Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

GFC Smart Battery Charger - grzanie batki


Recommended Posts

Witam, zakupiłem ładowarkę

gunfire.pl/product-pol-1152200767-Mikroprocesorowa-ladowarka-Smart-Battery-Charger-GFC-Energy.html

i po 30 minutach ładowania, bateria się rozgrzewa (tego efektu nie ma podczas standardowego ładowania) - i teraz pytanie, ten typ tak ma, czy wada ładowarki?

 

batka z cymy.048, Ni-Mh 1200mAh, 8.4V

Link to post
Share on other sites

Nie natężenie tylko napięcie. V to napięcie. A to natężenie, czyli prąd ładowania.

To że bateria robi się ciepła to w miarę normalne zjawisko. Ale jeżeli byłaby gorąca to jest już źle. Wysokość temperatury jest uzależniona od rezystancji wewnętrznej ogniw baterii a w przypadku baterii z Twojej repliki może ona sięgać nawet 700 mili ohmów.

 

Zmień baterię :)

Link to post
Share on other sites

Jestem kompletnie zielony z elektroniki.

 

Prąd ładowania: 0.8

Górny limit natężenia: [?] - nie mam pojęcia jaką wartość ustawić.

limit pojemności: 1100

 

i ktoś podpowie jak w tym modelu włączyć moduł rozładowywania?

Edited by Torazur
Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie za wysoki prąd ładowania, w moim 9,6V ładuje 0,4A i rozładowuję 0,2A i grzeje się tylko troszeczkę gdy jest pełna.

Powinieneś mieć w instrukcjach tabelkę z natężeniami ładowania różnych typów, jak nie masz to wstawię zdjęcie.

Ładować lepiej było by na 0,3-0,5A.

Rozładowywać powinieneś na natężeniu max 0,48A. Dobrze by było używać 0,2-0,3A.

Link to post
Share on other sites

Mnie natomiast troszkę ciekawi sprawa "rozładowywania" ogniw za pomocą tej ładowarki. Według opisu na stronie Gunfire - ta ładowarka ma taką możliwość. Jednak ani w instrukcji, ani w samej ładowarce nie odnalazłem żadnego trybu, który do tego służy.

 

Źle szukałem? Pytanie kieruję raczej do innych użytkowników tej ładowarki, bo kolega Torazur, z tego co wiem, ma ten sam problem.

Link to post