Szaary Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 (edited) Witam. Temat zakładam gdyż od jakiegoś czasu zrobiłem sobie przerwę od asg, i planuje wrócić do tej zabawy. Problemem jest replika. Wcześniej przez wiele lat używałem jednego karabinka a mianowicie M16A1 A&K. I teraz tak; mam dobrze strzelającą replikę (jestem w 100% zadowolony z osiągów i wyglądu/ergonomii), tylko no cóż, strach z nią pojechać na jakiś event, bo przebieg to pewnie coś koło 100k... Do wymiany musiałaby pójść kolba, chwyt pistoletowy, i pewnie 90% gearboxa razem z kablami. Czy nie lepiej byłoby kupić nową replikę? Jakie teraz są mniej więcej koszty takiego remontu i jak stoją z cenami przyzwoitych replik M16A1 albo innych z tamtej epoki (poza AK)? Pozdrawiam Temat nie nadaje się do tego działu. Z okazji świąt zostawię na jakiś czas a potem usunę :icon_lol: Buniek92 Edited December 24, 2014 by Buniek92 Link to post Share on other sites
BoberM93 Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Warto zainwestować w nią jeśli ci pasuje. Tłok i zębatki SHS to około 100 zł guma 30 i zależy co z silnikiem (to wydatek około 100zł) kable z wymianą to około 50-100zł zależy gdzie to robisz. Link to post Share on other sites
Piotrek99 Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Proponuję Ci zakupić nową M-kę - G&P lub KWA. 100k to spory przebieg i nie wiem czy jest sens to remontować. Link to post Share on other sites
samael16 Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Jak coś to daj znać mam kolbę i chwyt silnikowy do emki 16. Jeśli replika zewnętrznie jest ok to myślę, że warto ją delikatnie reaminować i pozostać na opcji działa to działa i nie grzebię, a jak przestanie to będę szukał co jest nie tak. Link to post Share on other sites
Nath Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Zanieś ją jakiemuś ogarniętemu serwismanowi ze swojej okolicy, bo może reanimacja będzie tańsza niż sądzisz. Link to post Share on other sites
Szaary Posted December 23, 2014 Author Report Share Posted December 23, 2014 (edited) Proponuję Ci zakupić nową M-kę - G&P lub KWA. 100k to spory przebieg i nie wiem czy jest sens to remontować. Pomysł byłby sensowny. Tyle że nie przekonuje mnie stosunek jakości do ceny przy replikach 1 klasy. Ponad kafel wydany na lepiej spasowany/odlany gównolit. Więc jeśli już to zastanowiłbym się nad kupnem samych bebechów od KWA i wsadzeniem w obecną replikę. Nie wiem tylko, na ile to jest opłacalne. Edited December 23, 2014 by Szaary Link to post Share on other sites
samael16 Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 KWA wsadzisz o ile masz dostęp do odpowiednich narzędzi. Tu jest podstawowa różnica w twojej replice jest gównolit, a w KWA (usa), G&P mamy do czynienia z dobrej klasy znalem a to jest podstawowa różnica zresztą widziałem jak cymki się łatwo łamią a jak trudno g&p i KWA. To jest jak z samochodami, każdy tylko mały silnik bo mało pali a ja mówię duży silnik bo mniej pali i się sprawdziło. civic 1,4 is 8l przy prędkości 140km/h na a4, e92 3.0 prędkość ta sama spalanie 7,5l. Kup i poużywaj pierwszą klasę to nagle magicznie zmienisz zdanie co do tego czy warto kupić dobre. Link to post Share on other sites
Szaary Posted December 23, 2014 Author Report Share Posted December 23, 2014 Być może. Czy lepszy stop czy gorszy - nadal nie jest to stal czy aluminium. Ale rynek zamiennych części raczej nie dopuści, by coś się w tej kwesti zmieniło i popsuło świetny biznes. Ale to temat na oddzielny wątek. Z tańszych replik moje zainteresowanie budzi M14 cymy. Poręczne (oczywiście tylko wersja socom) i podobno ma niezłe osiągi. Tylko znów mam wątpliwości, czy np. jak pojadę na CA to mnie tam nie odstrzelą zbyt szybko z taką repliczką. Wysokich lotów nie jest, ale nie nadwyręży zbytnio mojego budżetu. Link to post Share on other sites
samael16 Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Jakiś dziwnym trafem nikt nic nie robi z aluminium bo jest gówniane, zresztą z znalu robi się też różne ciężkie elementy jak gaźniki kolektory dolotowe itp. Co do części hmmm promyki się trzymają a o shsie są 2 rodzaje opinii, super- bo trafiło się na dobrą partię, złe bo się miało kiepską partię i szczęka metalowa w tłoku się połamała. Jak masz mało kasy to tak naprawdę z tanich i w miarę wytrzymałych replik masz do wyboru tylko ak od boyca seria SW albo g36. Ale skoro masz kupić kolejną padlinę jaką jest replika m14 to wydaje mi się, że lepszą opcją jest reanimacja twojej repliki, bo jak okaże się, że tylko kable i tłok jest do wymiany to jest groszowa sprawa, zresztą jak radzą jak się nie znasz daj to do magika i tyle no i odezwij się na pw w kwestii kolby i rączki. Zmieniałeś sprężynę w replice? Bo jak ma przebieg 100k bez wymiany to się nie dziwię, że tyle wytrzymała replika bo pewnie masz max 350 fps :) Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Jak odpowiada Ci jakość i wygląd zewnętrzny to ja bym na początku spróbował reanimować, mogą to się okazać nie duże koszta. Link to post Share on other sites
Szaary Posted December 23, 2014 Author Report Share Posted December 23, 2014 Cóż, jeśli jest na rynku coś z rodziny emek w granicach 600zł i bez pierdyliardów szyn ris i taktycznego plastiku, to będe mieć jeszcze wątpliwości. Mam na myśli AR-15, CAR-15, XM177, coś w teń deseń. Jeśli nie ma, to będe wskrzeszać :) Link to post Share on other sites
Nath Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 W tej kasie tylko specna bez risów (ca 550 złociszy?), z wartych uwagi (choć droższych) evolution airsoft (też z plastikowymi okładzinami). Link to post Share on other sites
Merrowing Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Jak chcesz tanio, masz czas i podstawowe narzędzia to naucz się podstaw serwisowania replik - 90% rzeczy znajdziesz na forum i youtubie. To nie jest rocket science, podstawy można ogarnąć w kilka wieczorów. Do 600zł tylko nowe specny albo repliki z drugiej ręki wchodzą w grę. Zresztą, jest cały dział o tym. Link to post Share on other sites
mareq Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Dlaczego części robi się ze znalu? Bo tańsza i łatwiejsza produkcja. Odlewasz szkielet i już. Przy aluminium nie jest tak łatwo. Ma duży skurcz po odlewie i taki szkielet musi potem trafić na obrabiarki, które wykonają choćby poprawne gniazda łożysk. Co z tego, że gaźniki robi się ze znalu, skoro nie przenoszą takich obciążeń. Jeśli twoja emka ma taki przebieg to chyba można być dumnym. Skoro ci nadal pasuje to ja bym zrobił gruntowny przegląd i wymienił tylko to co konieczne. Jak nie jesteś antytalenciem technicznym to spokojnie zrobisz to sam. Jak ci zostanie gotówki to kup sobie tą M14 jak ci się podoba. Zawsze lepiej mieć coś w razie W a i frajda z powiększonego arsenału gwarantowana. Link to post Share on other sites
Szaary Posted December 24, 2014 Author Report Share Posted December 24, 2014 Dobra ale czemu cm.032 to "padlina"? Jak nie będe grzebał w gb to powinno uciągnąć kilka sezonów. Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Poczytaj w odpowiednim dziale. Masz na ten temat obszerny temat. Link to post Share on other sites
relativy Posted December 26, 2014 Report Share Posted December 26, 2014 Ja bym nie zmieniał, tylko doprowadził obecną replikę do porządnego stanu. Wymiana wszystkich bebechów, to coś w okolichach 400-500zł, jeszcze zależy jaką ona ma mieć docelowo moc, ale po takim remoncie posłuży ci kolejne 100k, a pracą nie będzie odbiegać od markowych replik. Link to post Share on other sites
Recommended Posts