Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Orient, stosuj netykietę i nie będzie takich sytuacji - proste.

Ad meritum, to poszukaj tematów o tych replikach.

Ja - mimo wszystko - zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad mocno zmodyfikowanym M4. Np nad czymś w tym stylu. Powód jest prozaiczny - przy robieniu "snajperki" elektrycznej części będą żyły dość krótko, więc warto wybrać bazę do której części są łatwo dostępne. Mówię tu zarówno o częściach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wiem, M200 jest fajne... ale jak coś się ukruszy, to będzie problem nie do przeskoczenia. No i M4 możesz dopasować do siebie na miliard sposobów, z założeniem konwersji gazowej z butlą pod kolbą i lufą 650mm włącznie.

Link to post
Share on other sites

Jako jeden z nielicznych akurat stosował się tu do netykiety.

 

W jakim sensie to co zapodałes jest "mocno zmodyfikowaną m4"? Czy pomyliłeś może link i chciałeś wkleić coś innego? Bo przeciez to co wkleiłes nie jest nawet elektrykiem. W zasadzie nie jest nawet "emką"...

Link to post
Share on other sites

Ja mam raczej kiepskie doświadczenie z M200. Tak, poleciłem je, bo masz kasiore na tuning. Poza tym to replika (w stocku, w dodatku strzelałem z używki), która osiągami nie przebija pompki od AGMa, a w dodatku jest ciężka, długa (więc ciężko się nią manewruje). Wierzę jednak w moc Dextera i pieniądza - razem dadzą radze ogarnąć ten sprzęt.

Link to post
Share on other sites

Wiem że to glupie bo asg to jednak asg.. ale wolałbym żeby snajperka wyglądała jak snajperka :) jak krótko i jakie czesci ? Nie mam zamiaru przesadzać z mocą takie 600fps mi styknie skoro i tak nie strzele na 100 m. Skoro m 200 jest takie "ryzykowne" to może skupmy się na sw2 i sw13. Da się to jakoś zwiększyć mocowo ? Bo 380 fps to ma cyma -,-.

Edited by OrientAkaBlue
Link to post
Share on other sites

Krzywica, oczywiście że pomyliłem linki. Tamta fota miała być moja nową tapetą. Chodziło mi o coś w tym stylu lub o coś takiego.

Orient, poczytaj poradniki o tuningowaniu replik i robieniu snajperek. Tak w skrócie, to jednemu na 420fps kulki latają skutecznie na 40m, drugiemu na 60. Nie same fps'y i części są ważne - i za to się właśnie płaci.

A co do M4/M16, to - o ile wiem - stosuje się ją jako bazę pod DMR...

Edited by Merrowing
Link to post
Share on other sites

A co do M4/M16, to - o ile wiem - stosuje się ją jako bazę pod DMR...

 

Zależy na jaką armię spojrzysz - jeżeli na tą, która niejako stworzyła czy też w ten sposób określiła ten termin to można pokusić się o to, że bazą dla DMR (co jest bardzo szerokim pojęciem) jest konstrukcja AR15/M16 jak np. SR-25.

Natomiast pamiętać trzeba, że termin nie jest nowy bo jego początków można dopatrywać się w czasie wojny Wietnamskiej, gdzie mamy M14 i wyselekcjonowane spośród nich karabiny stawały się wersją M21. Przy czym należy pamiętać, że w czasie II Wojny Światowej karabinki Mosin 91/30, SWT u radzieckich na tych samych zasadach były już zaopatrywane w celowniki optyczne i pełniły rolę broni snajperskiej, gdzie obecne standardy stawiałyby ją raczej właśnie na poziomie DMR, gdzie obecnie również standardowo wyposażone SWD się mieści w zasięgu stawianemu dla DMR.

 

Ideą DMR jest posiadanie karabinu, który nie wyróżnia się zbytnio z "tłumu" żołnierzy wskazując jednocześnie snajpera/strzelca wyborowego (a ten cel na ogół niszczy się na równi z dowódcą i obsługą km'u jako pierwszego) oraz o zabezpieczenie logistyki (części zamienne, amunicja, magazynki).

 

Żołnierz będący DM czyli obsługujący DMR nie jest snajperem, a strzelcem wyborowym, działa w składzie drużyny/plutonu, a jego zaletą jest to, że może bardziej selektywnie znajdywać i likwidować oddalone cele, które są trudniejsze do trafienia przy użyciu przyrządów mechanicznych lub optoelektronicznych (nie mylić z optycznymi).

Link to post
Share on other sites
że bazą dla DMR (co jest bardzo szerokim pojęciem) jest konstrukcja AR15/M16 jak np. SR-25.

 

Przepraszam kolego, ale Ty nie wiesz o czym piszesz. Pleciesz bzdury... Kreujesz się na znawcę i eksperta, pouczasz człowieka który próbuje się czegoś dowiedzieć a wykazujesz się taką ignorancją, że głowa boli.

 

Za takie coś powinny być nie wiem, ostrzeżenia? Pleciesz te swoje bzdury autorytatywnym tonem a kupsko wiesz. PRZESTAŃ DORADZAĆ i więcej pokory chłopcze.

Link to post
Share on other sites

Użyłeś gościu kolorowy skrótu DMR, który oznacza:

https://en.wikipedia.org/wiki/Designated_marksman_rifle

 

Więc skończ biadolić jeżeli nie rozpoznajesz skrótu, który ma takie samo znaczenie jak nasze:

- km - oznacza karabin maszynowy zarówno PK/PKM, UKM 2000, minimi, MG3

- kbk - oznacza karabinek zarówno AK/AKM, M4 KAC (były w GROM), H&K 416

- kbs - oznacza niestety niepoprawnie karabin szturmowy w odniesieniu do Beryla (nie ta amunicja, ale tego pewnie nie pojmiesz swoim małym rozumkiem znawcy zabawek na plastikowe kulki)

- PM - oznacza pistolet maszynowy w odniesieniu do Glauberyt, RAK, MP5

- kbw - oznacza karabin wyborowy w odniesieniu do SWD, SAKO TRG

 

Skrót jakiego użyłeś (DMR) odnosi się do grupy broni, a nie do konkretnego modelu więc jak już chciałeś coś doradzić to bądź bardziej dokładny bo zarówno niespecjalnie wyselekcjonowane M14 z optyką i dwójnogiem można spotkać z określeniem DMR.

 

Więc wracaj na zmywak i doczytaj co i jak.

Link to post
Share on other sites

OrientAkaBlue, jeśli faktycznie masz kasę pisz do dexa w sprawie repliki, wybierz model i zapytaj się ile trzeba środków na zrobienie z tego czegoś co strzela dobrze, jednak pamiętaj dex to tylko gaziaki plus spręzynowe repliki aeg się nie tyka.

 

W przypadku jeśli chcesz faktycznie barreta to chyba jedyna sensowna opcja to ta replika aeg plus komora provin plus najdłuższa jaka jest lufa pdi i konwersja gazowa, aeg też do ogarnięcia no ale to rogaś musi się wypowiedzieć jakie to są realnie koszta bo zakładam że sam gb od zera to pewnie z 1,5 tysiąca poskłądany na promyku i cnc.

Link to post
Share on other sites

Ja pierniczę!

 

Czytając ten wątek miałem ochotę wlepić parę ostrzeżeń za offtop, obrazę, wulgaryzmy i ataki personalne. Co zabawniejsze, nawet przyznaje rację Szajnatałn!

Jak was to boli, że ktoś ma tyle kasy na wydanie i nie bardzo wie na co ją wydać, to nie odzywajcie się wcale. Zadał konkretne pytania, a rzeczowych odpowiedzi dostał parę - to żenujący poziom, którego dawno tu nie widziałem!

 

Obrzucanie się błotem na zasadzie, kto jest większym fachowcem pominę już całkiem.

 

Temat ma wrócić na odpowiedni tor - zaznaczam, że kolejnych nonsensownych postów tolerować nie będę.

Link to post
Share on other sites

Z V2 może być problem bo lubi klękać na wcale nie dużych FPS. Ewentualnie V2 od Retro Arms aczkolwiek ja bym szukał alternatywy w postaci V2 Long (SR25 Classic Army i M82A1 od *nie pamiętam jakiej firmy* takowe miały) i zakupił takowe od Retro Arms. Więcej przeżyje. Minus to niestandardowy cylinder i tłok. Jeśli jednak pozostajemy przy V2 to RA + zęby Siegetek (niestety musisz zamawiać zza granicy), tłok to nie mam pojęcia, pomyślałbym nad Hard Piston'em od Prometheusa, ewentualnie Modofy Quantum (pełna szczęka co może być problemem). Pneumatyka, Bore Up Systema/Modify? Jeśli NBU to raczej Systema/Prometheus/Modify. Głowica tłoka koniecznie POM, od ww. producentów. Silnik jakiś HT, Lonex/G&P M140/M170, mocny by reakcja była szybka i zabardzo się nie męczył. Mosfet, oczywiście, dobry, samróbka/Jeffetron/Gate. Łożyska jak największe, 9mm (nie pamiętam czy RA ma GB z takimi gniazdami), jak nie to MINIMUM 8mm, ślizgowe, dobre. Komora ProWin/Madbull/inna która się dobrze uszczelni. Guma HU polecę standardowo - Niebieski Madbull ALE powinieneś szukać czegoś twardszego pod takie FPS, pomyśl też o innych x-hop'ach (er/r/flat itp). Poczytaj tematy. Sprężyna oczywiście Guarder lub Prometheus. Rura jak najdłuższa PEŁNOPRAWNA PDI. Z ciężkimi kulkami byndziesz mioł pan problym bo ich nie ma a jak są to są drogie i mało. Swoją drogą przy takiej mamonie pomyśl nad markową bazą, szkoda by wpakować 9 koła w znalowy monolit który rozklekocze się od samego naprężenia układu mechanicznego. Jeśli M4/M16 to G&P lufa M16 + lufa 20" Madbull (gdybyś nie dorwał długiej G&P) + długi tłumik + matematyka do policzenia długości precki. Sorbo nie jest też głupim pomysłem.

Ogólnie jest dużo wariantów i konfiguracji, ja jestem estetą i mając takie siano nie myślałbym nawet o półśrodkach w temacie bazy jak i mechanizmu. Dodatkowo nawet lekkie niedoróbstwo korpusu/lufy itp. w rodzinie replik AR15 to z miejsca przedmuchy i straty J/FPS (układ liniowy love).

Edited by zielen
Link to post
Share on other sites

Szmerglu banhamerem ich xD

 

Podejdźmy do tematu na poważnie a co tam od tego teoretycznie jest to forum. Masz doświadczenie, miałeś warriora. Nie chcesz w pierwszej kolejności czegoś lekkiego oraz poręcznego, jak np m16, vsr? Czy też koniecznie ma być krowa o parametrach m16/vsr ale wielka i nieporęczna?

 

Użytkowników wojtekk8 oraz OrientAkaBlue o nie chwalenie się już więcej kto ma dłuższego.

Link to post
Share on other sites

Zdecyduj się chłopie w końcu, a nie zachowujesz się jak baba szukająca na szybko bolca.

 

Krótko, wybierz konkretną replikę i można coś doradzić a tak to diabli wiedzą, bo reszta porad została udzielona i wyczerpała temat.

Co do faktu, że chcesz wielką replikę. Skoro grałeś już w asg to wiesz, że większość graczy z doświadczeniem ma z 450 fps i rof min 20 kulek? Rożnica zasiągu będzie pi razy oko 20m, jak myślisz, ogarnięta drużyna 8 osób kontra ty jak sądzisz ile osób zlikwidujesz zanim skrócą dystans i Cię zasypią ogniem?

Link to post
Share on other sites

A ja mam do Ciebie podstawowe pytanie: masz teraz 9 tysi, a potem? Czy twoje przyszłe przychody są równie pewne jak te które masz teraz?

Pytam, bo musisz brać pod uwagę wydatki i to spore w trakcie eksploatacji. Przykład pierwszy z brzegu: w każdej replice, chyba każda sprężyna główna traci swoje właściwości "od samego patrzenia". Po roku-dwóch będziesz miał co najmniej kilka procent mniej na osiągach. Do tego wymiany gumek, jakiś dupereli, a może i bardziej newralgicznych części. I albo to wszystko musisz umieć robić sam, albo mieć sporą kasę na serwisanta (dobrego, bo kupujesz markowy sprzęt z najwyższej półki, a dobry serwisant - znaczy drogi - za flaszkę Ci tego nie zrobi).

Jeśli nawet masz kasę (i będziesz miał) na remonty, regulacje i przeglądy, to weź też pod uwagę, że do niektórych replik części są nie do dostania nawet za granicą, albo czeka się na nie miesiącami. Chcesz swoją "ukochaną" trzymać w szafie, bo trzeba czekać 3 miesiące na "drosenklapę z przyczłapkami" z Hąkągu za cztery i pół dolara?

I tu bardzo dobre są rady kolegów powyżej żebyś zastanowił się na lepszym tuningiem czegoś bardziej - nazwijmy to - pospolitego (w tym lepszym znaczeniu tego słowa), np. z rodziny AR-15 (popularne eMki) czy AR-10 (SR-25) co gwarantuje Ci praktycznie natychmiastowy dostęp do części i ludzi którzy wiedzą co i jak, a nawet jeśli nie to do ludzi, którzy znają ludzi co wiedzą :)

Link to post
Share on other sites

Sorry ale nie widzę tu pasji typowej dla snajpera. Z tego co zauważyłem w airsofcie snajperzy są świetnie obeznani w budowie replik. Znają się na nich bo się interesują. Sposób w jaki piszesz drogi autorze nasuwa na myśl że jest to zachcianka albo troll. Nie piszesz jakie modele wpadły Ci w oko, czy będziesz odwzorowywał jakąś jednostkę. Jestem w stanie zrozumieć że ktoś ma 9 tyś zł do wydania na replikę ale nie że ktoś zamierza wydać 9 kafli i nie wie do końca na co.

Gdybym spytał na strzelance kogokolwiek jaką replikę by kupił mając na ten cel tyle a tyle kasy to nie tylko powiedzieliby jaki model ale również co by w środku zmienili. Bez zastanowienia.

Byłem świadkiem takich akcji na wielu forach. Gość zakłada kontrowersyjny temat że coś chce za grubą kasę, nie znając tematu. Po jakimś czasie okazuje się że to zwykły troll szukający atencji.

Są jakieś szanse że określisz czego dokładnie chcesz? "Duże i zajebiste" się nie liczy.

3 strona "dyskusji" a konkretów nadal brak.

Edited by Kojot321
Link to post
Share on other sites

Bo ten temat to chyba trolling z gatunku "sam już nie wiem po co to robię".

Nie ważne jaki pędzel ważne jak maluje xD ma być krowa duża i nie poręczna :icon_wink:

Tutaj sam sobie przeczy - no chyba, że da się tak prostackiego przysłowia nie zrozumieć. Padły dobre rekomendacje, padły rekomendacje pod podany scenariusz, a dyskusja i tak nie prowadzi do żadnego finału. Ktoś w końcu musi odpuścić :icon_razz:

Edited by Mixon
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...