Yeneth Posted November 14, 2014 Report Share Posted November 14, 2014 Pozwolę sobie uzupełnić o dość ważne informacje To teraz jak wygląda reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową? 4. Jeżeli wadę wykryliśmy przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu domniemywa się, iż istniała w chwili zakupu. Po upływie terminu 6 miesięcy obowiązek wykazania/udowodnienia że wada kwalifikuje się do niezgodności towaru z umową spoczywa już nie na sprzedawcy lecz kliencie. 6. Koszta dostarczenia towaru do serwisu i do nas, pokrywa sprzedawca Niezależnie czy towar został naprawiony czy wymieniony - jeśli niezgodność została uznana. Ważne w tym miejscu jest to aby koszta te były udokumentowane (i nie przesadzone) wtedy łatwiej będzie nam dochodzić ich zwrotu. Nie podjąłem tu tematu modyfikowania towaru, aczkolwiek ustawa tego nie zabrania, i tak długo jak wada dotyczy niezgodności towaru z umową i modyfikacja na to nie wpływa, możemy replikę modyfikować (malować, zmieniać części zewnętrzne itp). Tutaj radził bym być ostrożny i o ile przemalowanie (odpowiednio zabezpieczonej) repliki raczej niczym nie grozi to należny pamiętać że niektóre elementy zewnętrzne mogą mieć wpływ na mechanizm repliki i jej funkcjonowanie (np. chwyt silnikowy). Pamiętajmy także że za niezgodność towaru z umową uważa się także usterki które powstały wskutek wykonywania czynności opisanych w instrukcji (nawet tych obrazkowych) dodanych do produktu oraz przy użyciu elementów dodatkowych otrzymanych razem z produktem - dość ważne w czasach gdy repliki mają dodatkowe wymienne sprężyny, możliwość programowania itp. bajery. Quote Link to post Share on other sites
zywiecedward Posted March 11, 2015 Report Share Posted March 11, 2015 (edited) Jeśli wykonujesz coś samemu tracisz gwarancje, i niestety z prawnego punktu widzenia, ty ją zepsułeś :(. Szczątkowo przekazana informacja, proszę zapoznać się z całym tematem przed wysnuwaniem tych - nieprawdziwych zresztą - wniosków. Szmer Edited March 11, 2015 by szmerglu Quote Link to post Share on other sites
michalinaolbry Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 Przy zakupie towaru lepiej zapytać się od razu o gwarancję zwłaszcza jeśli rzecz jest droga. Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 Czytających temat przy okazji jego odkopania pragnę uczulić, że ustawa konsumencka została znowelizowana, więc nie ma już niezgodności,z umową, ale można reklamować z tytułu rękojmi za wady, tak więc wiele porad z tego tematu straciło swoją aktualność. Zmieniły się terminy, niektóre zasady i kilka innych pierdółek, choć ogólnie jest dość podobnie. Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 (edited) Kupiłem replikę od razu z usługą zmiany okablowania. Dzisiaj odebrałem. Replika jest marniutka i zupełnie nie taka, jakbym się spodziewał po recenzjach. Do tego w opisie wymienionych jest kilku producentów kompatybilnych magazynków. Z wymienionych mam magi dwóch producentów i żaden nie jest kompatybilny. Przysługuje mi prawo do zwrotu czy zależy to od dobrej woli sklepu? Edited November 7, 2017 by kukunamuniu Quote Link to post Share on other sites
szymo86 Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 Kupiłem replikę od razu z usługą zmiany okablowania. Dzisiaj odebrałem.Replika jest marniutka i zupełnie nie taka, jakbym się spodziewał po recenzjach. Do tego w opisie wymienionych jest kilku producentów kompatybilnych magazynków. Z wymienionych mam magi dwóch producentów i żaden nie jest kompatybilny. Przysługuje mi prawo do zwrotu czy zależy to od dobrej woli sklepu? Internet? Do 14 (albo 7)dni zwracasz i nie mają nic do gadania Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 Nawet jeśli zmienione są kable? Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 Modyfikowałeś produkt - w sensie zmieniłeś jego atrybuty na wyraźne życzenie pod siebie. Nie jestem w 100% pewny, ale mogą odmówić przyjęcia zwrotu. Co innego gdyby produkt "fabrycznie" oferował inne opcje. Przykładowo pewna firma szyjąca graty z możliwością personalizacji przy pomocy algorytmu doboru za pomocą strony zasłania się przy tym odmową do zwrotu - jednak oferując daną opcję jako seryjną nie ma prawa odmowy zwrotu. Życie jednak pokazuje, że ludzie nie walczą o swoje i odpuszczają, gdyż zwrot w tym wypadku jest całkowicie możliwy. Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 A czy w ostateczności mogę się zasłonić tymi magazynkami? Nie chcę iść ze sklepem na wojnę, bo ich lubię i zawsze trzymają poziom, ale z drugiej strony kasa włożona w replikę będzie po prostu utopiona. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted November 8, 2017 Report Share Posted November 8, 2017 Magazynki tu nie mają nic do rzeczy :) Niestety. Quote Link to post Share on other sites
Pietracha Posted November 8, 2017 Report Share Posted November 8, 2017 Magazynki tu nie mają nic do rzeczy :icon_smile: Niestety. Czemu nie? A niezgodność towaru z umową? Skoro miał być kompatybilny z pewnymi akcesoriami a nie jest, to jest to niezgodność, która dyskwalifikuje przedmiot z użycia. Wszak magazynki są niezbędnym elementem funkcjonowania repliki. I tutaj zmiana okablowania nie ma znaczenia, gdyż nie wpływa na kompatybilność. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted November 8, 2017 Report Share Posted November 8, 2017 Problemem jest mimo wszystko modyfikacja pod klienta - czyli nieszczęsne kable. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted November 8, 2017 Report Share Posted November 8, 2017 Albo odda i stwierdzą: na naszych magach podaje.. Kumpel odesłał dwie niesprawne g36 do sklepu... a tam powiedzieli, że działają i ma zwracać za wysyłki. Chociaż, ja bym odesłał... i chciał naprawienia sprzętu, tak by działał poprawnie z magazynkami. Zaznaczam: - poprawienia karabinu, a nie np. zeszlifowania magów. Quote Link to post Share on other sites
Yeneth Posted November 8, 2017 Report Share Posted November 8, 2017 Chociaż, ja bym odesłał... i chciał naprawienia sprzętu, tak by działał poprawnie z magazynkami. Sklep niemal na 100% replikę odeśle uznając reklamację za bezpodstawną i obciążając kosztami wysyłki. Deklaracja kompatybilności w większości przypadków dotyczy produktu z oferty sklepu tzn. sklep informując że replika z jego oferty jest kompatybilna z magazynkami firmy X bierze na siebie odpowiedzialność w sytuacji gdy zakupiłeś u nich replikę i magazynki firmy X. Magazynki jako produkt sam w sobie nie podlegają standaryzacji technicznej dlatego sklep nie może wziąć odpowiedzialności za produkt którym dysponuje klient. Quote Link to post Share on other sites
Pietracha Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 (edited) Problemem jest mimo wszystko modyfikacja pod klienta - czyli nieszczęsne kable. Ale teraz nie rozpatrujemy dokonania zwrotu w ciągu 14 dni od zakupu (co faktycznie nie przysługuje w przypadku towarów dostosowywanych pod wymagania klienta), a zwrotu towaru na podstawie niezgodności z umową. Magazynki jako produkt sam w sobie nie podlegają standaryzacji technicznej dlatego sklep nie może wziąć odpowiedzialności za produkt którym dysponuje klient. Spierałbym się. Skoro magazynki różnych producentów pasują do replik różnych marek, działają i podają, to świadczy to o pewnej standaryzacji. Nie może mieć znaczenia to, czy magazynek danego producenta pochodzi z tego sklepu czy innego. Deklaracja zgodności jest nieprawdziwa i to, moim zdaniem, jest podstawą do uznania towaru za niezgodny z umową (miał być kompatybilny z magazynkami firmy X a nie jest). Sklep niemal na 100% replikę odeśle uznając reklamację za bezpodstawną i obciążając kosztami wysyłki. Deklaracja kompatybilności w większości przypadków dotyczy produktu z oferty sklepu tzn. sklep informując że replika z jego oferty jest kompatybilna z magazynkami firmy X bierze na siebie odpowiedzialność w sytuacji gdy zakupiłeś u nich replikę i magazynki firmy X. Proponuję zatem proste rozwiązanie. Zakupić w sklepie, z którego pochodzi replika, magazynek, który rzekomo jest kompatybilny. Po odebraniu, sprawdzić kompatybilność. Jeśli potwierdzi się, że magazynek nie współpracuje, odesłać replikę na podstawie niezgodności towaru z umową a magazynek korzystając z 14-dniowego prawa zwrotu. Jedyny koszt ponoszony przez reklamującego to koszt przesyłki magazynka. Edited November 9, 2017 by Pietracha Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 Dzwoniłem do Azteko i poradzili mi spiłowanie zatrzasku magazynka w replice. To było wczoraj rano, więc jeszcze tego nie zdążyłem zrobić. Obiecali też dosłać nowy egzemplarz magazynka Battleaxe, bo pierwszy dotarł do mnie z wadą fabryczną. Dziś dostałem od nich paczkę z magazynkiem... oraz zatrzaskiem z nowej serii, który jest trochę inaczej wykonany i ma działać ze wszystkimi magami, także sprawę uważam za rozwiązaną i wielki plus dla sklepu. Resztę mankamentów repliki, takich jak np. słaby specnowy silnik czy parę niedociągnięć odlewu, uznaję po przespaniu się z tematem za stan w gruncie rzeczy normalny dla repliki tej klasy. Jeśli ktoś czuje się zawiedziony, że nie sprawdziłem w praktyce jak będzie wyglądał "problematyczny zwrot", to przepraszam ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.