quote Link to post Share on other sites
Lambert Posted October 26, 2013 Report Share Posted October 26, 2013 Wg mnie to niezły patent. A że dedykowany do konkretnej repliki - fakt, tylko czy to źle? Albo coś jest dobre albo.. do wszystkiego. :) Wiesz to przecież. I nie zgodzę się z Tobą Sprinter; malowanie giwery nigdy nie dorówna takiemu maskowaniu pod względem skuteczności - wszak nie pozbawia repliki kształtu a jedynie zmniejsza kontrast wobec otoczenia. Pozdrawiam, Lambert Quote Link to post Share on other sites
vanyel1985 Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Moja Tokyo Marui VSR-10 w kamuflażu SS Lieto. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Rewelacyjna robota, jak to robiłeś? Szablony + sprej? Quote Link to post Share on other sites
Vilreen Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Popieram, świetnie odwzorowanie i dobór kolorów :) Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted October 28, 2013 Report Share Posted October 28, 2013 Sama technika wykonania wbrew pozorom łatwa jedyne co to zestawienie kolorów i o to powinno być pytanie ;) Wystarczy zrobić szablony na taśmie lakierniczej, malować i przyklejać, malować i przyklejać ;) na koniec oderwać taśmy Quote Link to post Share on other sites
kajtoo5 Posted October 28, 2013 Report Share Posted October 28, 2013 Rozwiązanie całkiem ciekawe, bo podstawa maskowania jest sztywna, a sam farsz przyczepiany na klej, więc unikamy tutaj przypadkowego plątania się elementów maskowania, a samo maskowanie jest trwałe. Ma to swoje minusy oczywiście, bo nic nie jest czarne, ani białe - może być wykonane tylko pod daną jednostkę broni, kłopotliwy montaż oraz waga i ergonomia posługiwania się bronią. Opowiadam się zdecydowanie za dobrym malowaniem karabinu :icon_smile:. pozdrawiam, Sprinter Generalnie bardziej mi chodziło o samą technikę, więc dobór kolorów jest bardziej kwestią gustu i "widzimisie". ;) Co do malowania replik. Tu jest problem :D Jeżeli ktoś odtwarza konflikt w rejonie pustyni (patrz ja) i sprzętu z tego setu używa do budynków, a do zielonej taktyki, ma sprzęt, który się do niej nadaje...To leży tu konflikt w malowaniu repliki. Lans nakazuje pomalować na kolory pustynne, natomiast takie świecą żarówiasto w lesie. A tym bardziej doskwiera to człowiekowi, który lubi stać się niewidocznym, a czasami wręcz podeptanym. Więc albo lepiej nie malować w ogóle. Albo pomalować na kolor pustynny i nosić ghillie wrapy, które malowanie zasłonią :D Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Nie prawda ;) Wiele razy było pisane coś takiego jak psychologia pola walki w ASG... Chyba nawet jest to opisane w podręczniku ASG.. A mianowicie chodzi o to czego potencjalny ASGej szuka w lesie, a szuka on osoby wyprostowanej lub takiej która jest lekko zgarbiona bardzo rzadko szuka się osoby leżącej lub czołgającej się ponieważ takie pozycje najczęściej ustawiane są podczas wymiany ognia z resztą osoby doświadczone potwierdzą, że często pomimo braku jakiegoś specjalnego kamuflarzu jeśli się przytuli ziemię to nawet cały oddział przejdzie i nie zobaczy nas ponieważ linia horyzontu jest wyższa za czym idzie to, że patrzymy dalej ale pomijamy to co jest blisko nas.. I wracając do replik to szukamy repliki ciemnej ponieważ takich jest najwięcej i na takich szczegółach się skupiamy pomijając kolory jasne ponieważ jest ich proporcjonalnie mało.. Ja obie główne repliki mam w kolorze Montana BLK 8130 a jest to dość jasny kolor i nie nażekam na ściąganie wzroku przeciwników a wręcz przeciwnie nadal udaje mi się podejśc na bardzo bliskie odległości pomimo tego, że mam jasną replike kamizelkę w Khaki i CS DPM Desert, który teoretycznie nienadaje się do lasu a jednak do tego nazywane przez wszystkich ignorantów żarówiastymi spodnie w MC ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.