morf420 Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Witam, wpadł mi do głowy pewien pomysł który wydaje mi się możliwy do zrealizowania lecz sam nie mam pomysłu jak to zrobić. Cel: Uzyskanie płynnej regulacji ciśnienia a co za tym idzie zmiany mocy repliki z sekundy na sekundę. Sprzęt: Butla HP z reduktorem mancrafta. Progi fps chciał bym uzyskać mniej więcej: 300/600/900 fps 1 psi = 0,068947 bar 203 PSI = 14 bar = 700 fps 900*203/700 = 261psi = 900 fps 600*203/700= 174 psi = 600fps 300*203/700= 87psi - 300 fps Tak więc w ciągu sekund chciał bym mógł płynnie zmieniać ciśnienie równo na 260psi(18 bar) , 180 psi(12,5bara) oraz 90 psi(7bar) Proszę o pomoc, czy jest w ogóle takie rozwiązanie możliwe, może jakaś modyfikacja reduktora? Po co? Płynna regulacja pozwala z jedną repliką strzelać bezpiecznie zarówno z dużych jak i bliskich odległości. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Przecie masz płynną regulację- kręcisz reduktorem. Nie do końca rozumiem. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted March 25, 2013 Author Report Share Posted March 25, 2013 ale do tego muszę używać klucza i nigdy nie wiem jaką moc mam, musiałbym korzystać z chrono. A mi chodzi o to by na polu w trakcie gry zmieniać ciśnienie w przeciągu sekund. I By zawsze uzyskiwać to samo ciśnienie 7 , 12,5 i 18 bar Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 A nie masz manometru na reduktorze i pokrętła na nim? Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted March 25, 2013 Author Report Share Posted March 25, 2013 niestety nie, takowe są w akwarystycznych. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Podłączasz wszystko, na śrubce dociskowej rega nacinasz znaczek, bierzesz chrono i mazak i szczylasz - przy odpowiednich wielkościach fps zaznaczasz sobie kreski na obudowie rega ( później można to rylcem jakimś poprawić). Ja mam tak u siebie wyznaczone od 500 do 700fps (500/530/550/580/610/650/680/700), bo to właściwie na 1 pełnym obrocie śruby da sie ustawić. Aczkolwiek by uzyskać tak zasadniczo 3 różne moce - 300/600/900 (dziwne i niepraktyczne w sumie), to będziesz musiał uwzględnić ilość obrotów śrubą. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Ciśnienie z wężyka jeszcze trzeba spuścić przy regulacji "w dół". Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted March 26, 2013 Author Report Share Posted March 26, 2013 Ciśnienie z wężyka jeszcze trzeba spuścić przy regulacji "w dół". no właśnie trzeba by zamontować system odpowietrzania wężyka... Podłączasz wszystko, na śrubce dociskowej rega nacinasz znaczek, bierzesz chrono i mazak i szczylasz - przy odpowiednich wielkościach fps zaznaczasz sobie kreski na obudowie rega ( później można to rylcem jakimś poprawić). Ja mam tak u siebie wyznaczone od 500 do 700fps (500/530/550/580/610/650/680/700), bo to właściwie na 1 pełnym obrocie śruby da sie ustawić. Aczkolwiek by uzyskać tak zasadniczo 3 różne moce - 300/600/900 (dziwne i niepraktyczne w sumie), to będziesz musiał uwzględnić ilość obrotów śrubą. Patent dobry lecz wydaje mi się, że gwint szybko się wyrobi. Rozwiązanie chyba zastosuję, lecz dotoczę obudowę reduktora z twardszego metalu niż aluminium. I do łba śruby którą reguluje ciśnienie dospawać coś bym mógł bez pomocy klucza nią kręcić. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted March 30, 2013 Author Report Share Posted March 30, 2013 Sprawa wygląda tak: górą część obudowy należało by dotoczyć z jakiegoś twardszego metalu niż stal. kręcenie śrubą wyrobi gwint skorupy reduktora i będzie do wywalenia, więc lepiej niech to śruba się ściera. Mosiądz się nada? Ciśnienie z wężyka jeszcze trzeba spuścić przy regulacji "w dół". Proponujesz jakiś system odpowietrzania wężyka? Słyszałem coś o zaworach on/off ale jak to by się miało w praktyce? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 Ta, dwa strzały na sucho po regulacji i jazda :D. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 (edited) Są reduktory z odpowietrzaczem, albo lepiej zaworem bezpieczeństwa, który sam obniży ciśnienie po regulacji, ale to zwykle jest wielkie i przeznaczone do zabudowy. Sam możesz zamontować odpowietrzacz, po prostu zawór z ujściem do atmosfery. Jeżeli masz reduktor akwarystyczny on powienien mieć coś jak zawór bezpieczeństwa, kiedyś się z tym spotkałem, ale było mi to zbędne, więc ustawiłem na najwyższą wartość, Z doświadczenia wiem, że zbędne jest zmniejszanie fpsów na snajperkach, w końcu jest to karabin wyborowy, chcesz strzelać tym w budynku? po co Innym rozwiązaniem jest zamontowanie regulatora przepływu, łatwiejsza regulacja, ewentualnie może on mieć stałą wartość ustawioną wcześniej przez Ciebie, a Ty miałbyś za zadanie tylko zmieniać obieg, z/bez regulatora przepływu. Ewentualnie jak Cię stać dwa takie małe reduktory http://air-com.pl/re...wintowanym.html w odpowiednim ułożeniu, może być zarówno szeregowo jak i równolegle, z jednym przełącznikiem, zmieniający drogę, który przestawisz palcem, ale gdzie to upchniesz? Edited April 6, 2013 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Wstaw w wężyk trójnik i na końcu odgałęzienia umocuj zaworek ręcznie otwierany. Pstryk na pół sekundy, ciśnienie poszło. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 8, 2013 Author Report Share Posted April 8, 2013 OO dzięki Poldeck, czemu sam na to nie wpadłem... Wszystko dopiero w fazie produkcji. Szukam tokarza dobrego póki co. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 10, 2013 Report Share Posted April 10, 2013 Morf, góra nie zetrze Ci się w przeciągu najbliższych 10lat :icon_biggrin: To jest z pa6, w miarę dobre aluminium, nie ma co się bać, że gwint się wyrobi od kręcenia śrubką. A jak Ci się wyrobi to wezmę i Ci wymienię :icon_biggrin: :icon_biggrin:. Co do samej regulacji, Jeżeli masz rega w plecaku, robiłem ostatnio takie troszkę większe w które pasuje manometr także manometr to nie problem. Takie cholerstwo (jest taki fikuśny bo się interpolacjami bawiłem co by jak klocek nie wyglądał) :icon_biggrin: Samą regulację można by zrobić tak, że od góry można walnąć 3 śrubki a nie jedną (3 koło siebie) i wkręcać każdą do poziomu takiego by było na płasko, były by wtedy 3 regulacje. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 10, 2013 Author Report Share Posted April 10, 2013 Samą regulację można by zrobić tak, że od góry można walnąć 3 śrubki a nie jedną (3 koło siebie) i wkręcać każdą do poziomu takiego by było na płasko, były by wtedy 3 regulacje. Nie rozumiem... Na jakiej zasadzie miały by te 3 śruby działać...W środku rega jest element który śruba dociska więc? Wytłumacz o co dokładniej Ci chodziło :) Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 10, 2013 Report Share Posted April 10, 2013 3 śrubki różnych długości, każda do innego ustawienia ciśnienia, każda wkręcana przy danym ciśnieniu (osobno, nie razem z innymi) do np pokrycia się jej wierzchu z górną powierzchnią reduktora. Chcesz 300fps, wkręcasz najkrótszą śrubkę, chcesz 600fps, wkręcasz średnią, chcesz 900, wkręcasz najdłuższą. Oczywiście te 3 śrubki koło siebie na stałe w regu. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 To wydaje mi się, że właśnie morfowi chodziło o wyeliminowanie narzędzi jak tylko się da. Pomysł: Pokrętło regulowane paluchami a na obudowie zaznaczone punkty do których trzeba regulator dociągnąć. Mogą być od fabryki co 100 psi, mogą być naniesione przez użytkownika dla własnej referencji. Z fabryki mogą być naniesione punkty o różnych kolorach, zielone, żółte, czerwone, czarne, sraczkowate. Bach punktakiem i farbkę kapnąć. Albo wiercidełkiem i zafarbkować. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 I to też jest dobra myśl ^^. A z boku rega można by zrobić guzik który by upuszczał z niego gaz po wciśnięciu ^^. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 11, 2013 Author Report Share Posted April 11, 2013 Poldeck, pomysł świetny gdyż nie ma już ingerencji w rega. Powiedz mi jeszcze o jaki zaworek Ci chodziło? (ten ręcznie otwierany do trójnika) Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 Można na wężyk dać zaworek, ale można też w rega coś wkomponować. trzeba by zrobić otwór i dać tam mały wciskany grzybek uczelniany na jakimś uszczelnieniu. Ot naciskasz i się rozszczelnia. Jak chcesz tą górę czy też coś z regiem przerabiać, pisz na mail (kontakt@mancraft.pl) to się dogadamy. Z tym grzybkiem: chodzi mi o to, żeby wywiercić obok wyjścia wężyka kolejny otwór, albo np na przeciwko, zrobić tak, by tam też był gaz po redukcji i wkomponować tam mały dotoczony element składający się z trzpienia który będzie można wcisnąć i on rozszczelni reduktor oraz jakiegoś tam jeszcze jednego elementu który będzie to trzymać. A Poldkowi chyba chodziło o to, by dać trójnik a za nim takie coś: Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 11, 2013 Author Report Share Posted April 11, 2013 Swojego czasu dorabiałem do wiatrówek co2 zawory systemu deep13 które dokładniej opisali Panowie z Airguns. Nada się? Urwać "łebek" smarowniczki i dorobić jakieś coś da się wcisnąć grzybek Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 Nawet nie urywać, wkręcić w rega i po prostu zrobić coś co pozwoli wcisnąć kulkę smarowniczki. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 11, 2013 Author Report Share Posted April 11, 2013 Sama smarowniczka nie działa jak zawór. Trzeba ją przerobić tak jak właśnie tam Panowie pokazują. Ale to i tak jakoś przejściówkami w trójnik na wężyku dam by był lepszy i szybszy dostęp. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 (edited) A po co wyważać otwarte drzwi? Nie prościej popatrzeć jak jest zrobiony zaworek w magu gaziaka? ;-) Przyjżeć sie i coś na tej podstawie zrobić. A co do zaworka na końcu trójnika to nie wiem o jaki mi chodziło. Wymyśliłem pomysł na poczekaniu i tak napisałem. ;-) Edited April 11, 2013 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 11, 2013 Author Report Share Posted April 11, 2013 Mniej więcej tak myślę zrobić odpowietrzenie... wciskając grzybek otwieramy zawór. Skorupa zaworu wykonana z kalamitki z odciętą główką. wszystko zrobione podobnie jak tu : http://www.airguns.pl/wiatrowki-warsztat-zawor-co2-deep13 Lecz właśnie odcięta główka kalamitki i przedłużony grzybek. http://www.fotosik.p...f61ad4bdac.html no i całość ... zawór wkręcamy w trójnik i mamy gotowe odpowietrzanie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2d51509eb391614d.html Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.