Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Plan zdobywania pomieszczeń


Recommended Posts

Witam,

 

Potrzebuję na wczoraj planu zdobycia pomieszczeń z rysunku oraz wyjścia z nich według wszystkich zasad taktyki. Szukałem wiele tutoriali ale żaden nie odzwierciedlał tego czego bym chciał się dowiedzieć np: dwoje drzwi naprzeciwko siebie. W cqb jestem zielony (dosłownie :maniak_jezyk2: ) i jakakolwiek moja taktyka czarna wywodzi się z CoDa czy Bfa.

Będę bardzo wdzięczny za bardzo szybkie odpowiedzi :icon_smile:.

Plan

 

PS: Sorki za literówkę przy drzwiach.

 

Kurrrr... cze jaka kucha! Sory tu jest prawidłowy link: klik

Edited by Didi
Połączyłem posty.
Link to post
Share on other sites

Na chłopski rozum to bym zrobił tak, że pół ekipy idzie lewą stroną korytarza, a drugie pół prawą. Na znak (proponuje hasło "żyrafy wchodzą do szafy") obie ekipy szturmują odpowiednie pomieszczenia. Następnie na znak (proponuję hasło "pawiany wchodzą na ściany") obie ekipy wychodzą na korytarz i przemieszczają się do kolejnego pomieszczenia. To tak na chłopski, airsoftowy rozum.

Link to post
Share on other sites

Chcesz zdobyć pomieszczenie to używasz starej i dobrej procedury. 2 granaty i po sprawie jest czysto.

Albo idziesz na youtube i oglądasz chrisa i jego taktyczne gówno i się na nim wzorujesz, a jak chcesz to dobrze zrobić to kupujesz książki i się uczysz, oczywiście uwzględniając różnice w podejściu do tematu wojska i policji.

Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie. Czy będziecie te pomieszczenia czyścić na serio (znaczy się, jest gdzieś kryzys, bomby, zakładnicy i Ty, MrKlon03, wraz z resztą oddziału AT będziecie rozwiązywać sprawę przy użyciu prawdziwej, palnej broni) czy w ramach strzelanki airsoftowej lub treningu? Jeśli na serio to macie przewalone, ale jeśli w ramach strzelanki czy treningu to po prostu sprawdźcie kilka rozwiązań. Wszelkie GROMy, SEALSy, SASy czy inne Specnazy też kiedyś tego nie umieli bo kiedyś teorii, której szukasz nie było. Więc zaczęli kombinować i jakoś sobie każda jednostka to poukładała - Wy też możecie.

Poza takimi podstawowymi podstawami jak krojenie torcika to chyba nie ma "sztywnych zasad taktyki ubezpieczania itd". Każda jednostka ma troche inne metody, a i sama "sztywność" nie jest dobra bo jak a nuż się trafi sytuacja, której nie przećwiczyliście to co wtedy? Staniecie i zaczniecie się czochrać za uchem "bo, panie dowódco, tego jeszcze nie przerabialiśmy i co teraz..." Dlatego obczajcie takie podstawy podstaw, a resztę opracujcie sami i kombinujcie.

U mnie w miasteczku jest mała budowa (a właściwie gołe ściany po budowanym 15-20 lat temu ośrodku zdrowia) i gdybym pokazał tu plan tego budynku to też pewnie nikt by mi nie podał planu czyszczenia, a wiesz dlaczego? Bo w jednym korytarzu jest taka jakby studnia do której może wejść dorosły człowiek i gdy kucnie nie będzie widoczny. Nie widziałem nigdy żadnego poradnika CQB, który by tłumaczył co zrobić gdy w korytarzu będzie studnia, albo dziura w suficie przez którą ktoś z wyższego piętra (w tym przypadku dachu bydynku) może strzelać. Lub pomieszczenie gdzie po lewej jest spore okno, po prawej zejście piętro niżej, wyjście z pomieszczenia, kawałek murku, przejście do innego pomieszczenia, kawałek murku, dziura (można skoczyć do piwnicy), wyjście z pomieszczenia (i w ten sposób doszliśmy do lewej ściany).

Malutki budynek, a trzy sytuacje w których internety, tablety i kajety nie pomogą. I co zrobić? Trzeba kombinować.

I tyle.

Link to post
Share on other sites

Tak na serio- to zależy iloma osobami dysponujesz. Grupą 3-4 osobową działa się inaczej niż 10 czy 15 osobową. Od razu odradzę na starcie wejścia "dynaminczne" - to jest fajne przy przewadze taktycznej, gdy mamy granaty/pirotechnikę, obłożone funkcje w drużynie/sekcji i pewien zasób umiejętności. Dla początkujących powolne ruchy i krojenie sektorów/pomieszczeń będzie dobre.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

....Dla początkujących powolne ruchy i krojenie sektorów/pomieszczeń będzie dobre.

 

Nie zgodzę się do końca. Dynamika jest bardzo wskazana, w większości akcji. Gdy wchodzisz dynamicznie, zdecydowanie, przeciwnik ma mniej czasu na reakcje, a często jest tak że po prostu zamiast strzelić, chowa się za osłonę. Krojenie i powolne ruchy są dobre gdy przeciwnik nie zna Twojej pozycji.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...