Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wszystko o akumulatorach


Recommended Posts

  • 7 months later...
  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przyjęło się ładować wg wzoru: T=C/I * 1,4 (T - czas , C - pojemność, I - prąd) ,ale tak naprawdę chyba nikt nie potrafi wyjaśnić dlaczego 1.4 , a nie np 1.392.

 

Współczynnik 1,4 to średni współczynnik ogólnie przyjęty, ale zależy on od producenta ogniw. Ogniwa różnych producentów mogą mieć różne współczynniki (większe lub mniejsze od 1,4).

Na przykład ogniwa SANYO KR-1800SCE w trybie szybkim można ładować prądem 2700mA W czasie 1h (dane z noty katalogowej). Jak podstawimy Do wzoru czas ładowania, prąd ładowania i pojemność akumulatora to wyliczymy współczynnik: w=1h*2700mA/1800mAh=1,5.

 

Analizując w w podobny sposób dane z not katalogowych innych ogniw można uzyskać inne współczynniki. np 1,2 lub 1,6. Oczywiście wyznaczenie współczynnika dla chińskiej pstrokacizny, do której nie można znaleźć noty katalogowej jest bardziej problematyczne, ale wykonalne.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

a ja mam bardzo podstawowe pytanie co do baterii

 

czerwony kabel powinien być tam gdzie jest kółku w kwadrat czy to jest miejsce czarnego kabelka ??

 

 

wiem że banał ale inaczej mam w replice i inaczej w dodatkowo zakupionych złączkach z kablami i nie wiem jak jest poprawnie 8)

Edited by utarev
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam, odgrzebie trochę temat.

Mam problem ze swoją ładowarką albo baterią.

Bateria SANYO RC 9.6v 2400mAh

ładowarka mikroprocesorowa batimex bch001 (albo jakoś tak)

 

Opis problemu, ładowarka na ustawieniu 500mAh, 8 ogniw, nie doładowuje baterii do końca, po rzekomym naładowaniu sprawdzałem napięcie baterii i wynosiło 10,44V, wystrzeliłem może z 50-100 kulek, nie więcej i batka padła.

Dzisiaj w nocy powtórzyłem cykl ładowania, zmierzyłem i batka ma teraz 11.45V.

Czy bateria jest naładowana prawidłowo ??, czy może jest coś nie tak z batką albo ładowarką??

 

Dodam może, że ładowany bateria FireFoxa 9.6v 1500mAh (ładowana tą samą ładowarką, an tych samych ustawieniach) ma 11.75V.

 

Jakie napięcie powinno być dla prawidłowo naładowanej baterii 9.6v ?? I w ogóle jak można sprawdzić, czy bateria jest naładowana maksymalnie ??

Edited by lenczek
Link to post
Share on other sites
prawidłowe napiecie powinno dochodzic do 12v. Możesz mieć baterie zabitą już efektem pamięci. Pomaga tlyko formowanie ponowne z reflexem na porzadnej łądowarce.

 

dzieki, widzę, że nie ma innej opcji jak przesiadka na li-po...

 

ok pozdrawiam.

Edited by lenczek
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, odgrzebie trochę temat.

Mam problem ze swoją ładowarką albo baterią.

Bateria SANYO RC 9.6v 2400mAh

ładowarka mikroprocesorowa batimex bch001 (albo jakoś tak)

 

Opis problemu, ładowarka na ustawieniu 500mAh, 8 ogniw, nie doładowuje baterii do końca, po rzekomym naładowaniu sprawdzałem napięcie baterii i wynosiło 10,44V, wystrzeliłem może z 50-100 kulek, nie więcej i batka padła.

Dzisiaj w nocy powtórzyłem cykl ładowania, zmierzyłem i batka ma teraz 11.45V.

Czy bateria jest naładowana prawidłowo ??, czy może jest coś nie tak z batką albo ładowarką??

 

Dodam może, że ładowany bateria FireFoxa 9.6v 1500mAh (ładowana tą samą ładowarką, an tych samych ustawieniach) ma 11.75V.

 

Jakie napięcie powinno być dla prawidłowo naładowanej baterii 9.6v ?? I w ogóle jak można sprawdzić, czy bateria jest naładowana maksymalnie ??

Tez tak mialem z moim akumulatorem NiMH Intellect 4200mAh 9.6V. Aku po prostu padl, nie mialem sumienia go komus odsprzedac, wiec poszedl do smieci. Polecam to samo i przerzucenie sie na LiPolki :]

Edited by Gallain
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam!

 

Wiem, że to nie temat do zadawania pytań, ale myślę, że nie tylko ja się nad tym zastanawiam. Nie chcę po prostu, żeby info zostało zakopane :)

 

No więc rzecz tyczy się napięcia w akumulatorach wszelkiego rodzaju. Gdzieś zasłyszałem, że szybkostrzelność w replice na Li-Polu 7.4V będzie odpowiadać szybkostrzelności na Ni-MH 9.6V SMALL lub Ni-MH 8.4V LARGE.

 

Do tej pory po prostu w to wierzyłem, ale ostatnio zacząłem wątpić. Szybkostrzelność zależy od napięcia, czyż nie? No a napięcie w aku to napięcie w aku. W takim razie wychodziłoby, że faktyczne (praktyczne) napięcie w Li-Po jest albo większe, albo no jakby to ująć, wydajniejsze (trochę niezręcznie)?

 

Ktoś mógłby mnie oświecić? No i jak te napięcia mają się w tych i pozostałych, czyli Ni-Cd, Li-Io, Li-FeO4, and so on...

 

Pozdrawiam,

Kiekos

Link to post
Share on other sites

Przecież szybkostrzelność na akumulatorach o tym samym woltażu, a na różnych ogniwach jest inna, np w aku 8.4V 600mAh Sanyo masz dużo mniejszą szybkostrzelność niż np w 8.4V 3600mAh Sanyo RC. Ja elektrykiem nie jestem, ale wydaje mi się że chodzi tu o natężenie prądu, jakie daje pakiet, czyli max A, która w LiPo jest dużo większa niż w NiCd/NiMH.

 

Jeśli nie mam racji, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi :]

Edited by Gallain
Link to post
Share on other sites

Od woltarzu na pewno zależy. Ty natomiast sugerujesz, że zależy ona też od pojemności (mA, mAh) oraz wydajności w C? O ile mi wiadomo, Ni-MH oraz Ni-Cd mają C na poziomie 10, a Li-Po widziałem i 50 (jednak te airsoftowe to 15-25, chyba...).

 

Czyli teoretycznie rzecz ujmując, gdyby wziąć Ni-MH lub Ni-Cd 9.6V, można by dopasować jego parametry (mAh, C) tak, aby otrzymać wydajność identyczną jak w Li-Po 7.4V o jakichś tam parametrach.

 

Jednak Li-Po mają mniejsze wymiary, balancer i brak efektu pamięciowego, więc wygrywają, racja?

 

Pozdrawiam,

Kiekos

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Wiem, że to nie temat do zadawania pytań, ale myślę, że nie tylko ja się nad tym zastanawiam. Nie chcę po prostu, żeby info zostało zakopane :)

 

No więc rzecz tyczy się napięcia w akumulatorach wszelkiego rodzaju. Gdzieś zasłyszałem, że szybkostrzelność w replice na Li-Polu 7.4V będzie odpowiadać szybkostrzelności na Ni-MH 9.6V SMALL lub Ni-MH 8.4V LARGE.

 

Do tej pory po prostu w to wierzyłem, ale ostatnio zacząłem wątpić. Szybkostrzelność zależy od napięcia, czyż nie? No a napięcie w aku to napięcie w aku. W takim razie wychodziłoby, że faktyczne (praktyczne) napięcie w Li-Po jest albo większe, albo no jakby to ująć, wydajniejsze (trochę niezręcznie)?

 

Ktoś mógłby mnie oświecić? No i jak te napięcia mają się w tych i pozostałych, czyli Ni-Cd, Li-Io, Li-FeO4, and so on...

 

Pozdrawiam,

Kiekos

 

Roznica po miedzy Lipo a NICd/H polega na tym, ze Lipo ma mniejsze opory wewnetrzne miedzy katoda a anaoda, wiec z prawa Ohma wiemy ze : I=V/R gdzie:

- I - Prad ( A)

- U - napiecie (V)

- R - opor ( Omh)

 

Policz moc elektryczna tj waty : P=V*A ( napiecie * prad )

1. 7,2V lipo prad wyladowania rzedu 20A

2. 8,4V ( NiCd ; NiH ) na prad wyladowania rzedu 10-15A.

3. Moc silnika elektrycznego to : P=VA.

 

Niepozdrwaiam - Niegrzechotnik ;)

Link to post
Share on other sites
Niepozdrwaiam - Niegrzechotnik ;)

:hahaha:

 

Yh, czyli "lepsiejszość" jednego rodzaju baterii nad drugą nie wynika tylko z rodzaju użytych ogniw, ale także posiadanym przed aku parametrów?

 

Mówiąc "wyładowanie rzędu 20A", masz na myśli maksymalne chwilowe natężenie jakie może wytworzyć aku? Czyli to, co wynika z:

 

Pojemość [Ah] x Ilość C [gdzie C zastępuje Capacity] = Max. Chwilowe Natężenie [A]

 

Jak coś nakręciłem, poprawcie proszę... Ja należę do tych, którym trzeba wszystko związane z prądem wytłumaczyć jak najbardziej łopatologicznie :teeth:

 

Pozdro,

Kiekos

Edited by Kiekos
Link to post
Share on other sites

Szkołę to ja miałem dawno temu a i profil nie był elektryczny wszelako...silnik z GB to silnik prądu stałego right ?

A z tego co pamiętam to prędkość obrotową takiego silnika można było regulować zmianą napięcia zasilania, rezystancji

w obwodzie lub strumienia magnetycznego bieguna czy jak się tam toto nazywało. W replice o 2 i 3 rozwiązanie raczej trudno

zatem zostaje nr 1 czyli napięcie. Wynika z tego, że nie od prądu to zależy drogi Gallain, ale od napięcia raczej :zastanawia:

 

No chyba, że szybkostrzelność nie zależy tylko od prędkości obrotowej silnika gearbox'u :icon_eek2:

Link to post
Share on other sites

Bardzo dużo zależy od prądu jaki pobiera silnik... Nie bierzecie pod uwagę spadków napięć, oporze układu itd.

 

Dlatego aku o większej wydajności prądowej a mniejszym napięciu są w stanie dać większego rofa niż batka o większym napięciu a znikomej wydajności.

 

Do regulowania obrotów najrozsądniej jest stosować PWM w naszym przypadku.

Link to post
Share on other sites

Fajno... Ino radzę wziąć pod uwagę, że ogniwa posiadają rezystancję wewnętrzną, przewody też, no i styki również. Prawo Ohma, które zostało użyte jest tu w uproszczonej formie. Dla dodatkowego ułatwienia tych super dokładnych obliczeń dodam, że rezystancja w tym przypadku rośnie wraz z temperaturą.

 

KicpA mnie uprzedził ;) A co do PWM to zgadzam się w 101%.

Edited by woma
Link to post
Share on other sites

No dobrze, ale dla danej repliki (stała rezystancja, spadki itd. itp.) zmieniając tylko i wyłącznie baterię w jaki sposób

wydajność prądowa może się przełożyć na ROF ? :zastanawia: Bo że się przełoży na długotrwałość działania czy

będzie się cechować większą odpornością na przeciążenia to nie dyskutuję...tylko w jaki sposób ma to zwiększyć

prędkość obrotową silnika ? Pytam absolutnie bez złośliwości - po prostu swoje pojmowanie elektrotechniki

chcę poszerzyć :icon_biggrin:

Edited by Kargan
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...