Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AKS74U RK-01 [ BOYI ]


Recommended Posts

Ja to widzę tak: reakcja na spust na semi zawsze idzie w parze ze wzrostem szybkostrzelności i tego według mnie nie unikniesz.

Osobiście nie testowałem takiej konfiguracji, o której piszesz, ale na logikę wydaje się, że przy usuniętych zębach oraz baterii 7,4 rof będzie trochę niższy niż przy 11,1 i wszystkich zębach.

Wydaje mi się też, że usuwając 4 zęby stracisz więcej niż 10-20 fps, ale tak jak wspominałem - nie testowałem takiej konfiguracji.

 

Co do shortstrockingu: imho wystarczy usunąć zęby na zębatce tłokowej (koniecznie niech będą to pierwsze zęby - te chwytające za tłok). Tłok zostawiłbym w spokoju, bo pozostałe zęby w niczym nie będą przeszkadzać, a tłok w razie czego będzie można wykorzystać gdzie indziej. Chyba, że bardzo zależy Ci na zmniejszeniu wagi tłoka, ale imho różnica wagi będzie tak marginalna, że w ogóle nie warta zachodu.

 

Odnośnie grzania się silnika: jeśli giwera jest dobrze złożona(ale skoro Ty ją składałeś - na pewno jest), kable są dobre i z mosfetem też wszystko w porządku, to sądzę, że to po prostu bolączka silnika. Lipo 11,1 to jednak mocna bateria i niektóre silniki się przy takich batkach grzeją.

Kiedyś przyglądałem się jak grzeje się goły silnik (stary chiński stock JG) bez żadnego obciążenia (swego czasu używałem go jako rozładowywarki do akumulatorów). Efekt jest taki, że na 11,1 grzeje się kilkukrotnie szybciej niż 7,4 i wcale nie uważam tego za wadę.

Silniki samochodowe też dużo szybciej grzeją się na wyższych obrotach - tu działa to na tej samej zasadzie.

Myślę, że o ile nie strzelasz bardzo dużo i bardzo długimi seriami to nie ma się czym martwić.

 

Na twoim miejscu, skoro bierzesz pod uwagę lekką stratę fps, spróbowałbym:

1) Wsadzić sp120 zamiast 130 - tu różnica w reakcji na spust będzie raczej niewielka, ale jakaś będzie

2) Do sp130 mimo wszystko zastosowałbym zębatki 16:1(tu oczywiście nie będzie straty fps)

3) Ewentualnie sp120 i właśnie zębatki 13:1 (chociaż 16:1 i sp120 też powinny dać widoczną poprawę)

4) kombinowałbym z shortstrockingiem tak jak sam zaproponowałeś. Sam jestem ciekaw ile fpsów to zabierze i jak dużą przyniesie poprawę w reakcji na spust. Zdecydowanym plusem takiej opcji jest to, że nie ponosisz żadnych kosztów, bo korzystasz z części, które już masz.

 

Kolejność 4 alternatyw przypadkowa.

Edited by Bociano
Link to post
Share on other sites
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź.

I teraz tak...

 

Co do spadku fps przy shortstrockingu. W AKSU jest cylinder typ 2. Więc teoretycznie (podczas cyklu) po przekroczeniu przez głowicę tłoka otworu w cylindrze dalszy ruch tłoka i napinanie sprężyny jest bezcelowe. Z drugiej jednak strony przy pełnym cyklu tłok po zwolnieniu może się rozpędzić i z większą energią/prędkością zacząć sprężać powietrze w roboczej części cylindra. Hmm... Ta kwestia jest do przemyślenia.

 

Co do zębatek. Jak rozumiem koła z przełożeniem 13:1 będą szybsze niż 16:1? Silnik i zapas prądu jaki daje mój pakiet LiPo powinien podołać przy takich przełożeniach(?). Tu mam też pytanie. Nigdy nie interesowałem się kwestią zębatek itd, nigdy nie miałem potrzeby ich wymiany. Jakie więc przełożenie mają stockowe zębatki w Boyi lub Cymie?

 

Co do grzania się silnika. Bez oporu również się grzeje na 11,1V. Jak wyczytałem silnik ma za dużo "papu" od baterii i za duże obroty. Generalnie jakoś mnie to nie martwi lecz jak pisałem po jednym mid-capie wywalonym w ciągu minuty chwyt robi się wyraźnie ciepły. Daje to pewien dyskomfort.

Link to post
Share on other sites

13:1 są szybsze od 16:1.

Oryginalne przełożenie zębatek w replikach stockowych to około 18:1.

Ja mam SS minus 2 zęby na SP130 Guardera + BU z cyl typ 2 + precka 363mm co mi daje ładne 465FPS.

Zasilane 7,4V z silnikiem JBU HT i chodzi to super :teeth:

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

w swojej RK gumka wymieniona na zieloną G&G , czekam na promyka . Mam pytanie czy robić teflonfix? Sprawdzałem ten sposób z papierkiem , który się kładzie i przy nie doszczelnionej komorze powinien podlatywać , lecz u mnie nic się takiego nie działo. + Kable wymienie na niskooporowe . Ile powinienem zyskać na zasięgu i precyzji ? Po takiej wymianie. W GB nie grzebie bo to nowa repliczka , od jakoś 4 miesięcy.

Link to post
Share on other sites

Na początku:

- Precka (na jaką Cię stać Promek/Systema/Guarder)

- Guma (zielona G&G)

- Komora Cymy

(Dobre uszczelnienie)

Sporo da bez otwierania GB (10 min samemu możesz zrobić)

Następnie wymienił bym:

Kable

Mosfet

Bateria (Lipo 7,4 albo 11,1)

Dysza

 

Dobrze wrzucić tam lepszy silnik np CYMY na neodmach.

Replika ma w miarę niezły tłok i zębatki ja przemieliłem na lipo 11.1v jakieś 15k kulek i zero śladów zużycia (oczywiście sam podkładkowałem i smarowałem GB na stockowej konfiguracji nie wiem jak by było ale replika jest porządna).

 

Do zasięgu zawsze możesz dać mocniejszą sprężynę.

Link to post
Share on other sites

gumeczke zieloną już mam G&G . baterie mam lipo 7,4 , wiec jeszcze musze wymienić dysze, komore + sprężynę ( tylko jaką ?)

 

kabelki , mosfet i doszczelnienie to zaraz bedzie :)

 

Jeżeli masz czas spojrzałbyś jaką lufke mógłbym zakupić na Gunfire bo mam rabacik i moze akurat bym go wykorzystał :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...