Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

aku06oa6.th.jpg Oto mój AUG w aktualnym umaszczeniu zimowym z prawie taką samą kieszonką jaką zrobił sobie Roger.

 

aku02pn1.th.jpg Spiłowałem 3 mm szparę w kolbie, aby między body a stopkę gładko przeszedł kabel (przejście z mini na large).

 

aku05fx0.th.jpg Kable i wtyki upycham do środka kieszeni, żeby nie zmokły.

 

aku04qo3.th.jpg Rzep kupiony w pasmanterii za jakieś grosze.

 

aku01ni7.th.jpg Paski, jak i kieszeń pochodzą ze starej kamizelki Pattern 83 Roger'a. Ja to robiłem pod presją czasu i niedokładnie, trudno.

 

aku03aw0.th.jpg W środku siedzą dwie batki 8,4 1800mA, obie z dużym wtykiem. Pomiędzy batki spokojnie wejdzie chemiczny ogrzewacz do rąk.

 

Dzięki Roger za porady! 8)

Link to post
Share on other sites

Nie przypominam sobie, by ktoś w tym wątku to opisywał, jeśli jednak tak było, to proszę o info, a znowu przeszukam ten temat.

 

Nie wiem, jak zdemontować przednią część lufy zewnętrznej. Wyjąłem z body cały zespół lufy, odłączyłem tylną część lufy zewnętrzej z lufą wewnętrzną i komorą (to, co chowa się wewnątrz body), odkręciłem "zawór" rury gazowej, zdemontowałem rączkę... Ale ciagle nie wiem, jak wyjąć przdnią część lufy zewnetrznej, trzyma się ona tej dużej metalowej cześci, do której równiez przykręca się rączkę. Nie umiem w szczególności wyjąć takiego małego metalowego bloczka, który wystaje z lufy zewnętrzej i wchodzi w "zawór" rury gazowej. Jak to się robi?

Link to post
Share on other sites

Dzięki, tak, ale w ten sposób wyciągasz cały zespół lufy z body. Mi natomiast chodzi o wyciągnięcie lufy zewnętrznej z kawałka metalu, do którego przymocowana jest rączka. Schematy techniczne twierdzą, że za mocowanie to odpowiedzialna jest mała śrubka, do której dostęp uzyskujemy po odkręceniu przedniej rączki... ale ja nie widzę łebka tej śrubki - widzę jedynie jakiś otworek... Nawet nie wiem, jaki klucz by to mógł ruszyć.

 

EDIT: literówki.

Edited by relevant
Link to post
Share on other sites

Też tak sądzę, ale najwyraźniej w JG jest tak mały, że go w tym otworze nie zauważam... jakiej wielkości jest u Ciebie ten inbus? Gdybym to wiedział, to mógłbym kupić taki klucz, jakiego Ty używasz, i to odkręcić nawet po omacku...

 

EDIT: Literówka

Edited by relevant
Link to post
Share on other sites

I w TM i w JG robi się to tak samo. Ja mam taki sposób:

1. Demontuję rączkę

2. Wykręcam dwie śrubki umiejscowione naprzeciwko siebie i wysuwam lufę wewnętrzną

3. Biorę wykałaczkę, ścinam nożyczkami kawałeczek jej czubka, wciskam w tę dzirurkę która jest pod rączką i wykręcam powolutku tę malućką śrubeckę.

4. Wykręcam śrubkę z bloku gazowego, następnie go obracam i voila! lufa zewnętrza się wysuwa

Link to post
Share on other sites

Ten imbusik mocujący lufę zewnętrzna do korpusu ma dokładnie 1,5 mm , to na wypadek jak by wykałaczka nie starczyła. Takiej samej średnicy imbus potrzeny jest do demontażu innych elementów z mikroimbusami. Do demontażu na przykład RISa potrzebny jest imbus 3 mm (AUG A3 JG).

Link to post
Share on other sites

Nie prościej założyć batkę Li-pol

 

To moja wypowiedź na temat lipoli na forum warrior (wklejam, bo po co to przepisywać)

 

"Ja używam od około 3 miesięcy 3 baterii li-pol firmy RC-System. Baterie kupione były w sklepie modelarskim.

Ogólne przeznaczenie do napędzania modeli.

 

Bateryjki ładuję ładowarką E-Station BC-6 Dual Power Balancer - Pelikan http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p...alancer-pelikan

 

Baterie stosuje w 3 aeg'ach:

1. AUG STEYR z MS150 - początkowo bateria 1700mAh 11,1V 15-20C. Karabin strzelał jak kosiarka, niestety bateria dość ciasno wchodziła w body i uszkodziłem opakowanie (ta srebrna folia wkoło każdego pakietu) jednej celi, o dziwo cela tylko nieco "spuchła", a o samym uszkodzeniu dowiedziałem się po podłączeniu akumulatora do ładowarki, ponieważ na tej właśnie celi napięcie spadło o 0,5 V w stosunku do reszty cel. Teraz z baterii usunąłem jedną celę, przelutowałem właściwie kable do złącza balancera i mam aku 7,4V. Karabin o dziwo strzela na tym pakiecie i to mniej więcej tak jak na batce SANYO RC 9,6V 1100 mAh.

 

2. Również replika AUG tylko jest to JG ze stockowymio gratami od tego auga powyżej - jakieś 320 fps - batka bateria 1700mAh 7,4V, 15-20C.

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p...-7-4v-rc-system

Karabin ze względu na słabą moc przeznaczony głównie na małe dystanse i CQB. ROF na poziomie zbilżonym do kosiarki .

 

3. MP5 CA - około 350 FPS - batka bateria 1700mAh 7,4V, 15-20C. Tu jest coś dziwnego, bo na stockowych częściach dość niski RoF, po zamontowaniu łożyskowanej głowicy tłoka i łożysk kulkowych na zębatkach stanowczo się poprawiło. ROF na poziomie "normalnym" ok 15 kulek/s.

 

Co do odporności na minusowe temperatury - przy -3*C na lokalnej "jebance" po wystrzelanniu około 900-1000 kulek napięcie spoczynkowe (po sprawdzaniu ładowarką) miałem na poziomie 3,8V na cele (normalnie po full naładowaniu jest 4,2V).

 

Co do samej obsługi akumulatorów... polecam bardzo dobrą ładowarkę i do tego balancer (lub taką ładowarkę jak ja mam - od razu z balancerem). Samo ładowanie na początku przysparzało mi bardzo duży wzrost ciśnienia .

Ogólnie przechowuje aku w metalowym garnku (emaliowanym), a jak ładuję aku, to ładowarka i pakiet leżą na dużej aluminiowej płycie z dala od łatwopalnych przedmiotów, lub w garnku - tak na wszelki wypadek.

 

Ogólnie przesiadkę z Ni-Mh (Ni-Cd) na Li-Pol uważam za bardzo pozytywną, repliki chodzą żwawiej, pakiety są mniejsze, więc upchnięcie 1700 mAh w kolbie AUG'a nie stanowi żadnego problemu (posiadacze augów wiedzą o co chodzi ).

 

Jedyny minus to dość mocno boli zakup samej ładowarki... ale dla pocieszenia podam, że oczywiście można ładować również inne akumulatory w domu (trzeba dokupic sobie koszyczki), a nawet niedawno ładowałem nią akumulator w samochodzie i to z bardzo dobrym rezultatem."

 

Dodam tylko, że za około 150 zł mozna mieć ładowarkę do lipoli z balancerem... jedyna wada, tylko do lipoli :P

Edited by FragleS
Link to post
Share on other sites
Jedyny minus to dość mocno boli zakup samej ładowarki... ale dla pocieszenia podam, że oczywiście można ładować również inne akumulatory w domu (trzeba dokupic sobie koszyczki), a nawet niedawno ładowałem nią akumulator w samochodzie i to z bardzo dobrym rezultatem."

 

Dodam tylko, że za około 150 zł mozna mieć ładowarkę do lipoli z balancerem... jedyna wada, tylko do lipoli :P

Ale jeśli ktoś do tej pory prezentował podejście "tradycyjne" i ma już pakiety ni-mh/ni-cd i ładowarkę do nich, to wystarczy właśnie taka tańsza, tylko do lipoli, więc tymi 450 złotymi z pierwszego linku nie ma się co przerażać :)

Link to post
Share on other sites

Ale jeśli ktoś do tej pory prezentował podejście "tradycyjne" i ma już pakiety ni-mh/ni-cd i ładowarkę do nich, to wystarczy właśnie taka tańsza, tylko do lipoli, więc tymi 450 złotymi z pierwszego linku nie ma się co przerażać :)

 

 

Dokładnie... wprawdzie ja chciałem kupić ładowarkę tylko do li-poli, ale również często korzystam z innych akumulatorów (np. do lamp błyskowych), więc postanowiłem kupić jedną a dobrą ładowarkę, a inne ładowarki posprzedawałem... w sumie wyszło mi, że musiałem dołożyć do tego zakupu około 180 zł... więc aż tak bardzo nie bolało. Poza tym z taką ładowarką mam pewien komfort psychiczny podczas ładowania li-poli :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam mam pytanko jaka batka wejdzie do auga z 9,6 v ? - bez modyfikacji i jaka jezli sie wytnie blaszke z tyłu albo przesunie bezpiecznik?

 

 

Może warto jednak przemyśleć sprawę aku lipol.

 

Wcześniej zanim miałem lipola to wchodziły mi 9.6 na ogniwach SANYO RC (mniej więcej wielkości bateri AA) pojemność 1100mAh

 

lub bateryjka na ogniwach intellect pojemność 1400 mAh, ale te bardzo szybko skończyły żywot, więc nie polecam.

Edited by FragleS
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witam mam pytanko jaka batka wejdzie do auga z 9,6 v ? - bez modyfikacji i jaka jezli sie wytnie blaszke z tyłu albo przesunie bezpiecznik?

Na Capri jest specjalna batka 9.6V do auga, jej montaż nie wymaga żadnych modyfikacji ( ale trza się nieco nagimnastykować żeby ja upchnąć)... do tego układ mosfet ( pozdrowienia dla Siemionmana - dzięki za schematy - pyrka aż miło ) i gun wymiata.

Link to post
Share on other sites

Nie za bardzo, cylinder 0 jest do luf do 590, tak więc ja sam mam na boreupie właśnie taką lufę 590 6.02 kulki lecą idealnie równo, co prawda na borku, można spróbować 650 ale na pewno nie 705, kulka będzie po prostu wypychana z lufy bo zabraknie powietrza i stracisz fps.

Link to post
Share on other sites

Nie za bardzo, cylinder 0 jest do luf do 590, tak więc ja sam mam na boreupie właśnie taką lufę 590 6.02 kulki lecą idealnie równo, co prawda na borku, można spróbować 650 ale na pewno nie 705, kulka będzie po prostu wypychana z lufy bo zabraknie powietrza i stracisz fps.

 

 

Masz może tą lufę DF?

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie tuningu i gumki hop up

Mam taki konfig gearboxa:

 

Szkielet geraboxa G&G wzmocniony: taki

Tłowica tłoka Bore Up aluminiowa Modify: taka

 

Zestaw Cylindra Bore-up do AUG Classic Army

 

Prowadnica łożyskowana

 

Zębatki Super Torque up (helical) Classic Army: takie

 

Łożyska 6mm ślizgowe.

Sprężyna Prometheus MS160 GUARDER

Silnik PJ o wzmocnionym momencie obrotowym

 

Ile Waszym zdaniem może to mieć FPS'ow?

Jaką najlepiej zastosowac gumkę hop-up, bo w tej chwili mam promyka foletowego, ale nie jest za dobrze. Mam w szafie gumkę GUARDERA do replik o mocy powyżej 430 fps, czy powinno na niej być lepiej?

 

Replika to wprawdzie CA, ale temat o AUG'ach, więc podpiąłem się :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...