Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Rosiex

Dobieranie zębatek do tłoka.

Recommended Posts

Witam. Chcę zmienić w moim m4 od a&k tłok i zębatki. Oglądając różne tłoki wybrałem ten http://gunfire.pl/product-pol-1152204444-Aluminiowy-tlok-CNC-z-kompletem-stalowych-zebow.html

i nie wiem jakie zębatki dać, aby pasowały do tego tłoczka, oraz poszły spokojnie na sprężynę m120. Czy ten tłok będzie pasował do geaboxa v2 ? Chcę się jeszcze spytać o co chodzi z tymi skalami na zębatkach 16:1, 32:1, 100:300 itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cyferki przy kołach zębatych to ich przełożenie - im większe, tym są wolniejsze, ale silnik uciągnie mocniejszą sprężynę.

Standardowe przełożenie to ok. 18:1. 100:200 i 100:300 to koła helikalne, czyli o skośnych zębach, powinny być odpowiednikami przełożeń ok. 24:1 i 26:1.

 

Koła zębate 45:1 i 32:1 wymagają tłoka o połówkowej szerokości zębów, do wszystkich innych dajemy tłoki zwykłe.

 

 

Do m120 w emkach PJ nie ma potrzeby zmiany stockowych zębatek.

Tłok jest standardowy, będzie pasował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a silnik stockowy to wytrzyma ?

Licząc zeby w tłoku który ma ich 14, a licząc na zębatce która ma ich 16, pomyślalem sobie że będą niekompatybilne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytrzyma. Tam w stocku jest podobna, o ile nie mocniejsza sprężyna...

 

W tłoku policz jeszcze stockowo nieobecny 15sty ząb, oraz szeroki pierwszy i wychodzi tyle samo co w zębatce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym polecił tłok nie-aluminiowy. Większa masa = większe przeciążenia na czole GB ( a z tego co pamiętam v2 na niezniszczalność nie cierpi ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat ten powyższy jest tak odchudzony, że ma porównywalną masę do pełnych tłoków plastikowych z pełną szczęką. W każdym razie bez precyzyjnej wagi nie idzie wyczuć różnicy międzym nim, a typowym SHSem 14. To nie JBU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t1SoQt.jpg

Potwierdzam, że ten różowy aluminiowy odchudzony tłok to gówno. Kumpel miał z nim do czynienia i na CA oderwał się kawałek listwy, wpadł między zęby tłoka i zębatkę i je zablokował. Jakby tego było mało, to korpus zrobił się też trochę beczkowaty... A działo się to na okolicach M120/M130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego alu wtrącę parę swoich gr.,

czyste alu (nie mówię tu o lotniczym tak zwanym duralu), nie nadaje się do takich rzeczy jak GB, alubinium jest bardzo sztywne co za tym idzie nie tłumi drgań oraz jest bardzo podatne na zmęczenie oraz pełzanie, przy tym co się wyprawia w GB a zregóły pchamy tam M120 + szybko się zużywa, wcale się nie dziwię że się posypało ;) do tego jest to czinks więc H wie z kont to alu, może recykling z puszek pepsi ;)

Przy realiach ASG najlepszy jest dobry polimer który sprężynuje a co za tym idzie świetni tłumi drgania :)

A z tego co wiem do takich zabawek najlepszy był by tytan ;) ma same zalety tj., dobrze tłumi drgania, bardzo niska waga, odporność na zmęczenie, odporność na korozję, wytrzymałość, itp.,

H.....j jest trudny w obróbce ale taki tłok byłby na wieków wieki amen :P osobiście dał bym za niego 150zł + o ile był by to 100% tytan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tłoków z tytanem masz tłok Deep fire z zębami z powłoką tytanową za ok 150zł i tytanowymi zębami za ok 200zł. Także cały tytanowy to koszt kilkuset zł. Tylko na co komu taki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...