Mendi Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 Eh, chłopaki, ciekawostkę mam. Robiłem porządki w szafie i znalazłem narzutkę maskującą, którą uszyłem w 2006 roku na APS2 DE. Narzutka zrobiona z kawałka munduru flecktar ( wtedy taki nosiłem), zielonych farfocli i kawałków polskiej siatki maskującej, dzięki czemu można wplatać roślinność naturalną. Całość przywiązywana jest w 5 miejscach za pomocą sznurówek, przez co jest dosyć uniwersalne. W przypływie dobrego humoru, założyłem to na swd, nawet pasuje. Wygląda to tak sobie: Na pierwszej fotce widać tłumiczek QD. A to zielone na kolbie - to reg z kapsułą, do znienawidzonej ostatnimi czasy konwersji mancrafta. Na ogrodzie nie wtapia się to w ogóle ale o dziwo, w lasach bukowo-dębowych, jesienią sprawdzało się bardzo dobrze - kilka razy mi podeptano replikę :icon_razz: Wezmę to w niedzielę na strzelankę. Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 Lepiej nie pokazuj się na podlasiu bo cię zjedzą a replikę potną i spalą w ofierze dla boga pluszowego airsoftu. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Ja tam w sumie czego bym nie malował to używam akrylowych farbek modelarskich Pactra, tylko trzeba mieć aerograf ale można mieszać do woli ;] Same w sobie są całkiem wydajne i 3 słoiczki/kolory po 10ml ~3,50zł/sztuka spokojnie powinny wystarczyć na pomalowanie długiej repliki i nie składuje się puszek z powietrzem w domu ;] Ścierają się jak każde inne, zmywać można spirytem/denaturatem tylko trochę tarcia jest przy tym lub krótkie maczanko w benzynie ekstrakcyjnej, nitro nie dość że agresywne i potrafi naruszyć powierzchnię tworzyw to jeszcze "pozostaje" w nosie i na języku przez kilka dni nawet po zabawie na świeżym powietrzu... Mają bardzo fajny bezbarwny mat, mam wrażenie że jest nieco odporniejszy na ścieranie, zabezpieczam nim wszystko po malowaniu a kalkomanie praktycznie żyją tak długo jak i model... w rękach 3latka ;] Bardzo ładnie trzymają się na chropowatych spoinach klei cyjanowych, żelowych używam do wypełnień/łączenia elementów np. dorabianego sunshadera do optyki o niestandardowej średnicy. A jak chcecie coś naprawdę odpornego na ścieranie to pozostają farby epoksydowe, twardsze od miękkiego anodyzowania ale nie tak twarde jak twarde anodyzowanie, tylko że to się usuwa razem z powierzchnią na którą zostały naniesione ;] Ewentualnie można położyć na zwykłą farbę, łatwo usuwalną, warstwę bezbarwnego lakieru epoksydowego. Po namaczaniu odejdzie skorupa epoksydu z resztkami zwykłej farby, nie wiem tylko jak by zniosły długie namaczanie duże elementy wykonane z ekhmmm "nylonu" ;] A jak by zabawa w dwuskładnikowe farby kogoś zniechęcała, można zabezpieczyć cyjanopanem/akrylem w spraju, niestety wymaga on długiego schnięcia w niskiej wilgotności żeby szybko nie polimeryzował i bielał/zachował przejrzystość. Jak mi nie zależy na kolorze tylko żeby szybko zaczął wiązać traktuje łączenie/spoinowanie/wypełnienie wodą czy też parą wodną z nebulizatora dla dzieci ;] Nie wykluczone że kolory pod takim zabezpieczeniem trochę wyblakną więc trzeba by dać jaskrawsze no i przede wszystkim zrobić test/próbkę przed malowaniem bo klej potrafi schnąć/chłonąć wilgoć przez 2 tygodnie i to co po tygodniu było przeźroczyste i twarde może zrobić się mleczne i "lepkie" po mżawce. Dłonie odklejamy od repliki np. acetonowym zmywaczem do paznokci, komentarz połowicy zazwyczaj bezcenny ;] Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Fajny przepis ale wydaje mi sie, że na bardziej kreatywne malowanie :D Mi osobiście najbardziej podobają ise repliki w stylu weteran z pościeraniem tu i tam i przebiciami lakieru oryginalnego ;) Wiadomo trzeba to umiejętnie zrobić albo po prostu poczekać aż replika od użytkowania sama zacznie tracić farbę ;) Ale za to strasznie nie podobają mi się repliki potraktowane papierem ściernym.. no kur.. masakrycznie to wygląda.. zwłaszcza, że zazwyczaj przebija się w tedy świecący na srebrno metal.. a każdy wie, że taka broń w warunkach w których powstały takie slady użytkowania od razu pokryła by się nalotem rdzy a nie świeciła na srebrno ;) Quote Link to post Share on other sites
Voo-Doo Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 AR'y też? :D Quote Link to post Share on other sites
Pan_Flint Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Lepiej nie pokazuj się w okolicach Białegostoku bo cię zjedzą a replikę potną i spalą w ofierze dla boga pluszowego airsoftu. Poprawiłem. My do pluszaczków się nie przyznajemy, ba, nawet zapraszamy. Może naszych snajperów dało by się zmobilizować do zabawy w kotka i myszkę :) . A teraz ja uciekam z działu snajperskiego, by nie tworzyć offtopu i samemu nie zostać pożartym. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 (edited) @MyN3 Jak lubisz podniszczone to daj podkład w kolorze jaki ma "świecić" po "przetarciu" np. gunmetal, aluminium, chrom, gold, cooper itp. itd. Tam gdzie ma być podniszczone dajesz gumę arabską/sylikon czy inny modelarski maskol lub dobrze wymiędlonego gluta który szybko nie odpadnie. Malujesz replikę wedle uznania i po wyschnięciu usuwasz gluty otrzymując ładne odpryski, ale tak jak wspomniałeś to raczej do stylizacji niż kamo ;] Edited November 12, 2013 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 (edited) Idąc tutorialem francuskiego snajpera zrobiłem kamuflaż na PCV. Ogólnie całkiem nieźle się trzyma ale jeszcze muszę trochę kleju podrzucić i zrobić kamuflaż lunety. Troszkę wyważenie się zmienia ale da się przeżyć. Edited December 12, 2013 by gloomer Quote Link to post Share on other sites
Zdzich66642 Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Cześć :) Może komuś się przyda : www.siatkimaskujace.pl Czekam właśnie na pierwsze zamówienie :D jak dojdzie to mogę cyknąć pare fotek. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Bez szału.. Polskie glony wyglądają dużo lepiej niż to tam.. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Testowal ktos maskowanie "na skale"? Quote Link to post Share on other sites
kirs Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 (edited) nie jest to replika wyborowa, ale z optyką (Cyma 040C, granatomiot, optyka 2,5-9x40 ) Na pierwszy ogień- zielony podkład i jako "wzornik posłużyły liście z ogrodu: Kolega użył dużej siatki z okami ok 3-4 mm czekamy aż wyschnie Po wyschnięciu przejechałem jeszcze jedną warstwę bezbarwną żeby kolor lepiej się trzymał. Po dodaniu pisakowej farby, mamy efekt końcowy: Takich farb używałem: Pozdrawiam! Edited January 19, 2014 by kirs Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 27, 2014 Report Share Posted May 27, 2014 Czym można zmyć farby NFM ze stalowych części repliki ?Czy jak potraktuje to acetonem to nie zejdzie przypadkiem oryginalna czarna farba na powierzchni stali ? Wiem, że istnieje coś takiego jak zmywacz do farb NFM, ale chcę to zrobić taniej .Chyba, że ten produkt jest taki fantastyczny to w ostateczności go kupie.. Dzięki Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted May 27, 2014 Report Share Posted May 27, 2014 Rozpuszczalnik na bazie acetonu, zmywacz do paznokci. Co do agresywności w stosunku do farby oryginalnej trudno powiedzieć. Zależy od tego czym była oryginalnie malowana replika. Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 27, 2014 Report Share Posted May 27, 2014 Zwykła cymka CM.040. Kolba, pokrywa zamka i korpus ponoć są stalowe. Najbardziej mi zależy na pozbyciu się NFMów z tych części. Quote Link to post Share on other sites
BlackShaman Posted May 27, 2014 Report Share Posted May 27, 2014 Taki Aceton czy Nitro nie powinny zaszkodzić oryginalnej powłoce. Repliki raczej nie są malowane zwykłymi farbami w aerozolu,a bardziej lakierami z utwardzaczami i farbami proszkowymi. Przynajmniej tak Mi się wydaje. Mimo to już nie jedną farbę zmywałem rozpuszczalnikiem z repliki i oryginalna powłoka zostawała . Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 (edited) Co sądzicie o poniższym malowaniu? :icon_smile: Ktoś ma sprawdzony sposób na uzyskanie takiego efektu? I jak ze skutecznością takiego kamuflażu w terenie? Niżej link do wyższej rozdzielczości: https://picasaweb.google.com/112944684964052039718/Kamuflaz Edited June 2, 2014 by B-E-D-A Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 O skuteczności się nie wypowiem. Prawdopodobnie ktoś używał gałązek tui. 3 składowe ciemna zieleń, jasna zieleń, i coś a'la piasek. Na body robisz ciemne jasne plamy z miękkim przejściem między nimi, czyli spray daleko ~20-30cm. Następnie układasz gałązki tui na body, najlepiej na jakimś dystansie jak zapałka czy cuś żeby nie uzyskać zbyt ostrych krawędzi. I tam gdzie były jasne plamy malujesz ciemnym a gdzie były ciemne dajesz jasny. Gałęzie paproci o wąskich listkach też się sprawdzą. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Co do skuteczności, to moim zdaniem jest zbyt ciemne i kiepski makrowzór (z daleka kolor będzie jednolity, powinny być większe i bardziej kontrastujące plamy) Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Dokładnie, ciemny zawsze będzie ciemny, jasny przy słabym oświetleniu straci intensywność, przy mocnym świetle nie będzie tworzył ciemnej plamy. Tak na dobrą sprawę replikę podobnie jak ghile powinno się "stroić" na miejscu kiedy wiemy w jakim terenie będziemy bawić się w chowanego ;] Quote Link to post Share on other sites
kalfior Posted June 14, 2014 Report Share Posted June 14, 2014 Coś dla osób które lubią klimat post apokaliptyczny ;) Muszę przyznać ze świetnie mu to wyszło Quote Link to post Share on other sites
Prorokpl Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Na zdjęciu jest moja MB-03 jeszcze bez malowania. Samo maskowanie. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Jakim cudem tak ją wygiąłeś ?;] Quote Link to post Share on other sites
KorczO Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Moja "Eli". Ares AW338. Dziś malowane. Pozdrawiam, Korczu. Quote Link to post Share on other sites
Prorokpl Posted August 26, 2014 Report Share Posted August 26, 2014 Jakim cudem tak ją wygiąłeś ?;] Nie jest wygięta, to kwestia perspektywy :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.