BackLogers Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Witam, W najbliższym czasie będę przykładał się do skończenia składania własnego customa M4. Do ostatecznego zakupu pozostał mi głowie szkielet, replika ma być para snajperką więc myślę o sprężynie M150. Część gb które już posiadam: Bore-up - Systema Prowadnica łożyskowana - ProTech Zębatki - Prometheus Triple Torque Up Tłok czarny 15 zębów - SHS Do pełni szczęści został zakup silnika (myślę o HT GFC) , sprężyny (myślałęm o SP150 Guardera) oraz szkieletu. Początkowo byłem nastawiony na zakup szkieletu CNC ale ostatecznie środki ograniczyły mnie do zakupu czegoś tańszego - znalazłem nowe szkielety JG wyglądające jak KWA w bardzo przystępnej cenie tylko mam wątpliwości czy takowy szkielet wytrzyma SP150? (tylko semi). Oraz jakie łożyska kupić do niego? Prosił bym także o jakieś rady przy składaniu całości - często składałem różne GB i posiadam pewną wprawę, ale nigdy nie miałem do czynienia z sprężyną M150 dlatego prosił bym o jakieś rady przy składaniu aby wydłużyć żywotność szkieletu oraz ogólne by wszystko działało cacy. A może lepiej oddać całość do złożenia jakiemuś magikowi tylko jakiemu i gdzie? :) Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Temat ten może dotyczyć wyboru szkieletu, nie rad jak skladać customy i je tuningować. Radzę zacząć czytać tematy przyklejone oraz tematy poświęcone tuningom Twojej platformy, czyli rodzinie AR. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Co do szkieletu, to są jakieś sposoby w stylu blachy, mblocki, poczytaj o tym, ja się nie wypowiem bo takich nie stosuję, ale na pewno znajdziesz coś na forum. Oprócz tego, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie prowadnica pro techa miała za duże skrzydełka, więc pewnie będziesz musiał to skorygować. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Szkielet od JG i mblock wystarczy. Teraz dostępne są już tańsze kopie oraz inne podobne rozwiązania. Ja kupowałem swój jeszcze za ponad stówkę. Do prawidłowego spełniania swojej funkcji potrzebne było jeszcze usztywnienie pomiędzy bloczkiem i czołem szkieletu. Zrobiłem je z kawałka komputerowej taśmy IDE. A co do wskazówek przy składaniu M150 - cierpliwości i trzeciej ręki. No chyba, że nic nie będzie wyskakiwało wtedy tylko trochę wysiłku. Mimo wszystko można się nieco natrudzić bo trzeba scisnąć sprężynę z siłą ponad 10 kilo w wypadku M150, utrzymać ją w miejscu przez parenaście sekund a do tego jeszcze trzymać sam szkielet by się nie przesuwał. Także mała pomoc się przyda. Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted July 24, 2014 Report Share Posted July 24, 2014 Szkielet od JG i mblock wystarczy. Teraz dostępne są już tańsze kopie oraz inne podobne rozwiązania. Ja kupowałem swój jeszcze za ponad stówkę. Do prawidłowego spełniania swojej funkcji potrzebne było jeszcze usztywnienie pomiędzy bloczkiem i czołem szkieletu. Zrobiłem je z kawałka komputerowej taśmy IDE. A co do wskazówek przy składaniu M150 - cierpliwości i trzeciej ręki. No chyba, że nic nie będzie wyskakiwało wtedy tylko trochę wysiłku. Mimo wszystko można się nieco natrudzić bo trzeba scisnąć sprężynę z siłą ponad 10 kilo w wypadku M150, utrzymać ją w miejscu przez parenaście sekund a do tego jeszcze trzymać sam szkielet by się nie przesuwał. Także mała pomoc się przyda. I może to głupie, ale proponuje włożyć okulary ochronne :) Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 24, 2014 Report Share Posted July 24, 2014 A tak to zdecydowanie ale odruch ten mam na tyle wpojony w psychikę, że nawet zapomniałem o nim wspomnieć. Lepiej okulary w istocie założyć. W moich starych chińskich szkieletach potrafi wyskoczyć niespodziewanie wszystko. Czasem 15 palców to za mało. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted July 24, 2014 Author Report Share Posted July 24, 2014 Dzięki za pomoc - co do mbloka niestety odpada gdyż komora ProWin ma inną konstrukcje niż standardowa komora. Cały czas się zastanawiam co będzie lepsze zakup szkieletu JG czy może dozbieranie i zakup CNC ciężko mi się zdecydować, dla mnie priorytetem jest bez awaryjność dlatego się ciągle zastanawiam. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 25, 2014 Report Share Posted July 25, 2014 (edited) Wiesz to jest wszystko uzależnione od tego czy możesz sobie lekką ręką raz na jakiś czas wydać te pareset złotych na hobby a odmówić czegoś innego. 4 miesiące odkładania po 100zł i masz dość na szkielet aluminiowy, który jak dotąd zbiera same pochwały. Pozostaje z dostępnych doszukać się tego najlepiej wykonanego, z którym nie trzeba będzie się dodatkowo bujać w piłowanie małych nadlewek czy niedoróbek. Nie chcesz w końcu mieć gniazd na łożyska w kształcie jajek w szkielecie za kilka stów. Takie cuda to rozumiem przy znalowych wynalazkach robionych taśmowo w tysiącach sztuk przy najniższym możliwym nakładzie. Jeszcze jedna sprawa, szkielet z niższej półki to w istocie loteria ale wiele zależy też od tego jak używasz spustu. Wciąż mam działający znalowy szkielet A&K sprzed 5 lat bez najmniejszych pęknieć czy zarysowań używany na M125. Auto bez umiaru na pewno chiński szkielet wykończy szybciej niż pojedyńcze strzały. Są też rozwiązanie takie jak sorbo pady (niestety nie są tanie, a przynajmniej oryginały) czy zaokrąglanie rogów gniazda cylindra, które pomagają lepiej po równo rozkładać siłę uderzenia tłoka o przód szkieletu. Decyzja czy alu czy znal i kombinowanie należy do Ciebie. Edited July 25, 2014 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted July 25, 2014 Report Share Posted July 25, 2014 Mam aluminiowy SHS-a i mogę z czystym sumieniem polecić. Znalowe mi już pękły 2. Jeśli się zastanawiasz to prawdopodobnie możesz wyłożyć "trochę więcej" na taką przyjemność. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted August 2, 2014 Author Report Share Posted August 2, 2014 Wielkie dzięki za pomoc, przekonaliście mnie do zakupu szkieletu CNC. Mam tylko pytanie czy jeśli będzie łożyskowana prowadnica + łożyskowanie na tłoku to muszę jakość skracać sprężynę by wydłużyć żywotność części? Szukałem na forum odpowiedzi ale jakoś nic nie znalazłem. Są też jakieś inne zabiegi które mogą polepszyć osiągi - żywotność mechanizmu? Mam też pytanie do samego AOE jak to wygląda przy sprężynie M150 i bore-up Systemy? Ma to jakiś sens? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Wywalić łożysko na głowicy tłoka, tłok z tworzywa ala ser szwajcarski z metalową listwą, głowica z tworzywa. AOE zobaczysz jak będziesz składać czy trzeba zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Przy cichych głowicach AOE nie trzeba poprawiać. SP150 + głowice Systemy, u mnie jest bezproblemowo. Przy SP130 nie wyciągaj łożyskowania spod głowicy tłoka, w końcu masz szkielet CNC. Jedynie sprawdź czy sprężyna założona na prowadnicę sprężyny podczas ściskania chowa się w tłoku. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted August 2, 2014 Author Report Share Posted August 2, 2014 Dzięki za odpowiedz, jest tak jak przypuszczałem. Zastosuję się do porady samaela i usunę łożyskowania z głowicy tłoka przy MS150. Co do AOE to sprawdzę jak będzie wyglądać sytuacja. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Przy SP150 również nie ściągam łożyskowania. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted August 2, 2014 Author Report Share Posted August 2, 2014 A nie wpłynie to jakoś negatywnie na żywotność - reakcje na spust? Sprężyna będzie bardziej napięta, w przypadku MS150 to już jest naprawdę ogromna siła działająca na pozostałe elementy mechanizmu. Zębatki co prawda to promyki ale czy przypadkiem nie wrośnie ryzyko złamania ostatniego zębu na zębatce tłokowej? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Taki set miałem przez ponad rok. Dobrze złożone będzie chodzić poprawnie. Zęby mam też promyka DTU. Obecność łożyskowania lub nie, nie wpłynie na reakcje na spust. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted September 24, 2014 Author Report Share Posted September 24, 2014 (edited) Trochę odkopie własny temat, szkielet kupiony - padło na Core. Dziś zacząłem składać wszystko do kupy ale niestety natrafił mi się pierwszy problem silnik + batka bardzo się nagrzewają na sprężynie M110. Podkładkowanie + docisk silnka jest ok. Sprawdziłem dwa silnik APS i SHS HT na tym pierwszym bateria się nie grzała tylko lekko silnik niestety na docelowym SHS silnik już po kilku strzałach robi się gorący tak samo jak batka. Kable to Tunigy 14 AWG , batka Tunigy 25-50c 1200mah a mosfet to Merf 3.2. Czy jest możliwość że do silnika jest dostarczana za duża ilość prądu? Edited September 24, 2014 by BackLogers Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 24, 2014 Report Share Posted September 24, 2014 Na M110 obstawiam że silnik jest za mocny i ten oddaje nadmiar energii w postaci ciepła. A ta bateria to 11,1V czy 7,4V ? Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted September 24, 2014 Author Report Share Posted September 24, 2014 Batka to 11.1, ok jutro zrobie test na ms150 i napisze czy coś się zmieniło. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Czy poprawnie wyregulowałeś silnik? Jeżeli akumulator ci się grzeje, to zmień na mocniejszy. Najlepiej 1700/2200mah i 25 albo 35C Quote Link to post Share on other sites
Fist4sz3k Posted October 20, 2014 Report Share Posted October 20, 2014 Witajcie takie pytanko. Mam ten sam GB v2 Core i Bore-up Guardera. Po złożeniu tego w całość cylinder nie jest sztywno zamocowany i można go przesuwać. Również głowicą cylindra można delikatnie poruszać. Skutkuje to słabym zasięgiem i przy strzale jest tak jak by powietrze gdzieś uciekało bokiem. Czy mieliście taki problem? Przed wymianą GB na tych samych częściach miałem około 50 m zasięgu teraz nie wiem czy będzie ze 20. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted October 20, 2014 Report Share Posted October 20, 2014 Użyj teflonu i po sprawie. Quote Link to post Share on other sites
Fist4sz3k Posted October 20, 2014 Report Share Posted October 20, 2014 Już tego próbowałem ale to nie jest niestety problem na styku głowicy i cylindra :( Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted October 20, 2014 Report Share Posted October 20, 2014 chodziło mu o owinięcie cylindra :) a nie głowicy Quote Link to post Share on other sites
Fist4sz3k Posted October 20, 2014 Report Share Posted October 20, 2014 A ok dzięki za przetłumaczenie :sciana: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.