Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

FC VAL.


Recommended Posts

  • Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spróbuje z głowicą od GB T1 wydaje sie być na oko tym samym. Właściwie chce z tego snajperkę tylko z semi tak 580FPS zrobić. Był problem z obracającą dyszą głowicy cylindra (zakleiłem super glu) ponieważ innej opcji nie znalazłem. Następnie wsadziłem Cylinder 0, dysze doszczelnioną od ak i doszczelniłem całość (niby strzykawka). Dorzuciłem spring m160 guardera (praktycznie mowy) i zonk bo po poskładaniu 525fps

Te 525Fps niby z tym co podaje producent na stronie taiwangunu sie zgadza ale wydaje mi sie ze powinno byc z 580fps chyba że to spowodowane (krótszą lufą, brakiem łożyskowanej prowadnicy i głowicy tłoka, brakiem borka i precki)

 

Jak myślicie jaką moc powinno miec to na m160?

Edited by SzalonyDzik
Link to post
Share on other sites

Skoro masz lufę 430mm to na cholerę tam cylider 0 wstawiłeś? Będziesz miał tylko niepotrzebny trzask przy strzale i rozrzut pieroński.

Ja składałem te repliki na m130 shs, które według mnie bardziej pod m140 podchodzi. Wychodziło na tym 500-510 fps i trzyma się długo.

 

Na m160 shs i poprawnie poskładanej replice, powinno wyjść ok 540-550fps. Na sp160 guardera będzie więcej, a na m160 innej firmy to cholera wie, może właśnie 525. Najlepiej zważ tą swoją m160.

Link to post
Share on other sites

Cylinder to tak odruchowo juz dla punktu odniesienia (choć chyba zrobię jak prawisz i spróbuje na standardowym) a sprężyna to SP160 guardera nie m160 (pomyliłem sie) choć pod ręką mam tez SP150 Guardera.

 

Po testował bym różne warianty ale zastrzeliłem sobie przypadkiem chrono i muszę dymać po znajomych.

Edited by SzalonyDzik
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

czy miał ktoś problem z selektorem ognia??? brak totalnie trybu auto przełożenia tak naprawdę pracują tylko w dwóch pozycjach. miedzy semi -auto przy ruchu selektorem zero ruchu przełożeń, między safe-auto to samo. dodatkowo w egzemplarzu wszystkie zęby od przełożeń selektora mają dodatkowe zęby i ciężko coś ustawić

Link to post
Share on other sites

No niestety ale selektor to bolączka, raz że ciężko te ząbki ustawić, a dwa że głównym winowajcą jest ten element na którym siedzi ramię selektora na body. To badziewie jest ze znalu i się wyrabia, przez co tryb ognia nie zmienia się.

 

Nabyłem kolejnego wałka, w dosyć biedym stanie, ale siedzę nad nim i dłubię. Docelowo ma być to szturmóweczka z 450fps. Ten badziewny element selektora,bo jest w sumie banalny, ze stali sobie dorobię i połączę migiem z ramieniem selektora.

Link to post
Share on other sites

Jak to mówią, rozpoczęło się wałkowanie :

ea20182b8f143043m.jpg

 

Razem z moim egzemplarzem, mam obecnie 3 na serwisie. Dwie sztuki mają kompotowe fronty zastąpione produktami Bart_a. Są bardzo dobrze wykonane, ale Bart dał sporo naddatku materiału i potrzebują sporo dopieszczenia - piłowania i przycinania, tak by nasunąć na to tłumik, przepuścić kable i nasunąć okładzinę z zaczepem do paska. Również gniazdo pod magi wymaga doszlifowania. Na fotkach macie już front doszlifowany.

ed0922b94d1c985dm.jpg 2780a201aaa56052m.jpg

 

Ogólnie zabawy jest sporo, ale gdy ktoś się uprze na budżetowego wałka/wss, to moim zdaniem warto - zmienia się na lepsze wyważenie repliki i w zasadzie front jest niezniszczalny. Poza tym, robi się tam miejsce by elegancko zmieścić nawet spory mosfet - lepsze to niż upychać go w lufie, a po dodaniu wtyków zaraz za mosfetem, zyskujemy dużą wygodę przy kolejnym serwisie i rozkręcaniu.

 

Koszt takiego elementu to ok 200zet. Gwinty na 2 śrubki od spodu sa stalowe, natomiast te dla śrub mocujących lufę/tłumik, są już alu ale do dobrym dopiłowaniu lufa zewn/tłumik siedzi bardzo ciasno i w zasadzie śrub bocznych nie trzeba nawet wkręcać. Te gwinty mogłyby być również stalowe, ale chyba nie można mieć wszystkiego. Z drugiej strony zawsze stalowy gwint regeneracyjny można wkręcić.

 

Przerobiłem do tego 7 magów hicap, na sposób Trexa, zostały pomalowane na brąz i śliwkę, a do środka poszły midy krótkie 65bb z mp5. Patrząc z góry to najpiękniejsze nie są, ale działają.

a3dc49fae3675c2dm.jpg 19d8c1867a6285e1m.jpg

Ten w lewym dolnym rogu drugiej fotki, to mag z z siga, również z midem mp5 wewnątrz.

Link to post
Share on other sites

Dobry! :) Wie ktoś czy magi z FC Vala da się wcisnąć do ładownic w standardzie STANAG (tak opisano to na gf, ludzie piszą że da się wcisnąć tam magi z kałacha)? Wiem że można wypchać to karimatą więc wysokość to nie problem. Nie mam żadnych magów z kałacha czy M4 żeby porównać.

 

 

Z góry dzięki (wałek jako lepszy budżet świetnie się sprawdza :) )

Link to post
Share on other sites

Nosiłem magi od wałka w "szybkich ładownicach" od Templars Gear. Pamiętam, że nosiło się to bardzo fajnie, ale nie pamiętam czy je wciskałem do końca. Niestety nie mam fotki aby zaprezentować jak to wygląda bo wałka nie mam, a na innych fotkach ghille zakrywa ładownice.

Link to post
Share on other sites

W te ładownice wejdzie po jednym magu do wałka i będzie luz, więc pomimo klapki - zgubisz. Na 2 magi w ładownicy będzie za ciasno.

 

Magi do wałków i wss są grubsze od magów do ak cyz m4, bliżej im do magów z giety. Przy czym są krótsze, więc pasują ładownice na zbliżone gabarytami magazynki:

- do siga

- do m14

- do swd

 

Ta kamizelka nie jest ani fajna, ani wygodna - panel na plecach jest sztywny i zimą wqr... denerwuje a latem leje się pot po plecach. Szukaj chestriga bez pleców, najlepiej sam panel, a ładownice sie kupisz osobno i dopniesz potrzebne zależnie od okazji.

 

Poza tym, o ile nie jesteś w Strzelcu czy innej organizacji paramilitarnej, to nie pchaj się za bardzo w graty w wz93, bo one pasują do polskiego munduru, a za takowy można beknąć od pewnego czasu - niby przepis był martwy ale się żandarmi w zeszłym roku z tym ruszyli.

 

Olivkowe oporządzenie jest uniwersalne pod każdy mundur leśny. No chyba że lubisz groszki hamerykańskie, kto co lubi.

Link to post
Share on other sites

Apropos mojego wcześniejszego postu na temat Bartowskiego frontu:

 

Gwinty na 2 śrubki od spodu sa stalowe, natomiast te dla śrub mocujących lufę/tłumik, są już alu ale do dobrym dopiłowaniu lufa zewn/tłumik siedzi bardzo ciasno i w zasadzie śrub bocznych nie trzeba nawet wkręcać. Te gwinty mogłyby być również stalowe, ale chyba nie można mieć wszystkiego. Z drugiej strony zawsze stalowy gwint regeneracyjny można wkręcić.

 

Da się zrobić tak, by gwinty dla śrub tłumola też były stalowe:

 

71392b81b48e9599med.jpg

f7f4b6f491413748med.jpg

 

Wewnątrz siedzą stalowe gwinty reparacyjne, samogwintujące m6, wewnątrz gwint m4. Usadziłem je na kleju do gwintów. Pozostaje jeszcze lekko zebrać krawędzie pilnikiem, tak by tłumol ładnie naszedł.

 

Kolejny na tapecie jest ten wałeczek selektora ognia. Dziad ma 6mm średnicy i 9 mm długości, a wewnątrz otwór 3mm. Optymalnie było by to dorobić z wiertła 6mm, ale nie mam pomysłu jak w wiertle wywiercić otwór 3mm... Dobrałem materiał ze starego klucza do drzwi, dosyć twardy.

 

 

7213a1856cc19b59med.jpg

 

Jest już spasowany średnicowo i nawiercony, teraz pozostaje dociąć na długość i nadpiłować z obydwu stron prostokąty (nie kwadrat i coś elipsoidalnego jak w stocku), ramię selektora jest już przygotowane. Prace trwają.

 

aeb8c942f143092cmed.jpg

Link to post
Share on other sites

O dobrze wiedzieć że się magi z lct da spasować.

 

Skończyłem robić selektor na nowej tulejce. Prostokąt pod ramie selektora zrobiłem wyższy, w sensie tulejka miała 12mm zamiast stockowych 9mm, przełożyłem zeszlifowaną/wyciętą część przez oczko ramienia i rozklepałem tulejkę. Tulejka i ramię to teraz jeden element. Po tym pozostało poprawić otwór wewnątrz i wypichtać kwadrat pod otwór w zębatkach selektora. Siedzi wszystko sztywno, bez luzów i nareszcie selektor działa prawidłowo.

Link to post
Share on other sites

W moim wałku zawitała dysza niebieska długa dysza do AK marki SHS i guma G&G zielona. Całość teraz trzyma stabilne 435 FPS na M130 systemy. Mam teraz nie lada zagwostkę w czym leży problem takiego wyniku?

To co mnie tym bardziej dziwi to fakt że całość wydaje się być całkiem szczelna. Martwi mnie nieco fakt, że nowa dysza jest trochę dłuższa niż seryjna, ale jeśli się uszczelnia z gumką to chyba spełnia swoją rolę....

Link to post
Share on other sites

W moim wałku zawitała dysza niebieska długa dysza do AK marki SHS i guma G&G zielona. Całość teraz trzyma stabilne 435 FPS na M130 systemy. Mam teraz nie lada zagwostkę w czym leży problem takiego wyniku?

To co mnie tym bardziej dziwi to fakt że całość wydaje się być całkiem szczelna. Martwi mnie nieco fakt, że nowa dysza jest trochę dłuższa niż seryjna, ale jeśli się uszczelnia z gumką to chyba spełnia swoją rolę....

A nie masz problemu z podawaniem kulek albo z podkręcaniem. Za długa dysza powoduje takie cyrki.

Faktycznie coś nie halo jest, bo na m130 powinno pokazać coś 460-490fps. Łożyskowanie masz pojedyncze czy podwójne?

Link to post
Share on other sites

@mendi Kuleczki podaje prawidłowo, i kręci bez zastrzeżeń, natomiast jeśli chodzi o łożyskowanie to nie ma żadnego. Faktycznie każdy strzał na semi ma w tle brzęczenie sprężyny. Głowica tłoka i prowadnica to seria. Myślisz że to może być przyczyną?

 

Edit: (na przyszłość) Skąd właściwie wzięły się dwa rodzaje dyszy do AK w ofercie SHS?

Edited by Wojtasasg
Link to post
Share on other sites

@mendi Kuleczki podaje prawidłowo, i kręci bez zastrzeżeń, natomiast jeśli chodzi o łożyskowanie to nie ma żadnego. Faktycznie każdy strzał na semi ma w tle brzęczenie sprężyny. Głowica tłoka i prowadnica to seria. Myślisz że to może być przyczyną?

 

Edit: (na przyszłość) Skąd właściwie wzięły się dwa rodzaje dyszy do AK w ofercie SHS?

Tak jak gloomer pisze: różne długości dysz do różnych komór. Cyma zwykle wolała krótkie dysze, a boyi długie, albo na odwrót :icon_razz: Obecnie to się mocno pokićkało i trzeba mierzyć długość dyszy przy wymianie. Ale wałek, do stockowej komory, preferuje krótkie - bardzo dobra ejst ta kompozytowa, podana na bodajże 2 stronie tematu.

 

A co do łożyskowań, to ja preferuję pojedyncze - na głowicy tłoka. Przy podwójnym bywają cyrki z nadmiernym ściskaniem sprężyn, urywaniem największego zęba tłoka czy blokadą tłoka gdy rozgięta sprężyna zablokuje go na łożykowanej prowadnicy (widowiskowo się to później odblokowuje, kiedyś po wyjęciu z gb i próbie rozłożenia, wystrzeliło mi to i wywaliło okno w warsztacie :icon_biggrin:)

Link to post
Share on other sites

Ok.

Okazało się że maestro zamieszania jest naprawdopodobniej komora. Po zrobieniu teflon-fixa wypluwa teraz 490-500fps. Natomiast bardzo niestabilnie, bo lubią sobie spaść do 470, 450, żeby po chwili znowu trzymać stabilne 490-500.

Przy okazji wpadła tez głowica tłoka z POM, która o wiele lepiej sobie radzi niż stock. Kusi mnie założyć jakąś inną komorę... Albo dyszę, nie mniej ta uszczelnia się pięknie na głowicy cylindra i kuleczki podaje jak należy.

 

Link to post
Share on other sites

VAL-ki ciąg dalszy.

Wymieniałem gumki, poprawiałem teflonfix nic nie przynosi oczekiwanych skutków. FPS skacze jak na skakance. Co ciekawe na kulkach 0.28 trzyma równe 400 fps, a na 0.2 skacze od 430 do 480. W obu przypadkach mowię o kulkach G&G. Ciągle nurtuje mnie ta dysza.

@Mendi orientujesz się może jaką długość ma ta Twoja dysza?

Link to post
Share on other sites

VAL-ki ciąg dalszy.

Wymieniałem gumki, poprawiałem teflonfix nic nie przynosi oczekiwanych skutków. FPS skacze jak na skakance. Co ciekawe na kulkach 0.28 trzyma równe 400 fps, a na 0.2 skacze od 430 do 480. W obu przypadkach mowię o kulkach G&G. Ciągle nurtuje mnie ta dysza.

@Mendi orientujesz się może jaką długość ma ta Twoja dysza?

Dysza ma 19,65mm, czyli krótki shs, komora stock. Rozrzut fps przy 448 +/- 1

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...