lukira Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 1. Aug wytrzyma spokojnie;) 2. Magi nie istnieją niestety:( Pokuś się jeszcze o borka najlepiej;) Bo Ci tylną płytkę wyrwie... Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 1. Aug wytrzyma spokojnie;) 2. Magi nie istnieją niestety:( Pokuś się jeszcze o borka najlepiej;) Bo Ci tylną płytkę wyrwie... Przeczytałem wątek i wiem, że borek to dobra rzecz, podobnie jak inna prowadnica sprężyny. A istnieją jakięś bębenkowe czy coś w tym stylu? Szukałem i nic nie rzuciło mi się w oczy. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Bębenkowe widziałem gdzieś za granicą ;) Ale w BP to będzie niewygodne... Lepiej skleić 2hicapy ze sobą i już ;) Ja miałem stockowego auga a3 JG z borkiem Guardera i prowadnicą łożyskowaną Guardera i na stockowym springu wyszło mi troszkę ponad 480fps ;) Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Jeżeli lubisz realizm to możesz hicapa przerobić wyglądem na Cmaga zachowując jego właściwości hicapowe czyli pojemność 300 kulek. Lans na strzelankach +50 :) Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Jeżeli lubisz realizm to możesz hicapa przerobić wyglądem na Cmaga zachowując jego właściwości hicapowe czyli pojemność 300 kulek. Lans na strzelankach +50 :) Z CMagiem byłoby ciężko, ale zwykły bębenek da sie zrobić Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Ja teraz myślę nad przerobieniem hicapa na krótki magazynek. Podzielę się doświadczeniami po skończonej robocie :) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Krótkie magi emkowe ładnie wyglądają w augach:D Ale mnóstwo przerabianie;p Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Widzę, że całkiem dobre są produkty SHS i solidne bo stalowe,sam się zastanawiam, nad modyfikacją mojego AUG na tych częściach, bo w tym miesiącu już nie będę brał udziału w zlotach to będzie czas na modyfikacje. Aktualnie mam SP120 plus zębatki normalne stockowe CA, silnik P&J o silnik magnesach neodymowych, bore-up CA, tak samo szkielet z 7mm łożyskami ciernymi, mosfet, plus jako zasilanie służy LiPo Turnigy 11.1V 1.8Ah, z serii nano-tech, idealnie pasuje do kolby AUG, tylko, że mam klasycznie uciętą płytkę trzymającą gearbox, stopka się zamyka bez kłopotu, tylko, że jak ją podłączyłem to aż przeraziłem jak wygląda rof, brak singla, silnik dostaje za dużo mocy, planuję dodać mosfet z AB, tłok CA żółty. To teraz co chciałbym wymienić: łożyska ślizgowe tłok sprężyna zębatki Jakie kulki byście polecili, na razie używam 0.25, ale nie wiem czy nie będą za lekkie do SP130. Takie zestawienie powinno też najprawdopodobniej zmniejszyć rof do w miarę sensownego poziomu. Dobrze dobrałem zestawienie części SHS? Oraz właściwie tak na przyszłość jaki najlepszy byłby gearbox V3? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Nie bierz zebatek 32:1 - a jak bierzesz to wymagaja one tloka polowkowego. Zauwaz tez ze stracisz okolo 45 % rofa... Sprezyne m130 wytrzymuja spokojnie stockowe (aktualnie nie mam zamontowanych 13:1 bo sa ... za szybkie, i uzywam jakis stockow chinskich przy m130). Jezeli stare lozyska dzialaja to nie ma sensu wymieniac na nowe (chyba ze maja duze luzy). Tlok jest swietny ale wlasnie do zebatek max Super torque (26:1) Gearbox wymien jak ci peknie ... chyba ze chcesz od razu wymienic na kulki 8 albo 9 mm. Ja mam gearbox VFC i jak na swoja cene jest swietny. Spokojnie wytrzymuje katowanie na m130 przy lipolu 11.1 (juz ponad rok). Co do plytki mocujacej gearbox - przeczytaj moj topic o backplate modzie. A jak nie masz narzedzi - katowniki z castoramy daja rade (one sa chyba tam gdzie klamki itp pierdoly). Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Czy ja wiem SP130 Guardera zawsze jest twardsza niż podaje specyfikacja, więc się zastanawiałem się, czy stockowe zębatki dadzą rade. Łożyska muszę już wymienić bo już są oznaki luzów, cóż w oryginale miałem AUG od CA rocznego potem dorwałem stocka A2 od JG i przełożyłem gearbox i mam części zapasowe od JG, rok używałem go na sprężynie SP120 poprzedni właściciel miał m110 i tak jakoś dawał rade sprzęt oprócz wyżej wymienionych elementów nic nie robiłem w gearboxie, a że mam miesięczną przerwę czas się nim zaopiekować w środku na razie bardzo stabilnie działa ale wiadomo, kto wie co się może stać. Jak na razie GB nie wymaga wymiany nie widać pęknięć itp więc nie jest źle. Czyli spokojnie mogę katować zwykły tłok CA z jednym stalowym zębem i stockowymi zębatkami bez obawy o uszkodzenie, czy jednak przy takiej sprężynie lepiej wziąć tłok o większej liczbie metalowych zębów. To jakie przełożenie mają standardowe zębatki a jakie Torque Up bo jakoś nigdy nie spotkałem się z taką informacją? Wiem o twoim modzie, i przymierzam się do niego, tylko, że ja tą płytkę z tworzywa uciąłem w okolicy silnika aby mieć miejsce na aku o tym miałem na myśli i teraz lipo idealnie wchodzi. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Ja bym wziął ten tłok SHS'a tak chociażby, żeby później nie szukać. Dużo ludzi twierdzi, że tani a dobry więc może nagle niespodziewanie zniknąć z Taiwangun'a. Jeżeli masz kasę to bierz nawet te zęby, najwyżej opchniesz komuś lub wstawisz jeszcze mocniejszą sprężynę :) Co do przełożeń zębatek Kocur podawał ostatnio tabelkę, temat chyba nazywał się "wytrzymałe zębatki" coś w ten deseń. Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Bojeq, dzięki znalazłem już temat i faktycznie kocur666 ma rację nie ma sensu brać tych zębatek kiedy standard to 18:1, będę szukał czegoś do 24:1. Co do tłoka kupię go wraz z sprężyna, i łożyskami. Posiedzę tylko na poszukiwaniach dobrych zębatek. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted December 28, 2010 Report Share Posted December 28, 2010 (edited) Montaż Mosfetu w replikach Steyr'a AUG Wczoraj siedziałem do 3 w nocy nad Mosfetem w AUG'u. Ogólnie osiągnąłem sukces. A teraz chciałbym przepisać moje spostrzeżenia dla osób które niedługo będą montowały mosfet w AUG'u i nie mają zielonego pojęcia o elektryce. Co nie oznacza że dadzą sobie radę w 100%, i jeżeli po przeczytaniu tego posta nadal będą mieć wątpliwości, to lepiej żeby się za to nie zabierały. Dobra, zacznę od przedstawienia schematu elektryki w oryginalnym AUG'u. Standardowa elektryka To tak po kolei: 1 - jest to minus 2 - kabel prądowy idący do styków od auto 3 - kabel prądowy idący do styków od singla 4 - kabel prądowy idący od singla do auto 5 - kabel prądowy idący od auto do silnika Czarny kolor to oczywiście minus a czerwony to plus. To tak zamknięcie obwodu na dowolnych stykach powoduje wystrzał. Na stykach łączących kable 3 i 4 jest single a na stykach 2 i 5 mamy auto. Ogónie wszystko jest proste i w razie niepowodzeń można w łatwy sposób powrócić do oryginalnego ustawienia. Podłączenie Mosfetu Użytkownicy AUG'a dobrze wiedzą, że repliki naszego kochanego karabinu posiadają 2 pary styków. Pozornie jest to bardzo duży problem bo na stykach 2 i 5 są 2 pary kabli. W praktyce nic to nie robi. 2 para styków jest jak jeszcze jeden włącznik podłączony równolegle. Poprawne podłączenie mosfetu w replikach AUG'a powinno wyglądać tak. Na pierwszy rzut oka może to odrzucać. Numeracje kabli jest taka sama ja k w obrazku przedstawiającym oryginał. Czyli: 1 - jest to minus 2 - kabel prądowy idący do styków od auto 3 - kabel prądowy idący do styków od singla 4 - tego kabla nie ma, nie musi go być a nawet gdyby był to były by podłączony tak samo jak kabel 3 5 - kabel prądowy idący od auto do silnika 6 - kabel sygnałowy idący od mosfetu do styku auto 7 - kabel sygnałowy idący od styku auto do styku single Czyli mosfet montujemy na minusie (kabel nr.1). Jeżeli jest to mosfet z AB (Active Brake - Aktywny Hamulec) to sposób podłączenia będzie inny. Ale zajmijmy się zwykłym podstawowym mosfetem. Następną operacją po przylutowaniu mosfetu na minusie, jest odlutowanie kabla nr.4. Następnie kabel nr.5 należy przylutować na sąsiedni styk od auto, pozornie zamykając obwód. Jeżeli zostały nam 2 wolne styki to musimy teraz przylutować kable nr.6 i nr.7. Są to kable sygnałowe i mogą być bardzo cienkie. W praktyce kabel numer 3 również może być bardzo cienki. Ponieważ płynie po nim sygnał a nie prąd. Jeżeli wszystkie kable zostaną przylutowane, możemy wszytko zaizolować taśmą izolacyjną albo w koszulkami termokurczliwymi. Następnie składamy wszystko do kupy. Aby wszystko dobrze polutować trzeba rozebrać cały gearbox. Jeżeli ktoś się nie czuje na całkowite rozebranie gearboxa a następne złożenie, niech lepiej powierzy to komuś kto ma doświadczenie. Mam nadzieję że mój post, bądź jak kto woli mini poradnik, pomoże komuś w poprawnej instalacji mosfetu w replikach Steyr'a AUG. Nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia powstałe w wyniku nie poprawnego montażu mosfetu w replice. Edited December 28, 2010 by Jankus Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 29, 2010 Report Share Posted December 29, 2010 Po co rozkladac gearbox ? O.o Przeciez dostep do stykow masz zewnetrznie... Po prostu lutujesz do zewnetrznej kostki ktora jest z boku. Druga sprawa - jak samemu robi sie mosfeta oplaca sie dorzucic maly radiator, w augu wszystko sie pieknie miesci bo jest duzo miejsca. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted December 29, 2010 Report Share Posted December 29, 2010 Tak, może da radę wszystko polutować bez rozbierania gearboxa. Można by nawet kabel nr.4 zostawić a nie dolutowywać kabla nr.7 . Ja osobiście całe GB rozebrałem aby mieć lepszy dostęp do styków. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 30, 2010 Report Share Posted December 30, 2010 Po to masz na zewnatrz kostke zeby do niej montowac. Lutowanie do kostki wewnetrznej ... po co ? Tak masz krotsze kable sterujace. Zewnetrzna kostke mozna odkrecic bez rozbierania gearboxa. Przy lutowaniu kabli do silnika - warto je odpowiednio ulozyc tak zeby byly 2 cm dluzsze - bo przy lutowaniu na styk - bedzie problem z rozbieraniem gearboxa. W obu augach mam silniki zlutowane na stale - mniejsze straty na polaczeniach. Wiadomo tez ze jak juz sie montuje mosfet to Deansy sa podstawa. Nie ma co zostawiac kiepskich wtykow Tamaya. Quote Link to post Share on other sites
lexis Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Witam mam kilka pytan i mam nadzieje ktos znajdzie chwile na odpowiedzi, mam aug a3 jg wszystko stockowe , strzelam nim juz od 2 lat i wszystko cacy, nie zagladalem w srodek bo nigdy nie mialem takiej potrzeby, aczkolwiek w tym sezonie ekipa wziela sie za tuning swoich broni i ja nie chce pozostac w tyle ale nie chce tez majatku wydac, wiec pytam: 1. jaka gumka hopup ?? czytalem ze systema sie nie do konca sprawdza, najlepiej guardian ? 2. jaka bateria ?? mam stockowa 8,4V i czy zalozyc 9.6V lub powyzej 10V , bardzo duzo strzelam w auto wiec zeby sie nic nie rozsypalo jak silnik zacznie szybciej krecic ... wiec raczej sie sklaniam ku 9.6v 3. jak tanio zwiekszyc fps ? powiem szczerze myslalem tylko o sprezynie, stockowo jest niby m130 ale poczytalem troche i niektorzy pisza ze spokojnie m140 mozna wkladac poniewaz bebechy sa ponoc pancerne ...(oczywiescie wzmocnic tylna plastykowa plytke trzymajaca gearbox) z gory dziekuje slicznie za odpowiedzi Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 (edited) 1. Systema czarna. U mnie się sprawdza od 3 lat idealnie. 2. Polecam Li-po 7.4 - idealnie wchodzi do AUGa, a ROF nie jest na tyle duży, żeby na pojedyńczym oddawało 2 strzały, co się działo przy Li-po 11.1. Rof będzie +/- tak jak przy dobrej 9.6 lub średniej 10.8. 3. Bore-up + M120 lub samo M130 powinno być ok. Nie ma sensu ładować więcej, chyba, że chcesz kogoś ostro pokiereszować. Należy pamiętać, że to broń szturmowa. Mi przy M120 i Bore-up zdarzało się strzelać na dystansie 3-4m w terenie zielonym i nie dość, że ciężko trafić (sytuacja 2 graczy i mała górka pomiędzy nimi) to jeszcze trza uważać, żeby nie trafić w twarz. Zamiast tego możesz zainwestować w preckę. Naprawdę, warto. Prometheus, Systema, ew. KM Head. Edited April 3, 2011 by rafcio21 Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Zmień lufę na Systemę/Prometheusa/Km Head i gumkę na Guardera białego. batkę to lipo 11.1. Tyle Ci wystarczy... Quote Link to post Share on other sites
AdrSer Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 U siebie mam gumke i lufe systemy (gumek duzo testowalem i zaczynalem od systemy i na systemie skonczylem), sprezyna guarder m120 bez borka i naprwde wiecej nie trzeba, ostatnio uwazam , ze nawet jest to za duzo, bo z 10 metrow trafienie w reke bez rekawiczki konczy sie niefajna krwawa pamiatka... Ps. Po wlozeniu Mosfeta Firefox 9,6 spokojnie daje rade ;) Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Lexis, moim zdaniem to po pierwsze daj to jakiemuś serwisantowi aby Ci otworzył GB, przesmarował wszystko i uszczelnił bo nie wierzę w magię JG by po 2 latach ostrego prucia (pisałeś, że lubisz strzelać na auto) wszystko trzymało idealną strzykawkę. Quote Link to post Share on other sites
lexis Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Panowie od 2 lat na palcach jednej reki policzylbym strzaly z odleglosci mniejszej niz 15-20 m, po prostu teren na ktorym sie strzelamy nie pozwala na podejscie przeciwnika, zreszta mamy taka zasde ze z bliska nie strzelamy do siebie tylko po prosu koles ktory zostal zaskoczony poddaje sie (szkoda ladowac w czlowieka z odleglosci 10m) tak wiec zalezy mi na w miare precyzyjnym ogniu w odleglosciach 50m, czesto sie zdaza a nawet bardzo czesto ze widze ludzi z daleka ale nie otwieram ognia ponioewaz wiem ze nie trafie i szkoda mi zdradzac pozycji. Zaznacze nie strzelalem sie jeszcze w zabudowaniach i nie bede sie strzelac bo poporstu nie mam gdzie. tak wstepnie : sprezyna: gearboxa nie planuje ruszac czy m130 to nie bedzie za duzo?: http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_sprezyny_glowne/sprezyna_sp_130_guarder-63.html bateria: http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_ladowarki_akumulatory_li-po_li-ion_lifepo4/li-po_alarm_firefox-1869.html http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_ladowarki_akumulatory_li-po_li-ion_lifepo4/akumulator_li-po_1300mah_7_4v_20c_firefox-2372.html +ladowarka ltutaj sugeruje sie wypowiedzia kolegi rafcio21 hopup no i tu nie wiem czy guardian czy systema, bardziej skladanim sie ku systemie czrnej o prec lufie mysle ale nie wszystko na raz moze w przyszlym miesiacu i tu pytanko 6.03 czy 6.04 , na taiwanie sa 6.02 guardiana ale to juz chyba za duze ryzyko ze kulka sie zatnie ?? kolego AdrSer jaki masz skuteczny zasieg? z m120 ?? Bojeq spoko spoko , jak bede wymienial to co podalem mam nadzieje ze jeszcze w tym tyg.(jak narazie oprocz prec lufy) to wszystko zostanie dokladnie przegladniete i zakonserwowane Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Podam Ci konfigurację mojego byłego auga: - gearbox stockowy z auga a3 jg - bore up guarder - m120 guarder - prowadnica łożyskowana guarder - kable modelarskie 2,5mm2 (mosfet stockowy) - lufa prometheus 6.03 510mm - gumka przeźroczysty guarder Fps@ 475 Rof@ 25rps Zasięg: - skuteczny 75m - całkowity 90m Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Luuuuukiiiir :) a złożysz mi mojego auuuugaaa? :) O lipolach masz cały temat, na razie powiem Ci tylko, że jak lipo to nie airsoftowe tylko modelarskie. W preckach nie ważna jest ich średnica ale wykonanie. Ludzie polecają lufy Systemy (w miarę łatwo dostać) no i prometheusa jako najlepszą (ale ciężko dostać). Za kilka dni będę miał u siebie lufę firmy Gunner, zobaczę jak działa i zdam relację. Może jakiś nowy wiodący producent nam się ujawni. A ja z moją konfiguracją (w profilu) w augu JG mam ponad 50m zasięgu (mówię ponad bo po prostu zabrakło mi miejsca żeby dalej mierzyć). Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 @Bojeq: Jak mi się zwolni miejsce na serwisie...;p Ogólnie 50m zasięgu idzie osiągnąć nawet przy 330fps ;) Gumka guarder biały + precka porządna + minimalnie za ciężkie kulki i jazda ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.