Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest gecko123

1. Aug wytrzyma spokojnie;)

2. Magi nie istnieją niestety:(

 

Pokuś się jeszcze o borka najlepiej;) Bo Ci tylną płytkę wyrwie...

 

Przeczytałem wątek i wiem, że borek to dobra rzecz, podobnie jak inna prowadnica sprężyny. A istnieją jakięś bębenkowe czy coś w tym stylu? Szukałem i nic nie rzuciło mi się w oczy.

Link to post
Share on other sites

Bębenkowe widziałem gdzieś za granicą ;) Ale w BP to będzie niewygodne... Lepiej skleić 2hicapy ze sobą i już ;)

 

Ja miałem stockowego auga a3 JG z borkiem Guardera i prowadnicą łożyskowaną Guardera i na stockowym springu wyszło mi troszkę ponad 480fps ;)

Link to post
Share on other sites
Guest gecko123

Jeżeli lubisz realizm to możesz hicapa przerobić wyglądem na Cmaga zachowując jego właściwości hicapowe czyli pojemność 300 kulek. Lans na strzelankach +50 :)

 

Z CMagiem byłoby ciężko, ale zwykły bębenek da sie zrobić

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Widzę, że całkiem dobre są produkty SHS i solidne bo stalowe,sam się zastanawiam, nad modyfikacją mojego AUG na tych częściach, bo w tym miesiącu już nie będę brał udziału w zlotach to będzie czas na modyfikacje.

Aktualnie mam SP120 plus zębatki normalne stockowe CA, silnik P&J o silnik magnesach neodymowych, bore-up CA, tak samo szkielet z 7mm łożyskami ciernymi, mosfet, plus jako zasilanie służy LiPo Turnigy 11.1V 1.8Ah, z serii nano-tech, idealnie pasuje do kolby AUG, tylko, że mam klasycznie uciętą płytkę trzymającą gearbox, stopka się zamyka bez kłopotu, tylko, że jak ją podłączyłem to aż przeraziłem jak wygląda rof, brak singla, silnik dostaje za dużo mocy, planuję dodać mosfet z AB, tłok CA żółty.

To teraz co chciałbym wymienić:

łożyska ślizgowe

tłok

sprężyna

zębatki

Jakie kulki byście polecili, na razie używam 0.25, ale nie wiem czy nie będą za lekkie do SP130.

Takie zestawienie powinno też najprawdopodobniej zmniejszyć rof do w miarę sensownego poziomu.

Dobrze dobrałem zestawienie części SHS?

Oraz właściwie tak na przyszłość jaki najlepszy byłby gearbox V3?

Link to post
Share on other sites

Nie bierz zebatek 32:1 - a jak bierzesz to wymagaja one tloka polowkowego.

Zauwaz tez ze stracisz okolo 45 % rofa...

Sprezyne m130 wytrzymuja spokojnie stockowe (aktualnie nie mam zamontowanych 13:1 bo sa ... za szybkie, i uzywam jakis stockow chinskich przy m130).

Jezeli stare lozyska dzialaja to nie ma sensu wymieniac na nowe (chyba ze maja duze luzy).

Tlok jest swietny ale wlasnie do zebatek max Super torque (26:1)

Gearbox wymien jak ci peknie ... chyba ze chcesz od razu wymienic na kulki 8 albo 9 mm.

Ja mam gearbox VFC i jak na swoja cene jest swietny. Spokojnie wytrzymuje katowanie na m130 przy lipolu 11.1 (juz ponad rok).

Co do plytki mocujacej gearbox - przeczytaj moj topic o backplate modzie. A jak nie masz narzedzi - katowniki z castoramy daja rade (one sa chyba tam gdzie klamki itp pierdoly).

Link to post
Share on other sites

Czy ja wiem SP130 Guardera zawsze jest twardsza niż podaje specyfikacja, więc się zastanawiałem się, czy stockowe zębatki dadzą rade.

Łożyska muszę już wymienić bo już są oznaki luzów, cóż w oryginale miałem AUG od CA rocznego potem dorwałem stocka A2 od JG i przełożyłem gearbox i mam części zapasowe od JG, rok używałem go na sprężynie SP120 poprzedni właściciel miał m110 i tak jakoś dawał rade sprzęt oprócz wyżej wymienionych elementów nic nie robiłem w gearboxie, a że mam miesięczną przerwę czas się nim zaopiekować w środku na razie bardzo stabilnie działa ale wiadomo, kto wie co się może stać.

Jak na razie GB nie wymaga wymiany nie widać pęknięć itp więc nie jest źle.

Czyli spokojnie mogę katować zwykły tłok CA z jednym stalowym zębem i stockowymi zębatkami bez obawy o uszkodzenie, czy jednak przy takiej sprężynie lepiej wziąć tłok o większej liczbie metalowych zębów. To jakie przełożenie mają standardowe zębatki a jakie Torque Up bo jakoś nigdy nie spotkałem się z taką informacją?

Wiem o twoim modzie, i przymierzam się do niego, tylko, że ja tą płytkę z tworzywa uciąłem w okolicy silnika aby mieć miejsce na aku o tym miałem na myśli i teraz lipo idealnie wchodzi.

Link to post
Share on other sites

Ja bym wziął ten tłok SHS'a tak chociażby, żeby później nie szukać. Dużo ludzi twierdzi, że tani a dobry więc może nagle niespodziewanie zniknąć z Taiwangun'a. Jeżeli masz kasę to bierz nawet te zęby, najwyżej opchniesz komuś lub wstawisz jeszcze mocniejszą sprężynę :) Co do przełożeń zębatek Kocur podawał ostatnio tabelkę, temat chyba nazywał się "wytrzymałe zębatki" coś w ten deseń.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Montaż Mosfetu w replikach Steyr'a AUG

 

Wczoraj siedziałem do 3 w nocy nad Mosfetem w AUG'u. Ogólnie osiągnąłem sukces. A teraz chciałbym przepisać moje spostrzeżenia dla osób które niedługo będą montowały mosfet w AUG'u i nie mają zielonego pojęcia o elektryce. Co nie oznacza że dadzą sobie radę w 100%, i jeżeli po przeczytaniu tego posta nadal będą mieć wątpliwości, to lepiej żeby się za to nie zabierały. Dobra, zacznę od przedstawienia schematu elektryki w oryginalnym AUG'u.

 

Standardowa elektryka

 

orygina.th.png

 

To tak po kolei:

1 - jest to minus

2 - kabel prądowy idący do styków od auto

3 - kabel prądowy idący do styków od singla

4 - kabel prądowy idący od singla do auto

5 - kabel prądowy idący od auto do silnika

Czarny kolor to oczywiście minus a czerwony to plus.

 

To tak zamknięcie obwodu na dowolnych stykach powoduje wystrzał. Na stykach łączących kable 3 i 4 jest single a na stykach 2 i 5 mamy auto. Ogónie wszystko jest proste i w razie niepowodzeń można w łatwy sposób powrócić do oryginalnego ustawienia.

 

 

Podłączenie Mosfetu

 

Użytkownicy AUG'a dobrze wiedzą, że repliki naszego kochanego karabinu posiadają 2 pary styków. Pozornie jest to bardzo duży problem bo na stykach 2 i 5 są 2 pary kabli. W praktyce nic to nie robi. 2 para styków jest jak jeszcze jeden włącznik podłączony równolegle. Poprawne podłączenie mosfetu w replikach AUG'a powinno wyglądać tak.

 

popmosfet.th.png

 

 

Na pierwszy rzut oka może to odrzucać. Numeracje kabli jest taka sama ja k w obrazku przedstawiającym oryginał. Czyli:

1 - jest to minus

2 - kabel prądowy idący do styków od auto

3 - kabel prądowy idący do styków od singla

4 - tego kabla nie ma, nie musi go być a nawet gdyby był to były by podłączony tak samo jak kabel 3

5 - kabel prądowy idący od auto do silnika

6 - kabel sygnałowy idący od mosfetu do styku auto

7 - kabel sygnałowy idący od styku auto do styku single

 

Czyli mosfet montujemy na minusie (kabel nr.1). Jeżeli jest to mosfet z AB (Active Brake - Aktywny Hamulec) to sposób podłączenia będzie inny. Ale zajmijmy się zwykłym podstawowym mosfetem. Następną operacją po przylutowaniu mosfetu na minusie, jest odlutowanie kabla nr.4. Następnie kabel nr.5 należy przylutować na sąsiedni styk od auto, pozornie zamykając obwód. Jeżeli zostały nam 2 wolne styki to musimy teraz przylutować kable nr.6 i nr.7. Są to kable sygnałowe i mogą być bardzo cienkie. W praktyce kabel numer 3 również może być bardzo cienki. Ponieważ płynie po nim sygnał a nie prąd. Jeżeli wszystkie kable zostaną przylutowane, możemy wszytko zaizolować taśmą izolacyjną albo w koszulkami termokurczliwymi. Następnie składamy wszystko do kupy.

 

Aby wszystko dobrze polutować trzeba rozebrać cały gearbox. Jeżeli ktoś się nie czuje na całkowite rozebranie gearboxa a następne złożenie, niech lepiej powierzy to komuś kto ma doświadczenie.

 

Mam nadzieję że mój post, bądź jak kto woli mini poradnik, pomoże komuś w poprawnej instalacji mosfetu w replikach Steyr'a AUG.

 

 

Nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia powstałe w wyniku nie poprawnego montażu mosfetu w replice.

Edited by Jankus
Link to post
Share on other sites

Po to masz na zewnatrz kostke zeby do niej montowac.

Lutowanie do kostki wewnetrznej ... po co ?

Tak masz krotsze kable sterujace.

Zewnetrzna kostke mozna odkrecic bez rozbierania gearboxa.

Przy lutowaniu kabli do silnika - warto je odpowiednio ulozyc tak zeby byly 2 cm dluzsze - bo przy lutowaniu na styk - bedzie problem z rozbieraniem gearboxa.

W obu augach mam silniki zlutowane na stale - mniejsze straty na polaczeniach.

Wiadomo tez ze jak juz sie montuje mosfet to Deansy sa podstawa. Nie ma co zostawiac kiepskich wtykow Tamaya.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam

 

mam kilka pytan i mam nadzieje ktos znajdzie chwile na odpowiedzi,

 

mam aug a3 jg wszystko stockowe , strzelam nim juz od 2 lat i wszystko cacy, nie zagladalem w srodek bo nigdy nie mialem takiej potrzeby, aczkolwiek w tym sezonie ekipa wziela sie za tuning swoich broni i ja nie chce pozostac w tyle ale nie chce tez majatku wydac, wiec pytam:

 

1. jaka gumka hopup ?? czytalem ze systema sie nie do konca sprawdza, najlepiej guardian ?

2. jaka bateria ?? mam stockowa 8,4V i czy zalozyc 9.6V lub powyzej 10V , bardzo duzo strzelam w auto wiec zeby sie nic nie rozsypalo jak silnik zacznie szybciej krecic ... wiec raczej sie sklaniam ku 9.6v

3. jak tanio zwiekszyc fps ? powiem szczerze myslalem tylko o sprezynie, stockowo jest niby m130 ale poczytalem troche i niektorzy pisza ze spokojnie m140 mozna wkladac poniewaz bebechy sa ponoc pancerne ...(oczywiescie wzmocnic tylna plastykowa plytke trzymajaca gearbox)

 

z gory dziekuje slicznie za odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

1. Systema czarna. U mnie się sprawdza od 3 lat idealnie.

2. Polecam Li-po 7.4 - idealnie wchodzi do AUGa, a ROF nie jest na tyle duży, żeby na pojedyńczym oddawało 2 strzały, co się działo przy Li-po 11.1. Rof będzie +/- tak jak przy dobrej 9.6 lub średniej 10.8.

3. Bore-up + M120 lub samo M130 powinno być ok. Nie ma sensu ładować więcej, chyba, że chcesz kogoś ostro pokiereszować. Należy pamiętać, że to broń szturmowa. Mi przy M120 i Bore-up zdarzało się strzelać na dystansie 3-4m w terenie zielonym i nie dość, że ciężko trafić (sytuacja 2 graczy i mała górka pomiędzy nimi) to jeszcze trza uważać, żeby nie trafić w twarz.

 

Zamiast tego możesz zainwestować w preckę. Naprawdę, warto. Prometheus, Systema, ew. KM Head.

Edited by rafcio21
Link to post
Share on other sites

U siebie mam gumke i lufe systemy (gumek duzo testowalem i zaczynalem od systemy i na systemie skonczylem), sprezyna guarder m120 bez borka i naprwde wiecej nie trzeba, ostatnio uwazam , ze nawet jest to za duzo, bo z 10 metrow trafienie w reke bez rekawiczki konczy sie niefajna krwawa pamiatka...

Ps. Po wlozeniu Mosfeta Firefox 9,6 spokojnie daje rade ;)

Link to post
Share on other sites

Lexis, moim zdaniem to po pierwsze daj to jakiemuś serwisantowi aby Ci otworzył GB, przesmarował wszystko i uszczelnił bo nie wierzę w magię JG by po 2 latach ostrego prucia (pisałeś, że lubisz strzelać na auto) wszystko trzymało idealną strzykawkę.

Link to post
Share on other sites

Panowie od 2 lat na palcach jednej reki policzylbym strzaly z odleglosci mniejszej niz 15-20 m, po prostu teren na ktorym sie strzelamy nie pozwala na podejscie przeciwnika, zreszta mamy taka zasde ze z bliska nie strzelamy do siebie tylko po prosu koles ktory zostal zaskoczony poddaje sie (szkoda ladowac w czlowieka z odleglosci 10m) tak wiec zalezy mi na w miare precyzyjnym ogniu w odleglosciach 50m, czesto sie zdaza a nawet bardzo czesto ze widze ludzi z daleka ale nie otwieram ognia ponioewaz wiem ze nie trafie i szkoda mi zdradzac pozycji. Zaznacze nie strzelalem sie jeszcze w zabudowaniach i nie bede sie strzelac bo poporstu nie mam gdzie.

 

tak wstepnie :

 

sprezyna:

gearboxa nie planuje ruszac czy m130 to nie bedzie za duzo?:

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_sprezyny_glowne/sprezyna_sp_130_guarder-63.html

 

bateria:

http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_ladowarki_akumulatory_li-po_li-ion_lifepo4/li-po_alarm_firefox-1869.html

http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_ladowarki_akumulatory_li-po_li-ion_lifepo4/akumulator_li-po_1300mah_7_4v_20c_firefox-2372.html

+ladowarka

ltutaj sugeruje sie wypowiedzia kolegi rafcio21

 

 

hopup no i tu nie wiem czy guardian czy systema, bardziej skladanim sie ku systemie czrnej

 

o prec lufie mysle ale nie wszystko na raz moze w przyszlym miesiacu i tu pytanko 6.03 czy 6.04 , na taiwanie sa 6.02 guardiana ale to juz chyba za duze ryzyko ze kulka sie zatnie ??

 

kolego AdrSer jaki masz skuteczny zasieg? z m120 ??

 

Bojeq spoko spoko , jak bede wymienial to co podalem mam nadzieje ze jeszcze w tym tyg.(jak narazie oprocz prec lufy) to wszystko zostanie dokladnie przegladniete i zakonserwowane

Link to post
Share on other sites

Podam Ci konfigurację mojego byłego auga:

- gearbox stockowy z auga a3 jg

- bore up guarder

- m120 guarder

- prowadnica łożyskowana guarder

- kable modelarskie 2,5mm2 (mosfet stockowy)

- lufa prometheus 6.03 510mm

- gumka przeźroczysty guarder

 

Fps@ 475

Rof@ 25rps

Zasięg:

- skuteczny 75m

- całkowity 90m

Link to post
Share on other sites

Luuuuukiiiir :) a złożysz mi mojego auuuugaaa? :)

 

O lipolach masz cały temat, na razie powiem Ci tylko, że jak lipo to nie airsoftowe tylko modelarskie.

W preckach nie ważna jest ich średnica ale wykonanie. Ludzie polecają lufy Systemy (w miarę łatwo dostać) no i prometheusa jako najlepszą (ale ciężko dostać). Za kilka dni będę miał u siebie lufę firmy Gunner, zobaczę jak działa i zdam relację. Może jakiś nowy wiodący producent nam się ujawni.

A ja z moją konfiguracją (w profilu) w augu JG mam ponad 50m zasięgu (mówię ponad bo po prostu zabrakło mi miejsca żeby dalej mierzyć).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...