reactor4600 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 sprobuj przelaczyc na 1000mah i znowu na 500 tez mialem taki problem bylo tylko takie pikanie zadna lampka sie nie palila Quote Link to post Share on other sites
FireBurner Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Przyjęło się ładować wg wzoru: T=C/I * 1,4 (T - czas , C - pojemność, I - prąd) ,ale tak naprawdę chyba nikt nie potrafi wyjaśnić dlaczego 1.4 , a nie np 1.392. Współczynnik 1,4 to średni współczynnik ogólnie przyjęty, ale zależy on od producenta ogniw. Ogniwa różnych producentów mogą mieć różne współczynniki (większe lub mniejsze od 1,4). Na przykład ogniwa SANYO KR-1800SCE w trybie szybkim można ładować prądem 2700mA W czasie 1h (dane z noty katalogowej). Jak podstawimy Do wzoru czas ładowania, prąd ładowania i pojemność akumulatora to wyliczymy współczynnik: w=1h*2700mA/1800mAh=1,5. Analizując w w podobny sposób dane z not katalogowych innych ogniw można uzyskać inne współczynniki. np 1,2 lub 1,6. Oczywiście wyznaczenie współczynnika dla chińskiej pstrokacizny, do której nie można znaleźć noty katalogowej jest bardziej problematyczne, ale wykonalne. Quote Link to post Share on other sites
woma Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Każdy akumulator powinno ładować się 0,1C max 0,2C. "Szybkie ładowanie" wg noty katalogowej to zabieg producenta mający na celu szybszą sprzedaż akumulatorów. Quote Link to post Share on other sites
utarev Posted June 14, 2010 Report Share Posted June 14, 2010 (edited) a ja mam bardzo podstawowe pytanie co do baterii czerwony kabel powinien być tam gdzie jest kółku w kwadrat czy to jest miejsce czarnego kabelka ?? wiem że banał ale inaczej mam w replice i inaczej w dodatkowo zakupionych złączkach z kablami i nie wiem jak jest poprawnie 8) Edited June 14, 2010 by utarev Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted June 14, 2010 Report Share Posted June 14, 2010 W przypadku wtykow mini - czerwony podlaczamy do okraglego, a czarny do kwadrata. W przypadku large wtyczek (ciagle mowie o Tamayi) moze byc i tak i odwrotnie. Wazne jak masz w replice. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted August 25, 2010 Report Share Posted August 25, 2010 (edited) Witam, odgrzebie trochę temat. Mam problem ze swoją ładowarką albo baterią. Bateria SANYO RC 9.6v 2400mAh ładowarka mikroprocesorowa batimex bch001 (albo jakoś tak) Opis problemu, ładowarka na ustawieniu 500mAh, 8 ogniw, nie doładowuje baterii do końca, po rzekomym naładowaniu sprawdzałem napięcie baterii i wynosiło 10,44V, wystrzeliłem może z 50-100 kulek, nie więcej i batka padła. Dzisiaj w nocy powtórzyłem cykl ładowania, zmierzyłem i batka ma teraz 11.45V. Czy bateria jest naładowana prawidłowo ??, czy może jest coś nie tak z batką albo ładowarką?? Dodam może, że ładowany bateria FireFoxa 9.6v 1500mAh (ładowana tą samą ładowarką, an tych samych ustawieniach) ma 11.75V. Jakie napięcie powinno być dla prawidłowo naładowanej baterii 9.6v ?? I w ogóle jak można sprawdzić, czy bateria jest naładowana maksymalnie ?? Edited August 25, 2010 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 25, 2010 Report Share Posted August 25, 2010 prawidłowe napiecie powinno dochodzic do 12v. Możesz mieć baterie zabitą już efektem pamięci. Pomaga tlyko formowanie ponowne z reflexem na porzadnej łądowarce. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted August 25, 2010 Report Share Posted August 25, 2010 (edited) prawidłowe napiecie powinno dochodzic do 12v. Możesz mieć baterie zabitą już efektem pamięci. Pomaga tlyko formowanie ponowne z reflexem na porzadnej łądowarce. dzieki, widzę, że nie ma innej opcji jak przesiadka na li-po... ok pozdrawiam. Edited August 25, 2010 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
moron Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Poszukaj kogos kto ma dobra ladowarke z opcja reflex do regeneracji starych pakietów. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 ja :D Quote Link to post Share on other sites
moron Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Ja tez mam ale bardziej mi chodzilo o kogos z jego bezposredniej okolicy... Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 zawsze można wysłac ;) Quote Link to post Share on other sites
moron Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 To juz lepiej chyba nowy pakiet kupic :P Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 (edited) Witam, odgrzebie trochę temat. Mam problem ze swoją ładowarką albo baterią. Bateria SANYO RC 9.6v 2400mAh ładowarka mikroprocesorowa batimex bch001 (albo jakoś tak) Opis problemu, ładowarka na ustawieniu 500mAh, 8 ogniw, nie doładowuje baterii do końca, po rzekomym naładowaniu sprawdzałem napięcie baterii i wynosiło 10,44V, wystrzeliłem może z 50-100 kulek, nie więcej i batka padła. Dzisiaj w nocy powtórzyłem cykl ładowania, zmierzyłem i batka ma teraz 11.45V. Czy bateria jest naładowana prawidłowo ??, czy może jest coś nie tak z batką albo ładowarką?? Dodam może, że ładowany bateria FireFoxa 9.6v 1500mAh (ładowana tą samą ładowarką, an tych samych ustawieniach) ma 11.75V. Jakie napięcie powinno być dla prawidłowo naładowanej baterii 9.6v ?? I w ogóle jak można sprawdzić, czy bateria jest naładowana maksymalnie ?? Tez tak mialem z moim akumulatorem NiMH Intellect 4200mAh 9.6V. Aku po prostu padl, nie mialem sumienia go komus odsprzedac, wiec poszedl do smieci. Polecam to samo i przerzucenie sie na LiPolki :] Edited September 9, 2010 by Gallain Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Witam! Wiem, że to nie temat do zadawania pytań, ale myślę, że nie tylko ja się nad tym zastanawiam. Nie chcę po prostu, żeby info zostało zakopane :) No więc rzecz tyczy się napięcia w akumulatorach wszelkiego rodzaju. Gdzieś zasłyszałem, że szybkostrzelność w replice na Li-Polu 7.4V będzie odpowiadać szybkostrzelności na Ni-MH 9.6V SMALL lub Ni-MH 8.4V LARGE. Do tej pory po prostu w to wierzyłem, ale ostatnio zacząłem wątpić. Szybkostrzelność zależy od napięcia, czyż nie? No a napięcie w aku to napięcie w aku. W takim razie wychodziłoby, że faktyczne (praktyczne) napięcie w Li-Po jest albo większe, albo no jakby to ująć, wydajniejsze (trochę niezręcznie)? Ktoś mógłby mnie oświecić? No i jak te napięcia mają się w tych i pozostałych, czyli Ni-Cd, Li-Io, Li-FeO4, and so on... Pozdrawiam, Kiekos Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 (edited) Przecież szybkostrzelność na akumulatorach o tym samym woltażu, a na różnych ogniwach jest inna, np w aku 8.4V 600mAh Sanyo masz dużo mniejszą szybkostrzelność niż np w 8.4V 3600mAh Sanyo RC. Ja elektrykiem nie jestem, ale wydaje mi się że chodzi tu o natężenie prądu, jakie daje pakiet, czyli max A, która w LiPo jest dużo większa niż w NiCd/NiMH. Jeśli nie mam racji, to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi :] Edited December 13, 2010 by Gallain Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Od woltarzu na pewno zależy. Ty natomiast sugerujesz, że zależy ona też od pojemności (mA, mAh) oraz wydajności w C? O ile mi wiadomo, Ni-MH oraz Ni-Cd mają C na poziomie 10, a Li-Po widziałem i 50 (jednak te airsoftowe to 15-25, chyba...). Czyli teoretycznie rzecz ujmując, gdyby wziąć Ni-MH lub Ni-Cd 9.6V, można by dopasować jego parametry (mAh, C) tak, aby otrzymać wydajność identyczną jak w Li-Po 7.4V o jakichś tam parametrach. Jednak Li-Po mają mniejsze wymiary, balancer i brak efektu pamięciowego, więc wygrywają, racja? Pozdrawiam, Kiekos Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Witam! Wiem, że to nie temat do zadawania pytań, ale myślę, że nie tylko ja się nad tym zastanawiam. Nie chcę po prostu, żeby info zostało zakopane :) No więc rzecz tyczy się napięcia w akumulatorach wszelkiego rodzaju. Gdzieś zasłyszałem, że szybkostrzelność w replice na Li-Polu 7.4V będzie odpowiadać szybkostrzelności na Ni-MH 9.6V SMALL lub Ni-MH 8.4V LARGE. Do tej pory po prostu w to wierzyłem, ale ostatnio zacząłem wątpić. Szybkostrzelność zależy od napięcia, czyż nie? No a napięcie w aku to napięcie w aku. W takim razie wychodziłoby, że faktyczne (praktyczne) napięcie w Li-Po jest albo większe, albo no jakby to ująć, wydajniejsze (trochę niezręcznie)? Ktoś mógłby mnie oświecić? No i jak te napięcia mają się w tych i pozostałych, czyli Ni-Cd, Li-Io, Li-FeO4, and so on... Pozdrawiam, Kiekos Roznica po miedzy Lipo a NICd/H polega na tym, ze Lipo ma mniejsze opory wewnetrzne miedzy katoda a anaoda, wiec z prawa Ohma wiemy ze : I=V/R gdzie: - I - Prad ( A) - U - napiecie (V) - R - opor ( Omh) Policz moc elektryczna tj waty : P=V*A ( napiecie * prad ) 1. 7,2V lipo prad wyladowania rzedu 20A 2. 8,4V ( NiCd ; NiH ) na prad wyladowania rzedu 10-15A. 3. Moc silnika elektrycznego to : P=VA. Niepozdrwaiam - Niegrzechotnik ;) Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 (edited) Niepozdrwaiam - Niegrzechotnik ;) :hahaha: Yh, czyli "lepsiejszość" jednego rodzaju baterii nad drugą nie wynika tylko z rodzaju użytych ogniw, ale także posiadanym przed aku parametrów? Mówiąc "wyładowanie rzędu 20A", masz na myśli maksymalne chwilowe natężenie jakie może wytworzyć aku? Czyli to, co wynika z: Pojemość [Ah] x Ilość C [gdzie C zastępuje Capacity] = Max. Chwilowe Natężenie [A] Jak coś nakręciłem, poprawcie proszę... Ja należę do tych, którym trzeba wszystko związane z prądem wytłumaczyć jak najbardziej łopatologicznie :teeth: Pozdro, Kiekos Edited December 13, 2010 by Kiekos Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Ogniwa nie posiadają anody i katody tylko biegun dodatni i ujemny... Quote Link to post Share on other sites
Kargan Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Szkołę to ja miałem dawno temu a i profil nie był elektryczny wszelako...silnik z GB to silnik prądu stałego right ? A z tego co pamiętam to prędkość obrotową takiego silnika można było regulować zmianą napięcia zasilania, rezystancji w obwodzie lub strumienia magnetycznego bieguna czy jak się tam toto nazywało. W replice o 2 i 3 rozwiązanie raczej trudno zatem zostaje nr 1 czyli napięcie. Wynika z tego, że nie od prądu to zależy drogi Gallain, ale od napięcia raczej :zastanawia: No chyba, że szybkostrzelność nie zależy tylko od prędkości obrotowej silnika gearbox'u :icon_eek2: Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Bardzo dużo zależy od prądu jaki pobiera silnik... Nie bierzecie pod uwagę spadków napięć, oporze układu itd. Dlatego aku o większej wydajności prądowej a mniejszym napięciu są w stanie dać większego rofa niż batka o większym napięciu a znikomej wydajności. Do regulowania obrotów najrozsądniej jest stosować PWM w naszym przypadku. Quote Link to post Share on other sites
woma Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 (edited) Fajno... Ino radzę wziąć pod uwagę, że ogniwa posiadają rezystancję wewnętrzną, przewody też, no i styki również. Prawo Ohma, które zostało użyte jest tu w uproszczonej formie. Dla dodatkowego ułatwienia tych super dokładnych obliczeń dodam, że rezystancja w tym przypadku rośnie wraz z temperaturą. KicpA mnie uprzedził ;) A co do PWM to zgadzam się w 101%. Edited December 13, 2010 by woma Quote Link to post Share on other sites
Kargan Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 (edited) No dobrze, ale dla danej repliki (stała rezystancja, spadki itd. itp.) zmieniając tylko i wyłącznie baterię w jaki sposób wydajność prądowa może się przełożyć na ROF ? :zastanawia: Bo że się przełoży na długotrwałość działania czy będzie się cechować większą odpornością na przeciążenia to nie dyskutuję...tylko w jaki sposób ma to zwiększyć prędkość obrotową silnika ? Pytam absolutnie bez złośliwości - po prostu swoje pojmowanie elektrotechniki chcę poszerzyć :icon_biggrin: Edited December 13, 2010 by Kargan Quote Link to post Share on other sites
woma Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Mniejsza rezystancja własna akumulatorka skutkuje jego większą wydajnością prądową. Oznacza to, że przy tym samym napięciu do silnika płynie większy prąd, dzięki czemu silnik szybciej się kręci, a szybkostrzelność nam wzrasta. Ot co. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.